Kledingstijl leerlingen

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Jantje schreef:Jammer dat je er geen respect voor wilt opbrengen. Als ik zie hoeveel doden er jaarlijks vallen door lawines, dan heb ik er ernstige bezwaren bij. Om nog maar te zwijgen over de slechte gevolgen voor de natuur.
Slecht voor de natuur? Ben jij niet degene die te pas en te onpas adviseert om met de auto te gaan? Dat is pas slecht voor de natuur!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Jantje »

merel schreef:
Jantje schreef:Jammer dat je er geen respect voor wilt opbrengen. Als ik zie hoeveel doden er jaarlijks vallen door lawines, dan heb ik er ernstige bezwaren bij. Om nog maar te zwijgen over de slechte gevolgen voor de natuur.
Slecht voor de natuur? Ben jij niet degene die te pas en te onpas adviseert om met de auto te gaan? Dat is pas slecht voor de natuur!
Dat adviseer ik helemaal niet. Hoe kom je er überhaupt bij? Het openbaar vervoer is vanuit mijn woonplaats heel goed te doen naar de Randstad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Roos2018 »

Jantje schreef:Jammer dat je er geen respect voor wilt opbrengen. Als ik zie hoeveel doden er jaarlijks vallen door lawines, dan heb ik er ernstige bezwaren bij. Om nog maar te zwijgen over de slechte gevolgen voor de natuur.
Aan welke slechte gevolgen denk je dan?

Het is n.l. zo dat ´s winters de bergen bevroren zijn en onder onder een laag sneeuw zitten.
De bergflora is in winterrust en kans dat dit door skieers en wandelaars beschadigd wordt is zo goed als nul, en de bergpaden worden doorgaans goed onderhouden voor wandelaars.
De kans op schade kan in theorie ´s zomers wel groter zijn, maar dat lijkt me verwaarloosbaar omdat de meeste wandelaars op de paden blijven.
En da´s maar gelukkig ook, gezien de vele refo´s die ´s zomers naar de Alpenlanden trekken.
Slachtoffers door lawines worden bijna altijd veroorzaakt door personen die zich begeven buiten de toegestane en dus veilige pistes.
Je zou dat kunnen vergelijken met zwemmen in natuurwater waarbij een veilig gedeelte is af gezet met bakens.
Kom je daar toch buiten dan neem je een veiligheids risico.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Amstelodamense »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Het is één van de aspecten die meespeelt bij de wintersport. Het belangrijkste is echter dat ik niet naar de wintersport wil, in verband met de gevaren waaraan je dan blootstelt. Ik schreef al eerder dat ik het een overtreding vind van het 6de gebod.
Ik vroeg het niet aan jou Jan. Over het 6e gebod vertelde je al eerder. Dat is zo ongenuanceerd, dat ik er niet eens op inga.
Helemaal eens, met stijgende verbazing gelezen. Ga elk jaar skiën en ben dan elke keer weer erg onder de indruk van Gods prachtige schepping. Ik ben een ervaren skiër die nooit off-piste gaat en neem geen onnodige risico’s. Vergelijk het met iemand anders die lekker gaat fietsen in de natuur...ook dan kun je een ongeluk krijgen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Dit is wel heel erg van het niveau ‘in je achtertuin blijven is het allerbeste’.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Roos2018 »

Amstelodamense schreef: Helemaal eens, met stijgende verbazing gelezen. Ga elk jaar skiën en ben dan elke keer weer erg onder de indruk van Gods prachtige schepping. Ik ben een ervaren skiër die nooit off-piste gaat en neem geen onnodige risico’s. Vergelijk het met iemand anders die lekker gaat fietsen in de natuur...ook dan kun je een ongeluk krijgen.
Nou, inderdaad.
Ik ben 20 keer op wintersport geweest, en ook altijd onder de indruk geweest hoe mooi het Alpengebied in de winter is: de diep blauwe en zuivere lucht, de zon, de sneeuw, de vogels die je hoor fluiten, de koeien in de stal, de heerlijk geurende hooi met de knisperende Alpenkruiden erin, de heldere nachtelijke sterrenhemel, de wolven, gemzen, steenbokken, moeflons, alpenkauwen, de stilte ...
En voor de plaatselijke boeren vormen de wintersporters een welkome aanvullende bron van inkomsten die zij hard nodig hebben.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Lilian1975 »

Roos2018 schreef:
Amstelodamense schreef: Helemaal eens, met stijgende verbazing gelezen. Ga elk jaar skiën en ben dan elke keer weer erg onder de indruk van Gods prachtige schepping. Ik ben een ervaren skiër die nooit off-piste gaat en neem geen onnodige risico’s. Vergelijk het met iemand anders die lekker gaat fietsen in de natuur...ook dan kun je een ongeluk krijgen.
Nou, inderdaad.
Ik ben 20 keer op wintersport geweest, en ook altijd onder de indruk geweest hoe mooi het Alpengebied in de winter is: de diep blauwe en zuivere lucht, de zon, de sneeuw, de vogels die je hoor fluiten, de koeien in de stal, de heerlijk geurende hooi met de knisperende Alpenkruiden erin, de heldere nachtelijke sterrenhemel, de wolven, gemzen, steenbokken, moeflons, alpenkauwen, de stilte ...
En voor de plaatselijke boeren vormen de wintersporters een welkome aanvullende bron van inkomsten die zij hard nodig hebben.
Maar als je daar dan zomers loopt... zijn het kale stukken. Met rots en kabelbanen. Een verdwaalde sneeuwkanon. Van het oorspronkelijke landschap is weinig over. Waar bomen met wortels om de grond vast te houden, ontbreken. Waardoor er met hevige regenval ook weer eerder modderstromen ontstaan waardoor dorpen en hun inwoners getroffen worden. Dat is wel het dubbele he? Die kale stukken zijn toegenomen met de intensiviteit van de wintersport.
Ik ben nooit met wintersport geweest. En wordt altijd een beetje triest als we tijdens een wandeling in de zomer zo'n gebied passeren. Maar het moet inderdaad adembenemend mooi zijn in de winter. De sneeuw bedekt alle vuiligheid en schade.

Zomers zijn die wintersportplaatsen uitgestorven. Lege hotels. Altijd een beetje unheimisch. Ik heb ook de indruk dat veel werkgelegenheid in de winter niet door dorpsbewoners wordt opgevuld maar door buitenstanders uit binnen en buitenland. In die dorpen zelf wonen bijna geen mensen meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Amstelodamense »

Lilian1975 schreef:
Roos2018 schreef:
Amstelodamense schreef: Helemaal eens, met stijgende verbazing gelezen. Ga elk jaar skiën en ben dan elke keer weer erg onder de indruk van Gods prachtige schepping. Ik ben een ervaren skiër die nooit off-piste gaat en neem geen onnodige risico’s. Vergelijk het met iemand anders die lekker gaat fietsen in de natuur...ook dan kun je een ongeluk krijgen.
Nou, inderdaad.
Ik ben 20 keer op wintersport geweest, en ook altijd onder de indruk geweest hoe mooi het Alpengebied in de winter is: de diep blauwe en zuivere lucht, de zon, de sneeuw, de vogels die je hoor fluiten, de koeien in de stal, de heerlijk geurende hooi met de knisperende Alpenkruiden erin, de heldere nachtelijke sterrenhemel, de wolven, gemzen, steenbokken, moeflons, alpenkauwen, de stilte ...
En voor de plaatselijke boeren vormen de wintersporters een welkome aanvullende bron van inkomsten die zij hard nodig hebben.
Maar als je daar dan zomers loopt... zijn het kale stukken. Met rots en kabelbanen. Een verdwaalde sneeuwkanon. Van het oorspronkelijke landschap is weinig over. Waar bomen met wortels om de grond vast te houden, ontbreken. Waardoor er met hevige regenval ook weer eerder modderstromen ontstaan waardoor dorpen en hun inwoners getroffen worden. Dat is wel het dubbele he? Die kale stukken zijn toegenomen met de intensiviteit van de wintersport.
Ik ben nooit met wintersport geweest. En wordt altijd een beetje triest als we tijdens een wandeling in de zomer zo'n gebied passeren. Maar het moet inderdaad adembenemend mooi zijn in de winter. De sneeuw bedekt alle vuiligheid en schade.

Zomers zijn die wintersportplaatsen uitgestorven. Lege hotels. Altijd een beetje unheimisch. Ik heb ook de indruk dat veel werkgelegenheid in de winter niet door dorpsbewoners wordt opgevuld maar door buitenstanders uit binnen en buitenland. In die dorpen zelf wonen bijna geen mensen meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Snap wat je bedoelt. En ja, die gebieden zijn er zeker (vooral de grote skigebieden waar alles heeft moeten wijken voor liften en accomodatie). Wij komen zelf altijd in een authentiek Zwitsers dorp waar op een heel natuurlijke wijze wordt geskied. Kom er ook zomers en ook dan is het net zo prachtig en zie je niets van schade oid. Geloof gelijk dat dit in plekken als Val Thorens, La Plagne etc. wel zo is. Ook in Zermatt, waar ik 's winters wel heb geskied, is het zomers prachtig en zie ik bovenstaande niet.

Maar goed, dit is best wel off-topic allemaal volgens mij ;-)

Overigens vind ik bovenstaande argumenten tientallen malen beter om sceptisch te zijn over wintersport dan te schermen met het zesde gebod.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Amstelodamense »

Jantje schreef:Ik schreef al eerder dat ik het een overtreding vind van het 6de gebod.
Dat ik het een overtreding vind van het 6de gebod.....Ik vind.....: zie je hoe ongelooflijk subjectief dit is? Is het voor jou echt een worsteling geweest? In de zin van: wat zou ik graag skiën, maar ik kan het niet met m'n geweten verenigen? Dan heb ik daar alle respect voor.

Als je echter niks met skiën hebt, nooit bent geweest, niet weet waar je het over hebt en je dit alleen maar zegt om wat van de ander te vinden die wel op wintersport gaat, dan zit je in het straatje van het Farizeïsme.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door eilander »

On-topic graag!
Herman60
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 jun 2012, 15:08

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Herman60 »

Ik zie veel meiden fietsen met erg korte rokjes waaronder een legging.
Is dat ook niet goed?
Trouwens is de legging toch ook helemaal breed geaccepteerd?
Daar was in het begin ook veel heibel over.
En dan nog iets: fietsen met een lange rok schijnt ook weer lastig te zijn
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Herman60 schreef:Ik zie veel meiden fietsen met erg korte rokjes waaronder een legging.
Is dat ook niet goed?
Trouwens is de legging toch ook helemaal breed geaccepteerd?
Daar was in het begin ook veel heibel over.
En dan nog iets: fietsen met een lange rok schijnt ook weer lastig te zijn
Of iets geaccepteerd is vind ik niet aan de orde, het gaat erom of ik het verantwoorden kan.

Met een lange rok fietsen is idd lastig, vooral als het nat is, met knijpers kom je al een heel end... toch blijft het lastig, ik heb weleens tussen mijn ketting gezeten en vast tussen de remblokjes, maar ik vind lang rokken wel eerbaar, verder is iedereen in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, ik draag ook weleens een spijkerbroek of thuis een joggingbroek, zelf kan ik nergens in de Bijbel vinden dat dit niet zou mogen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door HersteldHervormd »

Ik zou echt willen pleiten voor schoolkleding. Geen gedoe meer, minder verschil tussen rijk en arm.

Geen gepest meer omdat er sommige buiten de boot vallen omdat ze er 'anders' bij lopen.

Maar het zou toch ook een prachtig gezicht zijn om alle meisjes en docenten in een rok te zien? Ik vind van wel hoor.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie