Discussie islam en jodenhaat

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Vind je het niet genoeg? Zijn er bijna een miljoen dan, als jou % klopt.
Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil. Dat vind ik wel zo prettig. Het aantal Nederlanders met specifieke religieuze voorkeuren, vind ik daarom niet zo interessant. Je doet bovendien net of de islamitische Nederlanders een homogene groep zijn. Het zijn wat dat betreft net christenen, die heb je ook in allerlei soorten en smaken. En je kunt bij het CBS het percentage nagaan.
Daar komt bij dat je ook wel seculiere oosterlingen hebt die toch ook wel andere normen en waarden hebben.
Mijn seculiere buurman heeft ook andere normen en waarden dan ik. En je vergeet dat veel Afrikanen ook moslim zijn en een deel van de Surinamers ook, dus hoezo oosterlingen?
Heb je een bron voor je opmerking over nationalisme en uitsluiting?
Ik denk aan enkele bekende nationalistische bewegingen van de afgelopen 100 jaar, zoals bijv. de NSDAP en het Vlaams Blok. Die blonken/blinken niet bepaald uit in voorliefde voor minderheden.

Douglas Murray is een islamcriticus die tegen extreem-rechts aanschuurt. Ik weet niet of dat nu een hele goede bron is om je religieuze maatschappijvisie op te baseren.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door Ararat »

HersteldHervormd schreef:Graag een discussie over de islam.

Ik lees nu een boek over immigratie en islam en eigenlijk bevestigd het een hoop bij mij persoonlijk.

Wat vinden jullie van de islamisering in Nederland? Ik vind het wel zorgelijk eerlijk gezegd. Sowieso vind ik de open armen, naar alles wat divers is (niet Nederlands), erg gevaarlijk. Het holt de samenleving best wel uit. Wat gebeurd er met onze visie t.a.v. de Joden terwijl de moslims zó haatdragend naar Joden zijn?

Nog een vraag, mag je nationalistisch zijn? Of is dat niet christelijk of misschien racistisch?
Verhelderingsvraag. Wanneer is er sprake van islamisering van een land? Wanneer is dat zorgelijk?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door Maanenschijn »

Islamisering is meer dan alleen een percentage islamieten, mijns inziens. Het heeft vooral te maken met de invloed van de islam op de Nederlandse samenleving. Ik denk dat deze meer impact heeft dan de wiskundige verhouding tussen islam en niet islam.

Wie de Islam als een een goddeloos bestaan ziet, zou zich bij een toename daarvan zeker zorgen moeten maken, net als secularisatie, hindoeïsme, ietsisme etc.

Overigens denk ik dat het met die invloed van de Islam op de Nederlandse samenleving niet meevalt. In toenemende mate (die ik niet cijfermatig kan onderbouwen) merk ik invloed daarvan in media, rondom islamitische feesten, in het straatbeeld en door uitgesproken belijdenissen uit microfoons bij moskeeën etc. Vooral met dat laatste heb ik grote moeite.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door HersteldHervormd »

Ararat schreef:
HersteldHervormd schreef:Graag een discussie over de islam.

Ik lees nu een boek over immigratie en islam en eigenlijk bevestigd het een hoop bij mij persoonlijk.

Wat vinden jullie van de islamisering in Nederland? Ik vind het wel zorgelijk eerlijk gezegd. Sowieso vind ik de open armen, naar alles wat divers is (niet Nederlands), erg gevaarlijk. Het holt de samenleving best wel uit. Wat gebeurd er met onze visie t.a.v. de Joden terwijl de moslims zó haatdragend naar Joden zijn?

Nog een vraag, mag je nationalistisch zijn? Of is dat niet christelijk of misschien racistisch?
Verhelderingsvraag. Wanneer is er sprake van islamisering van een land? Wanneer is dat zorgelijk?
Ik denk dat je moet beginnen met wanneer wij als Westerse voor het eerst in aanraking kwamen met mohammedanen. Dat waren de Moren die Europa binnen vielen. Sinds die tijd hebben de Europese landen de moslims altijd als vijanden gezien.

Gedurende de 20e eeuw is dit een beetje omgeslagen. De immigratie heeft er voor gezorgd dat de islam zich in Nederland heeft gevestigd. Ambtenaar stelde dat 5% van de huidige bevolking zich moslim noemt, dat zijn dus bijna 1.000.000 in totaal. In 1945 waren dat er wel geteld 0. Dit is dus op z'n zachts gezegd wel een behoorlijke stijging. Hoe heeft dit kunnen gebeuren? De christenen zijn afgenomen in aantal, en de moslims exponentieel gegroeid. Er zijn moskeeën gebouwd, de islamitische feestdagen hebben een podium gekregen etc. Dit hele proces noemen we islamisering.

Als je nu kijkt hoe het gaat in (bijna) alle moslim landen is het niet te hopen dat wij ook langzamerhand naar een dergelijke situatie gaan. Wat mij betreft word de islam verboden in Nederland en kunnen we weer terug naar onze Joods-christelijke roots.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door Forummer »

We hadden gastarbeiders nodig om het vieze werk te doen wat wij verwende westerlingen niet wilden doen. Zo is het gekomen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door HersteldHervormd »

Forummer schreef:We hadden gastarbeiders nodig om het vieze werk te doen wat wij verwende westerlingen niet wilden doen. Zo is het gekomen.
Zo is het begonnen ja, helaas. Echter is het ook zo dat de tijd erna er eveneens gekenmerkt werd door een overschot aan immigranten.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:Wat mij betreft word de islam verboden in Nederland en kunnen we weer terug naar onze Joods-christelijke roots.
Wat mij betreft wordt slecht weer verboden in Nederland. Blijven dromen…
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door Ararat »

Ik heb te weinig kennis van deze materie, dus moet eigenlijk mijn mond houden. In de kramp schieten door angst lijkt me in ieder geval niet de juiste houding voor een christen, dus borrelen er zomaar wat vragen in me op. :huhu
  1. Wat maakt dat je bang bent / zou moeten zijn?
  2. Waarom ben je ten diepste bang, wat zit er achter?
  3. Op welke manier zijn er kansen te zien?
  4. Wat zou Jezus doen?
  5. Wat zou dus een Bijbelse, christenhouding zijn?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:
Forummer schreef:We hadden gastarbeiders nodig om het vieze werk te doen wat wij verwende westerlingen niet wilden doen. Zo is het gekomen.
Zo is het begonnen ja, helaas. Echter is het ook zo dat de tijd erna er eveneens gekenmerkt werd door een overschot aan immigranten.
Waarom islam verbieden maar andere godsdiensten niet?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door HersteldHervormd »

Ararat schreef:Ik heb te weinig kennis van deze materie, dus moet eigenlijk mijn mond houden. In de kramp schieten door angst lijkt me in ieder geval niet de juiste houding voor een christen, dus borrelen er zomaar wat vragen in me op. :huhu
  1. Wat maakt dat je bang bent / zou moeten zijn?
  2. Waarom ben je ten diepste bang, wat zit er achter?
  3. Op welke manier zijn er kansen te zien?
  4. Wat zou Jezus doen?
  5. Wat zou dus een Bijbelse, christenhouding zijn?
1: Dat onze maatschappij uitholt;
2: Er zit achter dat ik nog jong ben en nog wel een heel leven voor me hebt, hoe gaat dat eruit zien?
3: De oplossing zou zijn als de immigranten zich goed kunnen aanpassen aan onze maatschappij, ik weet alleen niet of dat lukt, aangezien het al 50 jaar niet echt lukt;
4: Jezus zou ze tot geloof laten brengen;
5: Ik denk dat evangeliseren altijd goed is, ook onder Nederlanders.

Inhakend op je laatste vraag; Ik krijg vaak de opmerking dat we dan het geloof kunnen verspreiden onder asielzoekers etc. Ik vind dat een beetje flauw, aangezien je daar natuurlijk niet op tegen kan zijn, maar zoals je kan zien staat er bij punt 5 dat er onder Nederlanders zelf ook nog aardig wat ge-evangeliseert moet worden. Zo kan je natuurlijk alles wel wegredeneren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Forummer schreef:We hadden gastarbeiders nodig om het vieze werk te doen wat wij verwende westerlingen niet wilden doen. Zo is het gekomen.
Zo is het begonnen ja, helaas. Echter is het ook zo dat de tijd erna er eveneens gekenmerkt werd door een overschot aan immigranten.
Waarom islam verbieden maar andere godsdiensten niet?
Terechte opmerking, ik denk echter dat de islam een groot gevaar is, deze agressieve houding zie je niet direct bij andere religies. De islam is ook heel erg hatelijk naar Joden. Natuurlijk zou ik wel willen dat Nederland alleen nog Protestante kerken toe zou staan, natuurlijk. Helaas gaat dit niet gebeuren, ooit wel, daar kan dan aan vast gehouden worden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:
Geytenbeekje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Forummer schreef:We hadden gastarbeiders nodig om het vieze werk te doen wat wij verwende westerlingen niet wilden doen. Zo is het gekomen.
Zo is het begonnen ja, helaas. Echter is het ook zo dat de tijd erna er eveneens gekenmerkt werd door een overschot aan immigranten.
Waarom islam verbieden maar andere godsdiensten niet?
Terechte opmerking, ik denk echter dat de islam een groot gevaar is, deze agressieve houding zie je niet direct bij andere religies. De islam is ook heel erg hatelijk naar Joden. Natuurlijk zou ik wel willen dat Nederland alleen nog Protestante kerken toe zou staan, natuurlijk. Helaas gaat dit niet gebeuren, ooit wel, daar kan dan aan vast gehouden worden.
Ooit wel? Als je doelt op de nieuwe aarde, dan is dat niet 100% protestants maar Katholiek :huhu
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door HersteldHervormd »

Daar doel ik inderdaad op.
Je hebt gelijk :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door HersteldHervormd »

Het moeilijke is dat je helaas noodgedwongen moet generaliseren. Je kan niet anders dan de immigranten zien als groep. Ze zijn als groep gekomen naar Nederland. Je hebt ook christelijke immigranten, je hebt ook moslims maar die zich wel enigszins aan willen passen aan ons. Ik denk dan aan de buurman van mijn ouders, die niet te beroerd is om een kerstkaartje bij mijn ouders in de bus te willen stoppen.

Uiteindelijk staat pal boven water dat je je naaste lief moet hebben als uzelf, maar soms maak ik me meer vanuit een maatschappelijke visie echt zorgen om Nederland.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Discussie islam en jodenhaat

Bericht door parsifal »

Even voor de duidelijkheid tot 1945/1949 was het grootste deel van ons koninkrijk moslim en we gaven er niet al te veel om (met uitzonderingen).

Verder denk ik dat een godsdienst verbieden nooit een goed idee is. (Soms wel sommige praktijken binnen de godsdienst natuurlijk: geen voorstander van kinderoffers).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie