Babyboom in Tholen

Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door Mona Lisa »

Niet te moeilijk over doen, het is gewoon een leuk gegeven. Net zoiets als: de meeste mensen zijn op 25 september jarig. Reken maar terug. Of het krantenartikelen en discussies waard is weet ik ook niet, maar ach, waarom eigenlijk niet. Nieuw leven is altijd goed nieuws.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Ik zie verder geen kans om mijn kijk hierop op een discrete manier goed uit te leggen.
Dat is toch niet zo moeilijk. Waarschijnlijk is het zo dat de lockdown heeft geleid tot verhoogde seksuele activiteit.
Ik verwacht dat dit bij geen enkele forummer tot nieuwe inzichten leidt. Zóver komt iedereen hoop ik ook nog wel.
Toch lees ik ook dat er plaatsen zijn, zoals Ermelo, waar dit juist afnam.

En ik las ook dat er het laatste jaar meer echtscheidingen plaatsvinden. Dus in die zin is dit nieuwbericht toch opmerkelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door Herman »

DDD schreef:Nou, dat vind ik nog helemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik denk eerder dat het heeft geleid tot een nadere bezinning op het doel van het leven, en dat mensen hebben gedacht: er komt een periode aan van minstens een jaar met weinig verplichtingen, dit is een mooi moment voor zoiets. Al heb ik geen idee wat mensen denken, natuurlijk.
Terecht. De nationaal aangekondigde geboortegolf is achter gebleven volgens eerdere berichtgeving van het rd (26-2-2021). Toen vond de CBS onderzoeker trouwens dit van de cijfers:

„Geboortecijfers hangen onder meer af van hoe mensen hun toekomst zien. Als dat niet te rooskleurig is, kan dat effect hebben op de aantallen geboortes. Dat zal eerder leiden tot een toename dan tot een afname.”

De coronacrisis heeft volgens de CBS-onderzoeker geen eenduidig effect op het toekomstbeeld van mensen. „Velen hebben nu te maken met een hoop onzekerheden, anderen gaat het juist nu voor de wind. Maar vooral jongeren tussen de 25 en 35 weten niet hoe hun toekomst eruit ziet, en zij zijn in de leeftijd om kinderen te krijgen.”


Het is de vraag of reformatorische ouders zich bij een maatschappelijke trend aansluiten, of juist niet.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door Christen »

Herman schreef:Ik krijg hier de wind van voren als ik erop hint dat onze jongste (5-1-2021) een echte lockdownbaby is...
En gaat het goed met de kleine? Leuk hoor..

Ik heb hier wel cadeautjes bij de buren etc gebracht. Dacht er meer aan hoe je nu dat Corona proef moest doen, dan dat ik ging rekenen :)

Weer wat geleerd :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
DDD schreef:Nou, dat vind ik nog helemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik denk eerder dat het heeft geleid tot een nadere bezinning op het doel van het leven, en dat mensen hebben gedacht: er komt een periode aan van minstens een jaar met weinig verplichtingen, dit is een mooi moment voor zoiets. Al heb ik geen idee wat mensen denken, natuurlijk.
Maar ja, om die (verhoogde) activiteit kun je toch niet heen lijkt me. Of zie ik wat over het hoofd?
Nee, want het kan ook zijn dat mensen daardoor stoppen met anticonceptie. Dat lijkt mij een meer voor de hand liggende verklaring.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door Hoopvol »

DDD schreef:
Ad Anker schreef:
DDD schreef:Nou, dat vind ik nog helemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik denk eerder dat het heeft geleid tot een nadere bezinning op het doel van het leven, en dat mensen hebben gedacht: er komt een periode aan van minstens een jaar met weinig verplichtingen, dit is een mooi moment voor zoiets. Al heb ik geen idee wat mensen denken, natuurlijk.
Maar ja, om die (verhoogde) activiteit kun je toch niet heen lijkt me. Of zie ik wat over het hoofd?
Nee, want het kan ook zijn dat mensen daardoor stoppen met anticonceptie. Dat lijkt mij een meer voor de hand liggende verklaring.
Ik herinner me een bericht van ongeveer een jaar geleden in het AD dat de verkoop van sexspeeltjes enorm gestegen was. In dat bericht werd een duidelijke link gelegd met corona.

Ik leg wel een link met een een stijging van verkoop van sexspeeltjes - vaker sex hebben - en een geboortegolf.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door helma »

En helaas hogere abortuscijfers
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door HersteldHervormd »

Als er echt een Refo Babyboom ontstaat zou de SGP een 4e kamerzetel moeten ambiëren rond 2040 :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Babyboom in Tholen

Bericht door Ad Anker »

Er gaat in elk geval een dominee naar toe.
Plaats reactie