Pamflet tegen antisemitisme

Plaats reactie
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Pamflet tegen antisemitisme

Bericht door Germanicus »

Goed dat vanuit orthodox-christelijke hoek een gemeenschappelijk protest tegen antisemitisme komt: http://www.refdag.nl/opinie/protest_teg ... e_1_846789
Hier beneden is het niet.
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Pamflet tegen antisemitisme

Bericht door Marc_44 »

Inderdaad heel goed. Nog blijer was ik met het bericht van afgelopen donderdag dat Nederlanders van divers pluimage (van Youp van 't Hek tot Kees van der Staaij) een protest-adevertentie hadden geplaatst. Want daar zie je toch aan dat het protest tegen antisemitisme breed gedragen wordt.

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_846470
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Pamflet tegen antisemitisme

Bericht door freek »

Ik zie het nut niet van zo'n reformatorische variant van een manifest tegen antisemitisme. We weten nu dus dat een aantal aanzienlijke refo's tegen antisemitisme is. What's new?
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Pamflet tegen antisemitisme

Bericht door Marc_44 »

freek schreef:Ik zie het nut niet van zo'n reformatorische variant van een manifest tegen antisemitisme. We weten nu dus dat een aantal aanzienlijke refo's tegen antisemitisme is. What's new?
Ik wil niet de hele historie oprakelen, maar we weten dat voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog ook in de gereformeerde gezindte antisemitisme voor kwam. Daarom denk ik dat een dergelijk protest wel degelijk goed is.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Pamflet tegen antisemitisme

Bericht door Zita »

Wat mij een beetje irriteert aan het pamflet is dat er juist een weekje eerder een seculier pamflet verscheen. Blijkbaar denken dan wat toppers in de gezindte: 'Ha! Daarvan moet een R-variant verschijnen!'. Was het landelijke pamflet niet krachtig genoeg als symbool/signaal?
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Pamflet tegen antisemitisme

Bericht door DDD »

Nou, het is in ieder geval wat. Het was toch droevig dat onlangs een rabbijn de kerken moest oproepen zich te stellen tegen intimidatie en terreur tegen de Joodse gemeenschap in Nederland. Dat hadden de kerken ook wel wat eerder kunnen bedenken.
Plaats reactie