Nethanyahoe en Obama

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Joannah »

ChristenConservatief schreef:
Ik ben bang dat je ChristenConservatief niet begrijpt: We zijn allemaal schepselen van die ene God van de Bijbel. We behoren tot Zijn wereld. De wereld die Hij zo lief had, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon daarheen gezonden heeft, opdat een ieder (Jood, islamiet, christen) die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Exact. Ik stoor me mateloos aan dat verheerlijken van alles wat Joods is door christenen. Ten eerste verwerpen de Joden tot op de dag van vandaag Christus, evenals de mohammedaan. Ten tweede vervolgen Joden de christenen net zo fel als de mohammedaan en ten derde deugt de Joodse regering van geen kant (denk aan Oost-Jeruzalem, waar Palestijnse burgers (nee geen zelfmoordterroristen, maar burgers) subtiel maar zeker verdreven worden en de Westelijke Jordaanoever) De Joodse beleidsvoeringen vormen vaak de veer in de Palestijnse neus. Die gaan dan uiteraard niezen.

(overigens praat ik terrorisme nooit goed. Dat is de meeste laffe, eerloze en lage manier van oorlogvoeren, die rechtstreeks tegen Bijbel én zelfs de Koran ingaat) (''O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, God is u Genadevol.En wie dit ook doet bij wijze van overtreding en onrechtvaardigieid, hem zullen Wij in het Vuur werpen; en dat is voor God eenvoudig.'' (Soerah 4: 29 en 30)

De zelfmoordterroristen van Palestijnse snit blazen zichzelf op puur en alleen vanuit nationalistisch oogpunt. Om de angst voor de zelfmoord weg te nemen gebruiken ze uit het verband gerukte Koranteksten die spreken over het Paradijs voor krijgers die vallen in de strijd tegen de ongelovigen. Deze haatbaarden (Hamaz/Hezbollah) houden er echter een vreemde dogmatiek op na, die na enige studie in Koran en Hadith snel als onislamitisch bestempeld kan worden.
Zou je zo correct willen zijn om in elk geval geen God te schrijven, waar Alla staat?
(zelfs moslims zelf willen dat liever niet, zie maleisie)
Alla heeft geen zoon, God wel.
Izak werd gevraagd ten offer, niet Ismael.
En Jeruzalem zal een steen zijn, die alle naties zullen moeten heffen, zij die haar heffen , zullen zich deerlijk verwonden.
De joden zijn het volk dat God heeft uitverkoren en als een vader liefheeft en ook straft, laat dat oordeel alsjeblieft aan Hem alleen over, dankzij dat God hen de ogen heeft toegemaakt, kunnen wij heidenen de genade krijgen.Maar God gaat verder met zijn volk, als de tijd der heidenen vol is.
Wij zij geen haar beter dan zij.
het percentage messiasbelijdende joden zou al wel eens hoger kunnen liggen dan wat er tegenwoordig aan ECHTE christenen nog is.
Een klein kuddeke.....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:En Jeruzalem zal een steen zijn, die alle naties zullen moeten heffen, zij die haar heffen , zullen zich deerlijk verwonden.
Die Steen is volgens het nieuwe testament de Heere Jezus, dus dat kun je niet meer voor het aardse Jeruzalem gebruikte, dat een volk is wat in ballingschap is onder de heerschappij van de satan, dat zegt de bijbel.
Waarom vertel je het anders, omdat je niet weet wie Gods volk is?
Allen die niet vrijgemaakt zijn door de Heere Jezus zijn Robots ze kunnen alleen maar verder weg van God komen, maar als de Zoon u vrijgemaakt heeft zult gij waarlijk vrij zijn!
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Joannah schreef:En Jeruzalem zal een steen zijn, die alle naties zullen moeten heffen, zij die haar heffen , zullen zich deerlijk verwonden.
Die Steen is volgens het nieuwe testament de Heere Jezus, dus dat kun je niet meer voor het aardse Jeruzalem gebruikte, dat een volk is wat in ballingschap is onder de heerschappij van de satan, dat zegt de bijbel.
Te dien dage zal Ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natien moeten heffen; allen die hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen. Te dien dage, luidt het woord des Heren, zal Ik alle paarden treffen met verbijstering, en hun berijders met krankzinnigheid; over het huis Juda zal Ik mijn ogen openhouden, doch alle paarden der natien zal Ik treffen met blindheid. Dan zullen de stamhoofden van Juda bij zichzelf zeggen: Een sterke macht zijn mij de inwoners van Jeruzalem door de Here der heerscharen, hun God. Te dien dage zal Ik de stamhoofden van Juda maken als een vuurbekken tussen het hout, en als een vuurfakkel tussen de garven; dan zullen zij rechts en links alle natien in het rond verteren; en Jeruzalem zal blijven voortbestaan op zijn eigen plaats, te Jeruzalem. Ook zal de Here de tenten van Juda allereerst verlossen, opdat de trots van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem zich niet verheffe tegen Juda. Te dien dage zal de Here de inwoners van Jeruzalem beschutten, en wie onder hen struikelt, zal te dien dage zijn als David, en het huis van David als God, als de Engel des Heren voor hun aangezicht. Te dien dage zal Ik zoeken te verdelgen alle volken die tegen Jeruzalem oprukken" (Zacharia 12:1-9).Sorry maar hier kan ik geen geestelijke betekenis inzien.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:
Alexander CD schreef:
Joannah schreef:En Jeruzalem zal een steen zijn, die alle naties zullen moeten heffen, zij die haar heffen , zullen zich deerlijk verwonden.
Die Steen is volgens het nieuwe testament de Heere Jezus, dus dat kun je niet meer voor het aardse Jeruzalem gebruikte, dat een volk is wat in ballingschap is onder de heerschappij van de satan, dat zegt de bijbel.
Te dien dage zal Ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natien moeten heffen; allen die hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen. Te dien dage, luidt het woord des Heren, zal Ik alle paarden treffen met verbijstering, en hun berijders met krankzinnigheid; over het huis Juda zal Ik mijn ogen openhouden, doch alle paarden der natien zal Ik treffen met blindheid. Dan zullen de stamhoofden van Juda bij zichzelf zeggen: Een sterke macht zijn mij de inwoners van Jeruzalem door de Here der heerscharen, hun God. Te dien dage zal Ik de stamhoofden van Juda maken als een vuurbekken tussen het hout, en als een vuurfakkel tussen de garven; dan zullen zij rechts en links alle natien in het rond verteren; en Jeruzalem zal blijven voortbestaan op zijn eigen plaats, te Jeruzalem. Ook zal de Here de tenten van Juda allereerst verlossen, opdat de trots van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem zich niet verheffe tegen Juda. Te dien dage zal de Here de inwoners van Jeruzalem beschutten, en wie onder hen struikelt, zal te dien dage zijn als David, en het huis van David als God, als de Engel des Heren voor hun aangezicht. Te dien dage zal Ik zoeken te verdelgen alle volken die tegen Jeruzalem oprukken" (Zacharia 12:1-9).Sorry maar hier kan ik geen geestelijke betekenis inzien.
Moet je eens kijken hoe vaak er geschreven staat te dien dage.

hand 3 vs 24

En ook al de profeten, van Samuel aan, en die daarna gevolgd zijn, zovelen als er hebben gesproken, die hebben ook deze dagen te voren verkondigd.

De bijbel wijst Te dien dage naar de NT tijd, alle profeten zovelen er gesproken hebben, ook dat deel wat jij aanhaalde valt er onder!
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Joannah schreef:
Alexander CD schreef:
Joannah schreef:En Jeruzalem zal een steen zijn, die alle naties zullen moeten heffen, zij die haar heffen , zullen zich deerlijk verwonden.
Die Steen is volgens het nieuwe testament de Heere Jezus, dus dat kun je niet meer voor het aardse Jeruzalem gebruikte, dat een volk is wat in ballingschap is onder de heerschappij van de satan, dat zegt de bijbel.
Te dien dage zal Ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natien moeten heffen; allen die hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen. Te dien dage, luidt het woord des Heren, zal Ik alle paarden treffen met verbijstering, en hun berijders met krankzinnigheid; over het huis Juda zal Ik mijn ogen openhouden, doch alle paarden der natien zal Ik treffen met blindheid. Dan zullen de stamhoofden van Juda bij zichzelf zeggen: Een sterke macht zijn mij de inwoners van Jeruzalem door de Here der heerscharen, hun God. Te dien dage zal Ik de stamhoofden van Juda maken als een vuurbekken tussen het hout, en als een vuurfakkel tussen de garven; dan zullen zij rechts en links alle natien in het rond verteren; en Jeruzalem zal blijven voortbestaan op zijn eigen plaats, te Jeruzalem. Ook zal de Here de tenten van Juda allereerst verlossen, opdat de trots van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem zich niet verheffe tegen Juda. Te dien dage zal de Here de inwoners van Jeruzalem beschutten, en wie onder hen struikelt, zal te dien dage zijn als David, en het huis van David als God, als de Engel des Heren voor hun aangezicht. Te dien dage zal Ik zoeken te verdelgen alle volken die tegen Jeruzalem oprukken" (Zacharia 12:1-9).Sorry maar hier kan ik geen geestelijke betekenis inzien.
Moet je eens kijken hoe vaak er geschreven staat te dien dage.

hand 3 vs 24

En ook al de profeten, van Samuel aan, en die daarna gevolgd zijn, zovelen als er hebben gesproken, die hebben ook deze dagen te voren verkondigd.

De bijbel wijst Te dien dage naar de NT tijd, alle profeten zovelen er gesproken hebben, ook dat deel wat jij aanhaalde valt er onder!
Enfin, ik denk er anders over, de tijd zal het leren.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door ChristenConservatief »

Gezien je koran studie mag ik aannemen dat je bekend bent met het begrip abrogatie. An-Nisa is een van de eerste Medinaanse soera's, At-Tawbah is een van de allerlaatste en vers 111 laat aan duidelijkheid niets te wensen over: allah heeft van de gelovigen hun eigen persoon en hun bezittingen gekocht zodat de tuin voor hen is. Zij strijden op Gods weg, waarbij zij doden en worden gedood. Het is een toezegging waartoe Hij in waarheid verplicht is in de Taura, de Indjiel en de Koran. En wie komt zijn verbond getrouwer na dan allah? Verblijdt jullie dus over de koop die jullie gesloten hebben. Dat is de geweldige triomf!
Mohammed heeft dit dus voor een deel uit de Thora en de Bijbel. Ziehier een overeenkomst tussen de drie heilige boeken. Net als veel christenen het Oude Testament in hun context kunnen plaatsen, zijn er tegenwoordig veel moslims die deze Medinaanse Sura's in het licht van de tijd kunnen zien. Mohammed vluchtte immers naar Medina omdat Mekka hem niet meer wilde. In Mekka woonden de ongelovigen, en bovendien de grote concurrenten van de karavaanhandelaars uit Medina. Daarom ontketende Mohammed een oorlog tussen deze steden: het inmiddels geislamiseerde Medina en het 'ongelovige' Mekka. De oorlogsteksten, die oproepen tot het doden van de ongelovigen, zijn dan ook Medinisch.
Niet alleen Palestijnen blazen zichzelf op, ook elders blazen moslims zichzelf op. Niet uit nationalisme, maar om de islam te verdedigen. Het is geen vreemde dogmatiek, het is simpelweg hoe de islam in elkaar steekt.
Ik maak toch graag onderscheid tussen Al-Quaida en Hamaz/Hezbollah. Al-Quaida is namelijk een wereldwijde organisatie. Daarvan is duidelijk dat ze de islam met het zwaard willen verbreiden. Bij Hamaz en Hezbollah ligt dat anders, omdat zij alleen Israël bestrijden. Daaruit maak ik op dat het bij Hamaz en Hezbollah duidelijk nationalistische, en geen religieuze drijfveren zijn die hen bewegen tot wandaden.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:Enfin, ik denk er anders over, de tijd zal het leren.
Maar... moeten we Gods woord dan niet aannemen, of denk je dat je het naast je neer kunt leggen.
Oosterling
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 mar 2009, 23:15

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Oosterling »

-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Joannah schreef:Enfin, ik denk er anders over, de tijd zal het leren.
Maar... moeten we Gods woord dan niet aannemen, of denk je dat je het naast je neer kunt leggen.
heeft er zilch mee te maken, ook in hand 3;24 heeft de apostel het tegen de Joden, en praat over hun profeten, en het verbond dat God met hun vaderen, met de Joden had.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door ChristenConservatief »

Voor de mohammedaan zijn er beperkte gedeeltes uit de Thora en Bijbel van toepassing. Moslims zijn van mening dat Joden en Christenen deze gedeelten aangepast en verdraaid hebben. De doorsnee moslim wordt daarom afgeraden (lees: het is verboden) om zelf kennis te nemen van deze teksten, de interpretatie dient te worden overgelaten aan moslimgeleerden.
Dat is ook weer waar. Toch zullen intellectuele moslims het niet laten Bijbel en Thora te lezen, ook al bekleden ze geen officiele geestelijke positie.

Wellicht dat hier of daar iemand rondloopt die iets op de islam afdingt door deze in een tijdskader te plaatsen. Hierdoor wordt hij een afvallige en niet langer gezien als moslim. Zo iemand is vergelijkbaar met de niet in God gelovende dominee Klaas Hendrikse.
Dat vind ik een kromme vergelijking. De moslims die jihadteksten niet letterlijk nemen kunnen nog heel goed vrome moslims zijn. Neus voor de gein eens rond in de verschillende Nederlandse moskees. Daar wordt echt niet opgeroepen om alle ongelovigen te doden, op een enkele moskee na. Zijn dat dan in eens geen moslims meer ?
Inderdaad, de steviger teksten stammen uit de Medinaanse tijd, volgens het in de islam van toepassing zijnde beginsel van abrogatie vervangen of verbeteren deze eerdere teksten. De door jou aangehaalde tekst uit an-nisa uit het begin van de Medinaanse tijd is daarom niet meer geldig.
Ik heb eens wat info opgezocht over obrigatie. Interessant, ik had er nog niet van gehoord.

Het blijkt echter dat een gedeelte van de moslims (sjafisten) niet, of (hanafisten) onder bepaalde voorwaarden aan obrigatie doen. Ook zal de Europese islam, waar wij ons dus grote zorgen over maken, de Medinaanse verzen die oproepen tot strijd minder letterlijk nemen, daar dat nu eenmaal moeilijk gaat als je een minderheidspositie inneemt. Nu is er een percentage moslims die geen genoegen nemen met de minderheidspositie en Nederland volledig islamitisch willen maken. Het grootste deel heeft zich echter neergelegd bij hun positie en leven een gerust en stil leven in vrede met Allah.
Hamas is een afsplitsing van de met Al-Quaida vergelijkbare Moslimbroederschap en heeft zich gericht op de vernietiging van Israël en het bevrijden/vestigen van een op koran en sharia gefundeerde staat. De achterliggende gedachte is derhalve nog steeds verbreiding en verdediging van de islam. Dit geldt eveneens voor Hezbollah. Als je niet direct de islamitische propaganda voor waar aanneemt en even verder kijkt zal het duidelijk zijn dat de wens om Israël te vernietigen in wezen op de koran gebaseerd antisemitisme is. Voortkomend uit de islam en niet zozeer vanwege nationalistische gevoelens.
Kun je mij een Korantekst geven die expliciet tegen de Joden gericht is en aanspoort tot anti-semitisme ?

Ik lees alleen teksten die aansporen tot strijd tegen de ongelovigen in het algemeen of teksten die zeggen dat de Joden de boodschappers van Allah tegenstonden, waardoor Allah hen verlaten heeft. Nergens wordt de moslim opgeroepen de Jood uit te roeien of te haten.

Ook staan er teksten in de Koran die zeggen dat Jood en christen de hemel ingaan als zij zich aan de wetten van hun geloof houden.

''Zij die gelovig zijn en zij die het Jodendom belijden, en de christenen en de Sabieërs, wie geloven aan Allah en de laatste dag en heilzame werken bedrijven, voor hen is hun loon bij hun Heer, en over hen is geen vrees en niet zijn zij bedroefd.'' (Surah 2: 62)

Voor meer Surah's aangaande dit onderwerp is dit interessant eens door te nemen: http://www1.tip.nl/~t717080/home/KORANL.htm
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:
Alexander CD schreef:
Joannah schreef:Enfin, ik denk er anders over, de tijd zal het leren.
Maar... moeten we Gods woord dan niet aannemen, of denk je dat je het naast je neer kunt leggen.
heeft er zilch mee te maken, ook in hand 3;24 heeft de apostel het tegen de Joden, en praat over hun profeten, en het verbond dat God met hun vaderen, met de Joden had.
Maar hier niet, en de hele bijbel is niet alleen voor de Joden.

Als nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich, en prezen het Woord des Heeren; en er geloofden zovelen, als er geordineerd waren tot het eeuwige leven.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Joannah schreef:
Alexander CD schreef:
Joannah schreef:Enfin, ik denk er anders over, de tijd zal het leren.
Maar... moeten we Gods woord dan niet aannemen, of denk je dat je het naast je neer kunt leggen.
heeft er zilch mee te maken, ook in hand 3;24 heeft de apostel het tegen de Joden, en praat over hun profeten, en het verbond dat God met hun vaderen, met de Joden had.
Maar hier niet, en de hele bijbel is niet alleen voor de Joden.

Als nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich, en prezen het Woord des Heeren; en er geloofden zovelen, als er geordineerd waren tot het eeuwige leven.
Als ik Zacharia 12:10 lees en zie wat de kanttekeningen zeggen, verbaas ik me niet langer over je standpunten.Met een vervangingstheorie die hier springlevend alles omzet naar de christelijke kerk, als zijnde Israel en Jeruzalem, kan ik weinig inbrengen.
ALs we zeggen dat we teruggekomen zijn van de vervangingstheologie, moeten we deze hoofdstukken toch echt anders gaan lezen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Afgewezen »

Joannah schreef:ALs we zeggen dat we teruggekomen zijn van de vervangingstheologie...
Dat moeten we ook helemaal niet zeggen. Laat de kanttekeningen maar gewoon staan, hoor. :)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Joannah »

Afgewezen schreef:
Joannah schreef:Als we zeggen dat we teruggekomen zijn van de vervangingstheologie...
Dat moeten we ook helemaal niet zeggen. Laat de kanttekeningen maar gewoon staan, hoor. :)
Ik dacht toch echt te weten dat de vervangingstheologie was afgeschaft in onze gelederen....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:
Afgewezen schreef:
Joannah schreef:Als we zeggen dat we teruggekomen zijn van de vervangingstheologie...
Dat moeten we ook helemaal niet zeggen. Laat de kanttekeningen maar gewoon staan, hoor. :)
Ik dacht toch echt te weten dat de vervangingstheologie was afgeschaft in onze gelederen....
het maakt helemaal niet uit of de vervangingstheologie is afgeschaft of niet en eigenlijk ook niet wat de kanttekeningen zeggen, ik kijk daar nooit naar.
Maar wat Zegt Gods woord ...... De bijbel bij veel een ongelezen boek ook bij de bevindelijken, Gods woord zegt, er is geen onderscheid tussen Jood en Griek, m.a.w het maakt niet uit of je nou Jood of heiden bent, maar jij maakt wel telkens een onderscheidt dat is in tegenspraak met Gods woord.
Als Gods woord zegt de niet vleselijke kinderen worden als zaad gerekend maar de kinderen van de belofte, waarom zeg jij dan Joannah de vleselijke kinderen zijn zaad?
Plaats reactie