Netanyahoe en de confrontatie

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Luther »

Israël heeft een nieuwe regering-Netanyahoe. Ik las over deze regering het volgende (zie onder). Mee eens?

[quote]Haast u…
‘… elkander aansporen, en dat des te meer, naarmate gij de dag ziet naderen.’ Deze woorden uit Hebreeën 10:25b zijn vandaag superactueel. Immers met de woorden ‘de dag’ wordt de dag van de wederkomst van de Here Jezus bedoeld. En omdat die dag snel naderbij komt, moeten we elkaar aansporen.
De signalen worden sterker dat deze dag inderdaad nabij is. In deze bijdrage wil ik u in het kort wijzen op enkele opmerkelijke ontwikkelingen.

1. Allereerst Israel
De regering Netanyahu is inmiddels van start gegaan. Premier Benjamin Netanyahu heeft aangegeven serieus rekening te houden met een nieuwe oorlog, waarbij hij concreet Iran, Hamas en Hezbollah noemde. De extremistische islam ziet hij als de grootste bedreiging.
Of dit conflict er komt en hoe de mogelijke afloop zal zijn, is volstrekt ongewis. Het is niet uitgesloten dat er in zo’n conflict kernwapens zullen worden gebruikt. En dan geldt de dreiging niet alleen richting Israel, maar zeker ook richting de Arabische landen. In geval van uiterste nood kan ook Israel het kernwapen inzetten.
Wanneer dit scenario werkelijkheid wordt, zullen de gevolgen voor Israel zeker dramatisch zijn. Ik denk hierbij aan Ezechiël 38 en 39, de aanval van Gog op Israel. Dan zou Rusland zich wel eens kunnen ontpoppen als de grote tegenstander van Israel.

Wellicht is Benjamin Netanyahu de enige wereldleider van dit moment die de apocalyptische aspiraties van de Iraanse machthebbers werkelijk beseft. Laten we bidden voor Netanyahu, dat God hem wijsheid geeft om zijn volk te leiden.

2. God werkt krachtig in het Midden-Oosten
Ondertussen komen in het Midden-Oosten heel veel moslims tot geloof in de Here Jezus. Het lijkt erop dat Hij in deze laatste dagen nog een opwekking onder de moslims in het Midden-Oosten geeft. Tom Doyle, een zendeling in het Midden-Oosten, spreekt over miljoenen moslims, die de afgelopen tien jaar tot geloof zijn gekomen. ‘Eigenlijk is dat het grote nieuws dat verteld moet worden.’
En zeker, hij wordt ook geconfronteerd met fundamentalistische en militante moslims, maar veel moslims zijn niet zo, constateert hij. Hij kent veel ex-moslims, die ooit terrorist waren. ‘Nu zijn ze bereid om hun leven te geven voor de verkondiging van het Evangelie, opdat hun volksgenoten maar over de Here Jezus horen.’

Doyle vertelt verder over een vriend van hem, die sinds 1959 in Israel woont. ‘Toen kende hij maar 4 Joodse mensen die in de Here Jezus geloofden, nu schat hij het aantal Messiasbelijdende Joden in Israel op rond de 10.000. Wereldwijd wordt hun aantal geschat op tussen de 100.000 en 300.000.
Tom Doyle vraagt om gebed voor de voortgang van Gods werk in het Midden-Oosten.

3. Druk op Israel neemt toe
Israel lijkt steeds meer de paria van de wereld te worden. De eisen die door de wereld aan Israel worden gesteld, zijn: erken zo snel mogelijk de Palestijnse staat, verdeel uw land en sta Jeruzalem af aan de Palestijnen, zodat het de hoofdstad kan worden van een zelfstandige Palestijnse staat.
Obama erkent het recht van Israel op Jeruzalem niet en wil de ‘heilige’ plaatsen in Jeruzalem internationaliseren, hoewel Obama moet weten dat zowel Hamas als Fatah een Palestijnse staat voor ogen hebben die reikt van de Jordaan tot aan de Middellandse Zee.

Helaas beseft de wereld niet dat Israel Gods land is, het Joodse volk Gods volk en Jeruzalem Gods stad. Het gebied waar de Palestijnse staat zou moeten komen, is door God overduidelijk aan Israel toegezegd, voor eeuwig. ‘Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven’ (Genesis 12:7). En in Genesis 15:18 lezen we: ‘Te dien dage sloot de Here een verbond met Abram, zeggende: Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven, van de rivier van Egypte tot de grote rivier, de rivier de Eufraat.’
En in Jozua 1:4 staat: ‘Van de woestijn en de Libanon ginds tot aan de grote rivier, de rivier de Eufraat, het gehele land der Hethieten, en tot aan de Grote Zee in het westen zal uw gebied zijn.’

Uiteindelijk staat achter Israel de God van Israel. Elk volk en elke leider die Israel onder druk zet om het land te verdelen, zal daarvan eens de consequenties moeten dragen. Daar is de Bijbel heel duidelijk over. Dat verzin ik niet. Lees maar wat Joel 3 zegt: ‘…Ik zal alle volken verzamelen en afvoeren naar het dal van Josafat, en Ik zal aldaar met hen in het gericht treden ter oorzake van Mijn volk en Mijn erfdeel Israel, dat zij onder de volken verstrooid hebben, terwijl zij Mijn land verdeelden en over Mijn volk het lot wierpen…’
Tot Sion zegt God: ‘Want het volk en het koninkrijk die u niet willen dienen, zullen te gronde gaan, en die volken zullen zeker verwoest worden’ (Jesaja 60:12).
Laat dit een waarschuwing zijn voor alle landen en volken die zich nu tegen Israel keren.

4. Financiële crisis is nog niet voorbij
Ten slotte nog enkele opmerkingen over de financiële crisis. Hoewel er af en toe hoop gloort dat het ergste voorbij is, waarschuwen tal van financiële deskundigen dat het ergste nog moet komen. Een opmerkelijke ontwikkeling is de groeiende onrust in de westerse samenleving. De ‘gewone’ man/vrouw voelt zich de dupe van de bankiers, die zelf goud geld hebben verdiend, terwijl hun bedrijven nu met miljarden overeind worden gehouden.

Alleen God weet hoe de situatie zich verder zal ontwikkelen. Wie let op de ontwikkelingen in de wereld, en die legt naast wat de Bijbel zegt over de eindtijd, zal tot de conclusie komen dat we leven in de laatste dagen die voorafgaan aan de wederkomst van de Here Jezus. Daarom mijn appèl: Maak u klaar voor Zijn komst en voor de tijd die daar direct aan voorafgaat. Bereidt u geestelijk voor op de oordelen van God die over de aarde zullen komen. Dat is onafwendbaar. De profeten spreken daar heel duidelijk over. Lees Daniel, Zacharia en Openbaring maar, om er een paar te noemen.

Als we de Here kennen, hoeven we geen angst of vrees te hebben voor de dingen die gaan komen. Hij wil en zal ons door deze tijd heenleiden, naar Zijn toekomst. Hij zal alle dingen nieuw maken. Het beste komt nog!

Dirk van Genderen[/quote]


Bron: http://www.dirkvangenderen.nl
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Afgewezen »

Ach, we kunnen van alles bedenken en we weten het toch niet.
Dat God 'achter Israël' staat, daar geloof ik niks van. Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Bonny »

Afgewezen schreef:Ach, we kunnen van alles bedenken en we weten het toch niet.
Dat God 'achter Israël' staat, daar geloof ik niks van. Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Maar God vergeet Israel niet, Zijn oogappel!
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Afgewezen »

Bonny schreef:
Afgewezen schreef:Ach, we kunnen van alles bedenken en we weten het toch niet.
Dat God 'achter Israël' staat, daar geloof ik niks van. Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Maar God vergeet Israel niet, Zijn oogappel!
Het volk Israël niet, inderdaad, daarom zal er ook altijd een overblijfsel uit Israël zijn dat zalig zal worden. Maar de staat Israël is niet Gods oogappel, integendeel, die had er nooit mogen komen!
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
Bonny schreef:
Afgewezen schreef:Ach, we kunnen van alles bedenken en we weten het toch niet.
Dat God 'achter Israël' staat, daar geloof ik niks van. Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Maar God vergeet Israel niet, Zijn oogappel!
Het volk Israël niet, inderdaad, daarom zal er ook altijd een overblijfsel uit Israël zijn dat zalig zal worden. Maar de staat Israël is niet Gods oogappel, integendeel, die had er nooit mogen komen!
Waarom niet?
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Bonny »

Afgewezen schreef:
Bonny schreef:
Afgewezen schreef:Ach, we kunnen van alles bedenken en we weten het toch niet.
Dat God 'achter Israël' staat, daar geloof ik niks van. Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Maar God vergeet Israel niet, Zijn oogappel!
Het volk Israël niet, inderdaad, daarom zal er ook altijd een overblijfsel uit Israël zijn dat zalig zal worden. Maar de staat Israël is niet Gods oogappel, integendeel, die had er nooit mogen komen!
Want?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:
Bonny schreef:
Afgewezen schreef:Ach, we kunnen van alles bedenken en we weten het toch niet.
Dat God 'achter Israël' staat, daar geloof ik niks van. Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Maar God vergeet Israel niet, Zijn oogappel!
Het volk Israël niet, inderdaad, daarom zal er ook altijd een overblijfsel uit Israël zijn dat zalig zal worden. Maar de staat Israël is niet Gods oogappel, integendeel, die had er nooit mogen komen!
Waarom niet?
Afgewezen schreef:Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:
Bonny schreef:Maar God vergeet Israel niet, Zijn oogappel!
Het volk Israël niet, inderdaad, daarom zal er ook altijd een overblijfsel uit Israël zijn dat zalig zal worden. Maar de staat Israël is niet Gods oogappel, integendeel, die had er nooit mogen komen!
Waarom niet?
Afgewezen schreef:Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Je bedoelt waarschijnlijk de Erflater.
Afgewezen schreef:Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Of: je krijgt nu Mijn erfenis en straks de (opgestane) Erflater?!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:Je bedoelt waarschijnlijk de Erflater.

Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Of: je krijgt nu Mijn erfenis en straks de (opgestane) Erflater?!
Matth. 21: 37 En ten laatste zond hij tot hen zijn zoon, zeggende: Zij zullen mijn zoon ontzien.
38 Maar de landlieden, den zoon ziende, zeiden onder elkander: Deze is de erfgenaam, komt, laat ons hem doden, en zijn erfenis aan ons behouden.


(Dat krijg je er nu van: als je te veel oudvaders leest, dan vergeet je wat er in de Bijbel zelf staat. ;) )
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Alexander CD »

Afgewezen heeft volgens mij gelijk, nationaal Israël speelt geen beslissende rol meer in de eindtijd, daarvoor in de plaats wel het "Israël Gods"een ieder die bij Christus Jezus hoort, dit Israël Gods is Gods oogappel.Want tegen de joden zegt de Heere Jezus na deze gelijkenis van de wijngaardeniers, het koninkrijk zal van u genomen worden en gegeven worden aan een volk dat wel daarvan de vrucht opbrengt, het Israël Gods.

Christus is de Deur naar dat koninkrijk. Nationaal Israël leidt af van het ware Israël Gods waarvan Jezus Christus de koning is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door refo »

Het Verbond wordt alleen maar groter, niet kleiner.
Van Adam tot Abraham particulier. Persoon na persoon.
Van Abraham tot Mozes patriarchaal. Personen met hun hele familie.
Van Mozes tot Jezus nationaal. Het hele volk Israel.
Vanaf Pinksteren kerkelijk. Het volk Israel, aangevuld met de kerk uit de heidenen.

Dat Israel van nu een seculiere staat is, moet ons niet bedriegen. Dat was in het OT ook regelmatig zo. Toch bleef God het Zijn volk noemen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door jvdg »

refo schreef:Het Verbond wordt alleen maar groter, niet kleiner.
Van Adam tot Abraham particulier. Persoon na persoon.
Van Abraham tot Mozes patriarchaal. Personen met hun hele familie.
Van Mozes tot Jezus nationaal. Het hele volk Israel.
Vanaf Pinksteren kerkelijk. Het volk Israel, aangevuld met de kerk uit de heidenen.

Dat Israel van nu een seculiere staat is, moet ons niet bedriegen. Dat was in het OT ook regelmatig zo. Toch bleef God het Zijn volk noemen.
Mee eens.
God zal Zijn Waarheid nimmer krenken.

Daarom geloof ik vast en zeker, dat de Heere Zijn bondsvolk zal uitredden en handhaven.
Hoezeer de vijand van Hem dan ook hier zijn haat zal doen gelden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door refo »

Door te stellen dat Israel vervangen is door 'de kerk' (eventueel met hoofdletter) gaat in mijn opinie weer terug naar de tijd van voor de zondvloed: hier één en daar één. En zo verliezen we het mondiale en kosmische van het Koninkrijk der hemelen totaal uit het oog.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Dat Israel van nu een seculiere staat is, moet ons niet bedriegen. Dat was in het OT ook regelmatig zo. Toch bleef God het Zijn volk noemen.
In het OT was de staat door God gesticht. Nu is dat niet het geval. Wie zoiets onderneemt buiten en tegen Christus om, is niet in Gods weg, daar kan geen zegen op rusten.
Bovendien is het willen hebben van een staat Israël een teruggaan naar de OT-ische schaduwen. Een teruggaan in de tijd dus.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door jvdg »

Afgewezen schreef:
refo schreef:Dat Israel van nu een seculiere staat is, moet ons niet bedriegen. Dat was in het OT ook regelmatig zo. Toch bleef God het Zijn volk noemen.
In het OT was de staat door God gesticht. Nu is dat niet het geval. Wie zoiets onderneemt buiten en tegen Christus om, is niet in Gods weg, daar kan geen zegen op rusten.
Bovendien is het willen hebben van een staat Israël een teruggaan naar de OT-ische schaduwen. Een teruggaan in de tijd dus.
Lees het OT nog maar weer, en weer, en weer,.........

Zou God Zijn gena gewissen, eeuwig Zijn beloftenissen missen, Zijn gena..........................
Gesloten