RD: Kerk doopt asielzoekers na „gedegen Bijbelonderwijs”

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

RD: Kerk doopt asielzoekers na „gedegen Bijbelonderwijs”

Bericht door Van Ewijk »

Ik denk er het mijne van, hoe onderscheiden we kaf van koren?
En hiermee bedoel ik niet dat vluchtelingen die zich niet bekeren niet welkom zijn in NL, ik heb het alleen over oprechte motivatie met betrekking tot de doop. verder niets.
Menswaardigheid voor allen, laat dat duidelijk zijn.

https://www.rd.nl/artikel/923635-kerk-d ... londerwijs
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Kerk doopt asielzoekers na „gedegen Bijbelonderwijs”

Bericht door Tiberius »

Ik ben daar nauw bij betrokken, via onze gemeente.
Maar waarom zou je als kerk kaf van koren willen scheiden? Als iemand na gedegen Bijbelonderwijs, zijn of haar geloof belijdt en gedoopt wil worden, is dat een mooie en goede zaak.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: RD: Kerk doopt asielzoekers na „gedegen Bijbelonderwijs”

Bericht door Van Ewijk »

Tiberius schreef:Ik ben daar nauw bij betrokken, via onze gemeente.
Maar waarom zou je als kerk kaf van koren willen scheiden? Als iemand na gedegen Bijbelonderwijs, zijn of haar geloof belijdt en gedoopt wil worden, is dat een mooie en goede zaak.
Dat is altijd een goede zaak.
Maar daar gaat het mij niet om.
Het gaat mij niet om de buitenkant maar de binnenkant.
Natuurlijk geloof ik in Gods wegen om ieder tot zich te roepen, maar er zitten ook gevallen van politieke motivaties tussen voor een verblijfsvergunning, laten we alstublieft niet naief zijn.
En ja, ik weet dat ook niet iedere witte NL'er met volle oprechtheid in de kerk zit...
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Kerk doopt asielzoekers na „gedegen Bijbelonderwijs”

Bericht door Tiberius »

Ja dat snap ik. En ook die 'politiek gemotiveerden' ken ik. Als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben, krijgt het christelijk geloof soms een andere prioriteit. Daarom ben ik blij dat ik niet de beslissingen van de IND hoef te nemen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RD: Kerk doopt asielzoekers na „gedegen Bijbelonderwijs”

Bericht door parsifal »

Er moeten toch statistieken zijn van hoeveel mensen in Nederland een verblijfsvergunning krijgen vanwege religieuze vervolging in eigen land. Mijn vermoeden is dat dit om een relatief klein aantal gaat (maar ik kan het mis hebben). Ik weet dat bij het beoordelen van aanvragen er in geval van twijfel soort overhoringen zijn (Als je bijv. het Onze Vader niet kent heb je wat uit te leggen).
Gedoopt worden is trouwens echt wel een grote stap voor mensen van een ander geloof. Te groot voor veel om het uit bedrogoverwegingen te doen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie