Het is begrijpelijk dat Israël sjeik Yassin heeft gedoo

Harry

Bericht door Harry »

Oeps....
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door kever
En als je met zo'n iemand als Yassin niet kunt onderhandelen moet je hem dan maar zijn gang laten gaan?? Dat kan toch niet!!
En wat zit er volgens jou ( Harry) tussen onderhandelen en aan flarden schieten???

KEVER
Datgene wat je in een rechtsstaat met criminelen en terroristen doet: die pak je op en berecht je! Waarom geldt de Israelische jurisprudentie niet in de bezette dan wel bevrijde gebieden?
Al veroordeel je iemand na een proces tot de doodstraf vind ik dat van een andere orde dan iemand lukraak liquideren.
kever

Bericht door kever »

Dus volgens jou moesten ze hem eerst netjes gevangen nemen( met alle gevaren van dien) dan berechten ( ze zouden de halve wereld op hun nek krijgen) en dan tot doodstraf beoordelen. Sorry maar dat vindt ik juridisch geneuzel.
Israel is namelijk in oorlog!!!!
Harry

Bericht door Harry »

De halve wereld krijgen ze nu ook op hun nek en daar trekken ze zich niets van aan. Dus dat zou anders ook niet zo'n probleem zijn. Volgens mij zou het op meer goodwill kunnen rekenen door juridischer juister te handelen, ook al stuit dit op praktische bezwaren. Schieten vanuit een helikopter is natuurlijk wel zo makkelijk. Met Yassin valt niet te onderhandelen, hij heeft de vernietiging van de staat Israel op het oog. Ik ben dan ook blij dat dit sujet is verdwenen, maar vraag me toch in alle eerlijkheid af of liquideren de juiste methode is.
kever

Bericht door kever »

Hoe wil jij toch ooit zo'n figuur levend in handen krijgen?? Dan vraag je om slachtoffers. Nu heeft die terrorist gekregen wat hij verdient heeft ( de dood) maar anders had het wel eens onschuldige mensenlevens kunnen kosten. Dan is het toch volstrekt logisch dat ze het zo doen! En wat ik net ook zij: ze zijn in oorlog!!
Harry

Bericht door Harry »

Ook al ben je in oorlog, dat rechtvaardigt nog niet al je daden. Ook in tijden van oorlog zijn er voor een land met een hoge moraal spelregels. Overigens ben ik het niet met je eens dat het land in een oorlog is, maar dat heeft te maken met mijn conventionele kijk op oorlog. En het is off-topic.
Met de intelligence van de joodse staat een het nummerieke overwicht was het absoluut mogelijk geweest om Yassin levend in handen te krijgen. Met alle risico's vandien, dat geef ik toe. Maar horen die niet bij een oorlog?(!)
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door kever
Hoe wil jij toch ooit zo'n figuur levend in handen krijgen?? Dan vraag je om slachtoffers. Nu heeft die terrorist gekregen wat hij verdient heeft ( de dood) maar anders had het wel eens onschuldige mensenlevens kunnen kosten. Dan is het toch volstrekt logisch dat ze het zo doen! En wat ik net ook zij: ze zijn in oorlog!!
Deze methode heeft overigens ook onschuldige mensenlevens gekost, want Yassin was niet het enige slachtoffer tijdens dat bewuste bombardement.
kever

Bericht door kever »

Klopt, een aantal andere terroristen zijn ook om gekomen!
Harry

Bericht door Harry »

Oh ja, bij jouw zijn kinderen onder de zes natuurlijk ook al terrorist!
kever

Bericht door kever »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Oh ja, bij jouw zijn kinderen onder de zes natuurlijk ook al terrorist!
Dat zijn jouw woorden!
Maar dat er kinderen om zijn gekomen is vreselijk. Maar hoe hadden ze dat moeten voorkomen, het is daar oorlog Harry.
Harry

Bericht door Harry »

Nieuw topic wellicht, of er daadwerkelijk oorlog is. Ik denk niet dat Israel blij is met deze term want bij een oorlog speelt daadwerkelijk oorlogsrecht, en dat is echt geen juridisch geneuzel. Overigens geef ik toe dat ik dat van die kinderen onder de zes in je mond legde en dat was inderdaad niet wat je beweerde.
Plaats reactie