Openheid en eerlijkheid... het word niet meer gewaardeerd...Rijssen schreef:Suc6, meld het hier dan niet,JolandaOudshoorn schreef:we zijn in de chat jullie waardevolle bijdragen aan het besprekenRijssen schreef:Geef Mara gelijk, alsje nietszeggende bijdragen toevoegd kun je beter chatten.
On topic
Formatie 2010
Re: Formatie 2010
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
WoeoefRijssen schreef:Suc6, meld het hier dan niet,JolandaOudshoorn schreef:we zijn in de chat jullie waardevolle bijdragen aan het besprekenRijssen schreef:Geef Mara gelijk, alsje nietszeggende bijdragen toevoegd kun je beter chatten.
On topic

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Rechtse onderbuikgevoelens mogen dan nu openlijk gedeeld en erkend worden, uiteindelijk zullen maar weinig standpunten van Wilders gerealiseerd kunnen worden. Al is het alleen maar omdat niet verder gekeken wordt dan de neus lang is.Rijssen schreef:Als kereltje Pechthold zich aan z'n woord houd, gaat hij emigrerenSolipsis schreef:Oude-Waarheid schreef:Volgens de links-liberaaal zouden VVD en CDA niet afhankelijk moeten zijn van een partij, die, volgens Pechtold, 'stigmatiseert en discrimineert'.
Met als meest recente en duidelijke voorbeeld de vermeende bouw van de moskee op Ground Zero. Wilders schiet naar voren, schreeuwt moord en brand en weet daarmee veel mensen te raken. En als de gemoederen bedaard zijn blijken zaken toch heel anders te liggen.
Maar goed, dit is wat het volk wil. Dan zal het volk ook krijgen wat het wil. Dat niet iedereen daar even blij mee zal zijn en veel mensen zichzelf in de vingers snijden, dat wordt de komende jaren wel (pijnlijk) duidelijk. Maar dan is het te laat.
Dus jij denkt dat dit jaren gaat durenSolipsis schreef:Rechtse onderbuikgevoelens mogen dan nu openlijk gedeeld en erkend worden, uiteindelijk zullen maar weinig standpunten van Wilders gerealiseerd kunnen worden. Al is het alleen maar omdat niet verder gekeken wordt dan de neus lang is.Rijssen schreef:Als kereltje Pechthold zich aan z'n woord houd, gaat hij emigrerenSolipsis schreef:Oude-Waarheid schreef:Volgens de links-liberaaal zouden VVD en CDA niet afhankelijk moeten zijn van een partij, die, volgens Pechtold, 'stigmatiseert en discrimineert'.
Met als meest recente en duidelijke voorbeeld de vermeende bouw van de moskee op Ground Zero. Wilders schiet naar voren, schreeuwt moord en brand en weet daarmee veel mensen te raken. En als de gemoederen bedaard zijn blijken zaken toch heel anders te liggen.
Maar goed, dit is wat het volk wil. Dan zal het volk ook krijgen wat het wil. Dat niet iedereen daar even blij mee zal zijn en veel mensen zichzelf in de vingers snijden, dat wordt de komende jaren wel (pijnlijk) duidelijk. Maar dan is het te laat.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen.Orchidee schreef: Dus jij denkt dat dit jaren gaat duren

Solipsis schreef:Rechtse onderbuikgevoelens mogen dan nu openlijk gedeeld en erkend worden, uiteindelijk zullen maar weinig standpunten van Wilders gerealiseerd kunnen worden. Al is het alleen maar omdat niet verder gekeken wordt dan de neus lang is.Rijssen schreef:Als kereltje Pechthold zich aan z'n woord houd, gaat hij emigrerenSolipsis schreef:Oude-Waarheid schreef:Volgens de links-liberaaal zouden VVD en CDA niet afhankelijk moeten zijn van een partij, die, volgens Pechtold, 'stigmatiseert en discrimineert'.
Eindelijk. De kogel is door de kerk. Links likt haar wonden.
Die verdeling is al geruime tijd achterhaald en pertinent onjuist. De VVD zou - naargelang de uitgangspositie die je hanteert - ingedeeld kunnen worden bij links, en het CDA rechts. En vice versa.
Ik ben niet heel bang voor dit VVD/CDA kabinet, maar ik vrees wel dat dat de minderbedeelden de grootste klappen moeten opvangen. Van d PVV die wil gedogen zijn de sociale gedachten alleen maar goed geweest als een soort verkiezingsbeloften die niet waar te maken zijn.
Het "christelijke gehalte" van het CDA zal merkbaar zijn, maar worden weggestemd, waardoor het CDA alleen maar als "bijwagen" zal zijn, die alleen en uitsluitend dit wankele kabinet in stand zal proberen te houden.
In de VVD "top" rommelt het, in de CDA "top" is veel weerzin tegen zo'n kabinet met bovendien teminste twee dissidenten, en in de PVV "top" rommelt het ook al tussen de drie toppers.
Degenen die in dit beoogde kabinet een stabiliteit zien, zijn m.i. stekeblind.
Tegelijkertijd moet ik zeggen dat een 'redelijk alternatief' ook niet haalbaar is.
Dat zou het trio PvdA/GL/D66 met gedoogsteun van SP opleveren.
Ook een minderheidskabinet hetwelk naar een meerderheid moet zoeken.
Kortom, Nederland is en blijft onregeerbaar.
De witte rook die nu opstijgt heeft nog (menselijkerwijs) de meeste kans van slagen, maar geeft zeker geen garanties voor een regeringsbeleid wat NL uit het slop kan halen.
Ik hoef hier, op dit forum, niet te zeggen wat wij hieraan kunnen doen.
Het "christelijke gehalte" van het CDA zal merkbaar zijn, maar worden weggestemd, waardoor het CDA alleen maar als "bijwagen" zal zijn, die alleen en uitsluitend dit wankele kabinet in stand zal proberen te houden.
In de VVD "top" rommelt het, in de CDA "top" is veel weerzin tegen zo'n kabinet met bovendien teminste twee dissidenten, en in de PVV "top" rommelt het ook al tussen de drie toppers.
Degenen die in dit beoogde kabinet een stabiliteit zien, zijn m.i. stekeblind.
Tegelijkertijd moet ik zeggen dat een 'redelijk alternatief' ook niet haalbaar is.
Dat zou het trio PvdA/GL/D66 met gedoogsteun van SP opleveren.
Ook een minderheidskabinet hetwelk naar een meerderheid moet zoeken.
Kortom, Nederland is en blijft onregeerbaar.
De witte rook die nu opstijgt heeft nog (menselijkerwijs) de meeste kans van slagen, maar geeft zeker geen garanties voor een regeringsbeleid wat NL uit het slop kan halen.
Ik hoef hier, op dit forum, niet te zeggen wat wij hieraan kunnen doen.
Dank je! Weet ik dat ook weer...jvdg schreef:Degenen die in dit beoogde kabinet een stabiliteit zien, zijn m.i. stekeblind.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dat laatste zou ik zeker doen gezien je capriolen met je auto vs. bijbelvertalingen.Luther schreef:Dank je! Weet ik dat ook weer...jvdg schreef:Degenen die in dit beoogde kabinet een stabiliteit zien, zijn m.i. stekeblind.(Ik zal wat beter opletten bij het autorijden.)

Maar btw, zie jij énige stabiliteit dan?
Een onbekende twitteraar heeft o.a. Femke H en Pechtold bedreigd.
Hij vroeg haar via een tweet of ze zou toekijken als hij haar dochtertje uit elkaar zou trekken.
Wat een zieke geesten lopen er toch vrij rond
Hij vroeg haar via een tweet of ze zou toekijken als hij haar dochtertje uit elkaar zou trekken.
Wat een zieke geesten lopen er toch vrij rond

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geert Mak: Ik word kotsmisselijk van CDA en VVD bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... en-VVD.htm
Het trappen en schelden is begonnen, zelfs de oorlog word er weer bijgehaald.
Wat laag bij de grond, vond Geert Mak altijd al wel links maar bewonderde hem wel.
Het trappen en schelden is begonnen, zelfs de oorlog word er weer bijgehaald.
Wat laag bij de grond, vond Geert Mak altijd al wel links maar bewonderde hem wel.
Laatst gewijzigd door Rijssen op 29 sep 2010, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Inhoudelijk valt er weinig af te dingen aan dergelijke geluiden, maar ik kan me voorstellen dat je er misselijk van wordt als (spreekwoordelijk!) links- en rechtsom men kritiek heeft op de zo door jou befaamde partij.Rijssen schreef:Geert Mak: Ik word kotsmisselijk van CDA en VVD bron:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... en-VVD.htm
Dan lees je niet goed. Hij vergelijkt de opkomst in de jaren 30 met de situatie van nu.Het trappen en schelden is begonnen, zelfs de oorlog word er weer bijgehaald.
Zo raar is die vergelijking niet. Mocht je geïnteresseerd zijn in inhoudelijke parallellen, kan ik die nog eens voor je opzoeken.Wat laag bij de grond, vond Geert Mak altijd al wel links maar bewonderde hem wel.
Ik zie btw in Den Haag heel weinig stabiliteit op het moment, maar ik denk dat het kabinet dat nu in de maak is, het minst instabiele is dat mogelijk is. Inhoudelijk is dat meer een eenheid dan het door jouw genoemde vechtkabinet: VVD-CDA-PvdA.jvdg schreef:Dat laatste zou ik zeker doen gezien je capriolen met je auto vs. bijbelvertalingen.Luther schreef:Dank je! Weet ik dat ook weer...jvdg schreef:Degenen die in dit beoogde kabinet een stabiliteit zien, zijn m.i. stekeblind.(Ik zal wat beter opletten bij het autorijden.)
![]()
Maar btw, zie jij énige stabiliteit dan?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
@ Solipsis,
Hij haald er wel degelijk de oorlog bij en de parallellen zie ik ook al niet.
Werd Hitler dagelijk bedreigt door de Joden en moest hij door het leven met een kogelvrij vest?
Pleegde de joden aanslagen voor de oorlog en doden ze onschuldige burgers?
Heeft Geert Wilders een boek geschreven over dat een bepaald ras minderwaardig is, en dient uitgeroeid te worden.
Worden er dagelijks in NL moskees platgebrand en ruiten ingegooid.
Heeft Wilders ook een putsch gepleegd, en marcheren de knokploegen door de straten om mensen in elkaar te slaan.
Zo maar een paar voorbeelden om te laten zien dat de parallellen onzin zijn, en ongepast.
Hij haald er wel degelijk de oorlog bij en de parallellen zie ik ook al niet.
Werd Hitler dagelijk bedreigt door de Joden en moest hij door het leven met een kogelvrij vest?
Pleegde de joden aanslagen voor de oorlog en doden ze onschuldige burgers?
Heeft Geert Wilders een boek geschreven over dat een bepaald ras minderwaardig is, en dient uitgeroeid te worden.
Worden er dagelijks in NL moskees platgebrand en ruiten ingegooid.
Heeft Wilders ook een putsch gepleegd, en marcheren de knokploegen door de straten om mensen in elkaar te slaan.
Zo maar een paar voorbeelden om te laten zien dat de parallellen onzin zijn, en ongepast.