Erdee

DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Oh dat was onmiddellijk de eerste tekst in mijn hoofd. Hij gaat toch duidelijk over 'doen'.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Ik mis in het RD van vandaag een beetje deze kritische vraag aan het zendingsechtpaar Fris bij het artikel over de oprichting van hun stichting: hoe is deze stap te verantwoorden richting de oude werkgever ZGG en hun oorspronkelijk zendende gemeente?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Erdee

Bericht door Mister »

Job schreef:Ik mis in het RD van vandaag een beetje deze kritische vraag aan het zendingsechtpaar Fris bij het artikel over de oprichting van hun stichting: hoe is deze stap te verantwoorden richting de oude werkgever ZGG en hun oorspronkelijk zendende gemeente?
Wellicht is dat wel gevraagd maar is het antwoord niet in het artikel gekomen. Dat was trouwens ook niet de insteek van het artikel, als ik het zo lees.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Job schreef:Ik mis in het RD van vandaag een beetje deze kritische vraag aan het zendingsechtpaar Fris bij het artikel over de oprichting van hun stichting: hoe is deze stap te verantwoorden richting de oude werkgever ZGG en hun oorspronkelijk zendende gemeente?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Anderzijds: als zendeling van de ZGG heb je vast een gewone arbeidsovereenkomst die je altijd kan en mag opzeggen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Erskinees schreef:
Job schreef:Ik mis in het RD van vandaag een beetje deze kritische vraag aan het zendingsechtpaar Fris bij het artikel over de oprichting van hun stichting: hoe is deze stap te verantwoorden richting de oude werkgever ZGG en hun oorspronkelijk zendende gemeente?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Anderzijds: als zendeling van de ZGG heb je vast een gewone arbeidsovereenkomst die je altijd kan en mag opzeggen.
Dat is zo, mede ook omdat de ZGG geen geloofszending bedrijft. Maar richting de zendende gemeente(n) vind ik de verantwoordelijkheid wel anders liggen. Nu hoeft dat niet per se uitgebreid verantwoord te worden in de krant (dat mag dit echtpaar zelf doen richting hun zendende gemeente en oud-werkgever), maar op z'n minst vind ik het artikel onvolledig omdat het niet benoemd wordt. De intentie lijkt inderdaad alleen wat te vertellen over de nieuwe stichting, maar feit is dat die niet zomaar vanuit het niets is ontstaan.

PostScript: Het artikel er nog even bij gepakt. Over het kiezen van woorden kun je twisten, maar "passie" voelen voor een gemeente, ik weet niet, daar heb ik toch heel andere gevoelens bij dan "geroepen worden", zoals het uitgangspunt zal zijn geweest bij hun eerdere functie in Ecuador. Ook beschrijft het echtpaar zending als kerntaak van de kerk, terwijl zij zich in een buitenkerkelijke weg hebben gesteld. Ik heb echt mijn bedenkingen bij dit artikel en ik kan me voorstellen dat het door diverse partijen met pijn en verwarring gelezen wordt.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bertiel »

Er stond vandaag een wel zeer bijzondere contact advertentie in het rd….
Dat nodigt toch niet uit?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Bertiel schreef:Er stond vandaag een wel zeer bijzondere contact advertentie in het rd….
Dat nodigt toch niet uit?
Zo, inderdaad. Het is dat iemand zich er blauw voor moet hebben betaald anders zou je bijna denken dat het een slecht verzonnen grap betreft.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Bertiel schreef:Er stond vandaag een wel zeer bijzondere contact advertentie in het rd….
Dat nodigt toch niet uit?
Je maakt me nieuwsgierig. ;)
Ik krijg de krant een paar dagen later pas.
Ik vind contactadvertenties zoooooooo vorige eeuw.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Mara schreef:
Bertiel schreef:Er stond vandaag een wel zeer bijzondere contact advertentie in het rd….
Dat nodigt toch niet uit?
Je maakt me nieuwsgierig. ;)
Ik krijg de krant een paar dagen later pas.
Ik vind contactadvertenties zoooooooo vorige eeuw.
Als iemand me wil uitleggen hoe ik een foto kan plaatsen dan wil ik de advertentie hier wel neerzetten. Het is een bewaarexemplaar zou ik zeggen.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Vooral bijzonder dat de woonplaats geen issue is, "mits een goede kerkgang in de GG/OGG/GGIN mogelijk is".
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Afbeelding
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het zal aan mij liggen, maar het lijkt mij een leuke vrouw. Ik vind er niets bijzonder aan.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Bertiel schreef:Er stond vandaag een wel zeer bijzondere contact advertentie in het rd….
Dat nodigt toch niet uit?
Waarom nodigt dat niet uit? Ik heb nog nooit zo'n goede contactadvertentie in het RD gezien.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Ik snap dan niet waarom deze vrouw een advertentie nodig heeft.
Ze staat midden in het leven, is sociaal vaardig en zo te lezen ziet ze er goed uit.
Bertiel schreef:Dat nodigt toch niet uit?
Waarom niet?
DDD schreef:maar het lijkt mij een leuke vrouw.
Ik zou bijna zeggen........ ;)
Jij bent absoluut een breed denkende man.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

DDD schreef: Ik heb nog nooit zo'n goede contactadvertentie in het RD gezien.
Dat ben ik wel met je eens, bijna.
Volwassen uitstraling tussen al die infantiele berichtjes: wie belt mijn zus, ze wordt 21, o6.....
Of: onze leuke broer zoekt nog een leuke vriendin, je kunt hem bellen of appen....
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie