Mooi artikel

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Mooi artikel

Bericht door Charles »

Precies. Over 100 jaar schudden ze hun hoofden over onze tijd.
“Onvoorstelbaar he, toen was men nog zo primitief dat men vlees at.”
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Mooi artikel

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Dat is inderdaad zeldzaam onnozel. Maar toen dachten veel mensen zo. Je weet niet wat mensen over 40 jaar over onze tijd zullen vinden.
Tegenwoordig wordt het wel weer de andere kant op overdreven. Met meerdere advertenties in de krant en zo. Ik zou het dan maar sober houden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Mooi artikel

Bericht door Herman »

DDD schreef:Dat is inderdaad zeldzaam onnozel. Maar toen dachten veel mensen zo. Je weet niet wat mensen over 40 jaar over onze tijd zullen vinden.
De generatie die zulke opmerkingen maakte stamt uit 1900 en dat was een tijd waarin de kindersterfte nog enorm was. Als je familiestambomen nakijkt zie je zo vier kinderen of meer die de eerste jaren niet overleefden. Ik kan me goed voorstellen dat je onder zulke omstandigheden zeker troost kunt ontvangen uit de gedachte dat je uit mag zien naar een volgend kind.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Mooi artikel

Bericht door GerefGemeente-lid »

Posthoorn schreef:
DDD schreef:Dat is inderdaad zeldzaam onnozel. Maar toen dachten veel mensen zo. Je weet niet wat mensen over 40 jaar over onze tijd zullen vinden.
Tegenwoordig wordt het wel weer de andere kant op overdreven. Met meerdere advertenties in de krant en zo. Ik zou het dan maar sober houden.
Dat ben ik niet met je eens. Je mag daar best aandacht aan besteden.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Mooi artikel

Bericht door Chrisje72 »

Ik las een mooi artikel uit het Weet-magazine
https://weet-magazine.nl/lang-zal-ie-le ... sletter-66
Gaat o. a. over een theorie hoe mensen voor de zondvloed veel ouder werden dan nu.
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Mooi artikel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:Ik las een mooi artikel uit het Weet-magazine
https://weet-magazine.nl/lang-zal-ie-le ... sletter-66
Gaat o. a. over een theorie hoe mensen voor de zondvloed veel ouder werden dan nu.
Ik vraag mij altijd af in hoeverre de artikelen van Weet ook door de reguliere wetenschap ondersteunt worden en of men niet ergens (= de uitkomst) naar toe redeneert. Of ben ik hierin de enige?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Mooi artikel

Bericht door CvdW »

merel schreef:
Chrisje72 schreef:Ik las een mooi artikel uit het Weet-magazine
https://weet-magazine.nl/lang-zal-ie-le ... sletter-66
Gaat o. a. over een theorie hoe mensen voor de zondvloed veel ouder werden dan nu.
Ik vraag mij altijd af in hoeverre de artikelen van Weet ook door de reguliere wetenschap ondersteunt worden en of men niet ergens (= de uitkomst) naar toe redeneert. Of ben ik hierin de enige?
De Bijbeltekst die genoemd wordt met het getal 120 jaar wordt niet ondersteunt door de reguliere wetenschap.
Maar heb ik de steun nodig van de reguliere wetenschap?
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Mooi artikel

Bericht door merel »

CvdW schreef:
merel schreef:
Chrisje72 schreef:Ik las een mooi artikel uit het Weet-magazine
https://weet-magazine.nl/lang-zal-ie-le ... sletter-66
Gaat o. a. over een theorie hoe mensen voor de zondvloed veel ouder werden dan nu.
Ik vraag mij altijd af in hoeverre de artikelen van Weet ook door de reguliere wetenschap ondersteunt worden en of men niet ergens (= de uitkomst) naar toe redeneert. Of ben ik hierin de enige?
De Bijbeltekst die genoemd wordt met het getal 120 jaar wordt niet ondersteunt door de reguliere wetenschap.
Maar heb ik de steun nodig van de reguliere wetenschap?
Wel als je bepaalde, wetenschappelijke standpunten inneemt omtrent DNA, leeftijd, degeneratie van cellen etc. Juist de degeneratie van cellen en een soort supermens in aanleg met supercellen wordt vindt in de reguliere wetenschap geen steun. Als je geen algemeen aanvaarde wetenschappelijke standpunten in kan nemen, kan je beter niets zeggen en het 'bij het geloof' houden. Anders sla je echt een flater.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Mooi artikel

Bericht door Marck »

Mooi interview met Arie de Reuver in het RD.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Mooi artikel

Bericht door Hoopvol »

Marck schreef:Mooi interview met Arie de Reuver in het RD.
Inderdaad!
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Mooi artikel

Bericht door GerefGemeente-lid »

Hoopvol schreef:
Marck schreef:Mooi interview met Arie de Reuver in het RD.
Inderdaad!
Nou! Prachtig!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Mooi artikel

Bericht door GGotK »

Bekende woorden.
„In mijn studententijd was ik lid van de Gereformeerde Gemeenten geworden. Ik dacht dat ik in die kerk ook predikant zou worden. Maar de Heere dacht daar anders over. Toen het curatorium de weg naar het ambt afsloot, opende Hij in Zijn wijsheid de weg naar de Hervormde Kerk.”
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mooi artikel

Bericht door Hendrikus »

GGotK schreef:Bekende woorden.
„In mijn studententijd was ik lid van de Gereformeerde Gemeenten geworden. Ik dacht dat ik in die kerk ook predikant zou worden. Maar de Heere dacht daar anders over. Toen het curatorium de weg naar het ambt afsloot, opende Hij in Zijn wijsheid de weg naar de Hervormde Kerk.”
Zeker! De PKN en de aloude Hervormde kerk hebben veel te danken aan de afwijzingen van het curatorium.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Mooi artikel

Bericht door pierre27 »

Hendrikus schreef:
GGotK schreef:Bekende woorden.
„In mijn studententijd was ik lid van de Gereformeerde Gemeenten geworden. Ik dacht dat ik in die kerk ook predikant zou worden. Maar de Heere dacht daar anders over. Toen het curatorium de weg naar het ambt afsloot, opende Hij in Zijn wijsheid de weg naar de Hervormde Kerk.”
Zeker! De PKN en de aloude Hervormde kerk hebben veel te danken aan de afwijzingen van het curatorium.
En zo is het maar net.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie