Nethanyahoe en Obama

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Nethanyahoe en Obama

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Marie-Henriëtte »

De toespraak van Obama? Het leek wel een liefdesverklaring aan de Palestijnse terroristen. En een paar weken daarna geeft Nathanyahu aan dat de Palestijnse staat er zal komen - als zij aan de gevraagde eisen voldoen - en dan wordt Israël weer overschreeuwd met commentaar. Het maakt niet uit wat Israël doet, goed of slecht, al de kritiek die de staat constant voor haar keizen krijgt, verteld mij dat er meer aan de hand is.

Waarom Israël bekritiseren en Sri Lanka niet? We merken dat het anitsemitisme nog steeds voortleeft alleen vandaag de dag onder het mom van 'antizionisme'.
commentator
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2009, 19:20

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door commentator »

Lees het boek van van Agt maar eens: ""een schreeuw om recht". Ik vind het een schokkend boek, waarin heel nauwkeurig gedocumenteerd wordt hoe Israel de Palestijnen onrecht aandoet. Obama heeft groot gelijk dat hij eist dat er een einde wordt gemaakt aan de uitbreiding van de nederzettingen. Jammer dat hij heeft moeten inbinden.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door jvdg »

commentator schreef:Lees het boek van van Agt maar eens: ""een schreeuw om recht". Ik vind het een schokkend boek, waarin heel nauwkeurig gedocumenteerd wordt hoe Israel de Palestijnen onrecht aandoet. Obama heeft groot gelijk dat hij eist dat er een einde wordt gemaakt aan de uitbreiding van de nederzettingen. Jammer dat hij heeft moeten inbinden.
Ook Van Agt kan eenzijdigheid worden verweten.
Zijn nauwe contacten met Gretha Duisenberg doen daar geen goed aan.
Een nauwkeurige documentatie is geen garantie dat Van Agt gelijk heeft.
Nauwkeurig wil niet zeggen dat het ook betrouwbaar is.
Er is ook documentatie die haaks hierop staat.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Marie-Henriëtte »

commentator schreef:Lees het boek van van Agt maar eens: ""een schreeuw om recht". Ik vind het een schokkend boek, waarin heel nauwkeurig gedocumenteerd wordt hoe Israel de Palestijnen onrecht aandoet. Obama heeft groot gelijk dat hij eist dat er een einde wordt gemaakt aan de uitbreiding van de nederzettingen. Jammer dat hij heeft moeten inbinden.
Alles wat krom is, praat Dries van Agt recht. Dat was vroeger al zo, vandaag de dag is dit nog steeds zo. Ik begrijp niet hoe hij zich enerzijds beroept op de rechten voor de Palestijnen, maar de aanslagen van Qassam-raketten op Israel (die nog dagelijks plaatsvinden) niet zwaar veroordeeld. Hiermee doet hij de Joden onrecht aan.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 13 okt 2009, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Gian »

commentator schreef:Lees het boek van van Agt maar eens: ""een schreeuw om recht". Ik vind het een schokkend boek, waarin heel nauwkeurig gedocumenteerd wordt hoe Israel de Palestijnen onrecht aandoet. Obama heeft groot gelijk dat hij eist dat er een einde wordt gemaakt aan de uitbreiding van de nederzettingen. Jammer dat hij heeft moeten inbinden.
Een objectieve mening vormen over het Israel-Palestina conflict adv het boek van v.Acht is dommigheid.
Als satan ergens in geslaagd is, is dat wel de in de verbreiding van de palestijnse leugens, en commentator loopt er achteraan in zijn onwetendheid.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Jacobse »

Het lijkt niet echt mogelijk, ook mij niet, om in enkele zinnen zo het een an ander over Israël/Palestijnen te zeggen.
Maar in 1948 stormden de omringende landen op Israél af om die staat te vernietigen; in 1956 en 1967 en 1972 was het weer zo; en nadien nog enkele intifada's, en zelfmoordaanslagen en beschietingen bij de vleet. Plus in het handvest van de PLO nog steeds geen erkenning van Israël maar wel de onverkorte eis tot vernietiging van Israël; en bij Hamas het kwadraat daarvan.
Israël heeft in die oorlogen gebieden er bij gekregen.In en na de tweede wereldoorlog zijn grote Duitse gebieden gepakt door de buitenlanden: om enkele te noemen: noordelijk Oost-Pruisen door Rusland, zuidelijk Oost-Pruisen door Polen, Pommeren en Silezië door Polen, de Elzas door Frankrijk; wie heeft er hierover ooit gehoord over onrechtmatige bezetting/teruggaaf/schadeloosstelling door Rusland en Polen en Frankrijk; laat staan dat dat ooit gedaan is of wordt?
Maar Israël was en is van de aanvang af - naar mijn mening ten onrechte; wat De Eeuwige aan hen geeft, moeten zij niet weggeven - zo royaal om alles te willen teruggeven,op voorwaarde van vrede met Israël.Zo is de Sinaï meteen teruggegaan naar Egypte na de vrede getekend door president Anwar Sadat; ook de Gaza-strip is meteen aan hem aangeboden, maar Anwar Sadat was er enkele dagen en wilde het na zijn inspectie volstrekt niet hebben. Dus is Gaza gebleven waar het was; en de vraag mag en moet gesteld worden: wat hebben alle omringende arabische landen dan wél gedaan voor hun "arabische" broeders en zusters in de zogenaamd bezette gebieden? Het antwoord op deze rhetorische vraag is : nihil. Ze hebben hen volkomen in de steek gelaten. Maar de mensen in de gebieden richten hun bedenkingen niet naar de arabische landen, maar richten zich tegen Israél. Dat zich -terecht - verdedigt, en maatregelen treft om zich en zijn burgers te verdedigen en te beschermen.
Vrede zij over Israël !
Thomas
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Joannah »

Sinds 1948 is Israel het duidelijkste bewijs van God's werk in deze wereld, Zijn inzameling is begonnen in het land wat Hij hen beloofd heeft.
Israel valt onder een andere bedeling, die naast de heidenen bestaat, denk ik.
Ook de profetien in Ezechiel wijzen daarop, met de tijd zal duidelijk worden, wat nu nog verborgen lijkt.de Heere heeft belooft weer als van ouds met Zijn volk te zullen strijden!
Vele theorieen en "heilige huisjes" zullen nog vallen, daar ben ik wel van overtuigd.
Het gebied(waarvan de grenzen ook in de bijbel beschreven zijn) is niet van palestijnen of Israeli's, maar het is ZIJN land, denk ik.
Wij heidenen kunnen doen wat we willen, maar waar God Zelf bezig is, zou onze bescheidenheid nog brutaal zijn. Vandaar ook dat allen die de steen heffen zullen, zich zwaar zullen verwonden, volgens de waarschuwende profetie!
Als christenen hebben we de plicht Zijn oogappel te zegenen, opdat we zelf gezegend zullen worden.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Afgewezen »

Joannah schreef:Sinds 1948 is Israel het duidelijkste bewijs van God's werk in deze wereld, Zijn inzameling is begonnen in het land wat Hij hen beloofd heeft.
Israel valt onder een andere bedeling, die naast de heidenen bestaat, denk ik.
Ook de profetien in Ezechiel wijzen daarop, met de tijd zal duidelijk worden, wat nu nog verborgen lijkt.de Heere heeft belooft weer als van ouds met Zijn volk te zullen strijden!
Vele theorieen en "heilige huisjes" zullen nog vallen, daar ben ik wel van overtuigd.
Het gebied(waarvan de grenzen ook in de bijbel beschreven zijn) is niet van palestijnen of Israeli's, maar het is ZIJN land, denk ik.
Wij heidenen kunnen doen wat we willen, maar waar God Zelf bezig is, zou onze bescheidenheid nog brutaal zijn. Vandaar ook dat allen die de steen heffen zullen, zich zwaar zullen verwonden, volgens de waarschuwende profetie!
Als christenen hebben we de plicht Zijn oogappel te zegenen, opdat we zelf gezegend zullen worden.
Nou nou. ;)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef:
Joannah schreef:Sinds 1948 is Israel het duidelijkste bewijs van God's werk in deze wereld, Zijn inzameling is begonnen in het land wat Hij hen beloofd heeft.
Israel valt onder een andere bedeling, die naast de heidenen bestaat, denk ik.
Ook de profetien in Ezechiel wijzen daarop, met de tijd zal duidelijk worden, wat nu nog verborgen lijkt.de Heere heeft belooft weer als van ouds met Zijn volk te zullen strijden!
Vele theorieen en "heilige huisjes" zullen nog vallen, daar ben ik wel van overtuigd.
Het gebied(waarvan de grenzen ook in de bijbel beschreven zijn) is niet van palestijnen of Israeli's, maar het is ZIJN land, denk ik.
Wij heidenen kunnen doen wat we willen, maar waar God Zelf bezig is, zou onze bescheidenheid nog brutaal zijn. Vandaar ook dat allen die de steen heffen zullen, zich zwaar zullen verwonden, volgens de waarschuwende profetie!
Als christenen hebben we de plicht Zijn oogappel te zegenen, opdat we zelf gezegend zullen worden.
Nou nou. ;)
Gen.17:8 En Ik zal u, en uw zaad na u, het land uwer vreemdelingschappen geven, het gehele land Kanaan, tot eeuwige bezitting; en Ik zal hun tot een God zijn.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Afgewezen »

Tuurlijk Gian, laten we alle discussies nog eens dunnetjes overdoen.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Jacobse »

Nee, laten we de discussie niet dunnetjes maar in het geheel niet overdoen; maar laat alleen De Schrift spreken.
Gods beloften zijn naar Zijn eigen Woord onberouwelijk. Zo ook Gods weg met Israël; het is aan de HEERE vrij om te doen hoe en wat en wanneer HIJ aan Zijn oude bondsvolk ZIJN beloften waarmaakt. Daarover is HIJ aan niemand verantwoording verschuldigd; want dat wil men wel als men meent HEM te kunnen becritiseren - en het nota bene nog beter te weten dan HIJ ! - nu HIJ begonnen is te doen wat Ezechiël 37 zegt en wat in onze dagen zich voltrekt. En daarover kunnen we ons alleen maar dankbaar buigen, dat de HEERE een waarmaker is van Zijn Woord : IK heb U ( = Israél, het volk Israél, het gaat daar in het geheel niet over niet de kerk ) liefgehad met een eeuwige liefde. Wat een wonder en wat een genade dat wij in onze dagen mogen zien wat staat te gebeuren wat wordt geprofeteerd in Jeremia en door Paulus in de brief aan de Romeinen over Israél: de HEERE keert terug tot de vervallen hut van Israél en zal die weer oprichten. Met als uitkomst: zij zullen HEM zien DIE doorstoken is ( Zacharia ); en ook zij zullen Jezus Christus aanbidden.
Thomas
commentator
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2009, 19:20

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door commentator »

Beste vrienden,
Uit het bovenstaande kan ik alleen maar constateren dat niemand van jullie het boek van van Agt werkelijk gelezen heeft, maar dat iedereen er wel zijn oordeel over klaar heeft. Ik zou hopen dat een aantal van jullie de moeite willen doen om het boek echt te lezen. Daarna wil ik graag verder praten, ook over alle Bijbelse beloften aan Israel.
Gegroet,
Commentator
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Joannah »

commentator schreef:Beste vrienden,
Uit het bovenstaande kan ik alleen maar constateren dat niemand van jullie het boek van van Agt werkelijk gelezen heeft, maar dat iedereen er wel zijn oordeel over klaar heeft. Ik zou hopen dat een aantal van jullie de moeite willen doen om het boek echt te lezen. Daarna wil ik graag verder praten, ook over alle Bijbelse beloften aan Israel.
Gegroet,
Commentator
Er zijn ook bijbelse beloften gedaan aan het palestijnse volk, ken je die?Van Agt of Gretta Duisenberg hebben een zeer misplaatste en ongezonde (dosis)belangstelling voor het palestijnse volk,die gwoon anti-semitisch is te noemen, (de 6.000.000 handtekeningen van Gretta Duisenberg getuigen daar wel van) en aangezien de jezuiten-sekte waar van Agt toe behoort nu niet echt pro Israel is, wantrouw ik die man vanuit het diepst van mijn ziel.
Politici zowiezo, maar hem in het bijzonder.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Nethanyahoe en Obama

Bericht door Jacobse »

De gedachte om eerst het boek van Van Agt te lezen en daarna verder te praten, lijkt mij volstrekt onjuist en onterecht.
Het boek van Van Agt is één beschuldiging/conclusie van eis tegen Israël. In het recht is het zaak -audite et altera pars, hoor ook eerst de andere partij - dat eerst kennis wordt genomen van de conclusie van antwoord . Pas daarna kan -misschien -tot enigerlei , eerlijke , beoordeling gekomen worden.
Zonder eerst de visie van Israël, bijvoorbeeld van het CIDI, of bijvoorbeeld van Christenen voor Israël,te vragen en te verkrijgen en daarna te lezen, is sprake van een zeer onevenwichtige benadering van zaken, zo niet van het bij voorbaat partij trekken: voor de zich noemende Palestijnen en tegen Israël.
Bovendien, wat Van Agt ook moge stellen, hij heeft het niet over de beloften van de Heere voor Israél. Gods beloften zijn er en gaan door en worden vervuld, ook bij mogelijke misschien wel heel grote missers van Palestijnen en van Joden en van ieder van ons; dat allemaal doet niet toe of af aan wat de Heere doet en zal doen, want van het werk van de Heere kan men niet afdoen en kan men niet er aan toedoen.
Thomas
Plaats reactie