Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Ben je het eens of oneens met de stelling? Graag keuze in topic toelichten.

Eens
12
40%
Oneens
18
60%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Re:Romeinen 11 verzen 25 tot en met 32

Bericht door Afgewezen »

Jacobse schreef:Beste Alexander,
kan je nou niet lezen, of wil je nou niet lezen?
Romeinen 11 verzen 25 tot en met 32 ( plus de extase bij Paulus daarover in de verzen 33 tot en met 36 ) gaat, dat staat er toch overduidelijk, UITSLUITEND over de joden.
Wij, van oorsprong heidenen, zijn aan de beurt geweest in de verzen 13 tot en met 24. En hoe!: wees niet hoogmoedig maar vrees ( vers 20 ).
Vers 32: God heeft hen allen - het gaat uitsluitend over joden - onder de ongehoorzaamheid besloten ( met als doel ) om Zich over hen allen te ontfermen. "Over hen allen", over alle joden; dat staat er; en hoe dat gaat?: op Gods tijd en op Zijn wijze zal Hij dat - Paulus noemt het een geheimenis, vers 25 - onthullen en waarmaken.
Ik denk wel eens: De Heere doet - God zij dank - het met ons, individueel, en -zo lijkt het mij gegeven het vorenstaande- met de joden wellicht collectief.
Zoals je weet, bestaat er verschil van mening over hoe dit gedeelte van Romeinen 11 gelezen moet worden. Te zeggen 'daar staat het', gaat dus wel iets te kort door de bocht.
Een paar opmerkingen: 'hen allen', zijn dat alle Joden, hoofd voor hoofd? Dat zul je toch niet willen beweren, hoop ik. Gezien de context zou dit heel goed kunnen slaan op allen die geroepen zijn, zowel Joden als heidenen.
Het heil is en blijft voor de Joden, dát is het wat Paulus hier stelt. Ondanks dat zij Christus verworpen hebben, blijft de deur voor hen openstaan, kunnen zij wederom ingeënt worden in de stam. Eén stam, één heil, één verbond - dus geen apart, eventueel aards getint, heil voor de Joden.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Alexander CD »

Jacobse schreef:Beste Alexander,
kan je nou niet lezen, of wil je nou niet lezen?
Romeinen 11 verzen 25 tot en met 32 ( plus de extase bij Paulus daarover in de verzen 33 tot en met 36 ) gaat, dat staat er toch overduidelijk, UITSLUITEND over de joden.
Wij, van oorsprong heidenen, zijn aan de beurt geweest in de verzen 13 tot en met 24. En hoe!: wees niet hoogmoedig maar vrees ( vers 20 ).
Vers 32: God heeft hen allen - het gaat uitsluitend over joden - onder de ongehoorzaamheid besloten ( met als doel ) om Zich over hen allen te ontfermen. "Over hen allen", over alle joden; dat staat er; en hoe dat gaat?: op Gods tijd en op Zijn wijze zal Hij dat - Paulus noemt het een geheimenis, vers 25 - onthullen en waarmaken.
Ik denk wel eens: De Heere doet - God zij dank - het met ons, individueel, en -zo lijkt het mij gegeven het vorenstaande- met de joden wellicht collectief.Zoals Jozef zich openbaarde aan ALLE broers gelijktijdig, en van schrik en verbijstering deinsden ze toen eerst zelfs nog even terug ( Genesis 45 vers 3 ) en wel tot het moment dat Jozez zelf ( vers 15 ) hen omarmde. Zoals Zacharia 12 vers 10 en volgende zegt: grote spijt collectief omdat ze HEM Die doorstoken werd eerst dan herkennen en erkennen. De Heere mag toch ook met hen een andere weg gaan dan met U en mij? Er is onder de hemel geen andere NAAM waardoor we behouden zullen worden - Handelingen 4 vers 12 - dan de Naam van de Heere Jezus Christus; dat geldt voor jood en niet-jood. maar de weg waardoor Hij Zelf ons en hen tot het heil in Christus wil leiden - want het is niet uit U en mij en niet uit ons, het is al uit Hem -daarin is HIJ vrij. Vrije genade, die de Koning der koningen, naar Zijn welbehagen, op Zijn tijd en op Zijn wijze, geeft.
Thomas
Nogmaals, neem en lees! De Schrift is HET antwoord.
Beste Thomas, dit is helaas jouw uitleg, de bijbel zegt, Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging;
Zoals jij het erin leest zo zie je het, maar er is ook een context. Alle vragen die ik jou gesteld heb, heb ik geen antwoord op gekregen.
En nu doe je net of ik niks geschreven heb. Nogmaals leg ik er de nadruk op,

Alle Profetie slaat op Christus, Christus is het centrum van de bijbel niet het natuurlijke Israël, eigenlijk moet je als er Israël staat eerst Christus lezen.
Israél is de knecht Gods, eerst het natuurlijke Israël, deze heeft op alle fronten gefaald als Gods knecht en er is niks van terechtgekomen, totdat God in Zacheria 11 zegt geef Mij Mijn loon ik ben niet langer jullie Herder, en zij wogen 30 zilverstukken af.
Toen kwam de Tweede Knecht Israël, Jezus Christus, Hij heeft God volmaakt gediend, door Hem alleen zijn de beloften.
Daarom zegt de Heere Jezus ook het koningschap zal van jullie (natuurlijk Israël)afgenomen worden en aan anderen gegeven die wel daarvan de vrucht opbrengen.
In een tijd van afval van het ware geloof komen deze Joodse dromen als een oordeel terug en verliest men het rechte zicht op onze Heere en Heiland die alleen alle eere toekomt. Lees dat stuk wat ik over Zacharia 11 geschreven heb er ook eens op na.
Ik hoop dat je zo ook een recht zicht op de schriften krijgt.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: verstaat ge ook wat ge leest?

Bericht door Jacobse »

Beste Alexander,
wat ik schrijf is niet mijn uitleg; het is wat de Bijbel zegt. Of het mij aanstaat of jou of wie ook, is daarbij niet van belang; desnoods ook niet als het buiten "klassieke" paden zou gaan.
Voor mij is kern de glorie die aan onze Heere Jezus Christus toekomt voor het door Hem en door Hem alleen -IK heb de pers alleen getreden, Jesaja 63 vers 3 - volbrachte werk als Hogepriester op Golgotha en gelijktijdig in het hemelse heiligdom waar de brief aan de Hebreeën hoofdstuk 9 verzen 23 en 24 van spreekt, aan Hem en aan Hem alleen komt toe alle eer en glorie en hulde en aanbidding in alle eeuwigheid Amen. Wat een dag, wat een morgen, als waarheid wordt dat alle knie zich voor Hem zal buigen en alle tong Hem zal belijden.
Daar zal ook kenbaar zijn, voor een ieder, dat HIj elke gelovige geleid heeft tot het heil; want uit zichzelf, uit mijzelf, uit jouwzelf, is er niemand die naar God vraagt of Hem zoekt, ook -was het maar anders - ik niet. Vrije genade, Goddelijk recht, verzoening klaargelegd van voor de grondlegging der wereld.
Daar is niets van mij en niets van jou bij. Geen enkele reden voor roem aan onze zijde; integendeel. Ik herhaal maar eens Romeinen 11: wees dankbaar en vrees.
Geen enkele reden om als het ware een visie/oordeel en dus inhoudelijk bewust of onbewust kritiek te hebben op hoe God wenst om te gaan met Zijn aloude Bondsvolk Israël. ook dat staat in Romeinen 11 heel duidelijk: God neemt op Zijn tijd en op Zijn wijze de bedekking die nog op hen - als volk - ligt, weg.
Dat wij, jij en ik, er bij mogen horen, is letterlijk een Godswonder. Lees Jesaja 56 er nog eens bij: we zijn als niet-joden, zegt De Heere aldaar, vreemdelingen die zich - door Gods gunst, want het niet uit ons -"bij de Heere aansloten om Hem te dienen en om de Naam de Heren lief te hebben ". Wilde takken, Romeinen 11, vreemdelingen, Jesaja 56; niettemin nu huisgenoten Gods, omdat Jezus Christus ons heeft gekocht met zijn dierbaar bloed.
Beste Alexander, alleen Gods Woord is een lamp voor onze voet, en een licht op ons pad.
Moge dat licht, en uitsluitend dat licht,en niet dat van onszelf of vanuit traditie, ons allen, ook jou en mij, de weg wijzen en blijven wijzen, tot het uitkomt in het Jerusalem dat boven is hetwelk is ons aller moeder.
Met vriendelijke groet,
Thomas
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Alexander CD »

Beste Alexander, alleen Gods Woord is een lamp voor onze voet, en een licht op ons pad.
Moge dat licht, en uitsluitend dat licht,en niet dat van onszelf of vanuit traditie, ons allen, ook jou en mij, de weg wijzen en blijven wijzen, tot het uitkomt in het Jerusalem dat boven is hetwelk is ons aller moeder.
Met vriendelijke groet,
Thomas
Thomas dat is ook mijn wens!
Er is niks van onszelf bij, alles een genadegave in Christus.
Geen enkele reden om als het ware een visie/oordeel en dus inhoudelijk bewust of onbewust kritiek te hebben op hoe God wenst om te gaan met Zijn aloude Bondsvolk Israël. ook dat staat in Romeinen 11 heel duidelijk: God neemt op Zijn tijd en op Zijn wijze de bedekking die nog op hen - als volk - ligt, weg.
We kunnen de heilsgeschiedenis niet weer terugdraaien, Israël was eens alleen deel van Gods kerk, nu is dat uitgebreidt naar alle volken.
Dat het licht alleen op het natuurlijke Israël wordt gelegd door sommige groepen, verduistert het evangelie waarin Christus het alleenrecht heeft op de naam Israël( Prins met God).
En alle beloften zijn alleen door Christus ja en amen zijn, buiten Christus is er alleen zieleverderf, geen leven ook niet voor het natuurlijke Israël. Christus eer mag niet weggenomen worden door het natuurlijke Israël een status te geven die het niet heeft.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Zacharia 12

Bericht door Jacobse »

Beste Alexander,
als je spreekt over de eer die aan Christus toekomt, ga ik helemaal mee:
Hij heeft gezworen dat eens, op de Grote Morgen, alle knie zich voor Hem zal buigen en alle tong Hem zal belijden; Openbaring 1 vers 4 zegt dan ook: "HEM zij de heerlijkheid en de kracht tot in alle eeuwigheden. Amen."
En als je spreekt over de joden in de relatie met Christus, dan ligt dat niet anders !. Want ga je er dan niet ten onrechte aan voorbij, 1) dat Romeinen 11 vers 26 zegt dat HIJ de goddeloosheden ( ! ) van Jakob zal afwenden en hun zonden zal wegnemen, en dat 2) Zacharia 12 vanaf vers 10 het onvoorstelbare omvangrijke en diepe berouw beschrijft dat er jegens HEM zal zijn zodra werkelijkheid wordt wat daar staat: "ze zullen HEM aanschouwen Die ze doorstoken hebben ".
Wat een toekomst, voor allen die ingeschreven staan in het boek des levens dat -alleen- HET LAM bijhoudt; Openbaring 21 vers 27.
Thomas
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Alexander CD »

Thomas lees dit ook eens ibt Israël.

.
En ik nam mijn stok LIEFELIJKHEID, en ik verbrak denzelven, te niet doende mijn verbond, hetwelk ik met al deze volken gemaakt had.
Die geloven in een toekomstig herstel van de natie Israël hebben nooit goed begrepen wat deze uitspraak van Zacharia toch inhoudt.
We vragen onze vrienden toch deze uitspraak van Zacharia serieus te nemen, Christus heeft het verbond met het aardse volk verbroken om het nooit meer te herstellen.
9. Zacharia is de laatste van alle profeten, behalve Maleachi en deze bevestigt Zacharia’s woorden, het laatste woord is vloek.( Met een vloek zijt gij vervloekt, omdat gij Mij berooft, zelfs het ganse volk)
VERS 11 . Dus werd het te dien dage vernietigd, “te dien dage”, is de dag dat ze Christus gekruisigd hebben. Dat was alleen het einde van Israël naar het vlees, Israël naar de geest bleef Gods volk, de ellendigen onder de schapen, die hebben gezien dat dit een woord des Heeren was.
De Goede Herder gaat voort( in de persoon van Zacharia) en vraagt Zijn loon, het teken dat Zijn ambt is beëindigd, het aardse volk is niet langer Zijn kudde.
Weinig recht is gedaan aan vers 12 en 13 bij geen enkele richting van interpretatie, we zullen proberen dit te repareren.
God heeft zijn woord teruggenomen van de zondige natie, vs 9 “Ik zal u niet meer weiden”. Het verbond dat hen maakte tot een bevoorrechte ontvanger van dat woord is nu voor altijd verbroken(vs10). Nu moet alleen het contract nog beëindigd worden, de Herder vraagt Zijn volle loon. Hij ontvangt Zijn prijs, dertig zilverlingen.
Hier eindigt het letterlijke en begint het profetische, wat door velen over het hoofd is gezien. Het is duidelijk dat de Herder zijn loon nooit heeft ontvangen, hij heeft het zelfs nooit gezien, Judas Iskariot had het op zak. Hier ontbreekt de zin van het letterlijke en begint het profetische.
In het volgende vers, in gehoorzaamheid aan Gods woord, geeft de Herder het geld aan de (tempel) pottenbakker. In het evangelie kreeg de pottenbakker geen geld, nog gaf de Herder het geld, het geld kwam terug bij de priesters toen Judas het in de tempel wierp. De priesters konden het niet in de schatkist terug doen want het was bloedgeld. Ze kochten het veld van de pottenbakker aan het begin van de vallei van de zoon van Himmon, buiten de stadsmuren, gewijd aan de onwaardigen, om vreemdelingen en heidenen te begraven, die toch de joodse begraafplaatsen zouden ontheiligen.
Maar waarom wordt de pottenbakker genoemd? Omdat Zacharia’s profetie diep geworteld is in Jeremia. En om de juiste betekenis te vinden moeten we teruggaan naar Jeremia( bekende en veel misbruikte) hoofdstukken 18 en 19.
Jeremia moet naar het huis van de pottenbakker gaan, het huis van de vakman die zorgde voor de tempel potten.
Daar ziet hij de pottenbakker (representatief voor de Heere) aan het werk op de schijven. Het vat dat hij maakte werd verdorven als leem en hij maakte er weer een ander vat van en dan komen de woorden des Heeren.
7. In een ogenblik zal Ik spreken over een volk en over een koninkrijk, dat Ik het zal uitrukken, en afbreken, en verdoen;
9.Ook zal Ik in een ogenblik spreken over een volk en over een koninkrijk, dat Ik het zal bouwen en planten;De actie wordt uitgelegd aan Jeremia, het vat is Israël naar het vlees, het heeft gefaald en is verworpen en wordt afgevoerd. Een ander vat, de NT kerk wordt gemaakt van de ruïne van het eerste vat.
In hoofdstuk 19 gaat het verder in gehoorzaamheid aan het woord van God, neemt Jeremia een aarden vat gaat naar het dal van de zonen van Himmon bij de poort ten oosten van Jeruzalem, de poort die uit kijkt over het land der heidenen. Daar gooit hij het vat kapot en verklaart,
Zo zegt de Heere der heirscharen: Alzo zal Ik dit volk en deze stad verbreken, gelijk als men een pottenbakkersvat verbreekt, dat niet weder geheeld kan worden; en zij zullen hen in Tofeth begraven, omdat er geen andere plaats zal zijn om te begraven.De onomkeerbaar doem over nationaal Israël, het vat kan niet weer gerepareerd worden, ondanks de voorbarige conclusie van de Post ‘s en Pre’s ze hadden beter eerst Zacharia en Jeremia kunnen lezen.
Zacharia is de geïnspireerde opvolger van Jeremia, het is duidelijk van hoofdstuk 19: 6 waar de dal van de zonen van Hinnom, of Tofeth een nieuwe naam krijgt, moorddal, hiervan leidt Zacharia af slachtschapen ( hfdst 11)
Betalen voor hun eigen begrafenis.
De twee profetieën hangen aan elkaar. De tempelpriesters in de dagen van de Heere Jezus kregen hun geld terug en kochten daarvoor het pottenbakkers veld, maar ze hadden niet door dat ze voor hun eigen begrafenis als natie betaalden, met verradersgeld.
Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Mister »

@ Alexander CD: wat is je bron?
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Alexander CD »

All by Grace, Prophecy spiritually understood.
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door backtobasic »

Alexander CD schreef:
Klaio schreef:Ik neem aan dat je niet bedoelt dat Israël je interesse niet meer heeft. Volgens mij kan en mag een christen daar niet ongeïnteresseerd tegenoverstaan.
Wanneer je intussen je standpunt bepaald hebt aangaande de "toekomst van Israël", kan ik mij wel voorstellen dat je geen interesse meer hebt in de vele speculatieve theorieën en beschouwingen daaromtrent. Misschien bedoel je dat!?
Alexander CD schreef:Mooi Gian, maar het heeft mijn interesse niet meer.

Maar vertel eens wat spreekt jou daar in aan?
Daar ben ik nou wel weer in geïnteresseerd
Ik neem aan dat je niet bedoelt dat Israël je interesse niet meer heeft. Volgens mij kan en mag een christen daar niet ongeïnteresseerd tegenoverstaan.
Wanneer je intussen je standpunt bepaald hebt aangaande de "toekomst van Israël", kan ik mij wel voorstellen dat je geen interesse meer hebt in de vele speculatieve theorieën en beschouwingen daaromtrent. Misschien bedoel je dat!?
Waarom heeft Israël de interesse van veel mensen, omdat ze verwachten dat God zo met dit volk zal handelen naar hun eigen speculaties. Op deze manier krijgt Israël voor hen iets, wat Ajax ook voor veel mensen is. als supporter spelen ze toch mee.
God zegt in de bijbel de zichtbare dingen ( de natie Israël) gaan voorbij, maar het onzichtbare ( het geestelijke Israël) dat blijft. Natuurlijk heeft Israël meer mijn interesse als menig ander land omdat het eens Gods volk was en je er vanuit het oude testament zo bekend mee bent.
Maar ik denk dat de meeste christenen die belangstelling hebben voor Israël naar het verkeerde Israël zitten de kijken.
Omdat Israel "eens" G'd's volk was???
Dat is het nog steeds en zal het altijd zijn!
Zijn belofte van eeuwige liefde en koorden van goedertierenheid gaat nooit verloren.
Zowel de Holocaust als de wonderlijke overwinning op G'd's vijanden om hen heen daarna, zijn het Teken van een liefhebbende Vader, hoe hard dit ook klinkt.
Zoals in OT tijden straft en zegent Hij hen.Nog steeds niet met het beloofde resultaat, omdat het getal der heidenen nog niet vol is.
En dat zijn wij,de heidenen.
Sola Scriptura
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

naar hun eigen speculaties en zo verkeerd kijken naar Israël

Bericht door Jacobse »

Beste Alexander,
we zijn wel wat van je gewend inmiddels, maar dit gaat te ver.
"Naar hun eigen speculaties? "Neen, de scribenten als dor jou bedoeld, wensen de Bijbel - en alleen de Bijbel -tot richtsnoer te hebben.
"Verkeerd kijken naar Israël ?"Op grond waarvan, van welke Bijbelteksten, zouden ze dan verkeerd kijken; toch niet omdat ze het anders zien dan zoals jij het-ongefundeerd, maar wel verwijtend - meent?
Je hebt het idee fixe: de kerk is in plaats van Israël gekomen, alle beloften Gods voor Sion en Jerualem en Israël zijn nu -alleen - voor "de "kerk . Op grond van welke Bijbelplaatsen meen je dat nou, of kan je het menen?
Denk je nou werkelijk dat God Zijn verbond met Abraham, een eeuwig verbond - Genesis 17 vers 7 - niet houdt: Hij Wiens woorden ja en amen zijn? Als je dat echt denkt,en blijft vinden, is dat voor mij een zeer zondig tekort doen aan De Eeuwige Hij zij geprezen en Zijn onwankelbare beloften. Vanavond na het eten lazen we Jeremia 30-33. Geschreven zo ongeveer 600 jaar vóór Christus, toen er overigens van enigerlei kerk nog geen sprake of gedachte was of kon zijn.Ik lees daar, Jeremia 31 vers 3, en het gaat daar naar uit de tekst blijkt over God in Zijn relatie met uitsluitend Israël: "IK heb u liefgehad met een eeuwige liefde."
Verder lees ik daar dat God Zelf de ongerechtigheden van Juda ( twee stammen rijk ) en van Efraïm ( tien stammen rijk ) zal vergeven; en dat de verstrooiden worden teruggehaald door God uit het noorden en uit het zuiden, naar Israël. Dat er weer op de bergen van Efraïm zal worden geroepen om op te gaan naar God in Sion. Dat de Heere - met Juda en Israël - een nieuw verbond zal sluiten - Jeremia 31 vers 34- "want IK zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken ".
Beste Alexander, staat het God vrij om zo te handelen, als Hij dat wil, met Zijn oude bondsvolk?
Of weet je het beter dan HIJ ?Of gun je het aan hen niet, dat zij -wellicht als de werkers van het laatste uur -toch in Gods gunst en genade en langs Zijn wegen, naar Zijn heilsplan - ook behouden zullen gaan worden?
Eerder is al gezegd: Zacharia12 vers 10: zij -de joden - zullen MIJ zien DIE doorstoken is, en diep berouwen dat zij HEM niet eerder als de Messias omheld hebben. Ook is eerder gezegd, Romeinen 11 vers 26, dat na het ingaan van de volheid der heidenen, De Verlosser de goddeloosheden van Jakob zal afwenden en hun zonden zal wegnemen, waarbij "aldus zal gans Israël behouden worden ".Israël, het nageslacht van Abraham,dat staat er; wij heidenen- de latere kerk - kwamen in dat hoofdstuk eerder uitgebreid ter sprake, als gered door Christus.
Thomas
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Alexander CD »

backtobasic schreef:Omdat Israel "eens" G'd's volk was???
Dat is het nog steeds en zal het altijd zijn!
Zijn belofte van eeuwige liefde en koorden van goedertierenheid gaat nooit verloren.
Zowel de Holocaust als de wonderlijke overwinning op G'd's vijanden om hen heen daarna, zijn het Teken van een liefhebbende Vader, hoe hard dit ook klinkt.
Zoals in OT tijden straft en zegent Hij hen.Nog steeds niet met het beloofde resultaat, omdat het getal der heidenen nog niet vol is.
En dat zijn wij,de heidenen
eerst maar eens back to the bible, heb je nooit gelezen "het koninkrijk zal van u genomen worden en aan anderen gegeven die wél de vrucht opbrengen"?
Het is vaak een kwestie van wat wil ik aannemen, en wat voor betekenis heeft die tekst dan, volgens jouw blijft het koninkrijk bij de Joden, dus graag uitleg!
Zijn belofte van eeuwige liefde... gaat nooit verloren, inderdaad Paulus legt dat uit in de Romeinenbrief.
Doch ik zeg dit niet, alsof het woord Gods ware uitgevallen; want die zijn niet allen Israel, die uit Israel zijn.

Noch omdat zij Abrahams zaad zijn, zijn zij allen kinderen; maar: In Izaak zal u het zaad genoemd worden.

Dat is, niet de kinderen des vleses, die zijn kinderen Gods; maar de kinderen der beloftenis worden voor het zaad gerekend.
De bijbel is heel duidelijk niet allen horen bij het IsraëlG'ds, niet de natuurlijke kinderen worden voor zaad gerekend maar de geestelijke, het gaat om een geestelijk volk.
Waarom neem je dit niet aan? het kan toch niet duidelijker?

ik zou de holocaust er maar buitenlaten daar spreekt de bijbel niet over, het is zeker Gods genade dat er nog Joden zijn overgebleven maar hetzelfde geldt voor ons allen.
Als het getal van de heidenen(volken) vol is, is ook de genadetijd voorbij.
In het oude testament was er één volk, het nieuwe testament is genadetijd voor al de volken(heidenen+Israël).
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

joden en de brief aan de Romeinen

Bericht door Jacobse »

Beste Alexander,
het is niet gemakkelijk om met jou te communiceren. Je gaat NIET in op de aangereikte Bijbelteksten, en zelf schreeuw je maar wat rond en laat het dan aan de ander over om daar commentaar op te gaan geven. Dat is helaas de tactiek van : ik ga niet op jouw argumenten in ( omdat ik er geen weerwoord op heb ), maar kom met weer iets anders en als je me daarin niet tegenspreekt heb ik toch gelijk.
Nou dat heb je niet!
Ik constateer dat je op alle aangereikte teksten geen antwoord hebt; dus die erken je, ook inhoudelijk als juist en terzake; maar je verzwijgt ze omdat de uitkomst je niet aanstaat.
Ik constateer verder dat je- Jehova getuigen doen net zo - dan weer met ineens andere teksten aankomt, die echter geen van alle bewijzen
wat je voorstaat, integendeel.
Romeinen 3 vers 3. Het gaat daar over de joden. Wat zegt Paulus daar?"Wat toch is het geval? Als sommigen ontrouw zijn geworden, zal dan hun ontrouw de trouw Gods teniet doen? VOLSTREKT NIET ! "Gods trouw blijft, uiteraard, volstrekt en onvermonderd voortduren; hoe kan het anders!!!
Mattheüs 21 vers 43 e.v., inzake "IK zeg U dat het Koninkrijk van U zal weggenomen worden"; geeft vers 45 aan voor wie dat geldt: "en toen de overpriesters en de Farizeeën Zijn gelijkenissen hadden gehoord, begrepen zij dat HIJ hen bedoelde" . Hun priesterlijke bediening wordt weggenomen; uiteraard, omdat en toen HIJ als Hogepriester - brief aan de Hebreeën, hoofdstuk 9 - het unieke offer volbracht door Zich als smetteloos LAM te offeren aan God in het hemelse heiligdom.
Realiseer je nou eens, beste Alexander, dat je - zeker in de ogen en zienswijze van je debaters - de Bijbel en daarmee De Allerhoogste en ZIJN beloften - geweld aandoet; en je debaters dienovereenkomstig verdriet bezorgt.
Thomas
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Bureaucraat »

Het is verspilde moeite, Jacobse.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Afgewezen »

Kan deze discussie ook alleen met argumenten gevoerd worden, zonder elkaar te bestoken met beschuldigingen?
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Calvijn en de oprichting van de staat Israël in 1948

Bericht door Jacobse »

Het gaat om een woord tegen een scribent, die zich ziende blind en horende doof houdt, en hier ernstig afbreuk doet aan hetgeen de Bijbel zegt over God en Zijn beloften en Zijn Woord, en derhalve aan Gods eer.
Misschien dat dan een indringende oproep als bedoeld, het egelstellingse pantser van Alexander vermag te doorbreken.Is de hartelijke wens van
Thomas
Plaats reactie