Job schreef:Een voorzichtig trendje lijkt te ontstaan in het RD. Na de wat, laat ik zeggen: opvallende contactadvertentie van een paar weken geleden en later de advertentie van iemand die zich in een rechtszaak onheus behandeld voelt, staat er vandaag een oproep van weer een andere particulier in het RD: O kerkelijk Nederland, hoor des HEEREN Woord.
Ik kan me voorstellen dat er langzamerhand hersens worden gekraakt op de RD-burelen. Waar ligt de grens tussen openstaan voor alle typen advertenties die aangeboden worden en je anderzijds lenen voor een bepaald heel persoonlijk activisme van individuen (bovendien exclusief weggelegd voor bemiddelde mensen) via jouw krant? Ik begin een beetje een schoolkrantgevoel te krijgen bij het zien van dergelijke advertenties.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo. Advertenties brengen gewoon geld binnen, en deze advertenties zijn wellicht buitenissig, maar niet opgepast.
Het laat wel zien dan de ongebreidelde Reformatorische commercie in andere advertenties onder ons volkomen geaccepteerd is. Want die advertenties roepen geen enkele reacties op.