Erdee

DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Hij schrijft ook dat een rechter het wel met hem eens zal zijn.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

In het kader van artikelen die sneller geschreven dan doordacht zijn:

https://www.rd.nl/artikel/932475-conser ... n-historie
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Erdee

Bericht door mcgk »

https://www.rd.nl/artikel/932630-famili ... n-gespaard
Snap niet dat de RD fotograaf zo'n gezin bij het fotograferen niet vraagt of ze een heel klein beetje kunnen lachen of in ieder geval wat vrolijker kunnen kijken. Ik zie dat wel vaker in het RD.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Erdee

Bericht door J.C. Philpot »

mcgk schreef:https://www.rd.nl/artikel/932630-famili ... n-gespaard
Snap niet dat de RD fotograaf zo'n gezin bij het fotograferen niet vraagt of ze een heel klein beetje kunnen lachen of in ieder geval wat vrolijker kunnen kijken. Ik zie dat wel vaker in het RD.
Sommige gefotografeerden willen mogelijk serieus overkomen. En in dit concrete geval, staan ze bij de ravage van de storm. Ik denk dat je dan ook niet heel hard gaat lachen op de foto :)

Maar het is interessant dat in de huidige tijd het gebruikelijk is om te lachen op foto's. Als je zwart witte foto's van begin vorige eeuw bekijkt, zie je daar vrijwel altijd serieuze gezichten.

Dat zou kunnen komen omdat de gebitten toen slechter waren, en men dit niet wilde tonen op de foto. Maar het kan ook zijn dat het moderne levensgevoel van "pluk de dag" heeft veroorzaakt dat we conform de norm allemaal willen lachen op de foto's.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Henk J »

mcgk schreef:https://www.rd.nl/artikel/932630-famili ... n-gespaard
Snap niet dat de RD fotograaf zo'n gezin bij het fotograferen niet vraagt of ze een heel klein beetje kunnen lachen of in ieder geval wat vrolijker kunnen kijken. Ik zie dat wel vaker in het RD.
Bepaald geen vrolijke gebeurtenis dus dat er weinig gelachen wordt lijk mij hier wel logisch. Wat ik dan weer opvallend vind is dat moeder en dochter met de voornaam in de krant staan, maar vader niet.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Erdee

Bericht door Ditbenik »

Henk J schreef:
mcgk schreef:https://www.rd.nl/artikel/932630-famili ... n-gespaard
Snap niet dat de RD fotograaf zo'n gezin bij het fotograferen niet vraagt of ze een heel klein beetje kunnen lachen of in ieder geval wat vrolijker kunnen kijken. Ik zie dat wel vaker in het RD.
Bepaald geen vrolijke gebeurtenis dus dat er weinig gelachen wordt lijk mij hier wel logisch. Wat ik dan weer opvallend vind is dat moeder en dochter met de voornaam in de krant staan, maar vader niet.
Ik had bij het wonderlijk gespaard zijn ook iets van blijdschap verwacht.
Vader is ouderling. Wellicht dat daarom niet met zijn voornaam wordt genoemd maar hij voornaam wordt genoemd.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Erdee

Bericht door Charles »

J.C. Philpot schreef:
mcgk schreef:https://www.rd.nl/artikel/932630-famili ... n-gespaard
Snap niet dat de RD fotograaf zo'n gezin bij het fotograferen niet vraagt of ze een heel klein beetje kunnen lachen of in ieder geval wat vrolijker kunnen kijken. Ik zie dat wel vaker in het RD.
Sommige gefotografeerden willen mogelijk serieus overkomen. En in dit concrete geval, staan ze bij de ravage van de storm. Ik denk dat je dan ook niet heel hard gaat lachen op de foto :)

Maar het is interessant dat in de huidige tijd het gebruikelijk is om te lachen op foto's. Als je zwart witte foto's van begin vorige eeuw bekijkt, zie je daar vrijwel altijd serieuze gezichten.

Dat zou kunnen komen omdat de gebitten toen slechter waren, en men dit niet wilde tonen op de foto. Maar het kan ook zijn dat het moderne levensgevoel van "pluk de dag" heeft veroorzaakt dat we conform de norm allemaal willen lachen op de foto's.
Vroeger had je lange sluitertijd dus bewegen (zoals lachen) was er niet bij. Je ziet ook vaak dat men toen de handen niet los heeft hangen. Die hou je dan bijna niet stil namelijk.
Online
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bertiel »

J.C. Philpot schreef: En in dit concrete geval, staan ze bij de ravage van de storm. Ik denk dat je dan ook niet heel hard gaat lachen op de foto :)
alsje dan wel de moeite doet om je allerbeste kleren aan te trekken....
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

Gesprek over column BJS afgesplitst.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Erdee

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef:alsje dan wel de moeite doet om je allerbeste kleren aan te trekken....
Er zijn genoeg ambtsdragers in de (O)GG(iN) die vrijwel altijd een pak dragen, met name in de rechterflank. Je kunt daarom echt niet de conclusie trekken dat ze zich net omgekleed hebben.

Daarnaast is uiteraard de eerste schrik voorbij. Maar dat wil niet zeggen dat je staat te lachen als je de ravage laat zien, en als je voor de verslaggever alles weer naar boven haalt.

Laten we die mensen gewoon respectvol benaderen, en de gezichtsuitdrukking gunnen die naar hun eigen mening of gevoel het beste bij hen past.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

J.C. Philpot schreef:
Bertiel schreef:alsje dan wel de moeite doet om je allerbeste kleren aan te trekken....
Er zijn genoeg ambtsdragers in de (O)GG(iN) die vrijwel altijd een pak dragen, met name in de rechterflank. Je kunt daarom echt niet de conclusie trekken dat ze zich net omgekleed hebben.

Daarnaast is uiteraard de eerste schrik voorbij. Maar dat wil niet zeggen dat je staat te lachen als je de ravage laat zien, en als je voor de verslaggever alles weer naar boven haalt.

Laten we die mensen gewoon respectvol benaderen, en de gezichtsuitdrukking gunnen die naar hun eigen mening of gevoel het beste bij hen past.
Inderdaad.

En gezien de laatste woorden in het artikel, waarin Smytegelt wordt geciteerd, is er wel degelijk sprake van blijdschap.

Wie het vatte kan, vatte het.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef:
Bertiel schreef:alsje dan wel de moeite doet om je allerbeste kleren aan te trekken....
Er zijn genoeg ambtsdragers in de (O)GG(iN) die vrijwel altijd een pak dragen, met name in de rechterflank. Je kunt daarom echt niet de conclusie trekken dat ze zich net omgekleed hebben.

Daarnaast is uiteraard de eerste schrik voorbij. Maar dat wil niet zeggen dat je staat te lachen als je de ravage laat zien, en als je voor de verslaggever alles weer naar boven haalt.

Laten we die mensen gewoon respectvol benaderen, en de gezichtsuitdrukking gunnen die naar hun eigen mening of gevoel het beste bij hen past.
Eens hoor, ik ken heel wat mensen uit de OGG, die heb ik hoog staan.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Erdee

Bericht door Charles »

Deze mevrouw spreekt klare taal over de transgender ideologie.

https://www.rd.nl/artikel/933271-er-is- ... ebat-nodig
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Charles schreef:Deze mevrouw spreekt klare taal over de transgender ideologie.

https://www.rd.nl/artikel/933271-er-is- ... ebat-nodig
Dat zijn inderdaad interessante gezichtspunten.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Opmerkelijk, hoe men zich eruit probeert te praten... immers, hier staat onze beschaving op het spel! Maar ja, willen immers niet terug naar de middeleeuwen...

Heel klein citaatje, wat toch al iets al een beetje als voorbeschouwing kan zijn voor onderstaande artikel:

Het kan de Britse sportcolumnist Tanya Aldred niet overtuigen. „Door gender en sekse door elkaar te halen, ondermijnen we de reden waarom we geslachtscategorieën in de sport hebben: het mannelijke prestatievoordeel”, schreef hij in The Guardian. „Zonder een aparte categorie voor vrouwen zouden er geen vrouwen bij de Olympische Spelen zijn.”

En dan hoor je (nota bene!) sommige mensen nog kritiek hebben op het RD, als zou die niets over sport publiceren!
Hier halen we al deze tegenwerpingen onderuit!

link voor het hele artikel:
https://www.rd.nl/artikel/933927-deelna ... scussie-op


PS Ik zie nu net dat het boeiende en sportieve artikel ook anderen opviel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie