Erdee

DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door DDD »

Henk J schreef:Buiten de coalitie heb je een verantwoording naar je kiezers maar niet echt over het gevoerde beleid.
Dat lijkt mij in ieder geval in theorie niet juist.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Toch wel vervreemdend dat het RD in de krant van vandaag een vrouw, die twee kinderen heeft gebaard, maar bij nader inziens als man door het leven wil, als 'hij' aanduidt.
RD schreef:Die benadering sprak transgender Elbert Bot, deelnemer aan de studiedag, erg aan, stelde hij donderdagmiddag. Verpleegkundige Bot („Ik ben met de kenmerken van een meisje geboren”) is op enig moment in transitie gegaan en gaat nu als man door het leven. Bot is gehuwd met Mark („Gelukkig is ons huwelijk tijdens en na mijn transitie in stand gebleven); de twee hebben twee kinderen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Erdee

Bericht door Jongere »

Bezorgd schreef:Toch wel vervreemdend dat het RD in de krant van vandaag een vrouw, die twee kinderen heeft gebaard, maar bij nader inziens als man door het leven wil, als 'hij' aanduidt.
RD schreef:Die benadering sprak transgender Elbert Bot, deelnemer aan de studiedag, erg aan, stelde hij donderdagmiddag. Verpleegkundige Bot („Ik ben met de kenmerken van een meisje geboren”) is op enig moment in transitie gegaan en gaat nu als man door het leven. Bot is gehuwd met Mark („Gelukkig is ons huwelijk tijdens en na mijn transitie in stand gebleven); de twee hebben twee kinderen.
Over dit soort keuzes schreef de hoofdredacteur onlangs: https://www.rd.nl/artikel/978061-als-ee ... ldoende-is
Zie dan vooral de passage onder de tussenkop "knieval". Eenvoudige materie is het niet, vind ik.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Jongere schreef:
Bezorgd schreef:Toch wel vervreemdend dat het RD in de krant van vandaag een vrouw, die twee kinderen heeft gebaard, maar bij nader inziens als man door het leven wil, als 'hij' aanduidt.
RD schreef:Die benadering sprak transgender Elbert Bot, deelnemer aan de studiedag, erg aan, stelde hij donderdagmiddag. Verpleegkundige Bot („Ik ben met de kenmerken van een meisje geboren”) is op enig moment in transitie gegaan en gaat nu als man door het leven. Bot is gehuwd met Mark („Gelukkig is ons huwelijk tijdens en na mijn transitie in stand gebleven); de twee hebben twee kinderen.
Over dit soort keuzes schreef de hoofdredacteur onlangs: https://www.rd.nl/artikel/978061-als-ee ... ldoende-is
Zie dan vooral de passage onder de tussenkop "knieval". Eenvoudige materie is het niet, vind ik.
Ik begrijp dat het niet eenvoudig is. Daarom noemde ik het alleen 'vervreemdend' ;)
Als zou ik het zo niet kunnen opschrijven, denk ik.
Philip
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Erdee

Bericht door Philip »

Bezorgd schreef:
Jongere schreef:
Bezorgd schreef:Toch wel vervreemdend dat het RD in de krant van vandaag een vrouw, die twee kinderen heeft gebaard, maar bij nader inziens als man door het leven wil, als 'hij' aanduidt.
RD schreef:Die benadering sprak transgender Elbert Bot, deelnemer aan de studiedag, erg aan, stelde hij donderdagmiddag. Verpleegkundige Bot („Ik ben met de kenmerken van een meisje geboren”) is op enig moment in transitie gegaan en gaat nu als man door het leven. Bot is gehuwd met Mark („Gelukkig is ons huwelijk tijdens en na mijn transitie in stand gebleven); de twee hebben twee kinderen.
Over dit soort keuzes schreef de hoofdredacteur onlangs: https://www.rd.nl/artikel/978061-als-ee ... ldoende-is
Zie dan vooral de passage onder de tussenkop "knieval". Eenvoudige materie is het niet, vind ik.
Ik begrijp dat het niet eenvoudig is. Daarom noemde ik het alleen 'vervreemdend' ;)
Als zou ik het zo niet kunnen opschrijven, denk ik.
Maar zo iemand is toch een man? Hij was een vrouw, heeft een geslachtsverandering ondergaan en is nu een man. We kunnen het niet eens zijn met die geslachtsverandering, die heeft toch echt plaatsgevonden.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Als een paard twee bulten op zijn rug zet is het nog geen kameel.

Als je als vrouw geboren ben, blijf je vrouw. (en andersom) Wat je ook allemaal verbouwt en doet.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Erdee

Bericht door Posthoorn »

Philip schreef:Maar zo iemand is toch een man? Hij was een vrouw, heeft een geslachtsverandering ondergaan en is nu een man. We kunnen het niet eens zijn met die geslachtsverandering, die heeft toch echt plaatsgevonden.
Genetisch is er niets veranderd. Ze is en blijft een vrouw. En dikwijls als je een transgender ziet, in het journaal of zo, zie je meteen dat er iets niet 'klopt'.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Posthoorn schreef:
Philip schreef:Maar zo iemand is toch een man? Hij was een vrouw, heeft een geslachtsverandering ondergaan en is nu een man. We kunnen het niet eens zijn met die geslachtsverandering, die heeft toch echt plaatsgevonden.
Genetisch is er niets veranderd. Ze is en blijft een vrouw. En dikwijls als je een transgender ziet, in het journaal of zo, zie je meteen dat er iets niet 'klopt'.
En vermoedelijk wordt het kerkrechtelijk ook zo gezien, want anders zou er nu een CGK ds zijn die leeft in een homoseksuele relatie.
Overigens is dat sowieso een onbegrijpelijk punt dat het allemaal maar kan en mag.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

DDD schreef:Een mooi artikel in het RD:

https://www.rd.nl/artikel/980803-het-ge ... e-toekomst
Inderdaad! Erg mooi! Op de een of andere manier ontroert het mij altijd als zij dingen verwoordt.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Ja. Ik ben als oud-student ook donateur van de EH en ik lees haar artikelen altijd graag.

De vragen vind ik wat dubieus, maar daar heb ik tegenwoordig vaker last van bij het RD.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

DDD schreef:Ja. Ik ben als oud-student ook donateur van de EH en ik lees haar artikelen altijd graag.

De vragen vind ik wat dubieus, maar daar heb ik tegenwoordig vaker last van bij het RD.
Bedoel je de vragen over huwelijk en kinderwens? Dat ben ik met je eens. Alsof dat het enige doel in het leven is van een vrouw.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

merel schreef:
DDD schreef:Ja. Ik ben als oud-student ook donateur van de EH en ik lees haar artikelen altijd graag.

De vragen vind ik wat dubieus, maar daar heb ik tegenwoordig vaker last van bij het RD.
Bedoel je de vragen over huwelijk en kinderwens? Dat ben ik met je eens. Alsof dat het enige doel in het leven is van een vrouw.
Dat zijn prima vragen en zij is een mooi rolmodel voor vrouwen die kiezen voor een ongetrouwd leven.

Maar het allemaal niet liberaal genoeg nee.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

Herman schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Ja. Ik ben als oud-student ook donateur van de EH en ik lees haar artikelen altijd graag.

De vragen vind ik wat dubieus, maar daar heb ik tegenwoordig vaker last van bij het RD.
Bedoel je de vragen over huwelijk en kinderwens? Dat ben ik met je eens. Alsof dat het enige doel in het leven is van een vrouw.
Dat zijn prima vragen en zij is een mooi rolmodel voor vrouwen die kiezen voor een ongetrouwd leven.

Maar het allemaal niet liberaal genoeg nee.
Zouden deze vragen ook gesteld zijn aan een ongehuwde man?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

merel schreef:Zouden deze vragen ook gesteld zijn aan een ongehuwde man?
Nee, maar het is een gegeven van algemene ontwikkeling dat vrouwen een sterkere kinderwens hebben dan mannen. Behalve in woke 2022. Dan ben je eng als je dan onderscheid nog wel durft te maken.
Plaats reactie