'RD steunt kwakzalverij'

Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door Bertiel »

Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door Posthoorn »

Bertiel schreef:Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
Wat is er dan voor vaags aan A. Vogel?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door samanthi »

Posthoorn schreef:
Bertiel schreef:Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
Wat is er dan voor vaags aan A. Vogel?
Kwakzalverij
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door Bertiel »

Was toch ook met verdunnen en schuddden?
Waarom kwakzalverij
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door Posthoorn »

samanthi schreef:
Posthoorn schreef:
Bertiel schreef:Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
Wat is er dan voor vaags aan A. Vogel?
Kwakzalverij
Waarom?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door samanthi »

Posthoorn schreef:
samanthi schreef:
Posthoorn schreef:
Bertiel schreef:Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
Wat is er dan voor vaags aan A. Vogel?
Kwakzalverij
Waarom?
Potentiëren is óf bedriegerij óf het is toverij.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door Herman »

A. Vogel is toch gewoon geneeskrachtige kruiden?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door samanthi »

Bertiel schreef:Was toch ook met verdunnen en schuddden?
Waarom kwakzalverij
als ik 1 op tien verdun en dan schud dan komt de oerkracht terug, dan ga ik dat ook die verdunning ook weer een op tien verdunnen en zie weer de oerkracht keert terug... er zijn verdunningen tot D1000 dan zit er niets mee van de stof in.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door samanthi »

Herman schreef:A. Vogel is toch gewoon geneeskrachtige kruiden?
Nee dat is fytotherapie, dat ik puur kruiden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door Posthoorn »

samanthi schreef:Potentiëren is óf bedriegerij óf het is toverij.
Een voor de goede orde: Vogel was geen homeopaat. Hij is gewoon begonnen als kruidenverkoper, die ook sterk de nadruk legde op gezond leven, volgens de 'natuur'. Vogel gebruikte in zijn arsenaal ook wel homeopathische middelen, maar dat was bij hem geen hoofdzaak.
Heel veel A.Vogel-middelen zijn gewoon fytotherapeutische middelen. Het Vogel-assortiment heeft nog wel wat algemene homeopathische 'huismiddelen', maar nogmaals dat is ondergeschikt aan de fytotherapeutische preparaten.

Afgezien daarvan is het probleem met homeopathie vooral dat de werking niet verklaard kan worden. Maar wat men vandaag niet weet, kan morgen ineens bekend zijn. Inmiddels blijkt homeopathie in de praktijk zijn waarde te bewijzen, dus volgens mij is daar niets mis mee.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door Orchidee »

Bij volle maanlicht geschudde flesjes met 1 procent kruid en 99 procent alcohol en water heeft niemand baat!
Bij gezond verstand heeft iedereen baat!
Baat het niet, schaad het niet gaat ook niet op!
Het schaad je financiën enorm en je geest ook!
Het kan een soort "godsdienst" worden al die kwakzalverij...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door samanthi »

Posthoorn schreef:
samanthi schreef:Potentiëren is óf bedriegerij óf het is toverij.
Een voor de goede orde: Vogel was geen homeopaat. Hij is gewoon begonnen als kruidenverkoper, die ook sterk de nadruk legde op gezond leven, volgens de 'natuur'. Vogel gebruikte in zijn arsenaal ook wel homeopathische middelen, maar dat was bij hem geen hoofdzaak.
Heel veel A.Vogel-middelen zijn gewoon fytotherapeutische middelen. Het Vogel-assortiment heeft nog wel wat algemene homeopathische 'huismiddelen', maar nogmaals dat is ondergeschikt aan de fytotherapeutische preparaten.

Afgezien daarvan is het probleem met homeopathie vooral dat de werking niet verklaard kan worden. Maar wat men vandaag niet weet, kan morgen ineens bekend zijn. Inmiddels blijkt homeopathie in de praktijk zijn waarde te bewijzen, dus volgens mij is daar niets mis mee.
De middelen van dr Vogel verkoopt middelen die Potentieërd zijn en dat is bedriegerij.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door Posthoorn »

Orchidee schreef:Bij volle maanlicht geschudde flesjes met 1 procent kruid en 99 procent alcohol en water heeft niemand baat!
Bij gezond verstand heeft iedereen baat!
Baat het niet, schaad het niet gaat ook niet op!
Het schaad je financiën enorm en je geest ook!
Het kan een soort "godsdienst" worden al die kwakzalverij...
Vogel schudde niet bij maanlicht, dat is een broodje-aapverhaal. En over homeopathie zijn de meningen nu eenmaal verdeeld. Wat niet verklaard kan worden, is volgens sommigen 'gek' of zelfs verkeerd. Ik denk daar duidelijk anders over. Ook iemand als dr. R. Seldenrijk doet dat, zie zijn boek 'Duurzame en integrale geneeskunst['.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)

Bericht door samanthi »

Posthoorn schreef:
Orchidee schreef:Bij volle maanlicht geschudde flesjes met 1 procent kruid en 99 procent alcohol en water heeft niemand baat!
Bij gezond verstand heeft iedereen baat!
Baat het niet, schaad het niet gaat ook niet op!
Het schaad je financiën enorm en je geest ook!
Het kan een soort "godsdienst" worden al die kwakzalverij...
Vogel schudde niet bij maanlicht, dat is een broodje-aapverhaal. En over homeopathie zijn de meningen nu eenmaal verdeeld. Wat niet verklaard kan worden, is volgens sommigen 'gek' of zelfs verkeerd. Ik denk daar duidelijk anders over. Ook iemand als dr. R. Seldenrijk doet dat, zie zijn boek 'Duurzame en integrale geneeskunst['.
De werking van homeopathie is te vergelijken met het placebo-effect. Dit concludeerden Zwitserse en Engelse onderzoekers in een meta-studie in het gerenommeerde tijdschrift The Lancet
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: 'RD steunt kwakzalverij'

Bericht door Mannetje »

Ingrediënten van Echinaforce tabletten
De werkzame stoffen in dit middel zijn: ethanolextract van verse bloeiende Echinacea purpurea. Een tablet (750 mg) bevat gedroogde plantenextracten
(Echinacea purpurea kruid en wortels). Dit komt overeen met 317-629 mg verse Echinacea planten. Andere hulpstoffen zijn: lactose, maïszetmeel, soja polysacchariden, magnesiumstearaat.

https://www.avogel.nl/product/geneesmid ... letten.php

Dit is dus niet gepotentieerd, maar zijn gewoon in alcohol opgeloste kruiden.
-
Plaats reactie