Netanyahoe en de confrontatie

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Bert Mulder »

Jacobse schreef:Galaten 3 gaat niet over de joden als zodanig; het gaat daar over en tegen de daar heersende gedachte niet alleen dat men via jood te worden alleen naar Christus zou kunnen komen maar oo dat er verdienstemogelijkheid/behoudenis zou liggen in het gaan onderhouden van joodse wetten en voorschriften.
Nu terug naar mijn vragen. het gegeven antwoord is slechts ten dele, het beperkt zich tot één deeltje van Romeinen 11.Graag dus ook -eerst-antwoord op de andere gestelde vragen.
En voor wat betreft Romeinen 11: als God de bedekking ( die HIJ ZELF gelegd heeft, vers 8 ) wegneemt, en het gaqat daar om de joden en om niemand anders, zal-
vers 26, en nu dan maar in hoofdletters-"GANS Israël behouden worden";
vers 32 idem: "" om Zich OVER HEN ALLEN te ontfermen ".
Zeker wel een collectieve bekering van de joden, door Hem en door HEM alleen, als HIJ ZICH aan hen openbaart als DE MESSIAS.
Dank voor je welgemeende raad, maar wie zich aan de Schrift houdt, vaart geen verkeerde route, en raakt de weg niet kwijt, zulks in tegenstelling tot hen die - het moge verhoed worden en blijven - niet in het licht van wat psalm 119 vers 105 zegt en aanbeveelt menen te kunnen wandelen.
Met vriendelijke groet, Thomas
Moet je toch Schrift met Schrift eens vergelijken. En ook Romeinen 11 in het verband nemen, ten eerste met Rom. 11 zelf, en ten tweede met het hele boek der Romeinen, en ten derde met de rest van de Schrift.

Veder, ja of nee - zul je mijn vragen nog beantwoorden of niet?

Zo niet, dan kap ik er ook mee.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Jacobse »

Beste Bert,
jouw vragen zijn onderbouwd beantwoord, op die van mij ga je niet in.
En een verwijzing naar de hele Schrift lijkt wel aardig te klinken, maar is geen enkel argument tegen specifieke en zeer duidelijke Bijbelteksten.
Het is mij daarom ook wel goed zo.
Vriendelijke groet, Thomas
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Bert Mulder »

Jacobse schreef:Beste Bert,
jouw vragen zijn onderbouwd beantwoord, op die van mij ga je niet in.
En een verwijzing naar de hele Schrift lijkt wel aardig te klinken, maar is geen enkel argument tegen specifieke en zeer duidelijke Bijbelteksten.
Het is mij daarom ook wel goed zo.
Vriendelijke groet, Thomas
Dan ben ik of stekeblind, of te dom om los te lopen.

Zou me misschien er op kunnen wijzen waar je mijn vragen beantwoord hebt. Zoals ik stelde, een eenvoudig ja of nee, geen draaimolen.

Als je Gods Woord niet wilt laten spreken, dat is jouw probleem, dat is niet het probleem met mijn uitgebreid, onderbouwd antwoord aan je.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Jacobse »

Beste Bert,
duidelijker dan ik was, kan niemand zijn; je zult het daar dan ook mee moeten doen; quod scripsi, scripsi. Het was mij al goed zo, dat wordt niet anders.
Vriendelijke groet, Thomas
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Afgewezen »

:lock ??
Dit gaat nergens meer over.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Bert Mulder »

Afgewezen schreef::lock ??
Dit gaat nergens meer over.
Precies

Moeilijk een gesprek met iemand te houden die nooit vragen beantwoord.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Jacobse »

Meer dan de indruk bestaat, dat een bepaalde uitspraak wordt verlangd, en dat -om aan die gewenste uitspraak te komen- vervolgens de vraag zó geformuleerd is dat er niets anders uit kan komen dan dat gewenste antwoord, om vervolgens daar dan mee, zoals beoogd,
"zie je nou wel " te gaan zeggen.
Op het levend water bij de Samaritaanse vrouw en op de Elia die komen zou, is bovenstaand verwoord wat de Bijbel er van zegt en mee bedoelt te zeggen. Daar gaat het om. Daar is niets aan toe te voegen en niets aan af te doen; de Bijbel spreekt, en spreekt de waarheid. Dat met elkaar bestuderen, kennis er van verdiepen, laten spreken tot het hart, ons allen overstijgend, dat is alleszins te bevorderen.
Zulks in tegenstelling tot hetgeen in de eerste alinea aan de orde is; dat wordt dezerzijds niet bevorderd, maar wordt en blijft afgewezen. "Einde oefening", derhalve wat dat betreft.
Vriendelijke groet, Thomas
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Bert Mulder »

Jacobse schreef:Meer dan de indruk bestaat, dat een bepaalde uitspraak wordt verlangd, en dat -om aan die gewenste uitspraak te komen- vervolgens de vraag zó geformuleerd is dat er niets anders uit kan komen dan dat gewenste antwoord, om vervolgens daar dan mee, zoals beoogd,
"zie je nou wel " te gaan zeggen.
Op het levend water bij de Samaritaanse vrouw en op de Elia die komen zou, is bovenstaand verwoord wat de Bijbel er van zegt en mee bedoelt te zeggen. Daar gaat het om. Daar is niets aan toe te voegen en niets aan af te doen; de Bijbel spreekt, en spreekt de waarheid. Dat met elkaar bestuderen, kennis er van verdiepen, laten spreken tot het hart, ons allen overstijgend, dat is alleszins te bevorderen.
Zulks in tegenstelling tot hetgeen in de eerste alinea aan de orde is; dat wordt dezerzijds niet bevorderd, maar wordt en blijft afgewezen. "Einde oefening", derhalve wat dat betreft.
Vriendelijke groet, Thomas
Thank you Thomas....

Clear as mud
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef::lock ??
Dit gaat nergens meer over.
Ok (de tussenliggende postings geven niet veel reden om dit standpunt te herzien ;) ).
Gesloten