Erdee

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Erdee

Bericht door Mister »

refo schreef:Waarom moet een tablet buigbaar zijn in bad? :livre
Handig toch, kun je hem gebruiken als spons. ;)
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Erdee

Bericht door WimA »

refo schreef:Waarom moet een tablet buigbaar zijn in bad? :livre
Dat moet niet.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Erdee

Bericht door Wilhelm »

Mister schreef:
refo schreef:Waarom moet een tablet buigbaar zijn in bad? :livre
Handig toch, kun je hem gebruiken als spons. ;)
Of je rug krabben op een plek waar je niet makkelijk bij kan ;)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Je kunt het wel narekenen.

1) Het aantal e-paper-abonnementen neemt toe.
2) het aantal papieren abonnementen neemt af
3) De druk- en distributiekosten nemen niet of nauwelijks af.
4) Door 2 en 3 wordt de kostprijs van het papieren abonnement hoger
5) 2 wordt (mede) veroorzaakt door 1)

Wilt u uw omzet verhogen? Reken dan meer aan de de e-papers toe.
Want die abonnementsprijzen ogen laag.
Door 4) zou het papier duurder moeten worden, die zijn al zo hoog en dat versterkt 1) en 2) volgend jaar weer.
Waardoor 4) weer versterkt wordt.

Het wordt voor de krant een neerwaartse spiraal.

Innovatieidee: ontwikkel een tablet waarop alleen het RD te lezen is.
Als ik dit lees is de EERDE MEDIA GROUP LTD een Commercieel Bedrijf geworden
weer her ideële principe, waar de STICHTING REFOMATORISCHE PUBLICATIE destijds
voor stond. Niet voor niets horen we de laatste jaren zo weinig meer over de SRP.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
refo schreef:Je kunt het wel narekenen.

1) Het aantal e-paper-abonnementen neemt toe.
2) het aantal papieren abonnementen neemt af
3) De druk- en distributiekosten nemen niet of nauwelijks af.
4) Door 2 en 3 wordt de kostprijs van het papieren abonnement hoger
5) 2 wordt (mede) veroorzaakt door 1)

Wilt u uw omzet verhogen? Reken dan meer aan de de e-papers toe.
Want die abonnementsprijzen ogen laag.
Door 4) zou het papier duurder moeten worden, die zijn al zo hoog en dat versterkt 1) en 2) volgend jaar weer.
Waardoor 4) weer versterkt wordt.

Het wordt voor de krant een neerwaartse spiraal.

Innovatieidee: ontwikkel een tablet waarop alleen het RD te lezen is.
Als ik dit lees is de EERDE MEDIA GROUP LTD een Commercieel Bedrijf geworden
weer her ideële principe, waar de STICHTING REFOMATORISCHE PUBLICATIE destijds
voor stond. Niet voor niets horen we de laatste jaren zo weinig meer over de SRP.
Het is geen commercieel bedrijf GEWORDEN.
Dat is het altijd al geweest.
Voor een ideëel principe heeft de SRP nooit gestaan.
Zij heeft altijd het bedrijf beheerd.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Het is m.i. ook goed dat Erdee een commercieel bedrijf is.
Natuurlijk levert dit spanning op, bij b.v. het advertentiebeleid. Maar dat is ook niet te voorkomen.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Het is m.i. ook goed dat Erdee een commercieel bedrijf is.
Natuurlijk levert dit spanning op, bij b.v. het advertentiebeleid. Maar dat is ook niet te voorkomen.
Maar het gaat wel ten koste van principes waar men vroegen niet aan dacht om die los te laten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Erdee

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:
eilander schreef:Het is m.i. ook goed dat Erdee een commercieel bedrijf is.
Natuurlijk levert dit spanning op, bij b.v. het advertentiebeleid. Maar dat is ook niet te voorkomen.
Maar het gaat wel ten koste van principes waar men vroegen niet aan dacht om die los te laten.
Wat bedoel je nu concreet?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
eilander schreef:Het is m.i. ook goed dat Erdee een commercieel bedrijf is.
Natuurlijk levert dit spanning op, bij b.v. het advertentiebeleid. Maar dat is ook niet te voorkomen.
Maar het gaat wel ten koste van principes waar men vroegen niet aan dacht om die los te laten.
Vroeger ging het op dezelfde manier.
Er moest winst gemaakt worden.
Als er principes zijn losgelaten kan het niet anders dan dat daar vroeger is gedacht.

Het grootste probleem van het RD is overigens dat er nu al jaren en jaren geschiedenisleraren aan het hoofd staan.
Daar hoort een journalist te zitten.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Erdee

Bericht door Kislev »

refo schreef:Rare zaken bij het RD.
Maar het raarste is nog dat je als e-paper abonnee de artikelen op rd.nl ook niet meer kunt lezen.
Volgens mij wel hoor. Als e-paper abonnee hoor je een inlogcode te hebben voor refdag.nl
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

Kislev schreef:
refo schreef:Rare zaken bij het RD.
Maar het raarste is nog dat je als e-paper abonnee de artikelen op rd.nl ook niet meer kunt lezen.
Volgens mij wel hoor. Als e-paper abonnee hoor je een inlogcode te hebben voor refdag.nl
Ja, tot 1 januari. En dan is 't over.

Kijk hier maar:
http://www.proefweken.nl/abonneren/

Bij e-paper kun je de e-paper lezen en verder niets.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

refo schreef:
-DIA- schreef:
eilander schreef:Het is m.i. ook goed dat Erdee een commercieel bedrijf is.
Natuurlijk levert dit spanning op, bij b.v. het advertentiebeleid. Maar dat is ook niet te voorkomen.
Maar het gaat wel ten koste van principes waar men vroegen niet aan dacht om die los te laten.
Vroeger ging het op dezelfde manier.
Er moest winst gemaakt worden.
Als er principes zijn losgelaten kan het niet anders dan dat daar vroeger is gedacht.

Het grootste probleem van het RD is overigens dat er nu al jaren en jaren geschiedenisleraren aan het hoofd staan.
Daar hoort een journalist te zitten.
Is dat echt zo?
Wat is de reden hiervan?
Ik denk ook dat de krant er erg van zou opknappen, als er een wat oudere, zeer ervaren journalist aan het roer zou staan.
Een krant is geen evangelisatiemiddel tenslotte, maar moet het nieuws en de achtergronden van het nieuws, op verantwoorde en integere wijze brengen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Mara schreef:
refo schreef: Het grootste probleem van het RD is overigens dat er nu al jaren en jaren geschiedenisleraren aan het hoofd staan.
Daar hoort een journalist te zitten.
Ik denk ook dat de krant er erg van zou opknappen, als er een wat oudere, zeer ervaren journalist aan het roer zou staan.
Een krant is geen evangelisatiemiddel tenslotte, maar moet het nieuws en de achtergronden van het nieuws, op verantwoorde en integere wijze brengen.
Ik vind het een beetje vreemd om te doen alsof er bij het RD geen ervaring zit op het gebied van journalistiek.
Kunnen jullie een concreet probleem noemen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

eilander schreef:
Mara schreef:
refo schreef: Het grootste probleem van het RD is overigens dat er nu al jaren en jaren geschiedenisleraren aan het hoofd staan.
Daar hoort een journalist te zitten.
Ik denk ook dat de krant er erg van zou opknappen, als er een wat oudere, zeer ervaren journalist aan het roer zou staan.
Een krant is geen evangelisatiemiddel tenslotte, maar moet het nieuws en de achtergronden van het nieuws, op verantwoorde en integere wijze brengen.
Ik vind het een beetje vreemd om te doen alsof er bij het RD geen ervaring zit op het gebied van journalistiek.
Kunnen jullie een concreet probleem noemen?
Neem bijvoorbeeld de schrijfsels van de hoofdredacteur, waarin hij de lezer beschoolmeestert en zijn beeltenis dezelfde lezer ernstig aankijkt.

De wervingstekst van een poos terug slaat de plank ook mis: als nieuws je hart nog raakt. Alsof het RD een krant is vol nieuws dat je hart raakt. Meestal is dat niet zo.

Of de nieuwe wervingsteksten.
Weet waar u voor staat

Daar hebt u in vijf woorden de meerwaarde van het RD: Weet waar u voor staat. Een krachtige belofte, die u wat ons betreft op drie manieren mag opvatten.

In de eerste plaats: wij begrijpen u. Het RD weet waar u voor staat. Wat uw standpunten en principes zijn als christen. Welke belangrijke rol uw christelijke levensovertuiging heeft in uw dagelijks leven. Een levensovertuiging die wij met u delen. Daarom brengen wij het nieuws altijd vanuit Bijbels perspectief. Dat geeft verbinding met u, als lezer.

In de tweede plaats zegt het dat wij weten wat uw positie in deze wereld is. Het RD weet waar u vóór staat. Wat er op u afkomt als christen. Wat er speelt in deze wereld. Waar u mee te maken krijgt als opvoeder, student, single, tiener, kind of senior. In de onafgebroken stroom van nieuws, informatie, technische ontwikkelingen en maatschappelijke verschuivingen zorgt het RD voor duiding en bezinning. Als een rode draad in de hele krant, en speciaal in het katern Kruispunt.

Tenslotte. Die vijf woorden zeggen wat u kunt meteen krant die uw levensopvatting deelt en uw positie begrijpt: het RD helpt u uw standpunt te bepalen en mening te vormen. Door u een venster op deze snel veranderende en ontwikkelende wereld te bieden. Een venster met een duidelijk kader: het onveranderlijke Woord van God. Vanuit dat perspectief zijn wij graag uw krant. Zodat u weet waar u voor staat.
De krant is nieuwsbrengend, eventueel opiniërend, maar gaat niet als een schoolmeester vertellen hoe de lezer behoort te denken. Christen-zijn wordt op verschillende manieren ingevuld door de verschillende lezers.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
refo schreef: Het grootste probleem van het RD is overigens dat er nu al jaren en jaren geschiedenisleraren aan het hoofd staan.
Daar hoort een journalist te zitten.
Ik denk ook dat de krant er erg van zou opknappen, als er een wat oudere, zeer ervaren journalist aan het roer zou staan.
Een krant is geen evangelisatiemiddel tenslotte, maar moet het nieuws en de achtergronden van het nieuws, op verantwoorde en integere wijze brengen.
Ik vind het een beetje vreemd om te doen alsof er bij het RD geen ervaring zit op het gebied van journalistiek.
Kunnen jullie een concreet probleem noemen?
Ervaring zal er heus wel zitten. Ongetwijfeld.
Maar als ik hem wel eens lees, ik mis iets.
Ze brengen het nieuws verder prima, maar ik mis achtergronden en onderzoeksjournalistiek bijv.
De ene krant heeft als medespecialiteit diverse testen, zoals oliebollen, haring, de andere krant heeft roem en faam vanwege diepgaande onderzoeken.
Het RD oogt zo "braaf".
Er is een tijd geweest, aantal jaren geleden, waar wij heel enthousiast werden van de krant en toen een abonnement hebben genomen. Mooie interviews, achtergronden, maar dat vergleed. Het werd steeds een beetje van hetzelfde, zo leek het.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het RD het laatste jaar niet meer heb gelezen, want de mensen waar ik hem wel eens van kreeg en bij familieleden, ligt hij niet meer standaard in huis, te duur.
En ze kwamen er bij zichzelf achter dat ze alleen de voorpagina, het kerkelijk nieuws en de familieadvertenties nog doornamen, tja...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie