Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

Kortom, iedereen moet doen wat hij of zij passend vindt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door eilander »

Mara schreef:Je kunt een goede moeder zijn als je werkt en je kind bij een verantwoorde oppas brengen en je kunt een niet werkende slechte moeder zijn, die de hele dag doorbrengt met haar smartphone of vriendinnen.
Over dat laatste zal niet veel discussie bestaan, denk ik zo. Over het eerste wel, daar ben ik het maar tot op zekere hoogte mee eens.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Over dat laatste kan ook veel discussie bestaan. Mijn man zou er moeite mee hebben als ik thuis zou blijven bij de kinderen. Dus ook dat is mogelijk ;)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Over dat laatste kan ook veel discussie bestaan. Mijn man zou er moeite mee hebben als ik thuis zou blijven bij de kinderen. Dus ook dat is mogelijk ;)
Waarom zou hij daar moeite mee hebben?
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Oei, dat zal waarschijnlijk tegen het zere been zijn, maar o.a. verspilling van intellectuele talenten en de opleiding die je gedaan hebt, maar ook een vorm van luiheid om niet te werken, terwijl de man wel volledig aan de bak moet.
Eerlijk gezegd begrijp ik hem wel. De thuisblijfmoeders ( of moeders met kleine contracten) die wij kennen, lopen niet over in activiteiten en vrijwilligerswerk. Zij gaan gezellig koffiedrinken, sporten, na welke vakantie een week met de beentjes omhoog uitpuffen van de kinderen die over de vloer zijn geweest etc
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Oei, dat zal waarschijnlijk tegen het zere been zijn, maar o.a. verspilling van intellectuele talenten en de opleiding die je gedaan hebt, maar ook een vorm van luiheid om niet te willen werken, terwijl de man wel volledig aan de bak moet.
Haha, ik heb weinig last van mijn benen. Dat eerste kan ik me iets bij voorstellen. Het tweede vind ik onzin. Voor kinderen zorgen is m.i. behoorlijke aan de bak 'moeten'. En je kunt als man toch ook een deel voor de kids zorgen? Ik ben juist daarom 4 dagen gaan werken.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Mijn man doet ook veel met de kinderen. Dat moet ook wel, omdat ik ook werk. De zorg voor kinderen behelst echt niet de hele dag. Helemaal als ze op school zitten
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door eilander »

merel schreef:Oei, dat zal waarschijnlijk tegen het zere been zijn, maar o.a. verspilling van intellectuele talenten en de opleiding die je gedaan hebt, maar ook een vorm van luiheid om niet te werken, terwijl de man wel volledig aan de bak moet.
Stuur 'm maar een dagje naar ons thuis, dan is hij snel van deze opvatting genezen. Een vorm van luiheid... hoe verzin je het.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Thuisvrouw »

merel schreef:Oei, dat zal waarschijnlijk tegen het zere been zijn, maar o.a. verspilling van intellectuele talenten en de opleiding die je gedaan hebt, maar ook een vorm van luiheid om niet te werken, terwijl de man wel volledig aan de bak moet.
Eerlijk gezegd begrijp ik hem wel. De thuisblijfmoeders ( of moeders met kleine contracten) die wij kennen, lopen niet over in activiteiten en vrijwilligerswerk. Zij gaan gezellig koffiedrinken, sporten, na welke vakantie een week met de beentjes omhoog uitpuffen van de kinderen die over de vloer zijn geweest etc
Brrr... Ik overwoog acuut ontslag uit dit dienstverband met enigzins dwingend karakter. Hoe kom je hierbij.?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

merel schreef:maar ook een vorm van luiheid om niet te werken, terwijl de man wel volledig aan de bak moet.
Typisch een mannenopmerking. :heuu:
Volledig aan de bak dus..... op kantoor, vrijmibo's, het werk delegeren aan anderen, 36 urige werkweek ipv 40, werklunches...
Ik denk dat veel fulltimemoeders daar wel mee willen ruilen. :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Hendrien »

merel schreef:Oei, dat zal waarschijnlijk tegen het zere been zijn, maar o.a. verspilling van intellectuele talenten en de opleiding die je gedaan hebt, maar ook een vorm van luiheid om niet te werken, terwijl de man wel volledig aan de bak moet.
Eerlijk gezegd begrijp ik hem wel. De thuisblijfmoeders ( of moeders met kleine contracten) die wij kennen, lopen niet over in activiteiten en vrijwilligerswerk. Zij gaan gezellig koffiedrinken, sporten, na welke vakantie een week met de beentjes omhoog uitpuffen van de kinderen die over de vloer zijn geweest etc
Klinkt alsof je toch een beetje jaloers bent op deze thuisblijfmoeders!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

Hieruit blijkt maar weer dat men over en weer gauw anderen beoordeelt (veroordeelt).
Werkende moeders worden al snel gezien als geen-goede moeders die hun werk en carrière liever hebben dan hun kinderen. En thuisblijfmoeders zijn op hun gemak uit, zitten de hele dag een beetje te zitten.
En in beide gevallen zullen er van deze moeders zijn ja. Dat is helaas waar.

@Merel, misschien heb je dat gevoel van mij ook wel eens gekregen dat ik je zo bekijk. En misschien heb ik je ook wel enigszins zo bekeken ja. En hoewel ik nog steeds overtuigd ben dat moederzijn een Goddelijke roeping is en dat daar je prioriteit moet liggen en ook dat kinderen beter af zijn bij mama (of oma...) dan bij de opvang zie ik om me heen toch ook echt betrokken moeders die een deel werken. En in jouw berichten lees ik ook vaak iets terug van een hele betrokken moeder. Dus als ik je ooit pijn gedaan heb met mijn beoordeling dan wil ik bij deze vergeving aan je vragen. Ik heb te vaak ook meegedaan aan een karikatuur schetsen van.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Hendrien »

helma schreef:Hieruit blijkt maar weer dat men over en weer gauw anderen beoordeelt (veroordeelt).
Werkende moeders worden al snel gezien als geen-goede moeders die hun werk en carrière liever hebben dan hun kinderen. En thuisblijfmoeders zijn op hun gemak uit, zitten de hele dag een beetje te zitten.
En in beide gevallen zullen er van deze moeders zijn ja. Dat is helaas waar.

@Merel, misschien heb je dat gevoel van mij ook wel eens gekregen dat ik je zo bekijk. En misschien heb ik je ook wel enigszins zo bekeken ja. En hoewel ik nog steeds overtuigd ben dat moederzijn een Goddelijke roeping is en dat daar je prioriteit moet liggen en ook dat kinderen beter af zijn bij mama (of oma...) dan bij de opvang zie ik om me heen toch ook echt betrokken moeders die een deel werken. En in jouw berichten lees ik ook vaak iets terug van een hele betrokken moeder. Dus als ik je ooit pijn gedaan heb met mijn beoordeling dan wil ik bij deze vergeving aan je vragen. Ik heb te vaak ook meegedaan aan een karikatuur schetsen van.
Goede reactie @Helma! Dit is zeker zo.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

Hendrien schreef: Klinkt alsof je toch een beetje jaloers bent op deze thuisblijfmoeders!
Ik ben wel een beetje jaloers op Merel en wel hierom.
Zij heeft de energie, haar man ook en 4 gezonde kinderen om dit allemaal te kunnen doen.
Ik zou dit echt niet gekund hebben, mijn kind achterlaten bij een bso of anderszins en me dan op het werk concentreren.
Ik word nu nog steeds afgeleid, zelfs nu ze volwassen zijn, als ik weet dat één van de kiinderen bij een arts zit of examen moet doen of zoiets.
Ik ben zo'n piekerend denkhoofd dat ik dat niet kan skippen.
Ook het voortdurende haasten en spoeden en altijd onder tijdsdruk staan, is niets voor mij.
Dus bij dezen neem ik daar wel mijn petje voor af Merel. Ik hoop dat je het volhoudt, want ik moest ook eerst letterlijk stilgezet worden alvorens ik gas terug ging nemen.

De opmerking over luiheid zal hij wel in een bepaalde context hebben gezegd, ik kreeg echter wel de neiging om dit even te dissen.
Ik heb zelf jaren op kantoor gewerkt, net als mijn man en nu de kinderen ook.
Dus ik weet echt wel dat het daar soms op een bepaalde manier ook bikkelen is.
Toen mijn kinderen de basisschoolleeftijd hadden, waren er nog wel een aantal moeders die "thuisbleven", maar die draaiden wel op voor de luizencontrole, niveaulezen, schoonmaken en meefietsen, want de werkende moeders konden daar echt geen vrij voor nemen.
En dat snapte ik wel. Dan zou je snel door je snipperdagen zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie