Erdee

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Kom er maar in.
@Hendrikus
:D
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Erdee

Bericht door helma »

Het is hier enig :huhu
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Maanenschijn »

helma schreef:Het is hier enig :huhu
Ben jij vast de enigste :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef:
helma schreef:Het is hier enig :huhu
Ben jij vast de enigste :)
Sowieso eniger dan jij, schreef je gisteren.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Erdee staat hier in de topictitel. We begrijpen dat hier het RD wordt bedoelt, uitgegeven de EMG (Erdee Media Groep)
Elke dag staat op pagina 3 een korte meditatie. Gisteren vond ik de meditatie heel actueel. Hoewel de mediatie niet van nu is. Hij leefde van 1818-1876. En toch actueel. Het valt me steeds meer op bij oude leraars dat ze zo actueel zijn. Denk ook aan de biddagpreken van ds. Th. van der Groe enz.

Citaat:
„En de hoogheid des mensen zal gebogen en de hoogheid der mannen zal vernederd worden; en de Heere alleen zal in dien dag verheven zijn.”
Jesaja 2:17

De christenen moeten tot het christendom bekeerd worden, of zij gaan verloren. De christenen moeten tot het christendom bekeerd worden, of ons vaderland gaat te gronde.
De kermissen, komedies, tentoonstellingen en volksfeesten waardoor Nederland inzonderheid deze zomer God zodanig getergd en Zijn dag ontheiligd heeft, moeten in boet- en bededagen veranderd worden.
Het ruim gezegende en ook ruim met oordelen bezochte Nederland moet tot de God van zijn vaderen terugkeren.
De op de straten struikelende waarheid moet algemeen hersteld worden.
De twist en scheuring, haat en vijandschap, heerszucht en hoogmoed, die onder het beste deel van Nederlands inwoners bestaan, moeten snel worden bijgelegd en weggenomen; de hoogheid der mannen moet gebogen worden en de hoogheid der mensen moet vernederd worden (Jesaja 2:17).
De dwaze, verwaande pauwen van onze zinneloze en verbasterde eeuw moeten zich in zak en as voor God vernederen.
De vloekers moeten bidders worden, en wij samen moeten in ernst en oprechtheid God leren zoeken bij aanvang of voortgang. Anders hebben wij over land en volk niets goeds te hopen, maar toenemende oordelen en onheilen te vrezen.
Of u het geloven wilt of niet, het is een algemeen en treurige waarheid: in Nederland wordt in het algemeen slecht geleerd, slecht geloofd en slecht geleefd!
Het past ons om eens met deze zaak tot onszelf in te keren, en eens te vragen: Ben ik ook al bekeerd?

Bron: https://www.rd.nl/artikel/992608-ben-ik-ook-al-bekeerd
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Erdee

Bericht door Marck »

Boeiend RD artikel: "Christen in techregio Silicon Valley is voorzichtig".
MGG
Berichten: 3461
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door MGG »

DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Wat een rariteit in het RD:
De gemeente Apeldoorn 'ging echter moeilijk doen'. Niet als citaat van de geinterviewde, maar van Tiemen Roos.

https://www.rd.nl/artikel/993714-piekbe ... an-stoppen
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

DDD schreef:Wat een rariteit in het RD:
Wat is de rariteit dan precies?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:
DDD schreef:Wat een rariteit in het RD:
Wat is de rariteit dan precies?
Ik denk de opmerking 'ik wil gewoon doorboeren'. Daar hebben veel lezers denk ik andere associatie bij.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Dat de verslaggever zich identificeert met de geïnterviewde in krenkende bewoordingen, terwijl er gewoon een democratisch besluit is genomen en de journalist zijn afwijzing van het besluit van de gemeente totaal niet onderbouwt.
Richard W
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 apr 2021, 16:09

Re: Erdee

Bericht door Richard W »

Wat een prachtig interview met Ruth Pieterman vandaag in het RD.
https://www.rd.nl/digitale-krant/viewer ... _year=2022
Wat een mooi werk doet zij! En wat een spiegel:
Ruth Pieterman schreef:Het lezen van puriteinse geschriften heeft ook een schaduwzijde. Je beseft te meer hoe beschouwend en weinig verkondigend veel hedendaagse preken zijn. De bekeerden worden niet opgebouwd in het geloof, de wandel met God en het leven vanuit Christus. De onbekeerden worden niet schuldig gesteld vanwege hun ongeloof en ongehoorzaamheid aan het Evangelie. Mijn vader zegt weleens dat je de vis moet opeten en de graten moet laten liggen, maar soms lijken er vooral graten te zijn. Het zou in ieder geval zo anders kunnen. „Een halve waarheid vermomd als de hele waarheid wordt een complete onwaarheid”, las ik bij Packer. Ik weet zeker dat de Heere ook zo’n preek kan gebruiken, maar het blijft een rechte slag met een kromme stok. Veelzeggend is dat veel mensen hun leven lang geen geloofszekerheid hebben, omdat ze niet uit Christus leven. Dat wordt door de prediking bevorderd.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bertiel »

Het commentaar is ook wel bijzonder eenzijdig qua oproep.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Bertiel schreef:Het commentaar
Dat sla ik per definitie over.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Henk J »

DDD schreef:Dat de verslaggever zich identificeert met de geïnterviewde in krenkende bewoordingen, terwijl er gewoon een democratisch besluit is genomen en de journalist zijn afwijzing van het besluit van de gemeente totaal niet onderbouwt.
Op dat moment was er geen democratisch besluit om deze bouw tegen te houden. Met een nieuwe stal en een luchtwasser daalt de totale stikstofuitstoot en dat behoorde de gemeente gewoon toe te staan.
Plaats reactie