Davidster

Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Davidster

Bericht door Alexander CD »

Davidster
De Davidster pronkt op de vlag van Israël.
Dat het Joodse volk voor deze ster heeft gekozen terwijl Hitler ze dwong deze ster te dragen.
Dit teken dat ook door de vrijmetselaars gebruikt wordt en andere occulte groeperingen.
Deze “Davidster”is allang verbonden met het volk.
Al vanaf dat Israël uittrok uit Egypte.
Hand. 7.
43.Ja, gij hebt opgenomen den tabernakel van Moloch, en het gesternte van uw god Remfan, de afbeeldingen, die gij gemaakt hebt, om die te aanbidden; en Ik zal u overvoeren op gene zijde van Babylon.Stephanus haalde Amos 5 aan,
26. Ja, gij droegt de tent van uw Melech, en den Kijun, uw beelden, de ster uws gods, dien gij uzelf hadt gemaakt.
De ster van uw god die gij zelf gemaakt hebt, dat blijkt wel uit het teken van de ster zelf.
6 punten 6 driehoeken 6 zijden.

666 het getal van de mens.
Mensenwerk in de vlag van Israël.
Dat ze deze Davidster in hun vlag hebben is een teken aan de wand of niet?.
De menora was het teken vanuit het oudetestament, de zeven armige kandelaar.
Zeven blijft het getal van de Goddelijke volmaaktheid

Verder wordt deze ster nog in verband gebracht met Salomo's afgoderij.

Moet Israël weer terug naar de menora of past juist de Davidster bij het volk?
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Davidster

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:Davidster
De Davidster pronkt op de vlag van Israël.
Dat het Joodse volk voor deze ster heeft gekozen terwijl Hitler ze dwong deze ster te dragen.
Dit teken dat ook door de vrijmetselaars gebruikt wordt en andere occulte groeperingen.
Deze “Davidster”is allang verbonden met het volk.
Al vanaf dat Israël uittrok uit Egypte.
Hand. 7.
43.Ja, gij hebt opgenomen den tabernakel van Moloch, en het gesternte van uw god Remfan, de afbeeldingen, die gij gemaakt hebt, om die te aanbidden; en Ik zal u overvoeren op gene zijde van Babylon.Stephanus haalde Amos 5 aan,
26. Ja, gij droegt de tent van uw Melech, en den Kijun, uw beelden, de ster uws gods, dien gij uzelf hadt gemaakt.
De ster van uw god die gij zelf gemaakt hebt, dat blijkt wel uit het teken van de ster zelf.
6 punten 6 driehoeken 6 zijden.

666 het getal van de mens.
Mensenwerk in de vlag van Israël.
Dat ze deze Davidster in hun vlag hebben is een teken aan de wand of niet?.
De menora was het teken vanuit het oudetestament, de zeven armige kandelaar.
Zeven blijft het getal van de Goddelijke volmaaktheid

Verder wordt deze ster nog in verband gebracht met Salomo's afgoderij.

Moet Israël weer terug naar de menora of past juist de Davidster bij het volk?
chargeren en polariseren maar.israel moet en zal ook zeker niet naar een ander land luisteren of hoeven te luisteren.
je europese bankrekening nummer bestaat ook uit 3 keer 6 nummers en als we in het post-pin tijdperk een chip met dit nummer in onze rechterhand of voorhoofd krijgen, zonder welke we niet kunnen kopen of verkopen, lijkt dat meer op de profetieen dan de 6 puntige joodse ster.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Davidster

Bericht door Jacobse »

Hetgeen Alexander stelt, onbewezen, is -zoals helaas gebruikelijk, niet waar.
De zogenoemde Davidsster vindt haar oorsprong in ( de vorm van ) het door David ontworpen schild dat door Joab als de viersterrengeneraal van David 's leger met alle manschappen werd gebruikt in de gevoerde oorlogen. De bovenste punt is ter bescherming van het hoofd, de beide punten bovenaan links en rechts voor de bescherming van de borst en van de schouders en handen, de beide punten onderaan links en rechts voor de bescherming van buik en benen, en de onderste punt voor de bescherming van de zogeheten edele delen. Met afgoderij van vroeger of later of van anderen heeft het niets van doen. De functie van bescherming in verband met de Davidsster/het Davidsschild is ook vandaag nog actueel; wat wij het Rode Kruis noemen, is bij de joden het Magen David Adom: de Davidsster als symbool van en voor redding van mensen.
Jammer dat aan de geschiedenis en de werkelijkheid zo geweld wordt aangedaan door Alexander. Kennelijk en helaas is bij hem alles geoorloofd, en niets te dol, als het maar gebruikt kan worden tegen Israël.
Thomas
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Davidster

Bericht door Tiberius »

Mensen, kan het allemaal een tandje minder?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Davidster

Bericht door eilander »

Kan Alexander CD ook achterhalen waarom dit een Davidsster genoemd wordt?

Verder vind ik het moeilijk om dit stuk serieus te nemen:
- de ster uws gods zou de Davidsster zijn; is m.i. inlegkunde
- enerzijds stelt Alexander dat de ster al uit het OT stamt, anderzijds zou "het teken" vanuit het OT de menorah zijn; waarop is dat gebaseerd?
- getal 666 vind ik knap gevonden, maar ik mag hopen dat niemand aan dit soort getallensymboliek waarde hecht. Dat zou alles waar maar op enigerlei wijze drie keer een 6 uit te halen valt, het symbool van de mens maken....

Davidsster als symbool voor Israël lijkt mij dus prima. Blijft de vraag: Alexander CD waar ben je op uit?
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Davidster

Bericht door Alexander CD »

eilander schreef:Kan Alexander CD ook achterhalen waarom dit een Davidsster genoemd wordt?

Verder vind ik het moeilijk om dit stuk serieus te nemen:
- de ster uws gods zou de Davidsster zijn; is m.i. inlegkunde
- enerzijds stelt Alexander dat de ster al uit het OT stamt, anderzijds zou "het teken" vanuit het OT de menorah zijn; waarop is dat gebaseerd?
- getal 666 vind ik knap gevonden, maar ik mag hopen dat niemand aan dit soort getallensymboliek waarde hecht. Dat zou alles waar maar op enigerlei wijze drie keer een 6 uit te halen valt, het symbool van de mens maken....

Davidsster als symbool voor Israël lijkt mij dus prima. Blijft de vraag: Alexander CD waar ben je op uit?
Waar ik op uit ben?

De Heere Jezus waarschuwde ons al, zie toe dat niemand u verleide!
Deze occulte Davidster is met Israel verbonden geweest een lange tijd een Israel dat niet naar God Luisterde.
Het overblijfsel naar Gods genadige verkiezing heeft de Menora als symbool.

Waar ik op uit ben?
Toen de ark van het verbond terugkwam van de Filistijnen weer in Beth-semes waren de inwoners verblijdt maar 's avonds was de stemming wel omgeslagen, 50070 mannen dood!
Waarom? Is dit nou de God van liefde die we prediken en alle mensen wil behouden?
Is er met God wat mis? Nee, met de mensen. Hadden ze het kunnen weten, Jazeker, maar ze hebben op zand gebouwd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Davidster

Bericht door Mister »

Alexander CD schreef:
eilander schreef:Kan Alexander CD ook achterhalen waarom dit een Davidsster genoemd wordt?

Verder vind ik het moeilijk om dit stuk serieus te nemen:
- de ster uws gods zou de Davidsster zijn; is m.i. inlegkunde
- enerzijds stelt Alexander dat de ster al uit het OT stamt, anderzijds zou "het teken" vanuit het OT de menorah zijn; waarop is dat gebaseerd?
- getal 666 vind ik knap gevonden, maar ik mag hopen dat niemand aan dit soort getallensymboliek waarde hecht. Dat zou alles waar maar op enigerlei wijze drie keer een 6 uit te halen valt, het symbool van de mens maken....

Davidsster als symbool voor Israël lijkt mij dus prima. Blijft de vraag: Alexander CD waar ben je op uit?
Waar ik op uit ben?

De Heere Jezus waarschuwde ons al, zie toe dat niemand u verleide!
Deze occulte Davidster is met Israel verbonden geweest een lange tijd een Israel dat niet naar God Luisterde.
Het overblijfsel naar Gods genadige verkiezing heeft de Menora als symbool.

Waar ik op uit ben?
Toen de ark van het verbond terugkwam van de Filistijnen weer in Beth-semes waren de inwoners verblijdt maar 's avonds was de stemming wel omgeslagen, 50070 mannen dood!
Waarom? Is dit nou de God van liefde die we prediken en alle mensen wil behouden?
Is er met God wat mis? Nee, met de mensen. Hadden ze het kunnen weten, Jazeker, maar ze hebben op zand gebouwd.
Mij ontgaat volledig het logische verband met de Davidsster.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Davidster

Bericht door Alexander CD »

Mister schreef:
Alexander CD schreef:
eilander schreef:Kan Alexander CD ook achterhalen waarom dit een Davidsster genoemd wordt?

Verder vind ik het moeilijk om dit stuk serieus te nemen:
- de ster uws gods zou de Davidsster zijn; is m.i. inlegkunde
- enerzijds stelt Alexander dat de ster al uit het OT stamt, anderzijds zou "het teken" vanuit het OT de menorah zijn; waarop is dat gebaseerd?
- getal 666 vind ik knap gevonden, maar ik mag hopen dat niemand aan dit soort getallensymboliek waarde hecht. Dat zou alles waar maar op enigerlei wijze drie keer een 6 uit te halen valt, het symbool van de mens maken....

Davidsster als symbool voor Israël lijkt mij dus prima. Blijft de vraag: Alexander CD waar ben je op uit?
Waar ik op uit ben?

De Heere Jezus waarschuwde ons al, zie toe dat niemand u verleide!
Deze occulte Davidster is met Israel verbonden geweest een lange tijd een Israel dat niet naar God Luisterde.
Het overblijfsel naar Gods genadige verkiezing heeft de Menora als symbool.

Waar ik op uit ben?
Toen de ark van het verbond terugkwam van de Filistijnen weer in Beth-semes waren de inwoners verblijdt maar 's avonds was de stemming wel omgeslagen, 50070 mannen dood!
Waarom? Is dit nou de God van liefde die we prediken en alle mensen wil behouden?
Is er met God wat mis? Nee, met de mensen. Hadden ze het kunnen weten, Jazeker, maar ze hebben op zand gebouwd.
Mij ontgaat volledig het logische verband met de Davidsster.
Dat Nationaal Israel de Davidster gebruikt is volledig in overeenstemming met de onbekeerde staat waarin het volk leeft.
Door de OT geschiedenis merk je dat het volk Israel alle "antennes" mist om in overeenstemming met Gods woord te leven.
Maar het uitverkoren overblijfsel uit het volk heeft het door Gods genade wel verstaan, bij dat overblijfsel hoort de Davidster niet maar de Menora, de zevenarmige kandelaar.

Beth-Semes was verblijdt met de Ark die hun alleen dood bracht, behalve het overblijfsel naar Gods genadige verkiezing.
Ze leefde niet in overéénstemming met Gods woord, dan waren ze anders met de ark omgegaan als ze in overenstemming geleefd hadden.
Dat Geldt ook voor Gods woord, de bijbel zegt dat door de tijd uit Israel alleen een overblijfsel behouden zal worden en zo zal het ook blijven zegt de bijbel.
God komt met Israel tot zijn doel zegt debijbel als er een overblijfsel behouden wordt.
Er zijn tegenwoordig veel Christenen die zeggen God komt tot zijn doel met Israel als "gans Israel"behouden zal worden,
Op één of andere manier lezen ze de bijbel anders dan die bedoeld over Israel te spreken.

Dit op niet bijbelse of met andere woorden op menselijke wijze over Israel te spreken komt overeen met de 666 uit de davidster, i.p.v. de zeven uit de menora.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Davidster

Bericht door huisman »

In de dertiger jaren was de Davidster echter tevens een antisemitisch teken geworden. Met de 'Jodenster' in de middeleeuwse kleur geel werden de Joden gestigmatiseerd, uit de samenleving verdrongen en uiteindelijk vermoord.

Als schandteken, maar ook als ereteken werd het in de oorlog gedragen. Daardoor kreeg de Davidster een tweeledige betekenis en werd zo de stempel des doods èn het heroïsch symbool van de nieuwe staat Israël, een teken van nationale trots en hoop op vrede.

Alexander CD al jouw goede bedoelingen ten spijt maar een symbool wat zo verbonden is met de Holocaust moet je van afblijven
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Davidster

Bericht door Alexander CD »

huisman schreef:In de dertiger jaren was de Davidster echter tevens een antisemitisch teken geworden. Met de 'Jodenster' in de middeleeuwse kleur geel werden de Joden gestigmatiseerd, uit de samenleving verdrongen en uiteindelijk vermoord.

Als schandteken, maar ook als ereteken werd het in de oorlog gedragen. Daardoor kreeg de Davidster een tweeledige betekenis en werd zo de stempel des doods èn het heroïsch symbool van de nieuwe staat Israël, een teken van nationale trots en hoop op vrede.

Alexander CD al jouw goede bedoelingen ten spijt maar een symbool wat zo verbonden is met de Holocaust moet je van afblijven
Dit heeft niks te maken met wat de bijbel zeggen wil en ook niet met deze discussie, Huisman.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Davidster

Bericht door huisman »

Alexander CD schreef:
huisman schreef:In de dertiger jaren was de Davidster echter tevens een antisemitisch teken geworden. Met de 'Jodenster' in de middeleeuwse kleur geel werden de Joden gestigmatiseerd, uit de samenleving verdrongen en uiteindelijk vermoord.

Als schandteken, maar ook als ereteken werd het in de oorlog gedragen. Daardoor kreeg de Davidster een tweeledige betekenis en werd zo de stempel des doods èn het heroïsch symbool van de nieuwe staat Israël, een teken van nationale trots en hoop op vrede.

Alexander CD al jouw goede bedoelingen ten spijt maar een symbool wat zo verbonden is met de Holocaust moet je van afblijven
Dit heeft niks te maken met wat de bijbel zeggen wil en ook niet met deze discussie, Huisman.
Daar denk ik anders over onze opdracht is om de joden tot jaloersheid te verwekken, dat gaat m.i. niet om het symbool waar ze zo ontzettend voor en door hebben geleden te demoniseren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Davidster

Bericht door Jacobse »

De Heere verkiest wie HIJ wil.
Als HIJ dat doet met ieder van ons, is dat pure vrije genade van de HEERE. Want voor ieder van ons geldt het Bijbels Woord: dat er niemand is die God zoekt, dat wij allen zijn afgeweken, dat we verkocht zijn ( door onszelf ) aan de zonde, dat ik niet anders ben dan vijandschap tegen God. Of zoals de Heidelberger het samenvat: van nature geneigd en God en de naaste te haten; en zoals we weten blijft het niet bij de neiging alleen.
Indien derhalve de Heere ons heidenen niettemin tot Hem doet naderen, is dat uit HEM, het is niet uit ons. Geen enkele reden tot welke zelfverheffing, door neer te kijken op wie anders ook. Of, zoal Paulus in Romeinen 11 zegt, in de relatie van joden en heidenen
( wij ) : beroem u niet tegen de natuurlijke takken,..wees niet hoogmoedig, maar vrees! Er staat niet voor niets achter: want indien God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, HIJ zal ook U niet sparen. Geen enkele reden tot zelfverheffing; alleen onmeetbare verwondering en aanbidding dat HIJ ZIJN handen wil uitstrekken naar ieder van ons, en dat HIJ daarvoor de dood is ingegaan.
Als de Heere uit Zijn vrije genade en Zijn souverein handelen, overeenkomstig Zijn vele beloften aan het volk Israël, ook hen, allen, wil zaligen, is dat aan de HEERE en aan de HEERE alleen. De brief aan de Romeinen, hoofdstuk 11, is daar heel duidelijk over: de verzen 25 tot en met 34 laten geen misverstand ontstaan of bestaan:
vers 26: ..aldus zal g a n s Israël behouden worden
vers 32 : God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten om Zich over h e n
a l l e n te ontfermen. Het is zaak en tijd om daarvoor en daarin de Heere te loven en te eren en te aanbidden, en ZIJN genade te roemen.
Voor hen, de joden, voor ons, de heidenen, geldt,voor beiden, dat zij en wij op Gods tijd en op Zijn wijze, door HEM en door HEM ALLEEN, geroepen worden tot het heil in de Heere Jezus Christus. Dat de Heere dat doet, is een wonder, wanneer en hoe Hij dat doet, is aan HEM; maar HIJ handelt naar ZIJN WOORD, onberouwelijk, zonder ook maar een schaduw van omkeer,en ZIJN WOORDEN zijn Ja en Amen.Voor ons heidenen, en niet anders voor Israël Gods Bondsvolk.
Wat blijft voor ons te doen?
Geen commentaar laat staan critiek op het handelen van de Heere, niet ZIJN WOORDEN ontkennen/tegenspreken/in twijfel trekken, niet menen het beter te weten dan de Heere, of (het toppunt van hoogmoed, hoe ver is men dan van de HEERE weg ) te vermenen te weten hoe de Heere behoort te handelen, nota bene door een ander de toegang tot het heil te willen onthouden of niet te gunnen, en derhalve die anderen veroordelen en daarmede God het oordeel -dat alleen HEM toekomt - uit handen ( willen ) nemen!! !
Neen,neen. Integendeel:
alle roem is uitgesloten, onverdiende zalighe'en
heb ik van mijn GOD genoten, 'k roem in vrije gunst alleen
en
dat heet weergalooz'ontferming, dat genade rijk en vrij
God schenkt redding en bescherming, aan verloornen, ook aan mij.
Thomas
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Davidster

Bericht door Afgewezen »

Jacobse schreef:Geen commentaar laat staan critiek op het handelen van de Heere, niet ZIJN WOORDEN ontkennen/tegenspreken/in twijfel trekken, niet menen het beter te weten dan de Heere, of (het toppunt van hoogmoed, hoe ver is men dan van de HEERE weg ) te vermenen te weten hoe de Heere behoort te handelen, nota bene door een ander de toegang tot het heil te willen onthouden of niet te gunnen, en derhalve die anderen veroordelen en daarmede God het oordeel -dat alleen HEM toekomt - uit handen ( willen ) nemen!! !
Neen,neen. Integendeel:
alle roem is uitgesloten, onverdiende zalighe'en
heb ik van mijn GOD genoten, 'k roem in vrije gunst alleen
en
dat heet weergalooz'ontferming, dat genade rijk en vrij
God schenkt redding en bescherming, aan verloornen, ook aan mij.
Thomas
Ik weet het niet hoor, Jacobse, maar volgens mij benoem jij het 'oneens zijn met jou' als 'kritiek op de Heere'. Dit, gecombineerd met een royaal gebruik van hoofdletters, wekt de suggestie dat ieder die jou tegenspreekt, zich vergrijpt aan God en Zijn Woord.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Davidster

Bericht door Joannah »

huisman schreef:In de dertiger jaren was de Davidster echter tevens een antisemitisch teken geworden. Met de 'Jodenster' in de middeleeuwse kleur geel werden de Joden gestigmatiseerd, uit de samenleving verdrongen en uiteindelijk vermoord.

Als schandteken, maar ook als ereteken werd het in de oorlog gedragen. Daardoor kreeg de Davidster een tweeledige betekenis en werd zo de stempel des doods èn het heroïsch symbool van de nieuwe staat Israël, een teken van nationale trots en hoop op vrede.

Alexander CD al jouw goede bedoelingen ten spijt maar een symbool wat zo verbonden is met de Holocaust moet je van afblijven
goede bedoelingen?
de joodse Staat afschilderen als aanstaande antichrist en in feite in twijfel trekken dat dit de voorbereidingen zijn op Gods beloften aan het enige volk waar God tekenen en wonderen aan verricht heeft.
Het oordeel komt God toe en niemand anders.
Iedereen die kwalijke dingen zegt over Joden (alsof wij ook maar een haar beter zijn) heeft de vruchten van de Geest NIET!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Davidster

Bericht door Jacobse »

Afgewezen schreef:
Jacobse schreef:Geen commentaar laat staan critiek op het handelen van de Heere, niet ZIJN WOORDEN ontkennen/tegenspreken/in twijfel trekken, niet menen het beter te weten dan de Heere, of (het toppunt van hoogmoed, hoe ver is men dan van de HEERE weg ) te vermenen te weten hoe de Heere behoort te handelen, nota bene door een ander de toegang tot het heil te willen onthouden of niet te gunnen, en derhalve die anderen veroordelen en daarmede God het oordeel -dat alleen HEM toekomt - uit handen ( willen ) nemen!! !
Neen,neen. Integendeel:
alle roem is uitgesloten, onverdiende zalighe'en
heb ik van mijn GOD genoten, 'k roem in vrije gunst alleen
en
dat heet weergalooz'ontferming, dat genade rijk en vrij
God schenkt redding en bescherming, aan verloornen, ook aan mij.
Thomas
Ik weet het niet hoor, Jacobse, maar volgens mij benoem jij het 'oneens zijn met jou' als 'kritiek op de Heere'. Dit, gecombineerd met een royaal gebruik van hoofdletters, wekt de suggestie dat ieder die jou tegenspreekt, zich vergrijpt aan God en Zijn Woord.

Afgewezen, lees nou eens wat hierboven is verwoord.
Nader toegelicht, voor zoveel nodig: Er staat geschreven dat op de Grote Morgen alle knie zich voor de Heere zal buigen en dat alle tong Hem zal belijden ( geciteerd in Romeinen 14 vers 11 ), zoals eerder stond in Zacharia 14 vers 9 waar is gezegd dat de Heere de koning zal zijn over de ganse aarde.
Hem komt dat toe, algeheel, onvoorwaardelijk.
Daar heeft ieder van ons af te blijven, met name door te vermenen te kunnen zeggen hoe de Heere heeft te handelen door nota bene af te doen van Zijn beloften. Omdat het betekent het aantasten van de eer en de trouw en de souvereiniteit van de Heere.
Iets ergers is niet denkbaar. Daar richt ik me tegen.
Wat hoofdletters betreft, Mijn eerbied en liefde voor de Heere, de Koning der koningen, De Eeuwige, brengt mee dat als ik Hem noem, ik hoofdletters gebruik.
Thomas
Laatst gewijzigd door Jacobse op 03 jul 2010, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie