Erdee

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
Mannetje schreef:
Dodo schreef:Wat leuk, de eerste krant opnieuw gedrukt.
Wel bijzonder dat het vervolgverhaal bij aflevering 3 begint in de eerste krant. :)
Er waren al twee nulnummers aan voorafgegaan.
Plus een aantal voorlichtingsbladen.
Evenals het met Terdege ging. De 1e jaargang begint pas vanaf dat er voor betaald moest worden, ik meen in 1983? En in de eerste bijlage Terdege stond als welomswoord: Weer een nieuw blad? Nee gelukkig niet! Er zijn er al genoeg...

Paar jaar later kwam Terdege als betaalblad, tot groot protest van de GezinsGids en De Schakel. Niet veel later fuseerden GezinsGids De Schakel. Terdege was groot en zij waren klein... Het kan verkeren. Over leugens gesproken... Een nieuw blad? Nee, gelukkig niet!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Erdee

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:
refo schreef:
Mannetje schreef:
Dodo schreef:Wat leuk, de eerste krant opnieuw gedrukt.
Wel bijzonder dat het vervolgverhaal bij aflevering 3 begint in de eerste krant. :)
Er waren al twee nulnummers aan voorafgegaan.
Plus een aantal voorlichtingsbladen.
Evenals het met Terdege ging. De 1e jaargang begint pas vanaf dat er voor betaald moest worden, ik meen in 1983? En in de eerste bijlage Terdege stond als welomswoord: Weer een nieuw blad? Nee gelukkig niet! Er zijn er al genoeg...

Paar jaar later kwam Terdege als betaalblad, tot groot protest van de GezinsGids en De Schakel. Niet veel later fuseerden GezinsGids De Schakel. Terdege was groot en zij waren klein... Het kan verkeren. Over leugens gesproken... Een nieuw blad? Nee, gelukkig niet!
Het was hun intentie niet!
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Prachtige bijlage bij de krant (RD) van 4 april jl.

Een ouderling in Kampen die spreekt over zijn ervaringen bij het curatorium, aandacht voor stilte in onze jachtige tijd en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Erdee

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Prachtige bijlage bij de krant (RD) van 4 april jl.

Een ouderling in Kampen die spreekt over zijn ervaringen bij het curatorium, aandacht voor stilte in onze jachtige tijd en nog veel meer.
Nou! :super

Nu zullen er wel weer mensen hun hoofd schudden over Kampen...
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
DDD schreef:Prachtige bijlage bij de krant (RD) van 4 april jl.

Een ouderling in Kampen die spreekt over zijn ervaringen bij het curatorium, aandacht voor stilte in onze jachtige tijd en nog veel meer.
Nou! :super

Nu zullen er wel weer mensen hun hoofd schudden over Kampen...
Dat is dan wel voor het eerst dat er op zondag een krant is verschenen... Waar kan ik die lezen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Erdee

Bericht door FlyingEagle »

https://www.rd.nl/artikel/921730-jasper ... de-beiaard

Weet niet of dit voor iedereen zo te lezen is of dat je moet inloggen. Andes wil ik het interview wel doorsturen.

Net als DDD vind ik het een prachtig interview, mooi hoe hij aangeeft met de plaatselijke gemeente verbonden te zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Juist.

Ik had het interview gemist. Maar wij verschillen van mening hierover. Ik vind het interview een trap in het gezicht van het curatorium.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Jantje schreef:Juist.

Ik had het interview gemist. Maar wij verschillen van mening hierover. Ik vind het interview een trap in het gezicht van het curatorium.
Het viel me op dat hij vertelde dat hij afgewezen werd, en geen uitleg kreeg. Daar is wel eens discussie over geweest op dit forum.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Dodo schreef:
Jantje schreef:Juist.

Ik had het interview gemist. Maar wij verschillen van mening hierover. Ik vind het interview een trap in het gezicht van het curatorium.
Het viel me op dat hij vertelde dat hij afgewezen werd, en geen uitleg kreeg. Daar is wel eens discussie over geweest op dit forum.
Ja wel.

Maar je kunt altijd zelf daarnaar vragen. Tenminste, ik zou dat wel doen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Mijn punt is, dat sommigen op dit forum stellen dat afgewezen mannen wél de reden krijgen. Uit dit interview bleek dat deze persoon geen uitleg kreeg.

Je kunt je ook afvragen waarom ze niet vanzelf de uitleg geven, waarom zou je daar naar moeten vragen? Het is toch niet meer dan fatsoenlijk dat je een gesprekje hebt over de reden van afwijzing. Zeker omdat degene die opging zijn innerlijk bloot heeft gegeven - als je dan geen feedback krijgt kan dat pijnlijk zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Ik vind het ook een mooi interview, alleen wel heel erg welwillend tegenover het curatorium, gezien de praktijken daar. (Maar goed, mijn mening daarover is bekend).

@Dodo, ik heb hier inderdaad van twee mensen gehoord die een reden van afwijzing hebben ontvangen. Maar die reden was zo voor de hand liggend, dat die voor iedereen die hen een beetje kende, voorspelbaar was.
Van anderen heb ik niet gehoord dat ze een reden van afwijzing hebben gekregen.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Tja. Het heeft toch ook weinig stichtelijks om op afstand diagnoses te stellen in de krant? Iedereen die deze feiten leest, kan zelf wel bedenken dat de leden van het curatorium niet zijn gezegend met veel inlevingsvermogen en communicatieve vaardigheden.

Waar vroeger de GG bekend stonden om predikanten die iets te veel gevoel hadden, is het nu gemiddeld genomen andersom. Dat is een eenvoudig waar te nemen feit. Ik vind het niet erg als mensen hun bevindingen zo vriendelijk mogelijk formuleren. Misschien is dat juist wel een van de vruchten van de heilige Geest.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Erdee

Bericht door FlyingEagle »

Jantje schreef:Juist.

Ik had het interview gemist. Maar wij verschillen van mening hierover. Ik vind het interview een trap in het gezicht van het curatorium.
Ik vind dit een trap in het gezicht van de desbetreffende ouderling. Hij is heel eerlijk en geeft zijn mening over de werkwijze van het curatorium zonder het af te branden. Iedereen heeft zijn goed recht daar wat van te vinden. Ik er heb bewondering voor hoe hij er mee om is gegaan.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Erdee

Bericht door Chrisje72 »

@jantje welke zin beschouw jij als trappen in het gezicht van het curatorium?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Juist.
Ik had het interview gemist. Maar wij verschillen van mening hierover. Ik vind het interview een trap in het gezicht van het curatorium.
Overdrijf niet zo. Het is een prachtig interview. Ik lees nergens dat hij een natrap geeft.
Afgewezen worden kan pijn doen. Zeker als het meerdere keren gedaan is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie