Syrië

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Syrië

Bericht door Desiree »

Persbureau AFP meldt op basis van verklaringen van activisten dat 1.300 mensen zijn omgekomen, waaronder vrouwen en kinderen. Honderden mensen zouden bovendien gewond zijn geraakt.

De Syrische overheid ontkent via de staatstelevisie chemische wapens te hebben afgevuurd.

Volgens de oppositie vuurden troepen van de regering "raketten met giftige lading" af op de buitenwijken Zamalka, Arbeen en Ein Tarma, in het oosten van hoofdstad. De inwoners van deze voorsteden staan voornamelijk bekend als tegenstanders van Assad.

"Veel van de slachtoffers zijn vrouwen en kinderen", laat een verpleegkundige van een lokaal ziekenhuis aan Reuters weten. "Ze kwamen binnen met grote pupillen, koude ledematen en schuim in hun mond. Volgens artsen zijn dat typische symptomen bij slachtoffers van een aanval met zenuwgas."Op beelden gepubliceerd op internet is volgens de activisten te zien hoe slachtoffers van de aanval in provisorische hospitaals worden behandeld. Of de beelden authentiek zijn, is niet bekend.
Op andere foto's die zijn verstrekt door het staatspersbureau Shaam zijn grote aantallen levenloze lichamen te zien. Van verwondingen of bloed op de lichamen is geen sprake. Of deze foto's van woensdag zijn is echter evenmin te verifiëren.

Oproep aan VN
Secretaris-generaal Nabil Elaraby van de Arabische Liga heeft de Verenigde Naties opgeroepen de gifgasaanval onmiddelijk te onderzoeken. En ook de Europese Unie roept op tot een grondig en snel onderzoek.

Groot-Brittannië gaat het incident onder de aandacht brengen van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. De Britse minister van Buitenlandse Zaken, William Hague, riep Syrië ook op VN-inspecteurs toegang te geven tot de plek van de aanvallen.

Inspectie
Zondag kwamen inspecteurs van de Verenigde Naties aan in Damascus, om daar beschuldigingen van het gebruik van chemische wapens te onderzoeken. Of de inspecteurs ook deze aanval gaan onderzoeken is niet bekend.
Onder de inspecteurs bevindt zich ook een aantal wapenexperts van de in Den Haag gevestigde Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW).

Het leger van Assad wordt ervan verdacht nog over grote voorraden sarin- en mosterdgas te beschikken. De Syrische overheid ontkent het gebruik van chemische wapens en beschuldigt de rebellen juist van het inzetten van gas.

Timmermans
"Zeer verontrustende berichten over een mogelijke gifgasaanval in Syrië", reageert minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans op zijn Facebookpagina
.

Stond op Nu.nl

Om moedeloos van te worden, wanneer houdt het een keer op?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Syrië

Bericht door -DIA- »

Er zal (en ik geloof niet dat dit pessimisme is) wel meer in die regio te verwachten zijn.
Ik volg het een beetje, maar zie wel dat het een kant op gaat die... ja welke kant?
Een kant die het op móet gaan. Ik denk ik ook dat we hier misschien wel een voorspel
zien van een gebeurtenis als we nooit eerder hebben meegemaakt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Syrië

Bericht door Eppo Gremdaat »

Het zou wel eens zo kunnen zijn dat Christus spoedig terugkomt!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Syrië

Bericht door -DIA- »

Eppo Gremdaat schreef:Het zou wel eens zo kunnen zijn dat Christus spoedig terugkomt!
We zien in ieder geval wel de tekenen der tijden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Syrië

Bericht door Desiree »

er valt niet zo veel over te zeggen wellicht, want men weet niets zeker en dat is telkens zo.

Ik weet het, we kunnen er niets mee, maar gister kwamen de beelden wel erg hard binnen bij mij. Het verlangen naar de komst van de Heere Jezus wordt dan wel heel sterk. Maar die arme kinderen (die niet vragen om een gifgas-aanval van wie ook) met allemaal een ziel voor de eeuwigheid... En maar machteloos toezien.
Zijn die beelden echt? Wat is waar... maar ik ben bang dat er veel waar is.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Syrië

Bericht door Rijssen »

De beelden kwamen erg hard binnen inderdaad, kan me wel mateloos ergeren dat de westerse media dit meteen in de schoenen van Assad schuiven.
Er is nog niks uitgezocht! er zijn al wel voorbeelden bekent dat de "vezetsstrijders' oftewel terroristen gifgaswapens hebben gebruikt, en dat er op de grens al diverse aanhoudingen zijn geweest van wapensmokkel.
Wat schiet Assad hier nu in vredesnaam mee op, krijgt hij alleen nog maar meer landen tegen zich.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Syrië

Bericht door MoesTuin »

-DIA- schreef:
Eppo Gremdaat schreef:Het zou wel eens zo kunnen zijn dat Christus spoedig terugkomt!
We zien in ieder geval wel de tekenen der tijden.


Bij de EO in de uitzending van Knevel en de Brink gisteravond

sprak een journalist die in dat gebied werkt, zich uit wat hij dacht

Syrie en vervolgens breidt het allemaal zich uit, om uiteindelijk met z'n allen zich tegen Israel te keren.

Maar ik houd eigenlijk niet zo van speculeren, maar het zou zo kunnen

Laat het ons vooral niet bang maken, maar wel waakzaam houden

Niemand weet van de Dag en het uur, dan de Vader alleen

[youtube]Bm_5g1AjBoU[/youtube]
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Reactie VN

Bericht door Reiziger »

Ik versafschuw de slappe reactie van de VN.

Ze staan er bij, ze kijken ernaar, ze zeggen oh wat erg en ze doen er niks aan omdat China en Rusland tegen stemmen.

@Rijssen, kan ik me wat bij voorstellen.
Maar Sander van Hoorn, van de NOS zei dat de oppositie, de rebellen dus, hoogstwaarschijnlijk niet over de middelen van zulke chemische wapens bezitten.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Reactie VN

Bericht door Rijssen »

Forummer schreef:Ik versafschuw de slappe reactie van de VN.

Ze staan er bij, ze kijken ernaar, ze zeggen oh wat erg en ze doen er niks aan omdat China en Rusland tegen stemmen.

@Rijssen, kan ik me wat bij voorstellen.
Maar Sander van Hoorn, van de NOS zei dat de oppositie, de rebellen dus, hoogstwaarschijnlijk niet over de middelen van zulke chemische wapens bezitten.

Wie zegt dat het waar is die gifaanval, las net stukje op dat het waarschijnlijk een hoax is.
Filmpje wat te zien was is een dag eerder geupload meld al jazeera.
En de terroristen beschikken wel degelijk over gifgas, Al-nusra strijders zijn onderweg naar syrië al eens gepakt met sarin in hun bezit, VN gaf in juni nog aan dat er sterke vermoedens waren dat de rebellen gifgas hadden gebruikt.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Syrië

Bericht door Desiree »

De VS gaat het onderzoeken. Blij dat ze dat gaan doen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Reactie VN

Bericht door Reiziger »

Rijssen schreef:
Forummer schreef:Ik versafschuw de slappe reactie van de VN.

Ze staan er bij, ze kijken ernaar, ze zeggen oh wat erg en ze doen er niks aan omdat China en Rusland tegen stemmen.

@Rijssen, kan ik me wat bij voorstellen.
Maar Sander van Hoorn, van de NOS zei dat de oppositie, de rebellen dus, hoogstwaarschijnlijk niet over de middelen van zulke chemische wapens bezitten.

Wie zegt dat het waar is die gifaanval, las net stukje op dat het waarschijnlijk een hoax is.
Filmpje wat te zien was is een dag eerder geupload meld al jazeera.
En de terroristen beschikken wel degelijk over gifgas, Al-nusra strijders zijn onderweg naar syrië al eens gepakt met sarin in hun bezit, VN gaf in juni nog aan dat er sterke vermoedens waren dat de rebellen gifgas hadden gebruikt.
http://nos.nl/video/542785-sander-van-h ... anval.html

00:40
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 978
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Syrië

Bericht door Jo-Ann »

Ik denk aan die kinderen in Syrië. Wat hebben die een totaal andere jeugd, dan de doorsnee Nederlandse kinderen. Die houden hier allemaal een trauma aan over (de volwassenen overigens ook).
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Syrië

Bericht door Reiziger »

Inmiddels 1700 doden :cry
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Syrië

Bericht door refo »

Obama heeft gezegd: als er chemische wapens worden gebruikt is dat het overschrijden van een grens. Ik dacht toen al: mister president, dan krijg je over een maand of wat je chemische wapens.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Syrië

Bericht door eilander »

refo schreef:Obama heeft gezegd: als er chemische wapens worden gebruikt is dat het overschrijden van een grens. Ik dacht toen al: mister president, dan krijg je over een maand of wat je chemische wapens.
Bedoel je dat hij het heeft uitgelokt?
Plaats reactie