Aanval Israël op Iran dichterbij

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Afgewezen »

Jacobse schreef:In het elfde hoofdstuk van de brief aan de Romeinen staat ter zake, onder meer:
-vers 26: en aldus zal gans Israël behouden worden
-vers 26: Hij ( de Verlosser, vorige zin, T J ) zal de goddeloosheden van Jakob afwenden
-vers 27: en dit is mijn verbond met hen wanneer IK hun zonden wegneem
-vers 29: zij zijn geliefden om der vaderen wil
-vers 29: want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk
-vers 31: opdat ook zij thans ontferming zouden vinden
-vers 32: want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten om Zich over hen allen te ontfermen.

Paulus vat het geheimenis ( vers 25 ) dat hij namens de Heere mag mededelen, samen in de jubel:
vers 33
O diepte van rijkdom, van wijsheid, en van kennis Gods

Laten wij ons met hem daarin verheugen!
En tevens in herinnering nemen zijn woord in vers 25: "opdat ge niet eigenwijs zoudt zijn "!
Thomas
Inderdaad, opdat zij thans ontferming zouden vinden. De 'bekering van Israël' is dus iets waar Paulus in zíjn dagen al mee bezig was en niet iets wat toen nog in een 'verre' toekomst lag.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef: De 'bekering van Israël' is dus iets waar Paulus in zíjn dagen al mee bezig was en niet iets wat toen nog in een 'verre' toekomst lag.
Net als dat men toen al met de wederkomst bezig was.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
Afgewezen schreef: De 'bekering van Israël' is dus iets waar Paulus in zíjn dagen al mee bezig was en niet iets wat toen nog in een 'verre' toekomst lag.
Net als dat men toen al met de wederkomst bezig was.
Nee, niet 'net als dat'.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Alexander CD »

Jacobse schreef:
Alexander CD schreef:
Toeschouwer schreef:Gans Israël wordt behouden, maar niet zonder de teruggekeerde Messias.
wie zijn dat "gans Israel"?

1 alle Joden( etnische afstammelingen van Abraham) die ooit geleefd hebben.

2. alle Joden die in de toekomst leven wanneer Christus wederkeert.

3. de meederheid van de joden die in de toekomst zullen leven wanneer Christus wederkeert.

4. Het overblijfsel uit de Joden die uitverkoren zijn door alle tijden.

5. nog andere mogelijkheid

In het elfde hoofdstuk van de brief aan de Romeinen staat ter zake, onder meer:
-vers 26: en aldus zal gans Israël behouden worden
-vers 26: Hij ( de Verlosser, vorige zin, T J ) zal de goddeloosheden van Jakob afwenden
-vers 27: en dit is mijn verbond met hen wanneer IK hun zonden wegneem
-vers 29: zij zijn geliefden om der vaderen wil
-vers 29: want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk
-vers 31: opdat ook zij thans ontferming zouden vinden
-vers 32: want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten om Zich over hen allen te ontfermen.

Paulus vat het geheimenis ( vers 25 ) dat hij namens de Heere mag mededelen, samen in de jubel:
vers 33
O diepte van rijkdom, van wijsheid, en van kennis Gods

Laten wij ons met hem daarin verheugen!
En tevens in herinnering nemen zijn woord in vers 25: "opdat ge niet eigenwijs zoudt zijn "!
Alsmede voor ogen houden de gelijkenis die de Heere uitspreekt over de werkers van het elfde uur, die evenzo het volle loon ontvingen, omdat de Heere het aan hen geeft. Morren daarover, Mattheüs 20 vers 11 en 12, is een - als altijd: zeer ernstige - zonde tegen de Heere ! Het is immers niet minder dan de Heere ter verantwoording roepen, en twijfel brengen - vergelijk Genesis 3 vers 1: " is het ook dat God gezegd heeft..."aan des Heeren Woord! Nota bene.
Daartegenover de Heere in Zijn souvereine, door ons te aanbidden, handelen; HIJ zegt, vers 15; staat het MIJ niet vrij met het Mijne te doen wat IK wil? Of is uw oog boos omdat IK goed ben?
Thomas
Dit verhaal hebben we al heel vaak van jou gehoord, Thomas.
En ik heb zelf ook wel een bijbel waar ik de diverse teksten van Romeinen 11 kan lezen.
Ik bestrijdt niet dat God soeverein is, ik weet dat Hij almachtig is in staat alles te doen.
Ik weet ook dat God in veel Joden die eens hebben geleefd geen welbehagen had.
De Bijbel verteld ook "wie de Zoon heeft heeft het leven en Wie de Zoon niet heeft, heeft het leven niet" dat is ook een belangrijk gegeven om rekening mee te houden.
We moeten ook op Het Fundament bouwen en niet op zand, dus we zullen moeten graven en daarom ga ik niet blind op jouw uitleg af en omdat het God vrij staat met het Zijne te doen wat Hij wil, wil dat nog niet zeggen dat alle etnische afstammelingen van Abraham zalig zullen worden.
De staat Israel kan er dan wel weer zijn, maar het gaat er volgens de Hebreeën brief om "het ingaan in Gods rust", sinds 1948 heeft Israël nog geen rust gehad, is dat niet een veeg teken!

Mijn vraag is concreet wie is dat "Gans Israël".

Dat is mijn vraag! Wie worden met "Gans Israel" bedoeld?
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door caprice »

Alexander CD schreef:Mijn vraag is concreet wie is dat "Gans Israël".

Dat is mijn vraag! Wie worden met "Gans Israel" bedoeld?
Daar ben ik al op ingegaan. Ik dacht heel concreet.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Toeschouwer »

Afgewezen schreef:
Gian schreef:
Afgewezen schreef: De 'bekering van Israël' is dus iets waar Paulus in zíjn dagen al mee bezig was en niet iets wat toen nog in een 'verre' toekomst lag.
Net als dat men toen al met de wederkomst bezig was.
Nee, niet 'net als dat'.
In de tijd van de Handelingen was Paulus er zeker mee bezig. In zijn latere brieven niet meer. In Handelingen 28 citeert hij Jesaja 6:9 en 10 nadat ook de Joodse leiders niet kon overtuigen zoals we lezen: 'denwelke hij het Koninkrijk Gods uitlegde en betuigde en poogde hen te bewegen tot het geloof in Jezus,beide uit Mozes en de profeten van de morgen tot de avond toe. Sommigen geloofde wel hetgeen gezegd werd en sommigen geloofden niet'. Dan volgen de woorden uit Jes.6. Dan volgt in vers 28 de woorden: Dat de zaligheid Gods tot de heidenen (volken) is gezonden en deze zullen horen.
Israël is daar als heilsorgaan terzijde gesteld. Paulus ontvouwt in de brief aan Efeze een verborgenheid, een nieuw heilsorgaan wordt hem geopenbaard en dat is de gemeente als het lichaam van Christus. Daarin is geen bevoorrechte positie meer voor de Jood. Jood en heiden zijn in deze gemeente gelijkwaardig, ook man en vrouw zijn daar gelijkwaardig.
Toch heeft de Heere Israël altijd bewaard. Totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn, dan zal Israël weer een priesterlijk en heilig volk zijn. De vraag van de discipelen in Hand. 1:6 krijgt dan zijn vervulling als Israël zijn Messias aanneemt. Daarom wist Paulus dat de wederkomst niet meer aanstaande was toen hij de woorden sprak zoals opgetekend in Hand. 28 het laatste gedeelte. Wat toe ook ophield (geef er maar eens acht op) de gave van genezing hield toen ook op. Dat hoorde blijkbaar bij het Koninkrijk dat Paulus in de Handelingen tijd verkondigde.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Gian »

Ik weet niet waar 'gans' vandaan komt, het gaat gewoon over 'heel Israel' in Rom 11. Israel wat in die tijd leeft (Juda), te weten het overblijfsel uit de grote verdrukking. Jeruzalem zal opnieuw verwoest worden en een overblijfsel zal zich opnieuw verschuilen in de oude stad Petra, in het gebergte van Edom. Daar zullen ze hun Verlosser ontmoeten, die zal ze uit Bosra leiden naar het beloofde land zoals Mozes dat al eens deed. Dit overblijfsel zal zich samenvoegen met de andere 10 stammen, wat uiteindelijk het 'heel Israel' zal zijn wat zalig wordt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Mister »

Gian schreef:Ik weet niet waar 'gans' vandaan komt, het gaat gewoon over 'heel Israel' in Rom 11. Israel wat in die tijd leeft (Juda), te weten het overblijfsel uit de grote verdrukking. Jeruzalem zal opnieuw verwoest worden en een overblijfsel zal zich opnieuw verschuilen in de oude stad Petra, in het gebergte van Edom. Daar zullen ze hun Verlosser ontmoeten, die zal ze uit Bosra leiden naar het beloofde land zoals Mozes dat al eens deed. Dit overblijfsel zal zich samenvoegen met de andere 10 stammen, wat uiteindelijk het 'heel Israel' zal zijn wat zalig wordt.
Wat is je bron?
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Jacobse »

Alexander CD schreef:
Jacobse schreef:
Alexander CD schreef:
Toeschouwer schreef:Gans Israël wordt behouden, maar niet zonder de teruggekeerde Messias.
wie zijn dat "gans Israel"?

1 alle Joden( etnische afstammelingen van Abraham) die ooit geleefd hebben.

2. alle Joden die in de toekomst leven wanneer Christus wederkeert.

3. de meederheid van de joden die in de toekomst zullen leven wanneer Christus wederkeert.

4. Het overblijfsel uit de Joden die uitverkoren zijn door alle tijden.

5. nog andere mogelijkheid

In het elfde hoofdstuk van de brief aan de Romeinen staat ter zake, onder meer:
-vers 26: en aldus zal gans Israël behouden worden
-vers 26: Hij ( de Verlosser, vorige zin, T J ) zal de goddeloosheden van Jakob afwenden
-vers 27: en dit is mijn verbond met hen wanneer IK hun zonden wegneem
-vers 29: zij zijn geliefden om der vaderen wil
-vers 29: want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk
-vers 31: opdat ook zij thans ontferming zouden vinden
-vers 32: want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten om Zich over hen allen te ontfermen.

Paulus vat het geheimenis ( vers 25 ) dat hij namens de Heere mag mededelen, samen in de jubel:
vers 33
O diepte van rijkdom, van wijsheid, en van kennis Gods

Laten wij ons met hem daarin verheugen!
En tevens in herinnering nemen zijn woord in vers 25: "opdat ge niet eigenwijs zoudt zijn "!
Alsmede voor ogen houden de gelijkenis die de Heere uitspreekt over de werkers van het elfde uur, die evenzo het volle loon ontvingen, omdat de Heere het aan hen geeft. Morren daarover, Mattheüs 20 vers 11 en 12, is een - als altijd: zeer ernstige - zonde tegen de Heere ! Het is immers niet minder dan de Heere ter verantwoording roepen, en twijfel brengen - vergelijk Genesis 3 vers 1: " is het ook dat God gezegd heeft..."aan des Heeren Woord! Nota bene.
Daartegenover de Heere in Zijn souvereine, door ons te aanbidden, handelen; HIJ zegt, vers 15; staat het MIJ niet vrij met het Mijne te doen wat IK wil? Of is uw oog boos omdat IK goed ben?
Thomas
n.a.v. de nadere opmerkingen van Alexander, hieronder
daarop is ingegaan door na zijn onderdeelteksten te antwoorden met hetgeen tussen
>> >> staat, en wel als volgt:

Dit verhaal hebben we al heel vaak van jou gehoord, Thomas.
En ik heb zelf ook wel een bijbel waar ik de diverse teksten van Romeinen 11 kan lezen.
>>Ja, beste Alexander, maar je doet dat kennelijk niet.<<
Ik bestrijdt niet dat God soeverein is, ik weet dat Hij almachtig is in staat alles te doen.
Ik weet ook dat God in veel Joden die eens hebben geleefd geen welbehagen had.
>> Dat weet je niet, dat oordeel komt voorts aan jou en aan niemand toe, dat is aan de Heere en aan de Heere alleen<<
De Bijbel verteld ook "wie de Zoon heeft heeft het leven en Wie de Zoon niet heeft, heeft het leven niet" dat is ook een belangrijk gegeven om rekening mee te houden.
>> Dat is buiten discussie. Evenzo dat op de joden, naar het woord van de Heere gesproken door Paulus, in dat opzicht nog een bedekking ligt, die evenwel, naar datzelfde woord, op Gods tijd en op Gods wijze - hopelijk zeer spoedig -zal worden weggenomen<<
We moeten ook op Het Fundament bouwen en niet op zand, dus we zullen moeten graven en daarom ga ik niet blind op jouw uitleg af en omdat het God vrij staat met het Zijne te doen wat Hij wil, wil dat nog niet zeggen dat alle etnische afstammelingen van Abraham zalig zullen worden.
<< dat kan en mag je niet zeggen; het is aan de Heere en aan de Heere alleen wie HIJ wil zaligen. Indien dat zou zijn ( ook ) alle etnische joden, levend of al overleden, dan is dat aan de Heere en aan de Heere alleen; en indien het zo zou zijn dat zij allen gezaligd worden: dank de Heere voor hen en voor jezelf, en aanbidt Zijn souverein handelen.<<
De staat Israel kan er dan wel weer zijn, maar het gaat er volgens de Hebreeën brief om "het ingaan in Gods rust", sinds 1948 heeft Israël nog geen rust gehad, is dat niet een veeg teken!
<< de brief aan de Hebreeën heeft het daar, hoofdstuk 4, in het geheel niet over het herstel van de joodse staat zoals we die in 1948 hebben meegemaakt. Daar heeft Ezechiël 37 het wel en uitgebreid over; daar heeft Zacharia 12 het al evenzeer uitgebreid over: eerst terug naar hun land, en daarna volgt - op Gods wijze en tijd - het collectief aanbidden van de Heere als ook hun Messias.
Inzake de "rust"voor Gods kinderen: lees eens Jesaja 54 vers 11: "gij ellendige, door storm voortgedrevene, ongetrooste " en voorafgaand vers 8: ": in een uitstorting van toorn heb ik Mijn aangezicht een ogenblijk voor U verborgen, maar met eeuwige goedertierenheid ontferm ik Mij over u, zegt uw Losser De Heere ". De Heere heeft aan Zijn gelovigen een behouden aankomst gegarandeerd, maar geen kalme overtocht.
En wat het volk Israël als staat betreft: lees nu eens, zoals het er staat, Zacharia 12 en volgende: Israël zal benauwd worden van alle zijden, zal half verwoest worden door alle vijanden rondom , hoofdstuk 14 vers 2 "IK zal alle volken tegen Jerusalem ten strijde vergaderen, de stad zal genomen worden, de huizen geplunderd en de vrouwen geschonden" .Maar dan en daarna vers 3: "Dan zal de Heere uittrekken om tegen die volken te strijden ", en-maar het eindigt met het Koningschap van de Heere over de ganse aarde. De Schrift leert ook hier dat Israèl geen vrede maar felle oorlogen zal hebben, totdat de Messias komt.
Buig met mij onverkort voor Gods Woord!`>>
Mijn vraag is concreet wie is dat "Gans Israël".
Dat is mijn vraag! Wie worden met "Gans Israel" bedoeld?
>> Dat is aan de Heere en aan de Heere alleen. Paulus spreekt namens de Heere van: Gans Israèl .
Op de Grote Morgen zal dat openbaar worden, als HIJ het boek des levens opent, wat HIJ Het Lam bijhoudt en niemand anders.
Bidt in dit aardse leven bij voortduur met mij dat jouw naam en mijn naam blijken ingeschreven te staan in dat boek, en dank straks bij de Heere Hem eens te meer dat Hij dat uit vrije genade heeft willen doen. Dank Hem voor dat volstrekt onverdiende.
En verblijdt en verheug je met mij en allen, dat de Heere heeft verkoren en voor Zijn aangezicht doet naderen allen die HIJ heeft verkoren, wie dat ook allen zijn mogen.
Het is aan Hem en Hem alleen, niet aan mij, en niet aan jou
Alexander, houdt er nu eens en voorgoed mee op om de Heere als het ware te willen voorschrijven hoe HIJ zou moeten handelen, en om HEM na te ( willen ) rekenen:
hetgeen immers niet anders is dan HEM ter verantwoording te roepen.
De Heere is souverein.>>
Thomas
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Joannah »

Toeschouwer schreef:
Afgewezen schreef:
Gian schreef:
Afgewezen schreef: De 'bekering van Israël' is dus iets waar Paulus in zíjn dagen al mee bezig was en niet iets wat toen nog in een 'verre' toekomst lag.
Net als dat men toen al met de wederkomst bezig was.
Nee, niet 'net als dat'.
In de tijd van de Handelingen was Paulus er zeker mee bezig. In zijn latere brieven niet meer. In Handelingen 28 citeert hij Jesaja 6:9 en 10 nadat ook de Joodse leiders niet kon overtuigen zoals we lezen: 'denwelke hij het Koninkrijk Gods uitlegde en betuigde en poogde hen te bewegen tot het geloof in Jezus,beide uit Mozes en de profeten van de morgen tot de avond toe. Sommigen geloofde wel hetgeen gezegd werd en sommigen geloofden niet'. Dan volgen de woorden uit Jes.6. Dan volgt in vers 28 de woorden: Dat de zaligheid Gods tot de heidenen (volken) is gezonden en deze zullen horen.
Israël is daar als heilsorgaan terzijde gesteld. Paulus ontvouwt in de brief aan Efeze een verborgenheid, een nieuw heilsorgaan wordt hem geopenbaard en dat is de gemeente als het lichaam van Christus. Daarin is geen bevoorrechte positie meer voor de Jood. Jood en heiden zijn in deze gemeente gelijkwaardig, ook man en vrouw zijn daar gelijkwaardig.
Toch heeft de Heere Israël altijd bewaard. Totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn, dan zal Israël weer een priesterlijk en heilig volk zijn. De vraag van de discipelen in Hand. 1:6 krijgt dan zijn vervulling als Israël zijn Messias aanneemt. Daarom wist Paulus dat de wederkomst niet meer aanstaande was toen hij de woorden sprak zoals opgetekend in Hand. 28 het laatste gedeelte. Wat toe ook ophield (geef er maar eens acht op) de gave van genezing hield toen ook op. Dat hoorde blijkbaar bij het Koninkrijk dat Paulus in de Handelingen tijd verkondigde.
Als Jezus op de wolken komt en zij Hem zien, is de genadetijd, deze tijdelijke bedeling, voorbij, denk ik.
De Gemeente wordt opgenomen, met Hem in de lucht, en Israel zal zien Wie ze doorstoken hadden.Die Gemeente bestaat uit 144.000 joden en ontelbare christenen vanuit de heidenen, vanuit de hele wereld.
Zo zie ik het.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Lourens »

Ik geloof niet in dat ronde getal van 144000 mensen.

Naar mijn mening is het de volledige gemeente, bestaande uit de gelovigen over de gehele wereld, dus inclusief de Joden die Jezus als Verlosser en Middelaar kennen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Toeschouwer »

Johannah,
Nee ik zie dat anders, maar onze zienswijze is niet belangrijk, wat zegt de Schrift dat is norm.
Bij de wederkomst zal Lucas 1:32 manifest worden. Israël dat zijn Messias aangenomen heeft zal dan tot hoofd der volken zijn. De taak die de Heere voor hun bestemd had zal dan wel uitgevoerd worden. Net als bij Jona die zich verzette, God komt tot Zijn doel ook met dit volk. De uitwerking zal niet anders zijn dan dat de zeer korte preek van Jona die Jona in zijn dagen moest houden. Dan breekt er een zeer grote genadetijd zoals er nog niet is geweest.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Afgewezen »

Toeschouwer schreef:In de tijd van de Handelingen was Paulus er zeker mee bezig.
Het is interessant om te lezen wat er in Rom. 11:31 staat, en dan niet in de SV die - hier - minder nauwkeurig is, maar in de NBG '51: "... zo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geworden, opdat door de u betoonde ontferming ook zij thans ontferming zouden vinden."
Het gaat dus niet om iets wat in de toekomst zou gebeuren, "nadat de volheid der heidenen is ingegaan", maar Paulus heeft het over iets wat op dat moment al moest gaan gebeuren!
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Toeschouwer »

Afgewezen schreef:
Toeschouwer schreef:In de tijd van de Handelingen was Paulus er zeker mee bezig.
Het is interessant om te lezen wat er in Rom. 11:31 staat, en dan niet in de SV die - hier - minder nauwkeurig is, maar in de NBG '51: "... zo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geworden, opdat door de u betoonde ontferming ook zij thans ontferming zouden vinden."
Het gaat dus niet om iets wat in de toekomst zou gebeuren, "nadat de volheid der heidenen is ingegaan", maar Paulus heeft het over iets wat op dat moment al moest gaan gebeuren!
Toch betwijfel ik je uitleg, het is zeker interessant. Paulus heeft deze brief wel geschreven nadat hij in Handelingen 28 bekend heeft gemaakt dat deze boodschap van redding aan de heidenen bekend is gemaakt.
Maar in Rom. 11:25 (SV vertaald m.i. hier nauwkeurig) heeft Paulus het over een gedeeltelijke verharding of verblinding, je zou denken dat de verblinding waar Paulus over spreekt in Hand. 28 hier al is ingegaan. Dan wordt dit in de toekomst geplaatst, zo lees ik het ook in de SV.
Maar ik laat me graag overtuigen als ik het mis heb. We zullen hier nauwkeurig moeten vertalen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Aanval Israël op Iran dichterbij

Bericht door Joannah »

Afgewezen schreef:
Toeschouwer schreef:In de tijd van de Handelingen was Paulus er zeker mee bezig.
Het is interessant om te lezen wat er in Rom. 11:31 staat, en dan niet in de SV die - hier - minder nauwkeurig is, maar in de NBG '51: "... zo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geworden, opdat door de u betoonde ontferming ook zij thans ontferming zouden vinden."
Een soort omgedraaide versie dus eigenlijk.... de joden die nu mee mogen profiteren van ons, omdat wij ontferming genieten? In plaats van wij die ge-ent zouden zijn op de stam die Israel is...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie