Voor u gelezen...

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Mara »

Hier zie je het nog beter :oO
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J
Berichten: 2586
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Henk J »

Mara schreef:Hier zie je het nog beter :oO
Afbeelding
Mooie klus
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Orchidee »

Rondom en tussen het nieuwe Erasmus MC worden ook de oude gebouwen er tussenuit gesloopt soms maar anderhalve meter tussenruimte.
Knap staaltje werk!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Rondom en tussen het nieuwe Erasmus MC worden ook de oude gebouwen er tussenuit gesloopt soms maar anderhalve meter tussenruimte.
Knap staaltje werk!
Dat is nu toch wel inmiddels voltooid, hoop ik? Jarenlang was het een puzzeltocht om iets te vinden. Bij opnames een teleurstellend uitzicht.
Ik ben er gelukkig de laatste 2 jaar niet meer geweest.
Parkeerplek zoeken is een ramp. De parkeergarage is een achtergebleven bouwwerk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Orchidee »

Niet alles is al helemaal klaar.
Wij gaan tegenwoordig met ov naar Erasmus en Oogziekenhuis.
Stap je voor de deur uit (bij wijze van)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Rondom en tussen het nieuwe Erasmus MC worden ook de oude gebouwen er tussenuit gesloopt soms maar anderhalve meter tussenruimte.
Knap staaltje werk!
Bij opnames een teleurstellend uitzicht.
Zolang je je daar tijdens een opname nog druk om kunt maken, valt het allemaal wel mee. :bobo
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Voor u gelezen...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Rondom en tussen het nieuwe Erasmus MC worden ook de oude gebouwen er tussenuit gesloopt soms maar anderhalve meter tussenruimte.
Knap staaltje werk!
Bij opnames een teleurstellend uitzicht.
Zolang je je daar tijdens een opname nog druk om kunt maken, valt het allemaal wel mee. :bobo
Juist. Dat zeg je niet als je twee weken daar ligt. Dus ik ben het absoluut niet met je eens.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Rondom en tussen het nieuwe Erasmus MC worden ook de oude gebouwen er tussenuit gesloopt soms maar anderhalve meter tussenruimte.
Knap staaltje werk!
Bij opnames een teleurstellend uitzicht.
Zolang je je daar tijdens een opname nog druk om kunt maken, valt het allemaal wel mee. :bobo
Heb jij wel eens 6 of 8 weken in het ziekenhuis gelegen?
Ik denk niet dat je beseft hoe kwetsend zo'n opmerking kan overkomen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Rondom en tussen het nieuwe Erasmus MC worden ook de oude gebouwen er tussenuit gesloopt soms maar anderhalve meter tussenruimte.
Knap staaltje werk!
Bij opnames een teleurstellend uitzicht.
Zolang je je daar tijdens een opname nog druk om kunt maken, valt het allemaal wel mee. :bobo
Heb jij wel eens 6 of 8 weken in het ziekenhuis gelegen?
Ik denk niet dat je beseft hoe kwetsend zo'n opmerking kan overkomen.
Ik weet niet of mijn laatste ziekenhuisopname precies 6 weken was, maar het kwam wel in de buurt, ja.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Voor u gelezen...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dat neemt niet weg dat ik het helemaal met @Mara eens ben en je opmerking nogal bot overkwam.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Voor u gelezen...

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef:Dat neemt niet weg dat ik het helemaal met @Mara eens ben en je opmerking nogal bot overkwam.
Zolang je je druk maakt om het uitzicht valt de ziekte mee. Dat was de boodschap. En dat is toch waar?
Misschien wel een indicatie voor de dokter: als erover gemopperd wordt, kan de patiënt naar huis.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6497
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Posthoorn »

Weet wel dat toen ik zo'n drie dagen in het ziekenhuis lag (blindedarmontsteking), dat ik heel melancholiek werd van de grijze lucht gedurende die drie dagen. Als je ziek bent, ben je daar wel meer gevoelig voor. Behalve bikkels misschien, zoals Zita. ;)
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voor u gelezen...

Bericht door DDD »

Ik heb er ook eens over nagedacht, maar ik denk ook dat het een discussie is van buiten de praktijk. Ik heb zelf twee weken in het ziekenhuis gelegen na een ongeluk en met mijn hoofd was verder niets mis. In dat geval is het fijn als je een mooi uitzicht hebt. Niet perse een reden om over te klagen, maar ook niet een onderwerp om zomaar te negeren.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Voor u gelezen...

Bericht door windorgel »

En dan het verschil tussen wat de één interessant vindt en de ander troosteloos vindt. Ik vind zo'n sloop van een gebouw een knap staaltje werk en zou daar geïnteresseerd naar kunnen kijken denk ik.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voor u gelezen...

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik heb er ook eens over nagedacht, maar ik denk ook dat het een discussie is van buiten de praktijk. Ik heb zelf twee weken in het ziekenhuis gelegen na een ongeluk en met mijn hoofd was verder niets mis. In dat geval is het fijn als je een mooi uitzicht hebt. Niet perse een reden om over te klagen, maar ook niet een onderwerp om zomaar te negeren.
Google maar eens op de rol van omgevingsfactoren bij herstel.
Zelfs over wachtkamers is tegenwoordig nagedacht, om het voor een patiënt wat aangenamer te maken.
De wanden zijn vaak voorzien van fotobehang, de stoelen wat comfortabeler.
Als je een paar weken tegen een grijze betonnen muur moet liggen kijken, (juist als iemand zich ziek voelt, is vaak afleiding door een boek of I pad te vermoeiend) is het prettig dat je tenminste de wisselende wolkenluchten kunt zien, en iets van buiten.
Er liggen ook kinderen langdurig in het ziekenhuis, ouders zitten daar dan 24/7 bij.

" Professor Van Goor legt uit dat de ideale ziekenhuiskamers bestaan ​​uit audiovisuele middelen die gemakkelijk aanpasbaar zijn. “Voelt iemand zich prettig in de natuur? Dan is het waarschijnlijk een goed idee om een ​​foto van een bos op de muur te projecteren.” Want, zo is de gedachte, in een omgeving waar een persoon zich fijn voelt, herstelt diegene sneller. Ook interactie – door middel van virtual reality (VR) – is een belangrijk onderdeel van de innovatieve ziekenhuiskamers, vindt Van Goor. In de eerste plaats omdat uit onderzoek is gebleken dat het gebruik van VR tot 50 procent van de pijn kan wegnemen. Daarbij stimuleert 'actieve virtual reality' een operatie, een van de andere kernpunten uit het principe. Extra beweging komt vooral senioren ten goede, is de impact van VR bij deze groep het grootst, Van Goor."
BRON

Dus als iemand dit dan onnodig druk maken noemt, en het relativeert tot "het zal wel meevallen", vind ik niet bepaald getuigen van empathie. Terwijl de wetenschap het al jaren onderzocht heeft en het nut bewijst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie