Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Afgewezen »

Gabrielle schreef:
Afgewezen schreef:Dus Jezus heeft Zich vergist...?
De engel heeft het helemaal niet over een topografische plaats gehad. Wel over de wijze waarop.
En zelfs als Jezus wederkomt op de Olijfberg, dan nog is het nú niet aan ons om krampachtig de gebeurtenissen in het M-O te volgen en dit in verband te brengen met Jezus' wederkomst.

lees de kleine profeten er maar eens op na.
wij moeten juist opmerkzaam zijn en als we profetien in vervulling zien gaan, dat opmerken en ons verblijden.
Juist Israel, waar de hele wereld zich aan zal stoten, zal het toneel zijn van Zijn terugkomst.
(dat dachten de discipelen al, toen Jezus Jeruzalem binnen reed, zij dachten dat het al zo ver was, dat Jezus als Koning zou regeren.....zij waren goed op de hoogte van de profetien)
Het voert te ver om hier diep op in te gaan, er is genoeg materiaal over te vinden, maar Jezus zelf heeft gezegd dat we op de tekenen van de tijd moeten letten.
Ben blij dat het niet meer zo lang zal duren.
Maranatha !
Wij moeten de kleine profeten lezen in het licht van NT. Anders komen we tot verkeerde conclusies!
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Alexander CD »

Gabrielle schreef:dat dachten de discipelen al, toen Jezus Jeruzalem binnen reed, zij dachten dat het al zo ver was, dat Jezus als Koning zou regeren.....zij waren goed op de hoogte van de profetien
Dit is het!
De discipelen dachten...., ze waren niet goed op de hoogte van de profetiën want ze moesten anders uitgelegd worden, velen vallen vandaag in dezelfde fout, ze denken goed op de hoogte te zijn!

De discipelen dachten nog bij de hemelvaart, ze zeiden "zult Gij in deze dagen het koningschap aan Israel herstellen", toen wees de Heere Jezus hen op de Trooster, de Heilige Geest, Die zou hen in alle waarheid leiden.
Daarna hebben de discipelen er niks meer over geschreven!

Dat is het!
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Jacobse »

Alexander CD schreef:
Gabrielle schreef:dat dachten de discipelen al, toen Jezus Jeruzalem binnen reed, zij dachten dat het al zo ver was, dat Jezus als Koning zou regeren.....zij waren goed op de hoogte van de profetien
Dit is het!
De discipelen dachten...., ze waren niet goed op de hoogte van de profetiën want ze moesten anders uitgelegd worden, velen vallen vandaag in dezelfde fout, ze denken goed op de hoogte te zijn!

De discipelen dachten nog bij de hemelvaart, ze zeiden "zult Gij in deze dagen het koningschap aan Israel herstellen", toen wees de Heere Jezus hen op de Trooster, de Heilige Geest, Die zou hen in alle waarheid leiden.
Daarna hebben de discipelen er niks meer over geschreven!

Dat is het!
De trooster, de Heilige Geest, is troost; ter overbrugging van de periode dat de Heere Jezus niet meer ( vanwege de hemelvaart )/nog niet zichtbaar ( Hij is nog niet wedergekomen ) is voor onze aardse ogen. Johannes 16 vers 19:...en nogmaals een korte tijd en gij zult Mij zien....vers22: ook gij hebt dan nu wel droefheid, maar IK zal u wederzien, en uw hart zal zich verblijden.
In Handelingen 1 vers 6 luidt inderdaad de vraag van de discipelen aan de Heere: herstelt Gij in deze tijd het koningschap voor Israël? Het is goed allereerst om zich te realiseren, gegeven hun vraag en de spanning in die vraag, aan de Heere, hoe belangrijk en wenselijk die zaak, het herstel van Israël met de Heere Jezus als Koning, voor hen was. Het is verder goed om het antwoord van de Heere juist te lezen: het is niet uw zaak de tijden of gelegenheden te weten waarover de Vader de beschikking aan Zich heeft gehouden. De Heere zegt geenszins : dat koningschap komt er niet; integendeel; Hij zegt dat het er zeker komt, maar het tijdstip waarop wordt beslist door de Vader en niet door de discipelen.
Overigens, voor de discipelen staat natuurlijk vast, zoals voor ieder van ons, dat hetgeen de Heere in het zogenoemde Oude Testament heeft gesproken en heeft beloofd, onverkort - op Gods tijd - gaat plaatsvinden. Voor de discipelen, en daarmede ook voor ons allen, was en is het zodoende niet nodig om dat nogmaals of nader te gaan beschrijven of te bespreken. Ik wijs op het woord van Petrus in 2 Petrus 1 vers 19: ..en wij achten het profetische woord ( daarom ) des te vaster, en gij doet wel er acht op te geven als op een lamp die schijnt in een duistere plaats, totdat De Dag aanbreekt .... Dat profetische Woord staat vol over Jerusalem.
Openbaring 20 vers 9 heeft het er over dat de volken der aarde verleid worden om ten strijde te trekken ; en zij kwamen op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad; de geliefde stad, de door de Heere geliefde stad, wat is of zou kunnen zijn dat anders dan het aardse Jerusalem !I Openbaring 21 spreekt verder van het Jerusalem dat uit de hemel neerdaalt en op aarde komt, op een hoge berg, vers 10; zou dat, rhetorische vraag, een andere berg kunnen zijn dan de berg Moria waar de Heere Zijn offer als Hogepriester heeft gebracht, en waarvan staat-Psalm 68 vers 17- dat de Heere die berg begeerd heeft ter woning, om er voor eeuwig te wonen?
De heerlijkheid van die stad, Openbaring 21 tweede deel en Openbaring 22, spoort algeheel met Jesaja vanaf hoofdstuk 60, en met name Ezechiël vanaf hoofdstuk 47, en Zacharia vanaf hoofdstuk 14.
Jesaja 62 vers 7, daar roept de Heere op om Hem aan te roepen en de Heere te blijven bidden: tot HIJ Zelf Jerusalem zal grondvesten en zal stellen tot een lof op aarde. Waarom? Vanwege Jesaja 2 en Micha 4: Jerusalem zal Zijn koningsstad zijn waarheen de volken zullen optrekken, naar de berg van het huis des Heren, om Zijn wetsonderricht te genieten en te leren Zijn wegen te gaan.
Moge die dag spoedig aanbreken.
Thomas
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wij hopen er deze week er naar toe te gaan voor twee weken. De kinderen zien er naar uit. Voor mij is het de tweede keer, in 2011 ben ik er een aantal dagen geweest.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Luther »

Lijkt me levensgevaarlijk daar...
(Nog afgezien van de vliegreis.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:Lijkt me levensgevaarlijk daar...
(Nog afgezien van de vliegreis.)
Niet gevaarlijker dan in Nederland of reizen met de auto :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Mister »

Luther schreef:Lijkt me levensgevaarlijk daar...
(Nog afgezien van de vliegreis.)
Ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Luther »

JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:Lijkt me levensgevaarlijk daar...
(Nog afgezien van de vliegreis.)
Niet gevaarlijker dan in Nederland of reizen met de auto :)
Dat zal statistisch allemaal kloppen. Maar ik wil mijn enige vliegervaring niet graag herhalen....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Desiree »

Ik ben er nog nooit geweest. Mijn man wel :super in zijn vrijgezelle tijd..

Van mij hoeft het niet.

Overigens vind ik het wél interessant om er over te lezen, hoe het vroeger etc was in de tijd van .... Dan kan ik alles wat beter plaatsen in de context.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Mister »

Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:Lijkt me levensgevaarlijk daar...
(Nog afgezien van de vliegreis.)
Niet gevaarlijker dan in Nederland of reizen met de auto :)
Dat zal statistisch allemaal kloppen. Maar ik wil mijn enige vliegervaring niet graag herhalen....
Vlieg met KLM of El-AL. Naar Tel Aviv vliegen viel mij mee, terwijl ik het niet zo heb op hoogtes en controle uit handen geven. Vond met Aeroflot naar Oost Europa overigens ook niet voor herhaling vatbaar ;)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Met vliegen heb ik geen probleem. Vind het eigenlijk wel leuk. Maar anders kan je altijd nog met de auto en de boot gaan. Vanuit Italie gaan er dagelijks veerboten naar Israel. :super Je bent alleen wat langer bezig :haha
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Tiberius »

Dat is ook wel wat voor Luther: slowtravel.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Dat is ook wel wat voor Luther: slowtravel.
Met de auto moet je door IS-gebied. Lijkt me net zo gevaarlijk als al dat Palestijnengedoe in Israël.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Dat is ook wel wat voor Luther: slowtravel.
Met de auto moet je door IS-gebied. Lijkt me net zo gevaarlijk als al dat Palestijnengedoe in Israël.
Als ik jou was, zou ik in Nederland blijven, en binnen Nederland zeker de grote steden vermijden.
:livre
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Bericht door -DIA- »

JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:Dat is ook wel wat voor Luther: slowtravel.
Met de auto moet je door IS-gebied. Lijkt me net zo gevaarlijk als al dat Palestijnengedoe in Israël.
Als ik jou was, zou ik in Nederland blijven, en binnen Nederland zeker de grote steden vermijden.
:livre
Met een boekje in een hoekje... Buiten loert immers overal het gevaar van de boze wereld...
Zelfs het platteland en de dorpen zijn niet meer veilig... Als het dan nergens meer veilig is...
Waar dan heen?

En... ik wil geen pessimist zijn, maar ik kan niet anders denken dan dat dit nog maar een beginsel
is van de smarten die komen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie