Waar haal jij die andijvie vandaan?? Dat doe ik zelfs niet bij mijn andijvie uit de tuin! Overigens, hier een andijvie-courgette-aardappels stamppot! Was heerlijk. Ook de peulen en de broccoli smaakten goed.Orchidee schreef:Stamppot rauwe andijvie, heb net de andijvie schoon na tig keer wassen
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
- JolandaOudshoorn
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gewoon bij de groenteboer onder de brugJolandaOudshoorn schreef:Waar haal jij die andijvie vandaan?? Dat doe ik zelfs niet bij mijn andijvie uit de tuin! Overigens, hier een andijvie-courgette-aardappels stamppot! Was heerlijk. Ook de peulen en de broccoli smaakten goed.Orchidee schreef:Stamppot rauwe andijvie, heb net de andijvie schoon na tig keer wassen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat hadden wij hier ook, met een lekker gebraden worstje erbij.Orchidee schreef:Stamppot rauwe andijvie
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Wij ookLourens schreef:Dat hadden wij hier ook, met een lekker gebraden worstje erbij.Orchidee schreef:Stamppot rauwe andijvie

Je dacht toch zeker niet dat wij alleen maar kale stamppot aten hé

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nee, met stukjes appel er door en lekkere spekjes...........Orchidee schreef:Wij ookLourens schreef:Dat hadden wij hier ook, met een lekker gebraden worstje erbij.Orchidee schreef:Stamppot rauwe andijvie
Je dacht toch zeker niet dat wij alleen maar kale stamppot aten hé![]()
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- Neeltje Jans
Hier was het lasagne, door oudste gemaakt. Erg lekker.
Neeltje Jans, moeder van 4
vlinder schreef:Voor de vakantie volgen wij 2 weken dit dieet. We hebben het eerder gedaan en het bevalt prima!
http://www.vetvrij.com/vetvrij-dieet.html
De eieren, zijn die gekookt of gebakken? Of geklutst?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Geklutst zeker? Met een scheutje brandewijn...albion schreef:vlinder schreef:Voor de vakantie volgen wij 2 weken dit dieet. We hebben het eerder gedaan en het bevalt prima!

Da's voor de smaakMister schreef:Geklutst zeker? Met een scheutje brandewijn...albion schreef:vlinder schreef:Voor de vakantie volgen wij 2 weken dit dieet. We hebben het eerder gedaan en het bevalt prima!

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Al die eierenZita schreef:Pfff. Respect als het lukt! Mis je niet gewoon iets substantieels, vooral bij het avondeten? Het is alleen maar rauwkost en een geroosterde boterham. Van een lunch van kwark, tomaat, augurk en een beschuit zou ik ook nog niet heel happy worden...vlinder schreef:Voor de vakantie volgen wij 2 weken dit dieet. We hebben het eerder gedaan en het bevalt prima!

- Neeltje Jans
Hoe maak je dat vlees/ die vis klaar?
Neeltje Jans, moeder van 4
Ik eet niks want ik moet nuchter zijn voor morgen de onderzoeken,
Rick had macaroni, en ik hád me toch een trek......

Rick had macaroni, en ik hád me toch een trek......

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Lekker juist!Orchidee schreef:Al die eierenZita schreef:Pfff. Respect als het lukt! Mis je niet gewoon iets substantieels, vooral bij het avondeten? Het is alleen maar rauwkost en een geroosterde boterham. Van een lunch van kwark, tomaat, augurk en een beschuit zou ik ook nog niet heel happy worden...vlinder schreef:Voor de vakantie volgen wij 2 weken dit dieet. We hebben het eerder gedaan en het bevalt prima!

Vis en tartaar/biefstuk kun je heel makkelijk klaarmaken zoals op een steengrill. Zout op de bodem strooien en je vlees omdraaien. Het wordt niet vet en bakt ook niet aan.
De eieren eet ik verschillend: gekookt, gebakken, als omelet, roerei. En het is inderdaad veel, ik eet ook niet alle eieren omdat ik erg van mijn kransslagaders hou. Zo heb ik vandaag een ei en een sinaasappel ingeruild voor een heerlijke perzik.
En je kunt de magere yoghurt ook ruilen voor vruchtenyoghurt van optimel. Wel kijken of je ongeveer dezelfde koolhydraten en caloriën hebt. In de zomer is dit een heerlijk dieet. En nu we het vaker hebben gedaan weet je ook wat je soms kunt inruilen. Zo hebben we voor deze week een keer kipfilet op het menu staan omdat de vriezer leeg moet voor de vakantie. Klein stukje, lekker grillen in de oven. Of zalmfilet of tonijnsteak. Heerlijk!
De eieren eet ik verschillend: gekookt, gebakken, als omelet, roerei. En het is inderdaad veel, ik eet ook niet alle eieren omdat ik erg van mijn kransslagaders hou. Zo heb ik vandaag een ei en een sinaasappel ingeruild voor een heerlijke perzik.
En je kunt de magere yoghurt ook ruilen voor vruchtenyoghurt van optimel. Wel kijken of je ongeveer dezelfde koolhydraten en caloriën hebt. In de zomer is dit een heerlijk dieet. En nu we het vaker hebben gedaan weet je ook wat je soms kunt inruilen. Zo hebben we voor deze week een keer kipfilet op het menu staan omdat de vriezer leeg moet voor de vakantie. Klein stukje, lekker grillen in de oven. Of zalmfilet of tonijnsteak. Heerlijk!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Echt nuchter hoef je volgens mij pas vanaf 0 uur te zijn. Verder mag je nu alles wat (helder) vloeibaar is nog eten. Tenminste, bij ons in het ziekenhuis wel. Lekker bouillonnetje (stukjes eruit zeven), appelsap e.d. mag je volgens mij nog hebben als je voor een colonoscopie gaat tot 0 uur. En vanaf die tijd mag je ook niet meer roken, iets wat vele mensen wel doen.Mariavt schreef:Ik eet niks want ik moet nuchter zijn voor morgen de onderzoeken,
Rick had macaroni, en ik hád me toch een trek......![]()
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.