Saddam gearresteerd: Weg voor Iraakse democratie nu vrij?

SGpeetje

Saddam gearresteerd: Weg voor Iraakse democratie nu vrij?

Bericht door SGpeetje »

Ik betwijfel of er in Irak t.o.v. de periode voor de arrestatie van SH, nu meer kansen zijn voor een democratie.

Gezien de recente aanslagen , na zijn arrestatie, ben ik bang dat de aanslagen niet opzullen houden maar eerder intensiveren. Aanhng van SH zal zijn berechting nl. niet pikken.

Frappant dat je ook alleen beelden ziet van blije Irakezen.

Moet SH door Amerikanen of door Irakezen berecht worden?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Door de irakezen zelf. Lijkt me logisch
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Vraagje in dit verband: welke Irakezen? Pro-Saddam of contra-Saddam.
Wat is überhaupt 'een Irakees'?

Als er echt een democratie wordt voorgestaan moet er eerst een referendum komen.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Ben heel bang van niet.
Vanwege onderlinge verschillen tussen de verschillende islamitische groepen, de aanwezigheid van Koerden en de islamitische invloeden van buitenaf.
Hopelijk krijgen we geen Iraanse toestanden maar zie het somber in.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

[quote]
De Amerikaanse president Bush heeft zijn roep om democratie in Midden-Oosten herhaald.
Bush zei in een toespraak voor de National Endowment for Democracy dat de regio zich op een keerpunt in de geschiedenis bevindt. Daarvoor is het noodzakelijk dat Amerika democratie in Irak brengt, aldus de president.

“Het falen van democratie in Irak zou terroristen in de wereld aanmoedigen, het gevaar voor het Amerikaanse volk vergroten en de hoop van miljoenen in de regio vernietigen.â€
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Adje

Bericht door Adje »

[quote]“Democratie is niet perfect, maar wel de meest menswaardige vorm van samenleven en de enige weg naar nationaal succes en waardigheid.â€
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Bush for president:bou::bou::bou::bou::bou:
Adje

Bericht door Adje »

Bush for president
Net was het nog Rens for president... zeker zwevende kiezer ofzo?

Maar ff serieus, zelfs Billy vind 4 jaar Bush toch wel genoeg??? ;)
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oke, zal ff serieus zijn:D:D

Denk dat hij het wel red. Waarom, het is makkelijk schoppen tegen de gevestigde orde. Uiteindelijk zullen ze toch weer voor Bush kiezen. Zo zijn die amerikanen nu eenmaal.

Maar het zal een vermakelijke strijd worden. Veel gegooi met modder naar elkaar toe. Kijk er weer naar uit.

:,:,
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De Amerikanen kozen Bush sr ook niet voor de 2e keer.

Zo zijn Amerikanen ook weer....
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

[quote]Oorspronkelijk gepost door Adje
[quote]“Democratie is niet perfect, maar wel de meest menswaardige vorm van samenleven en de enige weg naar nationaal succes en waardigheid.â€
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Welke Democraat heeft jullie voorkeur? Of hebben jullie toch liever weer een republikeinse president?
Alle democratische candidaten zijn voor Abortus. Geef mij maar een Bush die ronduit voor zijn geloof uit komt. Ik vond toen en vind het nog steeds het een verademing dat er na Clinton met zijn goddeloze levensstijl er nu een christen in het witte huis zit.

[Aangepast op 30/1/04 door Dathenum]
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Niet alle aspecten van bush zijn zo christelijk vind ik. Maar dat is voor 'n ieder persoonlijk.

Kijk, hij doet z'n werk wel goed. Maar sommige dingen, denk ik gewoon anders over dan deze man doet.

Toch heb ik wel ergens respect voor Bush. Ik doe het hem niet 1-2-3 na.

[Aangepast op 30/1/04 door marsm104]
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

De gevangen voormalige Iraakse president Saddam Hussein blijft in Irak en wordt overgedragen aan een speciale rechtbank, die wordt opgericht door de Iraakse regeringsraad. Daar wordt Saddam aangeklaagd wegens volkerenmoord en de invasie van buurlanden. Dat heeft de Amerikaanse bewindvoerder van Irak, Paul Bremer, zaterdag gezegd in een interview.

"Saddam bevindt zich nu in Irak. En ja, hij wordt publiekelijk berecht door een speciale rechtbank, als is voldaan aan de eerste vereisten om een dergelijke rechtbank op te zetten", zei Bremer tegen de in Londen gevestigde Arabische krant Asharq al-Awsat.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Bush doet uiteindelijk tóch wel wat hij wil. Onder en boven de wet. Denk aan de Osama-aanhangers in die speciale gevangenis, op een eilandje. Het rode kruis mag er alleen komen.

En reken maar dat die Saddam goed wordt aangepakt. Levenslang of doodstraf. Helaas (???) kunnen we niet met hem doen, wat hij wel met vele mensen heeft gedaan. (Martelen bedoel ik). Vreselijk, wat ik gehoord heb.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie