De krant van nú, vól verontrustende berichten!

MGG
Berichten: 3466
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: RE: Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door MGG »

Erik1960 schreef:
MGG schreef:Liefhebben is wat anders dan bij ons laten wonen. Met de miljarden die asielzoekers in Nederland kosten kun je er 10x zoveel helpen in de regio. Nog los van het feit dat de relatief rijke vluchtelingen naar Europa komen. De allerarmste uit bijvoorbeeld Syrië hebben geen geld om zo ver te vluchten.
Overigens ben ik groot voorstander voor meer ontwikkelings- en noodhulp. Zoals eerder in het topic vakantie al aan bod kwam kunnen wij ons de vraag stellen 'Hebben wij onze naaste net zo lief als onszelf als we voor duizenden euro's op vakantie gaan of een auto kopen van 100k, terwijl we met dat geld naaste van de hongerdood kunnen redden.' (Het standpunt van de SGP over migratie en ontwikkelingshulp vind ik een mooie invulling van naaste liefhebben en ook realisme.)
Je gebruikte een post eerder de term massa-immigratie. Dat vind ik nogal overtrokken, aangezien ruim 90% van de vluchtelingen zijn/haar regio niet verlaat. Ik denk overigens dat we wel rekening moeten houden met meer immigratie: steeds grotere delen van bijv Afrika raken onbewoonbaar en door de moderne communicatiemiddelen zien de mensen daar in welke ongelofelijke rijkdom wij in Europa leven. Niet vreemd dat dat aantrekkingskracht heeft. Het zou van realisme getuigen wanneer we verantwoordelijkheid nemen voor de scheefheid in verdeling van rijkdom. Zowel internationaal als nationaal. Geld is geen probleem, de verdeling ervan wel.
Eens. Het is ook logisch dat ook mensen uit veilige landen maar Europa komen. Iedereen wil het beter hebben voor zichzelf en zijn kinderen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: RE: Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Simon0612 »

MGG schreef:
Komt redelijk in de buurt. Eerder zei ik dat het kleiner worden van huishoudens ook druk veroorzaakt (net als tal van andere factoren). Er wordt echter amper aandacht besteedt aan de enorme druk die de massa migratie veroorzaakt. Lange tijd was dat een 'rechts idee' en zweeg het 'midden en links' erover. (Zelfs minister de Jonge pas ook zei.) Ik ben op dit gebied een groot voorstander van een grotere rol van de overheid. We hebben nu een enorm woningtekort en ik vind het mede daarom onverantwoord om honderdduizenden migranten toe te laten. Als de overheid ervoor kiest om dit wel te doen, dan vind ik dat hun het de extra druk op de woningmarkt ook zelf moeten oplossen.
Wat is links en wat is rechts? Zo iets?
https://m.youtube.com/watch?v=Iz9bXHp7szY
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Marck »

Bijzonder die boven-provinciale bemoeienis ten gunste van de samenwerking SGP- ChristenUnie in Brabant. De betekenis van een zetel in Brabant voor de Eerste Kamer samenstelling kreeg daarbij veel prioriteit maak ik op uit het RD artikel hierover. Binnen Brabant zelf lag die samenwerking echter niet zo makkelijk meer. Er zijn moeilijke momenten geweest onderling en men heeft zich goed moeten bezinnen lees ik.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Zomaar twee actuele zaken om te overdenken.
https://www.rd.nl/artikel/996446-zeker- ... n-in-seoul

https://www.rd.nl/artikel/996439-ruslan ... aandeal-op

Laat ik er deze ook nog even bij zetten: ook dit zou verontrustend voor de mens moeten zijn.
https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... van%202015.

Maar is er ook een andere zaak: Na al deze verontrusting blijft er een rust over voor het volk van God.
Een volk dat steeds meer en meer gaat bidden: Kom Heere Jezus, kom haastelijk!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bert Mulder »

een zin die heel veel in de Bijbel staat: Vreest niet!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Bert Mulder schreef:een zin die heel veel in de Bijbel staat: Vreest niet!
Dat is heel persoonlijk en een uitspraak die precies in deze tijd past. Het grootste deel van alle mensen moet wel vrezen. Vaak hoor je wel, en ik geloof dat daar wat in zit, dat mensen niet niet behoeven te vrezen, vrezen, en dat mensen die niet vrezen wel te vrezen hebben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ouddorp »

https://www.ad.nl/binnenland/katholieke ... a2ba6b438/

De Katholieke Kerk verliest in rap tempo terrein in Nederland. Minder dan 100.000 Nederlandse katholieken bezoeken in het weekend nog de mis.

Raar idee dat een kerkverband als de Gereformeerde Gemeenten op een gemiddelde zondag waarschijnlijk meer kerkgangers trekt dan de Rooms-Katholieke kerk met miljoenen leden in Nederland.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Ouddorp schreef:https://www.ad.nl/binnenland/katholieke ... a2ba6b438/

De Katholieke Kerk verliest in rap tempo terrein in Nederland. Minder dan 100.000 Nederlandse katholieken bezoeken in het weekend nog de mis.

Raar idee dat een kerkverband als de Gereformeerde Gemeenten op een gemiddelde zondag waarschijnlijk meer kerkgangers trekt dan de Rooms-Katholieke kerk met miljoenen leden in Nederland.
Maar laten we ons ook niet op de borst slaan. Ook in de een grote GG als in Rijssen wordt het steeds duidelijker dat mensen het best vinden als ze eenmaal naar de kerk komen. Vooral de middagdiensten worden maar door een klein deel bezocht, en de avonddienst heeft ook veel lege plaatsen, met name, zoals ik hoorde (ik kan zelf niet meer naar de kerk), op de grote galerij zouden nogal wat lege plaatsen zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ditbenik »

Ouddorp schreef:https://www.ad.nl/binnenland/katholieke ... a2ba6b438/

De Katholieke Kerk verliest in rap tempo terrein in Nederland. Minder dan 100.000 Nederlandse katholieken bezoeken in het weekend nog de mis.

Raar idee dat een kerkverband als de Gereformeerde Gemeenten op een gemiddelde zondag waarschijnlijk meer kerkgangers trekt dan de Rooms-Katholieke kerk met miljoenen leden in Nederland.
Als ik vanuit mijn studeerkamer naar buiten kijk zie ik een kerk met 1100 zitplaatsen. Op zondagochtend komen daar nog ongeveer 15 mensen. In 2009 waren dat er nog 500 en in 2011 was dat gedaald naar 50 nadat in 2010 de eerste demonstraties tegen kindermisbruik hadden plaats gevonden. Een aantal kerken zijn al gesloten en gesloopt of hebben een andere bestemming gekregen. De verwachting is dat van de 7 kerken die nu nog in gebruik zijn er over vijf jaar nog een of hoogstens twee open zullen zijn. Er is afgesproken dat wanneer een kerk groot onderhoud nodig heeft deze dicht gaat omdat er geen geld meer voor is. Zoals ook besloten is dat er niet meer verwarmd zal worden omdat ook daar geen geld voor is.
We moeten maar niet te veel rekenen om onze eigen structuren of ons boven anderen verheffen. Als de Heere er in blaast is zo afgelopen en zijn ook onze kerken in een mum van tijd leeg.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
Ouddorp schreef:https://www.ad.nl/binnenland/katholieke ... a2ba6b438/

De Katholieke Kerk verliest in rap tempo terrein in Nederland. Minder dan 100.000 Nederlandse katholieken bezoeken in het weekend nog de mis.

Raar idee dat een kerkverband als de Gereformeerde Gemeenten op een gemiddelde zondag waarschijnlijk meer kerkgangers trekt dan de Rooms-Katholieke kerk met miljoenen leden in Nederland.
Als ik vanuit mijn studeerkamer naar buiten kijk zie ik een kerk met 1100 zitplaatsen. Op zondagochtend komen daar nog ongeveer 15 mensen. In 2009 waren dat er nog 500 en in 2011 was dat gedaald naar 50 nadat in 2010 de eerste demonstraties tegen kindermisbruik hadden plaats gevonden. Een aantal kerken zijn al gesloten en gesloopt of hebben een andere bestemming gekregen. De verwachting is dat van de 7 kerken die nu nog in gebruik zijn er over vijf jaar nog een of hoogstens twee open zullen zijn. Er is afgesproken dat wanneer een kerk groot onderhoud nodig heeft deze dicht gaat omdat er geen geld meer voor is. Zoals ook besloten is dat er niet meer verwarmd zal worden omdat ook daar geen geld voor is.
We moeten maar niet te veel rekenen om onze eigen structuren of ons boven anderen verheffen. Als de Heere er in blaast is zo afgelopen en zijn ook onze kerken in een mum van tijd leeg.
Ik heb dit vaker opgemerkt. Maar zou dit niet wijzen op de 'grote afval', de tijd kort voorafgaande aan de openbaring van de antichrist?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Louis2 »

Ditbenik schreef:
Ouddorp schreef:https://www.ad.nl/binnenland/katholieke ... a2ba6b438/

De Katholieke Kerk verliest in rap tempo terrein in Nederland. Minder dan 100.000 Nederlandse katholieken bezoeken in het weekend nog de mis.

Raar idee dat een kerkverband als de Gereformeerde Gemeenten op een gemiddelde zondag waarschijnlijk meer kerkgangers trekt dan de Rooms-Katholieke kerk met miljoenen leden in Nederland.
Als ik vanuit mijn studeerkamer naar buiten kijk zie ik een kerk met 1100 zitplaatsen. Op zondagochtend komen daar nog ongeveer 15 mensen. In 2009 waren dat er nog 500 en in 2011 was dat gedaald naar 50 nadat in 2010 de eerste demonstraties tegen kindermisbruik hadden plaats gevonden. Een aantal kerken zijn al gesloten en gesloopt of hebben een andere bestemming gekregen. De verwachting is dat van de 7 kerken die nu nog in gebruik zijn er over vijf jaar nog een of hoogstens twee open zullen zijn. Er is afgesproken dat wanneer een kerk groot onderhoud nodig heeft deze dicht gaat omdat er geen geld meer voor is. Zoals ook besloten is dat er niet meer verwarmd zal worden omdat ook daar geen geld voor is.
We moeten maar niet te veel rekenen om onze eigen structuren of ons boven anderen verheffen. Als de Heere er in blaast is zo afgelopen en zijn ook onze kerken in een mum van tijd leeg.
Komt dat ook niet omdat het Woord er niet actief verkondigd wordt?
Als je als kerkdienst standaardscripten gaat afraffelen, waarom zou je dan nog naar de mis gaan?
De kerk waar ik misdienaar was had toen tussen de achttien en twintig misdienaars en acolieten, maar verder was toen, dus 2006 ongeveer driekart van de kerkganger al rond de 70 of ouder.
Van die misdienaars en acolieten ben ik een van de weinigen die kerkelijk is gebleven, misschien wel de enigen.
Maarja, wat wil je, als de zuster die voorbereiding voor het vormsel gaf, niet weet of het verschijnen van de engel aan Maria om de geboorte van Jezus aan te kondigen niet in het OT of NT staat.
Ik denk dat de tekst uit 1 Petrus 1 hier van toepassing is.
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Louis2 »

-DIA- schreef:
Ik heb dit vaker opgemerkt. Maar zou dit niet wijzen op de 'grote afval', de tijd kort voorafgaande aan de openbaring van de antichrist?
Allicht goed om op deze Hervormingsdag vast te houden aan 1 Petrus 1?
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Louis2 schreef:
-DIA- schreef:
Ik heb dit vaker opgemerkt. Maar zou dit niet wijzen op de 'grote afval', de tijd kort voorafgaande aan de openbaring van de antichrist?
Allicht goed om op deze Hervormingsdag vast te houden aan 1 Petrus 1?
Het is inderdaad goed om de grote daden van God te blijven herdenken.
Ik heb het het hoofdstuk nagelezen. Altijd goed om een tekst die genoemd wordt na te lezen.
In dit geval een geheel hoofdstuk. Het hoofstuk bestaat globaal uit drie delen.
1. Opschrift en zegengroet (vs. 1 en 2)
2. De Hoop der zaligheid (van vs. 3-12)
3. Opwekking tot een heilige wandel. (van vs. 13 tot het einde)
Dit begint bij vers 13: Ik noem hier de eerste verzen van dit gedeelte:
13 Daarom, opschortende de lendenen uws verstands, en nuchter zijnde, hoopt volkomenlijk op de genade die u toegebracht wordt in de openbaring van Jezus Christus.
14 Als gehoorzame kinderen, wordt niet gelijkvormig aan de begeerlijkheden die tevoren in uw onwetendheid waren;
15 Maar gelijk Hij Die u geroepen heeft, heilig is, zo wordt ook gij zelven heilig in al uw wandel;
16 Daarom dat er geschreven is: Zijt heilig, want Ik ben heilig.


Opdat wij niet vergeten:
Luther had het geleerd. De rechtvaardigheid alleen in Christus. Niet uit de werken. Alles uit genade, en dat niet uit u, het is Gods gave. Geroepen als middel in Gods hand om veler blinde ogen te openen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
MGG
Berichten: 3466
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door MGG »

https://nos.nl/collectie/13916/artikel/ ... aangewezen

Ik vind het verontrustend hoe eenzijdig de staatsmedia berichten over abortus. De titel alleen al! Kindermoord is een recht geworden. In mijn ogen wordt ook de indruk gewekt dat moeders (mede) daarom op zichzelf aangewezen zijn.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

MGG schreef:https://nos.nl/collectie/13916/artikel/ ... aangewezen

Ik vind het verontrustend hoe eenzijdig de staatsmedia berichten over abortus. De titel alleen al! Kindermoord is een recht geworden. In mijn ogen wordt ook de indruk gewekt dat moeders (mede) daarom op zichzelf aangewezen zijn.
Wat is te verwachten van een samenleving die naar het heidendom is teruggekeerd. Wat wij doen is vele malen erger dan de heidenen: wij hebben het Woord verworpen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie