Schietparij Texas: Vuurwapens mee naar de kerk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Schietparij Texas: Vuurwapens mee naar de kerk

Bericht door Van Ewijk »

Voor wie het nog niet wist:
https://www.ad.nl/buitenland/kerkganger ... ~afd938e3/

Wie de link leest kan de inhoud tot zich nemen, ik hoef daar zelf niet over uit te weiden.
Ikzelf weet echter niet wat verschrikkelijker is.
Iemand die zoiets aanricht in een Godshuis of mensen die het doodgewoon vinden om in die cultuur vuurwapens mee te nemen naar de kerk.
Ik zie in Nederland niet zo snel gebeuren dat zo iemand door de kerkgangers zelf word uitgeschakeld middels een vuurwapen.
Wellicht dat menig kerkganger op de Veluwe een dubbelloops jachtgeweer bezit voor de jacht, maar mee nemen naar de dienst, nee, dat zie ik hier niet zo snel gebeuren.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Schietparij Texas: Vuurwapens mee naar de kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Een tijd geleden las ik op de onderstaande Zuid Afrikaanse site, een pleidooi met bijbelse onderbouwing voor de bewapening van christenen:

https://www.frontlinemissionsa.org/gun- ... lf-defense

Ik kan het me er vanuit mijn/onze situatie niet zoveel bij voorstellen. Daarnaast heb ik een aversie tegen (de Amerikaanse) voorliefde voor vuurwapens.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 30 dec 2019, 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Schietparij Texas: Vuurwapens mee naar de kerk

Bericht door Hollander »

Van Ewijk schreef:Iemand die zoiets aanricht in een Godshuis of mensen die het doodgewoon vinden om in die cultuur vuurwapens mee te nemen naar de kerk.
Ik zie in Nederland niet zo snel gebeuren dat zo iemand door de kerkgangers zelf word uitgeschakeld middels een vuurwapen.
Bij de NOS wordt er gesproken over "een veiligheidsteam" dat in de kerk aanwezig was. Overigens begrijp ik die vuurwapens naar de kerk wel, het is inmiddels (helaas) vaker voorgekomen dat dwaze mensen op religieuze plaatsen de gekste plannen tot uitvoering brengen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Schietparij Texas: Vuurwapens mee naar de kerk

Bericht door Van Ewijk »

J.C. Philpot schreef:Een tijd geleden las ik op de onderstaande Zuid Afrikaanse site, een pleidooi met bijbelse onderbouwing voor de bewapening van christenen:

https://www.frontlinemissionsa.org/gun- ... lf-defense

Ik kan het me er vanuit mijn/onze situatie niet zoveel bij voorstellen.
Inderdaad. Voor ons komt het maar vreemd over dat daar, en vooral in Texas, de kogels bij wijze van spreken gewoon te koop staan tussen de melk en de boter.
Aan de andere kant krijgen wij aan een Texaan niet uitgelegd dat je hier in Nederland een inbreker drie maal moet sommeren om zich over te geven en dat je dan nog het risico loopt om vervolgt te worden als je geweld gebruikt.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schietparij Texas: Vuurwapens mee naar de kerk

Bericht door DDD »

Ik zie werkelijk niet in wat er in zo'n samenleving mis mee is als kerkgangers gewapend zijn. Ik ben helemaal geen voorstander van openbare verkoop van wapens, maar als dat praktijk is in jouw land, dan getuigt het wel van voorzichtigheid om een paar gewapende veiligheidsmensen in functie te hebben. Christenen hoeven zich niet als schapen te laten afslachten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schietparij Texas: Vuurwapens mee naar de kerk

Bericht door Mara »

Het verbaasde me eigenlijk dat er nogal vertraagd werd gereageerd. Pas na enige seconden doken mensen onder banken of sloegen op de vlucht.
We lezen of horen vaker over een schietpartij in de kerk. Tot nu toe altijd in een ver buitenland.
Maar wanneer gaat het hier gebeuren?
Veel kerken houden tijdens de dienst hun deuren al op slot.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Schietparij Texas: Vuurwapens mee naar de kerk

Bericht door Zita »

Mara schreef:Het verbaasde me eigenlijk dat er nogal vertraagd werd gereageerd. Pas na enige seconden doken mensen onder banken of sloegen op de vlucht.
Hoe snel had je het dan gewild? Tussen schiet en duik zit schrik.
Plaats reactie