Erdee

merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:
refo schreef:En bij parkeren moet je nu eenmaal een pijngrens over als gemeente. Als het te goedkoop is, werkt het niet.
Ze hadden dit jaren eerder moeten verzinnen, en dan met een acceptabele prijs. Nu schieten ze van het ene uiterste in het andere uiterste. En dat gaat nooit goed. Zoiets moet je geleidelijk doen.
Nee, mensen moeten gaan fietsen en dan is dit de juiste oplossing.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

merel schreef: Nee, mensen moeten gaan fietsen en dan is dit de juiste oplossing.
Ik vind zo'n 100 kilometer fietsen wel erg veel voor een dagje strand. :D
Toen we nog 1 kind hadden, gingen we weleens naar Hoek van Holland of de Maasvlakte, op ons fietsje.
Maar aan het einde van een stranddag ben ik zo gaar, dat de terugweg zwaar valt.
En voor een kind helemaal niet te doen in pufhitte.
Als er geen bewaakte fietsenstalling is, moet je het ook niet doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
merel schreef: Nee, mensen moeten gaan fietsen en dan is dit de juiste oplossing.
Ik vind zo'n 100 kilometer fietsen wel erg veel voor een dagje strand. :D
Toen we nog 1 kind hadden, gingen we weleens naar Hoek van Holland of de Maasvlakte, op ons fietsje.
Maar aan het einde van een stranddag ben ik zo gaar, dat de terugweg zwaar valt.
En voor een kind helemaal niet te doen in pufhitte.
Als er geen bewaakte fietsenstalling is, moet je het ook niet doen.
Het valt wel op dat Hoek van Holland (KNMI weerstation) nogal wisselend is qua temperatuur. Meestal is het er iets koeler dan in het binnenland, maar bij aflandige wind kan het er ook erg warm worden. Opvallend is wel dat toch de gemiddelde temperatuur daar een stuk lager ligt dan in bv. Limburg, Oost-Gelderland of Twente (resp. KNMI-weerstations Arcen, Ell, Hupsel, Twenthe-Enschede).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef:
refo schreef:En bij parkeren moet je nu eenmaal een pijngrens over als gemeente. Als het te goedkoop is, werkt het niet.
Ze hadden dit jaren eerder moeten verzinnen, en dan met een acceptabele prijs. Nu schieten ze van het ene uiterste in het andere uiterste. En dat gaat nooit goed. Zoiets moet je geleidelijk doen.
Maar dan ben je toch veel duurder uit?
In jaar 1 was de prijs 1 euro. In jaar 2 2 euro. Etc. Nu hebben ze jaar 1 tot 6 overgeslagen en in jaar 7 is het in één klap 7 euro.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
refo schreef:En bij parkeren moet je nu eenmaal een pijngrens over als gemeente. Als het te goedkoop is, werkt het niet.
Ze hadden dit jaren eerder moeten verzinnen, en dan met een acceptabele prijs. Nu schieten ze van het ene uiterste in het andere uiterste. En dat gaat nooit goed. Zoiets moet je geleidelijk doen.
Maar dan ben je toch veel duurder uit?
In jaar 1 was de prijs 1 euro. In jaar 2 2 euro. Etc. Nu hebben ze jaar 1 tot 6 overgeslagen en in jaar 7 is het in één klap 7 euro.
Nee, nee.

Het punt is dat je dan het gemiddelde moet nemen van die afgelopen jaren.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

Nee, nee. Meer nog, want de afgelopen jaren moeten nog ingehaald worden. Al met al zijn jullie Zeeuwen al die jaren gematst.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef:Nee, nee. Meer nog, want de afgelopen jaren moeten nog ingehaald worden. Al met al zijn jullie Zeeuwen al die jaren gematst.
Och, ik heb er geen last van hoor. Hier is alles nog gratis.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Erdee

Bericht door aggieoudje »

In het laatste deel van de zomerserie onze dominee: Ds. J.J. Mulder

https://www.rd.nl/artikel/941377-zijn-w ... merserie-4

Leer zo weer heel andere kanten van onze dominee kennen. Mooi interview!(met Boris in de bijrol ;) )
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Een mooi interview inderdaad.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Ja zeker leuk!

Maar zag ik daar nu ook een racefiets hangen in de garage? :langue
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Erdee

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Ja zeker leuk!

Maar zag ik daar nu ook een racefiets hangen in de garage? :langue
Dat zegt niets he. Wellicht dat hij gewoon netjes in zijn toga fietst. Daar zou niets van te zeggen zijn ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:Ja zeker leuk!

Maar zag ik daar nu ook een racefiets hangen in de garage? :langue
Dat zegt niets he. Wellicht dat hij gewoon netjes in zijn toga fietst. Daar zou niets van te zeggen zijn ;)
:haha

Na zoveel ophef zou je verwachten dat dit even gevraagd werd in het interview. ;)
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

Ah... nieuwe aflevering in de serie refo voyeurisme?
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Erdee

Bericht door aggieoudje »

Ze zegt op een gegeven moment wel: wat haalt u uit het klussen aan een auto of lekker fietsen? En wijst daarbij naar de racefiets die er hangt, dus die is duidelijk van hem. Wist ook niet dat hij dat deed, dat is dus één van de kanten die ik niet van hem kende, maar helemaal prima vind ik!
Ik gok toch echt dat hij dat niet in zijn toga of zwarte pak doet, net zoals het klussen aan die auto. ;)
Maar het is duidelijk dat dit filmpje voor zijn vakantie(ze vraagt wat hij in zijn vakantie gaat doen) en dus voor de commotie over een ander filmpje opgenomen is(hij is alweer ruim 2 weken aan het werk en heeft ruim 4 weken vakantie gehad dus is misschien 2 maanden geleden opgenomen) dus wisten ze toen nog niet wat dat andere filmpje zou losmaken.
Tijdens het 1e stukje dat ze de hond uitlaten heeft hij overigens ook geen echte zwarte broek aan(van een pak bedoel ik), maar meer een valere zwarte of het is misschien zelfs wel donkerblauw, maar opzich wel gewoon een nette broek.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Plaats reactie