de Palestijnen

Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Laten ze er lekker Palisraëlestina van maken of zo. ;)

Of een VN-protectoraat. 't Is immers heilig land voor joden, christenen en moslims.
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Laten ze er lekker Palisraëlestina van maken of zo. ;)

Of een VN-protectoraat. 't Is immers heilig land voor joden, christenen en moslims.
Verhip...........een protectoraat wás het al eens: een Brits protectoraat, waaraan in 1948 een einde kwam toen David Ben Goerion de eerste president van het nieuw gestichte moderne Israel werd.

Maar, het volk dat wij nú kennen als Palestijnen kwam oorspronkelijk uit de regio Jordanië.............
Het schijnt dat het niet erg druk was in Palestina, eind 19e eeuw. Mark Twain heeft het dacht ik eens beschreven als een desolate wildernis. Maar voor zover ik heb begrepen hebben er wel altijd Arabieren gewoond.
de Paus

Bericht door de Paus »

Oorspronkelijk gepost door MB
Moeten de Palestijen weggaan uit Israel.
Of mogen ze daar wonen waar ze al duizenden jaren hebben gewoond.
Staat er in de Bijbel iets over volken die de toegang tot het Heilige Land wordt ontzegd?
Volgens mij was iedereen welkom, behalve in de tempel...

Wat mij betreft mogen er best Palestijnen in Israel wonen.
Adorote

Bericht door Adorote »

Laat de ChristelijkePalestijnen gewoon wonen in Israel het is hun geboorte en erfgrond.

Zo ook voor hen bidden daar zij tussen twee vuren zitten de navolgers van mohammed en de joden.
yael84

Bericht door yael84 »

ik heb gekozen voor optie 2, ondanks dat ik liever zou zien dat ze bv. in Jordanie of Libanon of een ander Arabisch land gingen wonen en ophielden Israel lastig te vallen met hun terrorisme. Maar daarnaast kun je niet een heel volk deporteren en hebben ze wel recht op een menswaardigbestaan zoals iedereen dat heeft. Of een eigen staat Bijbels is ben ik zelf nog niet uit, als God geen Palestijnse staat wil in Zijn land Israel zal dat ook niet gebeuren. (dat geef ik dan ook in Zijn handen.)
Yapio

Bericht door Yapio »

In het door Israël 'gecontroleerde' gebied wonen zo'n 5 miljoen Arabieren, bijkans 1 miljoen van hen (m.n. in Galilea!) is tevens Israëlisch staatsburger!
Deze mensen hebben dus sowieso recht om in Israël te wonen, de iure én de facto!

Dan wonen er op de Westbank nog eens zo' n 3 miljoen palestijnen, nagenoeg allen daar geboren én getogen.
En dan zijn er nog eens zo'n 1,3 miljoen Palestijnen in het overbevolkte 'Gaza'.

Elk plan om deze mensen te deporteren moet afgedaan worden als 'immoreel' en gespeend zijnde van elke zin voor realiteit!

Hooguit raakt Israël de Palestijnen in Gaza 'kwijt', niet door hen te deporteren, maar door zelf 'Gaza' te verlaten!

Een Israël zónder Palestijnen (Moslims, Christenen, Druzen) is ondenkbaar!
Sabra

Bericht door Sabra »

Oorspronkelijk gepost door Yapio

Een Israël zónder Palestijnen (Moslims, Christenen, Druzen) is ondenkbaar!
Nee hoor, dat is heel goed denkbaar. Zeker wanneer de Palestijnen blijven vechten voor de vernietiging van de staat Israël.

Overigens zou ik de Druzen niet willen scharen onder de Palestijnen. Die behoren tot een hele andere groep dan wat men de Palestijnen noemt.
Gebruikersavatar
Yael
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 apr 2004, 18:35
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Yael »

Oorspronkelijk gepost door Yapio
In het door Israël 'gecontroleerde' gebied wonen zo'n 5 miljoen Arabieren, bijkans 1 miljoen van hen (m.n. in Galilea!) is tevens Israëlisch staatsburger!
Deze mensen hebben dus sowieso recht om in Israël te wonen, de iure én de facto!

Dan wonen er op de Westbank nog eens zo' n 3 miljoen palestijnen, nagenoeg allen daar geboren én getogen.
En dan zijn er nog eens zo'n 1,3 miljoen Palestijnen in het overbevolkte 'Gaza'.

Elk plan om deze mensen te deporteren moet afgedaan worden als 'immoreel' en gespeend zijnde van elke zin voor realiteit!

Hooguit raakt Israël de Palestijnen in Gaza 'kwijt', niet door hen te deporteren, maar door zelf 'Gaza' te verlaten!

Een Israël zónder Palestijnen (Moslims, Christenen, Druzen) is ondenkbaar!
Hmm het valt nog te bezien of een goede oplossing was daar weg te gaan uit de Gazastrook. De tijd zal het leren.

'k Hoop voor beide partijen dat er vrede komt. (maar of het weggeven van het land de oplossing is... misschien eerder de komst van de Messias.)
Plaats reactie