Jews Against the State of Israel

Plaats reactie
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Jews Against the State of Israel

Bericht door mayflower »

Zie:
Jews Against the State of Israel
http://www.youtube.com/watch?v=UBldNjquG28

Rabbis against the existence of Israel
http://www.youtube.com/watch?v=1y6rh79O ... re=related

Neturei Karta Anti Zionist Rabbis Teach - Air Date: 07-31-00
http://www.youtube.com/watch?v=jOVJr-AT ... re=related
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Bureaucraat »

En wat is je nu precies je punt? Dat er Joden zijn die tegen de staat Israël zijn? Dat is toch al oud nieuws.
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door mayflower »

Bureaucraat schreef:En wat is je nu precies je punt? Dat er Joden zijn die tegen de staat Israël zijn? Dat is toch al oud nieuws.
Mijn oprecht en diep excus voor mijn onwetendheid, maar ik denk persoonlijk dat niet iedereen op de hoogte is, zoals jij dat blijkbaar wel allemaal weet en daar kennis over blijkt te hebben. Nogmaals ik hoop dat je verder geen aanstoot zult nemen aan deze onwetendheid.
Van vrijzinnige joden wist ik dat wel, maar nog niet van orthodoxe religieuze joden en rabbijnen.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Marie-Henriëtte »

-
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 02 sep 2009, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Jacobse »

"als de Messias is gekomen, zetten ze alle anderen het land uit "zo staat hierboven als mogelijkheid/idee van de zich (ultra-)orthodox noemende joden.
Lezen zij dan niet, gaan voorbij aan, Jesaja 2 en Micha 4, waar staat dat ( de ) andere volken en naties juist zullen optrekken naar het Huis des Heren ( te denken is aan de derde tempel ) en naar de Berg des Heren, om Zijn wetsonderricht te genieten en in Zijn wegen te gaan wandelen ? En Jesaja 56, waar de Heere zegt dat MIJN huis ( wederom te denken is aan de derde tempel ) een bedehuis zal zijn voor alle volken.
Thomas
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Bureaucraat »

Jacobse schreef: Lezen zij dan niet, gaan voorbij aan, Jesaja 2 en Micha 4, waar staat dat ( de ) andere volken en naties juist zullen optrekken naar het Huis des Heren ( te denken is aan de derde tempel ) en naar de Berg des Heren, om Zijn wetsonderricht te genieten en in Zijn wegen te gaan wandelen ? En Jesaja 56, waar de Heere zegt dat MIJN huis ( wederom te denken is aan de derde tempel ) een bedehuis zal zijn voor alle volken.
Ik denk niet dat zij dat overslaan. Maar grofweg gezegd vinden een aantal van deze groeperingen dat het land Israël niet door de Joden zelf dient te worden gesticht, maar bij de komst van de Messias.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Afgewezen »

Jacobse schreef:"als de Messias is gekomen, zetten ze alle anderen het land uit "zo staat hierboven als mogelijkheid/idee van de zich (ultra-)orthodox noemende joden.
Lezen zij dan niet, gaan voorbij aan, Jesaja 2 en Micha 4, waar staat dat ( de ) andere volken en naties juist zullen optrekken naar het Huis des Heren ( te denken is aan de derde tempel ) en naar de Berg des Heren, om Zijn wetsonderricht te genieten en in Zijn wegen te gaan wandelen ? En Jesaja 56, waar de Heere zegt dat MIJN huis ( wederom te denken is aan de derde tempel ) een bedehuis zal zijn voor alle volken.
Thomas
Je kunt die teksten lezen en toch tot andere conclusies komen dan jij. :)
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Jacobse »

"je kan het anders lezen ';
hoe dan, en op grond waarvan, als men Schriftgetrouw wil zijn en blijven ?
Thomas
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Afgewezen »

Jacobse schreef:"je kan het anders lezen ';
hoe dan, en op grond waarvan, als men Schriftgetrouw wil zijn en blijven ?
Thomas
Nee, je kunt tot andere conclusies komen dan jij.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Jacobse »

beste afgewezen,
je geeft geen enkele invulling, ten antwoord op mijn vraag.
Vraagje er bij: je zegt: "je kan het anders lezen ", maar bedoel je: ik wil het anders lezen? Is dat Schriftgetrouw ( op grond waarvan )? zo niet, dan is dat af te wijzen.
Vriendelijke groet
Thomas
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Afgewezen »

Jacobse schreef:beste afgewezen,
je geeft geen enkele invulling, ten antwoord op mijn vraag.
Vraagje er bij: je zegt: "je kan het anders lezen ", maar bedoel je: ik wil het anders lezen? Is dat Schriftgetrouw ( op grond waarvan )? zo niet, dan is dat af te wijzen.
Vriendelijke groet
Thomas
Jacobse, de toonzetting van jouw posts geeft mij weinig hoop op een vruchtbare discussie. Je begint nu al met te suggereren dat ik wel eens niet Schriftgetrouw zou kunnen zijn.
Dus wat mij betreft ::salut .
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Jews Against the State of Israel

Bericht door Jacobse »

beste afgewezen,
er is voor een ieder, derhalve voor mij en ook voor jou, alle reden om bijzonder zorgvuldig en behoedzaam te zijn met eventuele "interpretatie" van een tekst van de Schrift. Immers. Niemand staat boven de Schrift; integendeel, de Schrift als Woord van God staat ver boven ieder mens en ieders denken. Paulus spreekt er van dat hij hoopt dat wij HEM tastende vinden mochten. Dat is iets anders dan eigenwillige interpretatie; wat daar toe leidt en wie grootmeester is om dat aan ieder van ons in te fluisteren is te vinden in Genesis 3 eerste vers:
( Lutherse vertaling respectievelijk Leidse vertaling ) : " zou God wel gezegd hebben.."onderscheidenlijk : "heeft God waarlijk gezegd...".
Je eindigt met "salut" hetgeen betekent: heil. Van harte wens ik je hetzelfde toe.
Thomas
Plaats reactie