De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Herman »

Anselmus schreef:Goede analyse van Steef de Bruin. Ik waardeer de gestaagheid waarmee het RD hun eigen koers vaart en benijd niet wat ze allemaal op hun bord krijgen in de naam van reformatorisch.

Inderdaad. Een zeer verontrustend bericht in de krant.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Nu lijkt het ineens verontrustend. Jaren heb ik deze dingen al geconstateerd, zag ze en voelde ze. En pas nu er iets van in de krant staat geloven we het? Hoe kan dat? Ook de sterke weerstand ertegen opgemerkt. Ieder zou dat kunnen weten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

Het echte slachtoffer is Steef en het RD.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Anselmus »

Wim Anker schreef:Het echte slachtoffer is Steef en het RD.
Uiteraard, maar de verloedering van omgangsvormen is nu ook daar aangekomen. Waar vroeger respect was, mag je nu iedereen voor rotte vis uitmaken. Dat is precies zijn punt: de verloedering treedt ook op onder reformatorische mensen en dat zou zo niet moeten zijn.
Fides Quaerens Intellectum
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef:Het echte slachtoffer is Steef en het RD.
We hoeven echt geen slachtoffer te zoeken. Wij allen ademen dezelfde tijdgeest in. Bij de een heeft die meer uiterlijke gevolgen dan bij de ander, maar allen hebben ademen in dezelfde geestelijke boosheden* in de lucht. Dat komt een mens niet onderuit. Al moet hij daar wel tegen strijden.

25 Geestelijke boosheden: Gr. de geestelijke der boosheid, dat is, geesten die tot alle boosheid zijn genegen en de mensen daartoe ook zoeken te brengen.
26 Gr. in de hemelse of overhemelse plaatsen; dit woord wordt hier anders verstaan dan in de andere plaatsen van dezen brief, omdat de lucht somwijlen hemel wordt genaamd, Lev. 26:19. Matth. 6:26, en de apostel noemt hiervoor, Ef. 2:2, den satan uitdrukkelijk den overste van de macht der lucht, want dat de satan geen plaats noch macht meer heeft in den rechten hemel, blijkt uit 2 Petr. 2:4. Jud. vs. 6. Openb. 12:8, enz
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door deschpin »

Herman schreef:
Anselmus schreef:Goede analyse van Steef de Bruin. Ik waardeer de gestaagheid waarmee het RD hun eigen koers vaart en benijd niet wat ze allemaal op hun bord krijgen in de naam van reformatorisch.

Inderdaad. Een zeer verontrustend bericht in de krant.
We worden ook beïnvloed door de tijdgeest, zonder meer.

Maar houd ook voor ogen dat de ongenuanceerde schreeuwende lompe botterik aandacht scoort in de media en dat betreft wellicht 5% procent van de biblebelt. Maar in de politiek is dat niet anders, als je laat informeren door enkel NOS en Twitter dan lijkt het of we in een D66-staat wonen.
De grote zwijgende meerderheid ziet ook wel dat zo'n toeslagenaffaire en behandeling van de groningers echt niet kan. Ze houden zich uit fatsoen nog stil, maar als dat keert dan is Rutte 4 ook zo verdwenen.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Herman »

deschpin schreef:We worden ook beïnvloed door de tijdgeest, zonder meer.

Maar houd ook voor ogen dat de ongenuanceerde schreeuwende lompe botterik aandacht scoort in de media en dat betreft wellicht 5% procent van de biblebelt. Maar in de politiek is dat niet anders, als je laat informeren door enkel NOS en Twitter dan lijkt het of we in een D66-staat wonen.
De grote zwijgende meerderheid ziet ook wel dat zo'n toeslagenaffaire en behandeling van de groningers echt niet kan. Ze houden zich uit fatsoen nog stil, maar als dat keert dan is Rutte 4 ook zo verdwenen.
De enquête resultaten wezen wat hogere percentages uit. Dat betekent niet dat al die mensen met een voorkeur voor alternatieve waarheden gelijk beginnen te schreeuwen, maar dat is dus latent wel aanwezig.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door KDD »

https://unherd.com/2022/12/how-lobbyist ... ed-the-eu/

*engels


Stukje vertaald:

Vooral Big Pharma en Big Tech hebben tijdens de pandemie hun lobbykracht aanzienlijk vergroot. EFPIA alleen – dat Pfizer, AstraZeneca en Johnson & Johnson vertegenwoordigt – verhoogde haar uitgaven met 20% in 2020. Een conservatieve schatting van de totale jaarlijkse EU-lobby-uitgaven door Big Pharma bedraagt nu bijna € 40 miljoen per jaar, met bijna 300 lobbyisten die officieel werken in Brussel om de belangen van de sector te behartigen (hoewel het werkelijke aantal waarschijnlijk hoger ligt, aangezien openbaarmakingsregels niet alle uitgaven aan advocatenkantoren, academische samenwerkingsverbanden en activiteiten in individuele landen dekken).

Het is veilig om te zeggen dat de investering ruimschoots is terugbetaald: tegen het einde van 2021 had de EU voor 71 miljard euro aan vertrouwelijke contracten ondertekend, waarmee tot 4,6 miljard doses vaccins waren veiliggesteld (meer dan tien doses voor elke Europese burger). Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, onderhandelde over de grootste deal tot nu toe met Pfizer – voor maximaal 1,8 miljard doses, ter waarde van maximaal € 35 miljard indien volledig uitgeoefend – via een reeks sms-berichten met de chef van het bedrijf. Het Europees Openbaar Ministerie heeft een onderzoek naar de zaak geopend.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

https://www.rd.nl/artikel/1003423-konin ... e-toekomst

Wat is het RD toch een D66 blaadje geworden.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bertiel »

Wat een onzin. Het is gewoon een feitenrelaas.
Het zou geweldig zijn als D66 dit soort artikelen zou omarmen:
https://www.rd.nl/artikel/1003446-henk- ... d-over-god
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Mister »

Wim Anker schreef:https://www.rd.nl/artikel/1003423-konin ... e-toekomst

Wat is het RD toch een D66 blaadje geworden.
Welnee. Het is gewoon een ANP-berichtje.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

Mister schreef:
Wim Anker schreef:https://www.rd.nl/artikel/1003423-konin ... e-toekomst

Wat is het RD toch een D66 blaadje geworden.
Welnee. Het is gewoon een ANP-berichtje.
Dasrom juist. Mainstream kopieren.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

Bertiel schreef:Wat een onzin. Het is gewoon een feitenrelaas.
Het zou geweldig zijn als D66 dit soort artikelen zou omarmen:
https://www.rd.nl/artikel/1003446-henk- ... d-over-god
Dat doen ze ook ? Wat zou d66 hierop tegen hebben?
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Het was een mooie kersttoespraak, al had ik liever een bijbelverwijzing gezien. Maar goed, niets mis met het verslag en ik mag hopen dat ook D66 zich in het verslag kan vinden, inderdaad.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door HersteldHervormd »

Wim Anker schreef:https://www.rd.nl/artikel/1003423-konin ... e-toekomst

Wat is het RD toch een D66 blaadje geworden.
D66 blaadje zou ik het niet noemen, maar ik word hier ook wel een beetje moe van.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie