Erdee

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Jongere schreef:
Job schreef:
Jongere schreef: Heb je eigenlijk nog gelezen wat de werkelijke deadline is van de krant?
Ja, sorry, vergeten op te reageren. Ik vind dat vroeg. Had anders gedacht altijd. Maar ben dan ook geen ochtendkrantendeskundige.
Het is lange tijd later geweest, maar is vervroegd vanwege logistiek (bezorging), begreep ik.
Inderdaad kun je drie uur korter nieuws meenemen; anderzijds is het bekend dat kranten sowieso verder bij actueel nieuws afstaan en dichter bij achtergrondberichtgeving komen. Vrijwel iedereen krijgt nieuws over bijvoorbeeld een persconferentie al lang en breed tot zich voordat de krant op de mat rolt. Je moet dat dan niet dunnetjes overdoen op papier, lijkt mij.

Overigens ligt de deadline van bijv. het Nederlands Dagblad (ochtendkrant) standaard om 9.00 uur, volgens mij. Tenminste, ik dacht dat weleens gelezen te hebben.
Klopt van die achtergrondberichtgeving. Dat zou dan misschien ook echt een keuze en richtlijn moeten zijn. Zie net dat het RD de lockdown uitgebreid als voorpaginanieuws heeft vandaag. Dan denk ik: als dat al verouderd nieuws is, kies er dan voor om direct op de voorpagina met achtergrondnieuws te komen, bijvoorbeeld over de kerken. Nu was het zowel zaterdag als vandaag net niet. Vind ik dan hè.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Erdee

Bericht door Jongere »

Job schreef:
Jongere schreef:
Job schreef:
Jongere schreef: Heb je eigenlijk nog gelezen wat de werkelijke deadline is van de krant?
Ja, sorry, vergeten op te reageren. Ik vind dat vroeg. Had anders gedacht altijd. Maar ben dan ook geen ochtendkrantendeskundige.
Het is lange tijd later geweest, maar is vervroegd vanwege logistiek (bezorging), begreep ik.
Inderdaad kun je drie uur korter nieuws meenemen; anderzijds is het bekend dat kranten sowieso verder bij actueel nieuws afstaan en dichter bij achtergrondberichtgeving komen. Vrijwel iedereen krijgt nieuws over bijvoorbeeld een persconferentie al lang en breed tot zich voordat de krant op de mat rolt. Je moet dat dan niet dunnetjes overdoen op papier, lijkt mij.

Overigens ligt de deadline van bijv. het Nederlands Dagblad (ochtendkrant) standaard om 9.00 uur, volgens mij. Tenminste, ik dacht dat weleens gelezen te hebben.
Klopt van die achtergrondberichtgeving. Dat zou dan misschien ook echt een keuze en richtlijn moeten zijn. Zie net dat het RD de lockdown uitgebreid als voorpaginanieuws heeft vandaag. Dan denk ik: als dat al verouderd nieuws is, kies er dan voor om direct op de voorpagina met achtergrondnieuws te komen, bijvoorbeeld over de kerken. Nu was het zowel zaterdag als vandaag net niet. Vind ik dan hè.
Volgens mij stond er een reportage vanuit een winkelstraat op de voorpagina, maandagochtend ter plekke geschreven. Dat is wel iets anders (en een stuk verser) dan "het lockdownnieuws" natuurlijk. De maatregelen uit de persconferentie stonden ergens opgesomd halverwege de krant.
Maar goed, zo zie je maar weer dat het eindeloos keuzes maken is, wat niet altijd naar ieders smaak uitvalt.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Jongere schreef: Volgens mij stond er een reportage vanuit een winkelstraat op de voorpagina, maandagochtend ter plekke geschreven. Dat is wel iets anders (en een stuk verser) dan "het lockdownnieuws" natuurlijk. De maatregelen uit de persconferentie stonden ergens opgesomd halverwege de krant.
Maar goed, zo zie je maar weer dat het eindeloos keuzes maken is, wat niet altijd naar ieders smaak uitvalt.
Klopt helemaal, dat laatste. Ik wil het RD er ook niet lastig om vallen ofzo, ik denk dat dit prima is voor een deel van de mensen uit de achterban. Zelf ben ik best wel gecharmeerd van stevige journalistiek. Onderzoeksjournalistiek, journalistieke tijgers. Het actief beoefenen van de controlerende macht. Dat biedt het RD niet. Prima. Ikzelf vind een sfeerrapportage, die, zoals jij mij terecht corrigeert, gisteren op de voorpagina stond, niet iets waarvoor ik m'n krantje van de mat raap.
Uit het recente onderzoek van Christoph van den Belt blijkt overigens wel dat het RD "in een voortdurend spanningsveld verkeert"; voor hen is het werk op een andere manier strijden, wikken, wegen, onderzoeken. Dat geef ik hen te doen, heb er respect voor.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Bijzonder artikel:
https://www.rd.nl/artikel/955826-schaap ... lventoeter

Terwijl al veel eerder dit jaar in het nieuws was dat er speciaal getrainde honden zijn die kunnen bijdragen aan de oplossing:

https://www.gld.nl/nieuws/7299903/waakh ... tegen-wolf
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Mooi: https://youtu.be/ApVLVHQoAeg
Twee oude dienaren.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Vandaag een prachtig interview met een oud-ouderling en zijn vrouw en kinderen uit onze gemeente in het RD, die volgend jaar hopen te gaan werken voor Mercy Ships.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Ik vind de overdenking over verdeeldheid in de kerk in de krant van woensdag wel treffend.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Herman »

DDD schreef:Ik vind de overdenking over verdeeldheid in de kerk in de krant van woensdag wel treffend.
Ik hoop binnenkort het gehele boek te lezen. Het artikel smaakt naar meer.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Welk een vreugde. In Ede is er de Gereformeerde Beginselpartij Ede.

Het is een bijzonder gezelschap:
Ook zijn we tegen milieuvervuilende zonneparken en windmolens.
:)

Het is wel spijtig dat er in zo'n geval zelden één steekje tegelijk los zit.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Een heel aangrijpend verhaal van één van de kinderen van Ruinerwold.

Wat schokkend dat de politie drie weken niets doet met zo'n melding. Kennelijk past het niet in dit verhaal om daarop door te vragen, maar dat blijft wel absurd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Erdee

Bericht door Mister »

DDD schreef:Een heel aangrijpend verhaal van één van de kinderen van Ruinerwold.

Wat schokkend dat de politie drie weken niets doet met zo'n melding. Kennelijk past het niet in dit verhaal om daarop door te vragen, maar dat blijft wel absurd.
Wellicht is er wel op doorgevraagd. Maar dan heeft het antwoord geen relevantie voor het verdere artikel. Of er was geen antwoord.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het past natuurlijk niet in de opzet van een persoonlijk verhaal.

Maar het blijft schokkend dat over zoiets geen ophef ontstaat in zo'n kantoor.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Erdee

Bericht door Mister »

DDD schreef:Het past natuurlijk niet in de opzet van een persoonlijk verhaal.

Maar het blijft schokkend dat over zoiets geen ophef ontstaat in zo'n kantoor.
Dat is een aanname. Of was je erbij?
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Als er drie weken niets gebeurt, dan is dat schokkend.

Verder is het een aanname, want ik ga af op wat ik lees.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Erdee

Bericht door Mister »

DDD schreef:Als er drie weken niets gebeurt, dan is dat schokkend.

Verder is het een aanname, want ik ga af op wat ik lees.
Dan moet je dat ook niet poneren als feit.
Plaats reactie