Erdee

HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Erdee

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:Het is tamelijk zorgelijk dat een twitter account als rijksoverheid.nl bij islamitische feestdagen een welgemeende gelukwens plaatst, maar dat bij christelijke feestdagen niet doet. Dat is een vorm van positieve discriminatie die onrecht doet aan het gevoel van de gewone Nederlander. Hoort zijn feest niet bij de overheid?
De blanke witte man is nou eenmaal de klos. Dit is gewoon een woke-gedachte pur sang. Het interesseert de overheid echt geen moer wat die moslims doen, ze willen gewoon even aandacht geven, zodat ze weer aan de verplichtingen hebben voldaan. De situatie rond het gelijkheid denken is echt een beetje aan het doorslaan wat mij betreft.

Het is inderdaad zorgelijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Erdee

Bericht door FlyingEagle »

Het rd is een krant, die brengt nieuws, daar hoort een bericht over het Suikerfeest gewoon bij. Nee ik word daar ook niet blij van net zomin ik blij word van allerlei ander nieuws.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Erdee

Bericht door Marck »

De blanke witte man hier noemen is ook wel wat kort door de bocht. Gelukkig is het christelijke volksdeel wat gevarieerder :)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Erdee

Bericht door Chrisje72 »

Bestaan er ook blanke bruine mannen?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Erdee

Bericht door Zeeuw »

Chrisje72 schreef:Bestaan er ook blanke bruine mannen?
Zomers.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Erdee

Bericht door Marck »

Chrisje72 schreef:Bestaan er ook blanke bruine mannen?
Voor een blanke man ben ik nu best wel bruin met dit mooie weertje. Hoewel je dit niet zo ziet op mijn profielfoto....
Laatst gewijzigd door Marck op 03 mei 2022, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Erdee

Bericht door Chrisje72 »

Dat zijn dan bruine witte mannen denk ik
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bertiel »

Bijzonder dat het beroepingswerk van de remontranten ook in het RD staan...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Bertiel schreef:Bijzonder dat het beroepingswerk van de remontranten ook in het RD staan...
Ja, en ook van vrouwelijk dominees.
Ooit gaf op dit forum onze stadsgenoot het beroepingswerk door, maar hij was zo standvastig dat hij de beroepen van vrouwelijke predikanten niet doorgaf.... Consequentie was dat hij ermee is gestopt, als ik me het goed in gedachtenis breng.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Erdee

Bericht door Erik1960 »

-DIA- schreef:
Bertiel schreef:Bijzonder dat het beroepingswerk van de remontranten ook in het RD staan...
Ja, en ook van vrouwelijk dominees.
Ooit gaf op dit forum onze stadsgenoot het beroepingswerk door, maar hij was zo standvastig dat hij de beroepen van vrouwelijke predikanten niet doorgaf.... Consequentie was dat hij ermee is gestopt, als ik me het goed in gedachtenis breng.
Dat zal voor elke krant dilemma’s opleveren: er gebeuren dingen waar je het niet mee eens bent. Zet je dat dan wel of niet in de krant. En hoe ver ga je dan daarin, welk nieuws onthoud je je lezers?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Erdee

Bericht door helma »

Ik heb nog niet veel krant gelezen vanmorgen; maar ik heb met instemming de column van Christine Stam gelezen. Wel even je goede leesbril opzetten...
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Een mooi interview met Jan van der Graaf. Hij was in mijn jeugd een boegbeeld van de gematigde bevindelijk gereformeerden. Ik heb het interview met genoegen gelezen.

Hoe kon ik zijn naam verkeerd onthouden.... Ik ben toe aan vakantie. :lock
Laatst gewijzigd door DDD op 07 mei 2022, 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Erdee

Bericht door Ditbenik »

DDD schreef:Een mooi interview met Bas van der Graaf sr. Hij was in mijn jeugd een boegbeeld van de gematigde bevindelijk gereformeerden. Ik heb het interview met genoegen gelezen.
Ik vond het interview met Jan van der Graaf ook heel mooi. Hij was jarenlang het boegbeeld van de Gereformeerde Bond binnen de NHK. Daarom werd hij ook wel de 'Bondscoach' genoemd.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

Herman schreef:Het is tamelijk zorgelijk dat een twitter account als rijksoverheid.nl bij islamitische feestdagen een welgemeende gelukwens plaatst, maar dat bij christelijke feestdagen niet doet. Dat is een vorm van positieve discriminatie die onrecht doet aan het gevoel van de gewone Nederlander. Hoort zijn feest niet bij de overheid?
Daar heeft mijn man ook intern een klacht over ingediend. Vorige week werd tijdens een meeting 'gezegend suikerfeest' toegewenst, terwijl dit bij overige christelijke feestdagen niet gebeurd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

merel schreef:
Herman schreef:Het is tamelijk zorgelijk dat een twitter account als rijksoverheid.nl bij islamitische feestdagen een welgemeende gelukwens plaatst, maar dat bij christelijke feestdagen niet doet. Dat is een vorm van positieve discriminatie die onrecht doet aan het gevoel van de gewone Nederlander. Hoort zijn feest niet bij de overheid?
Daar heeft mijn man ook intern een klacht over ingediend. Vorige week werd tijdens een meeting 'gezegend suikerfeest' toegewenst, terwijl dit bij overige christelijke feestdagen niet gebeurd.
Calimerochristenen, noemen ze dat op cip.nl. :)
Plaats reactie