"Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door J.C. Philpot »

Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een manier van politiek bedrijven, waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest.
Bij populistische partijen wordt vaak naar de PVV en FVD gewezen.

Als je de definitie hierboven op je in laat werken, zijn er heel wat meer partijen en/of politici populistisch. Het overgrote deel van de hedendaagse politiek, mijns inziens.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Mannetje »

De Jonge's paspoort verlopen? Dan moet dat wel heel lang zo zijn...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkiezingen/vraag-en-antwoord/wat-heb-ik-nodig-om-te-mogen-stemmen-bij-verkiezingen schreef:Stemmen met een verlopen identiteitsbewijs
Uw identiteitsbewijs is geldig om mee te stemmen als het op 17 maart 2021 niet langer dan 5 jaar verlopen is.
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef:De Jonge's paspoort verlopen? Dan moet dat wel heel lang zo zijn...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkiezingen/vraag-en-antwoord/wat-heb-ik-nodig-om-te-mogen-stemmen-bij-verkiezingen schreef:Stemmen met een verlopen identiteitsbewijs
Uw identiteitsbewijs is geldig om mee te stemmen als het op 17 maart 2021 niet langer dan 5 jaar verlopen is.
Als er van die gaten in gemaakt zijn, werkt het waarschijnlijk niet zo.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door John Galt »

Natuurlijk is het een grap, dat van het vescheuren. Maar Baudet sorteert al weken voor op het verhaal dat de verkiezingen gemanipuleerd zijn. Hij roept nog steeds dat hij 20 zetels gaat halen en dat de peilingen niet kloppen. Zo'n geintje van een stembureaulid is koren op de molen van zijn aanhangers. Dat maakt het zo dom.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Herman »

John Galt schreef:Natuurlijk is het een grap, dat van het vescheuren. Maar Baudet sorteert al weken voor op het verhaal dat de verkiezingen gemanipuleerd zijn. Hij roept nog steeds dat hij 20 zetels gaat halen en dat de peilingen niet kloppen. Zo'n geintje van een stembureaulid is koren op de molen van zijn aanhangers. Dat maakt het zo dom.
Nou ja. We zullen zien. Die actie van die SP mevrouw die adviseerde aan FVD en PVV aanhangers om op beide lijstje een hokje aan te kruisen vond ik wel geniaal.
Een burger moet gewoon basaal weten dat een dergelijke opmerking leidt tot ongeldigheid van een stem en dan kan je deze opmerking op zijn merites beoordelen en beantwoorden (en niet in de verontwaardigde stijl die we nu zien met excuses van de tegenpartij).
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door John Galt »

Vorige keer was er een meme op Facebook met ongeveer de volgende strekking: Om drukte bij de stembureaus te voorkomen, is het stemmen vereenvoudigd. SMS "Geert" naar nummer 1286 en je hebt gestemd!
Who is John Galt? :quoi
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Henk J »

Evenals dat ik voorbij zag komen dat de VVD kiezer pas op donderdag de 18e naar de stembus mag :humhihi
Zoiets moet kunnen, maar als medewerkers van het stembureau gaan babbelen over het verscheuren van stembiljetten dan zet je jezelf wel buitenspel volgens mij.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Van Ewijk »

Tiberius schreef:Vooralsnog ga ik er vanuit dat ze hier mijn SGP-stem niet verscheuren. Dat is trouwens makkelijk te controleren.
SGP? Ik had u toch meer als CDA'er ingeschat.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Tiberius »

Van Ewijk schreef:
Tiberius schreef:Vooralsnog ga ik er vanuit dat ze hier mijn SGP-stem niet verscheuren. Dat is trouwens makkelijk te controleren.
SGP? Ik had u toch meer als CDA'er ingeschat.
Nee, ik heb altijd SGP gestemd; tot en met vandaag.
Plaats reactie