Homoseksualiteit in Bijbels licht
- Bonny
- Contacteer:
Re: Homoseksualiteit in Bijbels licht
Wat wil je eigenlijk horen van Jolanda?
The Groom's still waiting at the altar
Het ging over de verhouding tegenover praktiserende homo's, hoe moeten wij met hen omgaan. In liefde natuurlijk want het zijn onze naasten maar waaruit blijkt die liefde. Dat wil ik graag van haar horen.Bonny schreef:Wat wil je eigenlijk horen van Jolanda?
- JolandaOudshoorn
Dus ik moet nu uit de doeken doen hoe ik met andere omga? Vraag dat dan aan hen. Er zijn hier genoeg mensen op het forum die weten hoe ik in het echt met mensen om ga. jvdg, MM, Helma, Judith, Aritha, Henriet. Zoals ik met hen omga, ga ik ook met mijn homo-naaste om. Niet dat ze heel dik bezaait in mijn omgeving zijn, maar met hen maak ik een praatje op z'n tijd, probeer iets door te geven van het Evangelie, stuur eens een kaartje, e-mail of krabbeltje. Ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet waar jij naar toe wil.artistiek schreef:Het ging over de verhouding tegenover praktiserende homo's, hoe moeten wij met hen omgaan. In liefde natuurlijk want het zijn onze naasten maar waaruit blijkt die liefde. Dat wil ik graag van haar horen.Bonny schreef:Wat wil je eigenlijk horen van Jolanda?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
ppppfff mensen. Het zijn ook schepselen van God, net zoals ik een schepsel ben van God. Ik laat hen niet vallen (ook degene die niet meer van geloven, of moslims zijn......) om hun geaardheid. Waarom zou je dat wel doen? Ik zie ze net zoals anderen.
-
Volgens mij wil artistiek hierheen:JolandaOudshoorn schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet waar jij naar toe wil.
Dat is concreet.JolandaOudshoorn schreef:met hen maak ik een praatje op z'n tijd, probeer iets door te geven van het Evangelie, stuur eens een kaartje, e-mail of krabbeltje.

Laatst gewijzigd door questionmark op 05 aug 2009, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Petrus 1:16
Volgens mij gaat het hier om homoseksueel en homofilie.artistiek schreef:Het ging over de verhouding tegenover praktiserende homo's, hoe moeten wij met hen omgaan. In liefde natuurlijk want het zijn onze naasten maar waaruit blijkt die liefde. Dat wil ik graag van haar horen.Bonny schreef:Wat wil je eigenlijk horen van Jolanda?
Heb uw naaste lief als uzelf.
Hoe heb je je homo-naaste lief? Hoe maak jij* die liefde concreet?
*in het algemeen
Heb uw naaste lief als uzelf.
Hoe heb je je homo-naaste lief? Hoe maak jij* die liefde concreet?
*in het algemeen
Zo proberen wij het ook te doen.JolandaOudshoorn schreef:Dus ik moet nu uit de doeken doen hoe ik met andere omga? Vraag dat dan aan hen. Er zijn hier genoeg mensen op het forum die weten hoe ik in het echt met mensen om ga. jvdg, MM, Helma, Judith, Aritha, Henriet. Zoals ik met hen omga, ga ik ook met mijn homo-naaste om. Niet dat ze heel dik bezaait in mijn omgeving zijn, maar met hen maak ik een praatje op z'n tijd, probeer iets door te geven van het Evangelie, stuur eens een kaartje, e-mail of krabbeltje. Ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet waar jij naar toe wil.artistiek schreef:Het ging over de verhouding tegenover praktiserende homo's, hoe moeten wij met hen omgaan. In liefde natuurlijk want het zijn onze naasten maar waaruit blijkt die liefde. Dat wil ik graag van haar horen.Bonny schreef:Wat wil je eigenlijk horen van Jolanda?
We zijn bevriend met een homo-paar, waar we net zo mee omgaan als met alle andere naasten.
Zij kennen onze mening en ze respecteren ons standpunt.
(Het heeft hier even niets mee te maken, maar zoals deze mannen staan in de maatschappij is een voorbeeld voor velen (zeker voor christenen).
Als ik alle mensen die in zonde leven zou verstoten of niet mee om zou willen gaan, dan zou ik zelfs met mezelf geen omgang meer kunnen hebben, en als een heremiet moeten gaan leven.
Als je tegenwoordig openlijk zegt tegen praktiserende homo's te zijn dan suggereert men dat je ze ook haat.
Idem met moslims. Maar ik denk dat dat een misvatting is. Het is geen haat tegen hun geaardheid, tegen de persoon zelf maar tegen de zonde die ze begaan.
Maar wat ik wil weten is wat verstaan we onder 'hen liefhebben'? Is dat door ze in hun waarde te laten, hun handelen goed te praten of keuren we het juist af? Als we met hen omgaan en ze spreken, proberen we ze dan van hun zondige wegen af te brengen of zeggen we dat we ze moeten accepteren omdat ze ons (misschien) ook accepteren?
En in antwoord op de vraag van Mathheus72 zou ik willen wijzen op Spreuken 13:24 Die zijn roede inhoudt, haat zijn zoon; maar die hem liefheeft, zoekt hem vroeg met tuchtiging.
En ik denk dat dat ook geldt tegenover onze naaste, de liefde bestaat uit het heil zoeken van de zielen van onze naaste en dat wilde ik nu zo graag horen.
Daarom moeten we onze naasten die openlijk leven in de zonde niet goed praten of bedekken met 'de mantel der liefde' maar vermanen en hen van hun zondige wegen proberen af te brengen.
Idem met moslims. Maar ik denk dat dat een misvatting is. Het is geen haat tegen hun geaardheid, tegen de persoon zelf maar tegen de zonde die ze begaan.
Maar wat ik wil weten is wat verstaan we onder 'hen liefhebben'? Is dat door ze in hun waarde te laten, hun handelen goed te praten of keuren we het juist af? Als we met hen omgaan en ze spreken, proberen we ze dan van hun zondige wegen af te brengen of zeggen we dat we ze moeten accepteren omdat ze ons (misschien) ook accepteren?
En in antwoord op de vraag van Mathheus72 zou ik willen wijzen op Spreuken 13:24 Die zijn roede inhoudt, haat zijn zoon; maar die hem liefheeft, zoekt hem vroeg met tuchtiging.
En ik denk dat dat ook geldt tegenover onze naaste, de liefde bestaat uit het heil zoeken van de zielen van onze naaste en dat wilde ik nu zo graag horen.
Daarom moeten we onze naasten die openlijk leven in de zonde niet goed praten of bedekken met 'de mantel der liefde' maar vermanen en hen van hun zondige wegen proberen af te brengen.
-
Wil je hiermee zeggen dat je, te pas en te onpas, moet blijven vermanen? Gaat liefhebben niet veel verder dan vermanen alleen?artistiek schreef:Daarom moeten we onze naasten die openlijk leven in de zonde niet goed praten of bedekken met 'de mantel der liefde' maar vermanen en hen van hun zondige wegen proberen af te brengen.
Ik zal je dit vertellen, als ze niet naar je willen luisteren en tegen beter weten in openlijk de zonden blijven bedrijven kun je met zulke mensen geen omgang meer hebben... Wijkt toch af van de tenten dezer goddeloze mannen, en roert niets aan van hetgeen hunner is, opdat gij niet misschien verdaan wordt in al hun zonden.questionmark schreef:Wil je hiermee zeggen dat je, te pas en te onpas, moet blijven vermanen? Gaat liefhebben niet veel verder dan vermanen alleen?artistiek schreef:Daarom moeten we onze naasten die openlijk leven in de zonde niet goed praten of bedekken met 'de mantel der liefde' maar vermanen en hen van hun zondige wegen proberen af te brengen.
-
Ik herhaal de vraag: Gaat liefhebben niet veel verder dan vermanen alleen?
Waar staat dat? En wat houdt "verdaan" in? Ik kan me goed voorstellen dat er bij veel zonden het gevaar is om er in meegesleurd te worden. Maar kan dat met homoseksualiteit ook? Je geaardheid zal toch niet plotseling veranderen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
(Hier alleen op antwoorden als je bovenstaande vraag eerst beantwoordt s.v.p.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hou er rekening mee dat hetzelfde opgaat voor de roddelaar, de belastingontduiker, de materialist, de leugenaar, de onbekeerde, de ..., en niet alleen voor de homoseksueel.artistiek schreef:Ik zal je dit vertellen, als ze niet naar je willen luisteren en tegen beter weten in openlijk de zonden blijven bedrijven kun je met zulke mensen geen omgang meer hebben... Wijkt toch af van de tenten dezer goddeloze mannen, en roert niets aan van hetgeen hunner is, opdat gij niet misschien verdaan wordt in al hun zonden.questionmark schreef:Wil je hiermee zeggen dat je, te pas en te onpas, moet blijven vermanen? Gaat liefhebben niet veel verder dan vermanen alleen?artistiek schreef:Daarom moeten we onze naasten die openlijk leven in de zonde niet goed praten of bedekken met 'de mantel der liefde' maar vermanen en hen van hun zondige wegen proberen af te brengen.
Ja, liefhebben als onszelf, het heil (behoud) zoeken van hun zielen en dat zal het zwaarst moeten wegen in de liefde tegenover onze naaste.questionmark schreef:Ik herhaal de vraag: Gaat liefhebben niet veel verder dan vermanen alleen?
Numeri 16:26Marnix schreef:Waar staat dat? En wat houdt "verdaan" in? Ik kan me goed voorstellen dat er bij veel zonden het gevaar is om er in meegesleurd te worden. Maar kan dat met homoseksualiteit ook? Je geaardheid zal toch niet plotseling veranderen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Het gaat er niet alleen om of je in dezelfde zonden wordt meegesleurd maar als je ze niet vermaand en met hen omgang zoekt/houdt maak je jezelf ook schuldig aan die zonden en daar zullen we eenmaal rekenschap over af moeten leggen en als de Heere het niet verhoed zullen we verdaan (gestraft) worden.

Wie zal dit ontkennen?Zita schreef:Hou er rekening mee dat hetzelfde opgaat voor de roddelaar, de belastingontduiker, de materialist, de leugenaar, de onbekeerde, de ..., en niet alleen voor de homoseksueel.artistiek schreef:Ik zal je dit vertellen, als ze niet naar je willen luisteren en tegen beter weten in openlijk de zonden blijven bedrijven kun je met zulke mensen geen omgang meer hebben... Wijkt toch af van de tenten dezer goddeloze mannen, en roert niets aan van hetgeen hunner is, opdat gij niet misschien verdaan wordt in al hun zonden.questionmark schreef:Wil je hiermee zeggen dat je, te pas en te onpas, moet blijven vermanen? Gaat liefhebben niet veel verder dan vermanen alleen?artistiek schreef:Daarom moeten we onze naasten die openlijk leven in de zonde niet goed praten of bedekken met 'de mantel der liefde' maar vermanen en hen van hun zondige wegen proberen af te brengen.