Aanval Israël op Iran dichterbij

Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:De Verharding komt nl voor een deel over Israel, TOTDAT de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.
Daarna gaat Hij dus verder met zijn volk.
Vandaar dat de sabbat dan weer op zijn plek is.
Wat gaat er dan veranderen?

En laat God dan de heidenen aan hun lot over?

En mijn vraag was zijn dat alle Joden die ooit geleefd hebben of één van de andere mogelijkheden?
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Alexander CD »

huisman schreef:Alexander CD schreef
Toch geloof ik niet dat God een legioen aanbidders zal creëren,
Dat geloof ik wel nl. een schare die niemand tellen kan , en in de veelheid van de onderdanen is des Konings heerlijkheid
Verder Over Romeinen 11 : 26 zijn altijd 3 soorten uitleg geweest:
1. Geheel Israël zalig.....d.w.z de Kerk uit jood en heiden
2. Geheel Israël zalig.....het ware Israël dus de uitverkoren joden uit alle eeuwen
3. Geheel Israël zalig.....het werkelijke Israël het joodse volk als natie
De C Sonnevelt laat in zijn boek Gods weg met Israël zien dat exegese 1 en 2 niet mogelijk zijn uit de context van Rom 11:26 Hij sluit zich dan ook aan bij vele uitleggers uid de nadere reformatie en de puriteinen die nog een grote verwachting voor het joodse volk hadden op grond van Rom 11 : 26
Wat zijn dan die argumenten van Sonnevelt die jou overtuigd hebben?

En zijn dat dan alle joden die ooit geleefd hebben(1) of alle Joden die in de toekomst zullen leven(2) of de grote meerderheid van alle joden die in de toekomst zullen leven(3)
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Jacobse »

Alexander CD schreef:
huisman schreef:Alexander CD schreef
Toch geloof ik niet dat God een legioen aanbidders zal creëren,
Dat geloof ik wel nl. een schare die niemand tellen kan , en in de veelheid van de onderdanen is des Konings heerlijkheid
Verder Over Romeinen 11 : 26 zijn altijd 3 soorten uitleg geweest:
1. Geheel Israël zalig.....d.w.z de Kerk uit jood en heiden
2. Geheel Israël zalig.....het ware Israël dus de uitverkoren joden uit alle eeuwen
3. Geheel Israël zalig.....het werkelijke Israël het joodse volk als natie
De C Sonnevelt laat in zijn boek Gods weg met Israël zien dat exegese 1 en 2 niet mogelijk zijn uit de context van Rom 11:26 Hij sluit zich dan ook aan bij vele uitleggers uid de nadere reformatie en de puriteinen die nog een grote verwachting voor het joodse volk hadden op grond van Rom 11 : 26
Wat zijn dan die argumenten van Sonnevelt die jou overtuigd hebben?

En zijn dat dan alle joden die ooit geleefd hebben(1) of alle Joden die in de toekomst zullen leven(2) of de grote meerderheid van alle joden die in de toekomst zullen leven(3)

Alexander: moge het volgende bij je overkomen:
de Heere verkiest, de Heere doet tot Hem naderen, de Heere is souverein, de Heere houdt het Boek des Levens; het is aan de Heere en aan de Heere alleen wie HIJ wil begenadigen en hoe Hij dat wil doen.
De Grote Morgen, als HIJ verschijnt in heerlijkheid en majesteit, Openbaring 19, als HIJ en HIJ alleen het oordeel uitspreekt, als alle knie zich voor HEM zal buigen en alle tong HEM zal belijden als DE HEER, dan zal openbaar worden wie HIJ getrokken heeft uit de duisternis naar en in Zijn wonderbaar licht.
Dat kunnen wij slechts aanbidden; HIJ en HIJ alleen is Koning en Hogepriester en Rechter. Hij heeft het recht lief, en in HEM is geen onrecht.
Indien op die Grote Morgen zou blijken dat alle joden vanaf Abraham tot en met de dag van de Wederkomst bij de Heere zijn, omdat ze door de Heere begenadigd zijn -net als wij -: dank en prijs de Heere er voor! Hoe groot en goed HIJ is, hoe HIJ een waarmaker van Zijn Woord is nu HIJ heeft gezegd dat HIJ Israël lief heeft met een eeuwige liefde.Bid er voor dat het hele joodse volk zijn Messias, Jezus Christus, zo spoedig mogelijk zal erkennen en herkennen en aanbidden en huldigen en eren.
Wil je het beter weten dan of anders doen dan de Heere? Of aan Hem zeggen hoe HIJ zou moeten handelen of beslissen, of zelfs van mening zijn dat de Heere verkeerd bezig is als HIJ goedgunstig wil zijn? ( Romeinen 9 vers 20: ) "want wie wederstaat ZIJN wil? Maar gij o mens! wie zijt ge dat ge God zou tegenspreken? Zal het geboetseerde soms tot Zijn boetseerder zeggen.. " . Wij zijn, naar Abraham belijdt ( Genesis 18 vers 27) slechts stof en as. Geen hogere positie dan deze is er voor ons en past ons.
En, nogmaals: Prediker 3 vers 14:
" ik heb ingezien dat al wat God doet voor eeuwig is, daaraan kan men niet toedoen en daarvan kan men niet afdoen.En God doet het opdat men voor ZIJN aangezicht vreze. "
Thomas
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door blijmoedig »

Hier kan ik nou een diep moedeloos gevoel van krijgen. Als je de haat op je in laat werken waarmee landen en volkeren elkaar naar het leven staan. Tegelijkertijd, als ik meer specifiek de situatie in het Midden Oosten in mij opneem, dan geeft het me ook weer een gevoel van vertrouwen en overgave. Omdat ik daar zie gebeuren, wat in de Bijbel wordt voorzegd. En dus uiteindelijk de hele situatie in de hand van de Heere God is.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Alexander CD »

blijmoedig schreef:Hier kan ik nou een diep moedeloos gevoel van krijgen. Als je de haat op je in laat werken waarmee landen en volkeren elkaar naar het leven staan. Tegelijkertijd, als ik meer specifiek de situatie in het Midden Oosten in mij opneem, dan geeft het me ook weer een gevoel van vertrouwen en overgave. Omdat ik daar zie gebeuren, wat in de Bijbel wordt voorzegd. En dus uiteindelijk de hele situatie in de hand van de Heere God is.
Wat zie gebeuren in het midden oosten dat voorzegd is in de bijbel?

Dat God de gehele situatie in de hand heeft, geloof ik, maar aan een landje in het middenoosten waar alleen strijd is kan ik het niet zien.
De bijbel geeft heel duidelijk aan dat Gods volk "uit God geboren is" dat zijn dezen niet.
En mocht iemand denken aan de Messiasbelijdende Joden, nou die hebben meestal een leer die Paulus fel bestrijdt in zijn brief aan de Gelaten.

Ik zie genoeg om mij heen, dat de wederkomst aanstaande is, de grote afval, de valse leer, het egoïsme.
De liefdeloosheid, ook in de kerken, de mens die zichzelf de wet stelt, antichristen die in de kerk zitten en bepalen wat God welbehagelijk is en wat niet, ze doen alsof ze god zijn.
Bethel is het bethel geworden wat hoort bij Gilgal.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
huisman schreef:Alexander CD schreef
Toch geloof ik niet dat God een legioen aanbidders zal creëren,
Dat geloof ik wel nl. een schare die niemand tellen kan , en in de veelheid van de onderdanen is des Konings heerlijkheid
Verder Over Romeinen 11 : 26 zijn altijd 3 soorten uitleg geweest:
1. Geheel Israël zalig.....d.w.z de Kerk uit jood en heiden
2. Geheel Israël zalig.....het ware Israël dus de uitverkoren joden uit alle eeuwen
3. Geheel Israël zalig.....het werkelijke Israël het joodse volk als natie
De C Sonnevelt laat in zijn boek Gods weg met Israël zien dat exegese 1 en 2 niet mogelijk zijn uit de context van Rom 11:26 Hij sluit zich dan ook aan bij vele uitleggers uid de nadere reformatie en de puriteinen die nog een grote verwachting voor het joodse volk hadden op grond van Rom 11 : 26
Wat zijn dan die argumenten van Sonnevelt die jou overtuigd hebben?

En zijn dat dan alle joden die ooit geleefd hebben(1) of alle Joden die in de toekomst zullen leven(2) of de grote meerderheid van alle joden die in de toekomst zullen leven(3)
Inderdaad, lees het hoofdstuk over de dorre beenderen maar eens.
Die afval en antichrist waren er al toen de schrift geschreben werd, de wolven zullen de gemeente niet sparen en lagen toen al op de loer.
Wij zijn echt geen haar beter dan de joden, slechts door genade en het geloof kan iedereen tot Hem komen.
WIe hen zegent, zal gezegend worden en vice versa.
Ieder land wat in de geschiedenis veel joden had was welvarend, en nog.En vanwege de beloften aan de vaders mogen ze zich beminden noemen, of je dat nu fijn vindt of niet.Hij zegent, Hij straft. Wij moeten NIET oordelen over anderen en al helemaal niet over joden, daar hebben we de laatste 2000 jaar veel mee verbruid.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door blijmoedig »

Alexander CD schreef:
blijmoedig schreef:Hier kan ik nou een diep moedeloos gevoel van krijgen. Als je de haat op je in laat werken waarmee landen en volkeren elkaar naar het leven staan. Tegelijkertijd, als ik meer specifiek de situatie in het Midden Oosten in mij opneem, dan geeft het me ook weer een gevoel van vertrouwen en overgave. Omdat ik daar zie gebeuren, wat in de Bijbel wordt voorzegd. En dus uiteindelijk de hele situatie in de hand van de Heere God is.
Wat zie gebeuren in het midden oosten dat voorzegd is in de bijbel?

Dat God de gehele situatie in de hand heeft, geloof ik, maar aan een landje in het middenoosten waar alleen strijd is kan ik het niet zien.
De bijbel geeft heel duidelijk aan dat Gods volk "uit God geboren is" dat zijn dezen niet.
En mocht iemand denken aan de Messiasbelijdende Joden, nou die hebben meestal een leer die Paulus fel bestrijdt in zijn brief aan de Gelaten.

Ik zie genoeg om mij heen, dat de wederkomst aanstaande is, de grote afval, de valse leer, het egoïsme.
De liefdeloosheid, ook in de kerken, de mens die zichzelf de wet stelt, antichristen die in de kerk zitten en bepalen wat God welbehagelijk is en wat niet, ze doen alsof ze god zijn.
Bethel is het bethel geworden wat hoort bij Gilgal.
Je schijnt het (Messiaanse) Jodendom nogal goed te kennen ;( Ik denk echter dat als je het huidige Israel afdoet als een land net zoals alle andere landen, dat je geen recht doet aan wat de Bijbel over Israel schrijft. Ik denk dat je daarin kan lezen dat op de een of andere manier de Joden belangrijk blijven voor de Heere God. En als ik de Bijbel lees, lees ik veel over de vijandigheid tegen het Joodse volk. De Joden hebben altijd in vijandschap geleefd met de volkeren om hen heen. En dat zie je vandaag de dag nog steeds in het Midden Oosten. In de haat tegen het Joodse volk zie ik toch een strijd van de krachten van de duisternis tegen het werk van de Heere God. Waarbij ik tegelijkertijd aanteken, dat ik (nog) niet goed begrijp hoe dat in God's plan allemaal zal uitwerken.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Terri »

blijmoedig schreef:
Alexander CD schreef:
blijmoedig schreef:Hier kan ik nou een diep moedeloos gevoel van krijgen. Als je de haat op je in laat werken waarmee landen en volkeren elkaar naar het leven staan. Tegelijkertijd, als ik meer specifiek de situatie in het Midden Oosten in mij opneem, dan geeft het me ook weer een gevoel van vertrouwen en overgave. Omdat ik daar zie gebeuren, wat in de Bijbel wordt voorzegd. En dus uiteindelijk de hele situatie in de hand van de Heere God is.
Wat zie gebeuren in het midden oosten dat voorzegd is in de bijbel?

Dat God de gehele situatie in de hand heeft, geloof ik, maar aan een landje in het middenoosten waar alleen strijd is kan ik het niet zien.
De bijbel geeft heel duidelijk aan dat Gods volk "uit God geboren is" dat zijn dezen niet.
En mocht iemand denken aan de Messiasbelijdende Joden, nou die hebben meestal een leer die Paulus fel bestrijdt in zijn brief aan de Gelaten.

Ik zie genoeg om mij heen, dat de wederkomst aanstaande is, de grote afval, de valse leer, het egoïsme.
De liefdeloosheid, ook in de kerken, de mens die zichzelf de wet stelt, antichristen die in de kerk zitten en bepalen wat God welbehagelijk is en wat niet, ze doen alsof ze god zijn.
Bethel is het bethel geworden wat hoort bij Gilgal.
Je schijnt het (Messiaanse) Jodendom nogal goed te kennen ;( Ik denk echter dat als je het huidige Israel afdoet als een land net zoals alle andere landen, dat je geen recht doet aan wat de Bijbel over Israel schrijft. Ik denk dat je daarin kan lezen dat op de een of andere manier de Joden belangrijk blijven voor de Heere God. En als ik de Bijbel lees, lees ik veel over de vijandigheid tegen het Joodse volk. De Joden hebben altijd in vijandschap geleefd met de volkeren om hen heen. En dat zie je vandaag de dag nog steeds in het Midden Oosten. In de haat tegen het Joodse volk zie ik toch een strijd van de krachten van de duisternis tegen het werk van de Heere God. Waarbij ik tegelijkertijd aanteken, dat ik (nog) niet goed begrijp hoe dat in God's plan allemaal zal uitwerken.
De vijandschap tegen de joden, op wat voor manier en onder welke vlag dan ook is een teken aan de wand. Dat alleen zou al kunnen overtuigen dat er meer is dan het hier en nu.
De opkomst van het antisemitisme is zo verontrustend dat je bijna niet kunt geloven dat het echt waar is na "40-45".
Ik begrijp ook helemaal niks van Gods weg met Zijn volk, maar Hij heeft ze lief!!
Waarom geloven we dat niet?
Wat is er op tegen?
Zomaar wat gedachten. Ik word zo verdrietig van die haat tegen Israël.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Alexander CD »

Terri schreef:De vijandschap tegen de joden, op wat voor manier en onder welke vlag dan ook is een teken aan de wand. Dat alleen zou al kunnen overtuigen dat er meer is dan het hier en nu.
De opkomst van het antisemitisme is zo verontrustend dat je bijna niet kunt geloven dat het echt waar is na "40-45".
Ik begrijp ook helemaal niks van Gods weg met Zijn volk, maar Hij heeft ze lief!!
Waarom geloven we dat niet?
Wat is er op tegen?
Zomaar wat gedachten. Ik word zo verdrietig van die haat tegen Israël.
De bijbel zegt heel duidelijk dat door bekering en wedergeboorte iemand tot Gods volk gaat behoren.
Paulus spreekt in Galaten over het Israel Gods, dat zijn Joden en heidenen dit door wedergeboorte tot God behoren.
Als je het oude testament lees als een op een zichzelfstaand geheel en niet op de wijze waarop het nieuwe testament het verklaart, dan ben je onchristelijk bezig en dat is wat de meerderheid van de christenen tegenwoordig doet.

God heeft geen behagen in de natuurlijke jood, dat geeft de bijbel duidelijk aan, Johannes de doper zei duidelijk tegen de Joden "dat jullie Abraham tot vader hebben zegt niks, God is instaat uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken".
Hoe kan God de Vader ook behagen hebben in een volk dat het offer van Zijn Zoon afwijst.
Er is één weg tot God, de Heere Jezus.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Terri »

Alexander CD schreef:
Terri schreef:De vijandschap tegen de joden, op wat voor manier en onder welke vlag dan ook is een teken aan de wand. Dat alleen zou al kunnen overtuigen dat er meer is dan het hier en nu.
De opkomst van het antisemitisme is zo verontrustend dat je bijna niet kunt geloven dat het echt waar is na "40-45".
Ik begrijp ook helemaal niks van Gods weg met Zijn volk, maar Hij heeft ze lief!!
Waarom geloven we dat niet?
Wat is er op tegen?
Zomaar wat gedachten. Ik word zo verdrietig van die haat tegen Israël.
De bijbel zegt heel duidelijk dat door bekering en wedergeboorte iemand tot Gods volk gaat behoren.
Paulus spreekt in Galaten over het Israel Gods, dat zijn Joden en heidenen dit door wedergeboorte tot God behoren.
Als je het oude testament lees als een op een zichzelfstaand geheel en niet op de wijze waarop het nieuwe testament het verklaart, dan ben je onchristelijk bezig en dat is wat de meerderheid van de christenen tegenwoordig doet.

God heeft geen behagen in de natuurlijke jood, dat geeft de bijbel duidelijk aan, Johannes de doper zei duidelijk tegen de Joden "dat jullie Abraham tot vader hebben zegt niks, God is instaat uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken".
Hoe kan God de Vader ook behagen hebben in een volk dat het offer van Zijn Zoon afwijst.
Er is één weg tot God, de Heere Jezus.

Ik lees het oude testament niet als een op zichzelf staand geheel en ik hoop ook van ganse harte dat ik niet "onchristelijk" bezig ben ;)
Ik heb alles alleen totaal niet "kloppend" en heb ik nog heel veel vragen.
Ik bedoel dus wat de joden betreft. En eigenlijk wil ik dat zo laten.
Gods gedachten zijn veel hoger dan de onze.
Het is voor mij nog steeds "Gods oogappel". Vandaar m'n pijn t.o.v. Israel.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Alexander CD »

blijmoedig schreef:Je schijnt het (Messiaanse) Jodendom nogal goed te kennen
Ze schrijven hun ideen ook genoeg op het internet.
blijmoedig schreef:Ik denk echter dat als je het huidige Israel afdoet als een land net zoals alle andere landen, dat je geen recht doet aan wat de Bijbel over Israel schrijft.
Dat kun je alleen doen zonder het NT, en dan ben je Joods bezig zonder de leer van de apostelen en de Heere Jezus.
Dat is niet het christelijk geloof, dat christelijk geloof zegt door bekering en geschonken genade ben je Gods kind.
Het nieuwe testament leert (ook het OT overigens) dat God en volk heeft uit alle talen en natien, te beginnen te Jeruzalem tot aan het einde der wereld.
Het Joods geloof heeft altijd van het begin af geprobeerd het christelijk geloof te infiltreren, maar wij willen net al de apostelen het christelijk geloof zuiver bewaren vandaar ook deze reactie.
Dat is geen haat tegen de Joodse medemens maar dat is een evangelie bewaren zodat door dat zuivere evangelie nog Joden( en heidenen) zalig kunnen worden.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Alexander CD »

Terri schreef:
Alexander CD schreef:
Terri schreef:De vijandschap tegen de joden, op wat voor manier en onder welke vlag dan ook is een teken aan de wand. Dat alleen zou al kunnen overtuigen dat er meer is dan het hier en nu.
De opkomst van het antisemitisme is zo verontrustend dat je bijna niet kunt geloven dat het echt waar is na "40-45".
Ik begrijp ook helemaal niks van Gods weg met Zijn volk, maar Hij heeft ze lief!!
Waarom geloven we dat niet?
Wat is er op tegen?
Zomaar wat gedachten. Ik word zo verdrietig van die haat tegen Israël.
De bijbel zegt heel duidelijk dat door bekering en wedergeboorte iemand tot Gods volk gaat behoren.
Paulus spreekt in Galaten over het Israel Gods, dat zijn Joden en heidenen dit door wedergeboorte tot God behoren.
Als je het oude testament lees als een op een zichzelfstaand geheel en niet op de wijze waarop het nieuwe testament het verklaart, dan ben je onchristelijk bezig en dat is wat de meerderheid van de christenen tegenwoordig doet.

God heeft geen behagen in de natuurlijke jood, dat geeft de bijbel duidelijk aan, Johannes de doper zei duidelijk tegen de Joden "dat jullie Abraham tot vader hebben zegt niks, God is instaat uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken".
Hoe kan God de Vader ook behagen hebben in een volk dat het offer van Zijn Zoon afwijst.
Er is één weg tot God, de Heere Jezus.

Ik lees het oude testament niet als een op zichzelf staand geheel en ik hoop ook van ganse harte dat ik niet "onchristelijk" bezig ben ;)
Ik heb alles alleen totaal niet "kloppend" en heb ik nog heel veel vragen.
Ik bedoel dus wat de joden betreft. En eigenlijk wil ik dat zo laten.
Gods gedachten zijn veel hoger dan de onze.
Het is voor mij nog steeds "Gods oogappel". Vandaar m'n pijn t.o.v. Israel.
Dat is ook mijn hoop dat zoveel mogelijk mensen de centrale boodschap aan zullen nemen en niet in bijzaken die alleen afleiden van de bijbelse boodschap zullen verdwalen.
Gods gedachten zijn wel veel hoger dan de onze maar daarom moeten we nog wel graven in de schrift naar de ware boodschap.
Daarom leert Jezus ons dat ook in de gelijkenis van de man die zijn huis op zand bouwde.
Daarom worden we zoveel gewaarschuwd voor misleidingen en valse leer.
Gods oogappel dat zijn degenen die Jezus Christus aangenomen hebben in een waar geloof en niemand anders.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
blijmoedig schreef:Je schijnt het (Messiaanse) Jodendom nogal goed te kennen
Ze schrijven hun ideen ook genoeg op het internet.
blijmoedig schreef:Ik denk echter dat als je het huidige Israel afdoet als een land net zoals alle andere landen, dat je geen recht doet aan wat de Bijbel over Israel schrijft.
Dat kun je alleen doen zonder het NT, en dan ben je Joods bezig zonder de leer van de apostelen en de Heere Jezus.
Dat is niet het christelijk geloof, dat christelijk geloof zegt door bekering en geschonken genade ben je Gods kind.
Het nieuwe testament leert (ook het OT overigens) dat God en volk heeft uit alle talen en natien, te beginnen te Jeruzalem tot aan het einde der wereld.
Het Joods geloof heeft altijd van het begin af geprobeerd het christelijk geloof te infiltreren, maar wij willen net al de apostelen het christelijk geloof zuiver bewaren vandaar ook deze reactie.
Dat is geen haat tegen de Joodse medemens maar dat is een evangelie bewaren zodat door dat zuivere evangelie nog Joden( en heidenen) zalig kunnen worden.
ben toch wel erg benieuwd naar wanneer het "joodse geloof" het christelijke heeft geprobeerd te infiltreren.Laten de joden en m.n. de messiaanse joden nu precies hetzelfde zeggen van ons christelijke geloof.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door blijmoedig »

Alexander CD schreef:
Terri schreef:De vijandschap tegen de joden, op wat voor manier en onder welke vlag dan ook is een teken aan de wand. Dat alleen zou al kunnen overtuigen dat er meer is dan het hier en nu.
De opkomst van het antisemitisme is zo verontrustend dat je bijna niet kunt geloven dat het echt waar is na "40-45".
Ik begrijp ook helemaal niks van Gods weg met Zijn volk, maar Hij heeft ze lief!!
Waarom geloven we dat niet?
Wat is er op tegen?
Zomaar wat gedachten. Ik word zo verdrietig van die haat tegen Israël.
De bijbel zegt heel duidelijk dat door bekering en wedergeboorte iemand tot Gods volk gaat behoren.
Paulus spreekt in Galaten over het Israel Gods, dat zijn Joden en heidenen dit door wedergeboorte tot God behoren.
Als je het oude testament lees als een op een zichzelfstaand geheel en niet op de wijze waarop het nieuwe testament het verklaart, dan ben je onchristelijk bezig en dat is wat de meerderheid van de christenen tegenwoordig doet.

God heeft geen behagen in de natuurlijke jood, dat geeft de bijbel duidelijk aan, Johannes de doper zei duidelijk tegen de Joden "dat jullie Abraham tot vader hebben zegt niks, God is instaat uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken".
Hoe kan God de Vader ook behagen hebben in een volk dat het offer van Zijn Zoon afwijst.
Er is één weg tot God, de Heere Jezus.
Als je de Bijbel als geheel leest, dus zowel het Oude Testament als Nieuwe Testament dan komt daarin naar voren dat het Joodse volk een rol speelt in het heilsplan van de Heere God, ook na de hemelvaart van de Heere Jezus. Ik zie dit als een geheimenis. Maar dat neemt niet weg dat het zo is. De manier waarop jij het Joodse volk zo rucksichtlos afschrijft lijkt me nu juist geen recht doen aan de Schrift. De Bijbel bestaat ook uit meer dan alleen de Galatenbrief ;)
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Jacobse »

blijmoedig schreef:
Alexander CD schreef:
Terri schreef:De vijandschap tegen de joden, op wat voor manier en onder welke vlag dan ook is een teken aan de wand. Dat alleen zou al kunnen overtuigen dat er meer is dan het hier en nu.
De opkomst van het antisemitisme is zo verontrustend dat je bijna niet kunt geloven dat het echt waar is na "40-45".
Ik begrijp ook helemaal niks van Gods weg met Zijn volk, maar Hij heeft ze lief!!
Waarom geloven we dat niet?
Wat is er op tegen?
Zomaar wat gedachten. Ik word zo verdrietig van die haat tegen Israël.

<<>> tussen deze pijltjes geeft Thomas wat commentaar op de - onbijbelse -beweringen van Alexander<<>>

De bijbel zegt heel duidelijk dat door bekering en wedergeboorte iemand tot Gods volk gaat behoren.
>><< Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er over dat de Heere zaligt wie HIJ wil. Uit vrije gunst en uit vrij en souverein handelen van HEM. Het is aan de Heere om dat te doen, het staat niet aan wie ook ter beoordeling laat staan tot kritiek. Als de Heere belooft, Romeinen 11, dat HIJ gans Israèl zal zaligen, dan is dat een Besluit van de Heere. Dat hebben we te aanbidden en te eren, en ons verre te houden van kritiek op de Heere>>>>
Paulus spreekt in Galaten over het Israel Gods, dat zijn Joden en heidenen dit door wedergeboorte tot God behoren.
>>Dat is niet ter zake, daar gaat het niet om. De brief aan de Galaten rekent af met de gedachte dat men door iets anders dan door het offer van de Heere Jezus / en dat alleen / behouden kan worden.Niet door wetsvervulling als men meent daarmede bij God iets te verdienen,en zeker niet door Gods altijd onberouwelijke beloften / hier aan het volk Israél/ in diskrediet te brengen.<><<
Als je het oude testament lees als een op een zichzelfstaand geheel en niet op de wijze waarop het nieuwe testament het verklaart, dan ben je onchristelijk bezig en dat is wat de meerderheid van de christenen tegenwoordig doet.
>>> Waar staat in de BIJbel dat het waar zou zijn wat Aklexander hier beweert? Het is nogal wat om /algeheel ongefundeerd / je eigen mening voor de juistte en wel christelijjk te achten, en voorts iemand die het niet met je eens zou zijn, als ONCHRISTELIJK te etiketteren.>>>>
God heeft geen behagen in de natuurlijke jood, dat geeft de bijbel duidelijk aan, Johannes de doper zei duidelijk tegen de Joden "dat jullie Abraham tot vader hebben zegt niks, God is instaat uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken".
>>>> God heeft geen behagen in welk mens ook, want wij allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, en wij allen /ook Alexander, ook Thomas / zijn van nature geneigd om God en de naaste te haten.God handelt naar recht als hij ons allen wegdoet met de bezem van het verderf.God heeft behagen in het verlossingswerk van de Heere Jezus Christus, en het is Het Lam Dat inschrijft in het boek des levens, uit zijn souverein handelend kiezen.Dat is aan Hem en aan Hem alleen, het staat niet aan wie van ons ook ter beoordeling laat staan ter kritiek>>>>
Hoe kan God de Vader ook behagen hebben in een volk dat het offer van Zijn Zoon afwijst.
Er is één weg tot God, de Heere Jezus.
>>> God heeft behagen in Zijn eigen Woord en Trouw. Er staat geschreven dat HIJ de bedekking die op Israél nog ligt, zal wegnemen. Er staat in Jeremia vanaf hoofdstuk 30, dat HIJ de ongerechtigheden van Jakob zal wegdoen en hen zal bekeren .Er staat met betrekking tot de joden ( en de heidenen ) dat God Zich over allen zal ontfermen, op Zijn wijze. Ook dat hebben we niet te beoordelen maar te aanbidden. Dankbaar dat de Heere ieder van ons niet wegdoet, maar wil begenadigen.Dankbaar dat de Heere ok zo vele anderen tot het heil brengt, waaronder naar Zijn belofte Zijn oude bondsvolk.>>>
Thomas

Als je de Bijbel als geheel leest, dus zowel het Oude Testament als Nieuwe Testament dan komt daarin naar voren dat het Joodse volk een rol speelt in het heilsplan van de Heere God, ook na de hemelvaart van de Heere Jezus. Ik zie dit als een geheimenis. Maar dat neemt niet weg dat het zo is. De manier waarop jij het Joodse volk zo rucksichtlos afschrijft lijkt me nu juist geen recht doen aan de Schrift. De Bijbel bestaat ook uit meer dan alleen de Galatenbrief ;)
Plaats reactie