Islamofobie?

blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Islamofobie?

Bericht door blijmoedig »

Onlangs las ik dat een of andere fanatieke predikant in Amerika op 9-11 wil overgaan tot het ritueel verbranden van een Koran.

Gisteren zag ik beelden op internet voorbij komen van een straat in New York, die elke vrijdagmiddag wordt afgesloten, zodat de moslims die niet in de moskee passen, daar kunnen bidden. Met daaronder de verschrikte uitroep van een aantal christenen dat het eens uit moet zijn met de "politiek correcte" houding van de overheid.

Zijn christenen terecht bang, of hebben we hier te maken met islamofobie?

Persoonlijk denk ik dat het christenen niet aangaat om moslims op deze wijze te bejegenen. Het verbranden van een Koran vind ik zeer respectloos en onnodig grievend. Ook vind ik dat wij gelovigen van een andere religie niet hun gebedsbijeenkomsten mogen ontzeggen (waarbij ik het bidden op straat geen goed idee vind; het zoeken naar een grotere gebedsruimte lijkt me dan meer aangewezen).

Vind ik het dan geen zorgwekkende ontwikkeling, als het inderdaad zo is dat de Islam groeiende is? Dat wel. Ik denk echter dat wij als christenen ons meer druk mogen maken over de vraag, waarom het ons niet lukt om de kerkverlating een halt toe te roepen, en het Goede Nieuws aan alle creaturen bekend te maken, zodat zij bij de wereldwijde Gemeente willen horen. De groei van welke religie dan ook, vind ik uiteindelijk een aanklacht aan de christenen zelf.
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 08 sep 2010, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Islamofobie?

Bericht door Mara »

Ja hoorde mevrouw Clinton hier over.
Je mag niets zeggen over de koran en Islam, anderzijds moet je ook oppassen geen haat te kweken.
Belachelijk vind ik dat er op ground zero een moskee gaat verrijzen, dat is provoceren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Islamofobie?

Bericht door Rijssen »

Mara schreef:Ja hoorde mevrouw Clinton hier over.
Je mag niets zeggen over de koran en Islam, anderzijds moet je ook oppassen geen haat te kweken.
Belachelijk vind ik dat er op ground zero een moskee gaat verrijzen, dat is provoceren.

Helemaal mee eens, pure provocatie om daar een moskee te bouwen.
Dieper kun je de slachtoffers van 9/11 niet treffen.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Islamofobie?

Bericht door Rijssen »

Heb me gisteren trouwens mateloos lopen opwinden over één of andere haatbaard bij Pauw & Witteman, die het gerechtvaardigt en de normaalste zaak van de wereld dat in Iran een vrouw gestenigt werd voor overspel.

Hier het Linkje http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... 8a88d9a5d0


Deze man onderkent zelfs de rechten van de mens, en is van mening dat mensen in NL niet mogen protesteren tegen het vonnis in Iran.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

Mara schreef:Ja hoorde mevrouw Clinton hier over.
Je mag niets zeggen over de koran en Islam, anderzijds moet je ook oppassen geen haat te kweken.
Belachelijk vind ik dat er op ground zero een moskee gaat verrijzen, dat is provoceren.
Als je je niet beperkt tot de feiten is het makkelijk om te roepen dat het provocerend is, ja.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Heb me gisteren trouwens mateloos lopen opwinden over één of andere haatbaard bij Pauw & Witteman, die het gerechtvaardigt en de normaalste zaak van de wereld dat in Iran een vrouw gestenigt werd voor overspel.

Hier het Linkje http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... 8a88d9a5d0

Deze man onderkent zelfs de rechten van de mens, en is van mening dat mensen in NL niet mogen protesteren tegen het vonnis in Iran.
Bizar inderdaad...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Islamofobie?

Bericht door jvdg »

Het verbranden van de koran door "christenen" is onchristelijk.
Daardoor zal de haat tegen christenen alleen maar toenemen, en de evangelisatie onder moslims een flinke slag toebrengen.
Want gaan we dan niet (een beetje) dezelfde kant op als de moslimfundi's die met geweld de islam tracht op te leggen?

Het lijkt me beter om moslims de Bijbel in handen te geven en toe toelichten, dan de koran verbranden en verder niks doen.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Islamofobie?

Bericht door Rijssen »

jvdg schreef:Het verbranden van de koran door "christenen" is onchristelijk.
Daardoor zal de haat tegen christenen alleen maar toenemen, en de evangelisatie onder moslims een flinke slag toebrengen.
Want gaan we dan niet (een beetje) dezelfde kant op als de moslimfundi's die met geweld de islam tracht op te leggen?

Het lijkt me beter om moslims de Bijbel in handen te geven en toe toelichten, dan de koran verbranden en verder niks doen.

Ben ik het ook een keer met je eens, dat moslims iedere dag vlaggen verbranden daar hoef je nog geen korans om te verbranden.
Dat is ook pure provocatie.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Heb me gisteren trouwens mateloos lopen opwinden over één of andere haatbaard bij Pauw & Witteman, die het gerechtvaardigt en de normaalste zaak van de wereld dat in Iran een vrouw gestenigt werd voor overspel.

Hier het Linkje http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... 8a88d9a5d0


Deze man onderkent zelfs de rechten van de mens, en is van mening dat mensen in NL niet mogen protesteren tegen het vonnis in Iran.
Na gekeken te hebben: hij is niet van mening dat men niet mag protesteren. Hij is alleen van mening dat we de hier geldende normen en waarden niet aan een ander op mogen en kunnen leggen.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Islamofobie?

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Heb me gisteren trouwens mateloos lopen opwinden over één of andere haatbaard bij Pauw & Witteman, die het gerechtvaardigt en de normaalste zaak van de wereld dat in Iran een vrouw gestenigt werd voor overspel.

Hier het Linkje http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... 8a88d9a5d0


Deze man onderkent zelfs de rechten van de mens, en is van mening dat mensen in NL niet mogen protesteren tegen het vonnis in Iran.
Na gekeken te hebben: hij is niet van mening dat men niet mag protesteren. Hij is alleen van mening dat we de hier geldende normen en waarden niet aan een ander op mogen en kunnen leggen.

Hij onderkent duidelijk de rechten van de mens, en op de vraag of de straf terecht is geef hij een vaag antwoord dat hij het wel een wrede straf vind, maar hij zegt niet dat hij het afkeurt.
Ben het toch een keer met Femke Halsema eens dat als het over de Palestijnen gaat dat dan de hele moslimwereld op de kop staat.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef: Hij onderkent duidelijk de rechten van de mens, en op de vraag of de straf terecht is geef hij een vaag antwoord dat hij het wel een wrede straf vind, maar hij zegt niet dat hij het afkeurt.
Nee, hij zegt alleen dat de 'universele' rechten van de mens niet universeel geldig zijn. Als hij het af zou keuren, zou hij zich vuil maken aan hypocrisie.
Ben het toch een keer met Femke Halsema eens dat als het over de Palestijnen gaat dat dan de hele moslimwereld op de kop staat.
Dat laatste ligt inderdaad gevoelig.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Islamofobie?

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef: Hij onderkent duidelijk de rechten van de mens, en op de vraag of de straf terecht is geef hij een vaag antwoord dat hij het wel een wrede straf vind, maar hij zegt niet dat hij het afkeurt.
Nee, hij zegt alleen dat de 'universele' rechten van de mens niet universeel geldig zijn. Als hij het af zou keuren, zou hij zich vuil maken aan hypocrisie.
Ben het toch een keer met Femke Halsema eens dat als het over de Palestijnen gaat dat dan de hele moslimwereld op de kop staat.
Dat laatste ligt inderdaad gevoelig.
Hij zegt nog wel veel meer radicale dingen, bijv: Wij (moslims) hebben onze normen en die moet je respecteren!

Zouden de kinderen niet ongelukkiger worden dat de moeder sterft Antwoord: NEE is NATUURLIJK een afschrikmiddel, deze man vind het blijkbaar de normaalste zaak.

En nog zo'n eng stukje: dat het inmoreel is dat de westerse wereld haar normen en waarden oplegd, treffend antwoord van Femke dat ze heel erg blij zijn dat er bij zo'n ramp als in Pakistan de westerse wereld klaar staat met hulp.

Snap niet dat deze enge meneer in NL wil wonen, ja snap het ook eigenlijk wel, dit soort mensen wil het liefst van NL een moslimkalifaat maken kompleet met sharia en al.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef: Hij zegt nog wel veel meer radicale dingen, bijv: Wij (moslims) hebben onze normen en die moet je respecteren!
Wat is daar radicaal aan?
Snap niet dat deze enge meneer in NL wil wonen, ja snap het ook eigenlijk wel, dit soort mensen wil het liefst van NL een moslimkalifaat maken kompleet met sharia en al.
::please
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Islamofobie?

Bericht door Mister »

Rijssen schreef: Snap niet dat deze enge meneer in NL wil wonen, ja snap het ook eigenlijk wel, dit soort mensen wil het liefst van NL een moslimkalifaat maken kompleet met sharia en al.
Vast. Het liefst morgen al. :bobo
proregno
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 aug 2010, 19:42

Re: Islamofobie?

Bericht door proregno »

Sal die Moslems dit toelaat dat 'n kerkgebou in Mecca opgerig word ?
"Daarom, omdat ons 'n onwankelbare koninkryk ontvang, laat ons dankbaar wees." - Hebr.12:28
http://proregno.wordpress.com/
Plaats reactie