Erdee

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Erdee

Bericht door Charles »

Wel eens van Bing Crosby gehoord maar nog nooit van Bill Crosby.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:Misschien volgende keer even ;) voor de duidelijkheid.
:garde
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Erdee

Bericht door parsifal »

Chrisje72 schreef:Ik ben boven de 40 en ken de beste man ook niet. Wel met de voornaam Bing, of gaat dat over dezelfde?
Misschien wel van The Byrds of Crosby, Stills, Nash and Young. Hoewel de tekst van Turn, Turn, Turn grotendeels door Salomo is geschreven en de muziek door Pete Seeger, is de versie van The Byrds (met David Crosby in de band) ook bij redelijk wat refos bekend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Erdee

Bericht door Bonny »

Uiteraard is deze muziek binnen de refowereld onbekend. Maar desalnietteplus zijn het wel klassiekers hoor. Misschien zet ik Déjà-vu straks wel even op...
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Erdee

Bericht door Ararat »

Ai. Wat als die muziek wél bekend is voor je? :)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Erdee

Bericht door Onbekende »

Ararat schreef:Ai. Wat als die muziek wél bekend is voor je? :)
Dan kun je wel een Christen zijn, maar als refo ben je dan te licht bevonden :D
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Erdee

Bericht door Ararat »

Onbekende schreef:
Ararat schreef:Ai. Wat als die muziek wél bekend is voor je? :)
Dan kun je wel een Christen zijn, maar als refo ben je dan te licht bevonden :D
Wat is beter, christen zijn of refo? :huhu
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Erdee

Bericht door Onbekende »

Ararat schreef:
Onbekende schreef:
Ararat schreef:Ai. Wat als die muziek wél bekend is voor je? :)
Dan kun je wel een Christen zijn, maar als refo ben je dan te licht bevonden :D
Wat is beter, christen zijn of refo? :huhu
Men kan een reformatorische Christen zijn of een christelijke Christen. Er is echter geen beter of slechter. Kerkmuren zijn niet belangrijk. Hooguit behoor je niet tot een bepaalde sub-cultuur maar dat is maar net of je dat belangrijk vindt.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Erdee

Bericht door parsifal »

Bonny schreef:Uiteraard is deze muziek binnen de refowereld onbekend. Maar desalnietteplus zijn het wel klassiekers hoor. Misschien zet ik Déjà-vu straks wel even op...
Zo herkenbaar. Ik zit me al de hele dag af te vragen hoe ik mijn kinderen goed kan onderwijzen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Erdee

Bericht door Bonny »

parsifal schreef:
Bonny schreef:Uiteraard is deze muziek binnen de refowereld onbekend. Maar desalnietteplus zijn het wel klassiekers hoor. Misschien zet ik Déjà-vu straks wel even op...
Zo herkenbaar. Ik zit me al de hele dag af te vragen hoe ik mijn kinderen goed kan onderwijzen.
Vraag ze nooit 'waarom'
Je zal huilen als ze het vertellen
Kijk naar ze en zucht
Dan weten ze dat je van ze houdt.


As we speak :D . En ik knipte bijna mijn haar af....
The Groom's still waiting at the altar
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bonny schreef:Uiteraard is deze muziek binnen de refowereld onbekend. Maar desalnietteplus zijn het wel klassiekers hoor. Misschien zet ik Déjà-vu straks wel even op...
Jammer, deze posting. Ik roep je op om zo snel mogelijk met deze muziek te breken.

Het is tot oneer van de Heere.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Erdee

Bericht door gallio »

GerefGemeente-lid schreef:
Bonny schreef:Uiteraard is deze muziek binnen de refowereld onbekend. Maar desalnietteplus zijn het wel klassiekers hoor. Misschien zet ik Déjà-vu straks wel even op...
Jammer, deze posting. Ik roep je op om zo snel mogelijk met deze muziek te breken.

Het is tot oneer van de Heere.
Wat krijgen we nou ?

In onze kerk zingen we gewoon Turn, Turn, Turn hoor. Prima lied, en gebaseerd op de Bijbel.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Erdee

Bericht door Marck »

Ben wel vaker artikelen tegengekomen in het RD waar pop-artiesten besproken worden. Presley, Jackson e.d. Frappant was "Belangrijke data in het leven van Michael Jackson" -
26 juni 2009 07:14
Recent nog de gitarist van Golden Earring. Die kreeg een ereburgerschap in België.
Aantal jaren terug stond de drummer in de belangstelling. Die drumde op het strand van Scheveningen. :quoi
Laatst gewijzigd door Marck op 20 jan 2023, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Erdee

Bericht door Bonny »

GerefGemeente-lid schreef:Jammer, deze posting. Ik roep je op om zo snel mogelijk met deze muziek te breken.

Het is tot oneer van de Heere.
Dank voor je bezorgdheid.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Erdee

Bericht door parsifal »

Zonder gekheid. RD hoeft echt niet over David Crosby te schrijven, maar muziek is van invloed op de hele wereld en zodoende heeft het soms ook echt nieuwswaarde. Heeft Bruce Springsteen met zijn concert in Berlijn invloed gehad op de val van de muur? Er zijn historici die het een belangrijk punt vinden. Hoeveel meer kreeg anorexia aandacht toen Karen Carpenter overleed? Hoe belangrijk was Freddy Mercury voor de acceptatie van mensen met HIV? Het is deel van de wereld waarin we leven. Blinde acceptatie hoeft niet (er is veel troep en duivelse invloed in zowel pop als klassieke muziek), maar negeren gaat ver en blinde afwijzing ook.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie