Column – De kredietcrisis

Afgewezen

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
jvdg schreef:
En nu gaan de overheid, de sociale partners en anderen beslissen over die mathematische grens van 65 of 67?

Is dat niet dwaas?
Dertig jaar in de VUT, dat is dwaas.
Als je te oud wordt, moet je er zelf maar voor boeten... :quoi
Marnix

Bericht door Marnix »

refo schreef:Tja, momenteel werk ik met zoveel plezier. Als dat zo blijft vind ik 72 ook prima.
Ik heb nu al de mogelijkheid om 15 extra vrije dagen bij te kopen per jaar, naarmate ik ouder word wordt die mogelijkheid nog verruimd naar 22 dagen per jaar. Dat zijn er dan tegen de 60 samen met de oudemannendagen die ook nog toenemen.

Al met al wel steeds wat minder werken, maar nog steeds werken. Dat is goed voor een mens. :modo
Haha, ja, prima, daar kan ik ook wel mee leven denk ik. Ik ging denk ik een beetje teveel uit van de huidige situatie en dat die 45 jaar zo doorgaat :)

Afgewezen, wat is makkelijk? En waarom mogen we het niet makkelijk hebben? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
BJD

Bericht door BJD »

http://www.nos.nl/politiek24/

Nu een pittig debat over de te nemen maatregelen
BJD

Bericht door BJD »

Het knettert in het debat... De gehele PVV verlaat het debat..
Rens

Bericht door Rens »

MariaW schreef:
refo schreef:Je zou het haast vergeten, maar we hebben ook nog een parlement.
Dat weet ik wel, maar het lijkt momenteel meer op monisme dan dualisme. [Zeer ws staan de CDA, PVDA en CU wel achter de plannen, zij hebben de meerderheid...
de plannen zijn gemaakt mét de vertegenwoordigers van de coalitiepartijen. derhalve heeft de oppositie geen bárst meer te zeggen of in te brengen behalve lege briefjes.........

hoezo dualisme??? het is gewoon een dictaat: slikken of anders heb je pech gehad, de plannen gaan tóch door............

er komt tóch niks ánders uit het debat dan dat alles gaat zoals de coalitie wil...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:
MariaW schreef:
Dat weet ik wel, maar het lijkt momenteel meer op monisme dan dualisme. [Zeer ws staan de CDA, PVDA en CU wel achter de plannen, zij hebben de meerderheid...
de plannen zijn gemaakt mét de vertegenwoordigers van de coalitiepartijen. derhalve heeft de oppositie geen bárst meer te zeggen of in te brengen behalve lege briefjes.........

hoezo dualisme??? het is gewoon een dictaat: slikken of anders heb je pech gehad, de plannen gaan tóch door............

er komt tóch niks ánders uit het debat dan dat alles gaat zoals de coalitie wil...............

stem jij Wilders? 't leek volgens hem wel Noord-Koreaans..... ::bye
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MariaW

Bericht door MariaW »

:nananere Het loopt volgens mij gigantisch uit. Alleen SP, CDA en VVD hebben hun spreektijd nog maar gehad. Democratisch proces is momenteel aardig verstoord. En het gebeurde net zoals ik het voorspeld had. Weglopen is ook de slechtste optie die je kunt kiezen. Je loopt weg voor al die mensen van de bevolking die op jou gekozen hebben. Het is en blijft gewoon erg lastig. Maar ze komen nog niet echt verder met nieuwe ideeën.
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef:

stem jij Wilders? 't leek volgens hem wel Noord-Koreaans..... ::bye
je brengt me zowaar op een idee.............en hij heeft nog gelijk ook........met echte dualistische democratie heeft het niets meer te maken, wel met de beruchte applausmachine van de regeringspartijen..........
Moderatorbericht:
Marnix

Bericht door Marnix »

Rens schreef:
MariaW schreef:

Welkom in het Nederlandse regeringsstelsel. Dit is al jaren zo. En natuurlijk wordt er wel geluisterd naar de oppositie (tenzij ze gelijk wegrennen :) ) maar ik snap ook wel dat het niet makkelijk is om veel dingen te wijzigen. Overigens heeft de oppositie tijden geroepen dat de regering eens op moet schieten met een crisisakkoord.... is er eindelijk een akkoord dan wordt het afgebrand en willen ze weer allerlei veranderingen en daarmee ook vertraging. Ach, oppositie voeren is zo makkelijk.

Albion, hoe kom je erbij dat Rens op Wilders zou stemmen? Ik maak dat nergens uit op... En volgens mij sympathiseert hij meer met SP :)

Maar goed, ik begrijp, Rens, dat je een ander politiek systeem wil. Het is nu zo:

- Er zijn kamerverkiezingen
- De grootste partij leidt de onderhandeling en vormt een coalitie en een regeerakkoord waar de coalitie achterstaat.
- De coalitie heeft een meerderheid in de kamer en zolang de coalitie onverdeeld blijft heeft een coalitie een meerderheid
- De oppositie wordt gehoord maar de coalitie is niet verplicht om hun adviezen op te volgen

Maar jij vindt blijkbaar dat een coalitie helemaal geen besluiten mag nemen waar de oppositie het niet mee eens is. Dan moet je toch het hele regeringsstelsel fundamenteel omgooien? Wat is nou je suggestie, je alternatief?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Dit was dus geen crisisberaad, maar een formatiebespreking van Balkenende 5. (Vandaag aangetreden).
Balkenende had wel beloofd dat er 'onorthodoxe maatregelen' nodig waren, die een 'breed draagvlak' nodig hadden.
Hij heeft verwachtingen gewekt, die niet waargemaakt zijn. Noet onotho en niet breed.
De sociale partners wisten eerder van de plannen dan de 2e kamer (excl uitgelekte plannen)
En waren zo ook nog belangrijker dan de regeringspartijen.

Het is een beetje een rommeltje, vind ik wel. Maar misschien bedoelde Balkenende dat met 'onorthodox'.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
MariaW

Bericht door MariaW »

refo schreef:Dit was dus geen crisisberaad, maar een formatiebespreking van Balkenende 5. (Vandaag aangetreden).
Balkenende had wel beloofd dat er 'onorthodoxe maatregelen' nodig waren, die een 'breed draagvlak' nodig hadden.
Hij heeft verwachtingen gewekt, die niet waargemaakt zijn. Noet onotho en niet breed.
De sociale partners wisten eerder van de plannen dan de 2e kamer (excl uitgelekte plannen)
En waren zo ook nog belangrijker dan de regeringspartijen.

Het is een beetje een rommeltje, vind ik wel. Maar misschien bedoelde Balkenende dat met 'onorthodox'.
Precies.

Wel respect voor mevrouw Hamer hoor, hoe rustig ze blijft ondanks alle verwijten. De heer van Geel werd geloof ik nog wel een beetje gefrustreerd door alle kritiek.
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef:
Albion, hoe kom je erbij dat Rens op Wilders zou stemmen? Ik maak dat nergens uit op... En volgens mij sympathiseert hij meer met SP :)

Wat is nou je suggestie, je alternatief?
a) bij de SP vergeet je even de G in het midden..........

b) de fracties (álle fracties dus) in de 2e kamer dienen geen enkele vaste verbinding te hebben met het regeringsbeleid, maar volkomen vrij zijn om hun eigen afwegingen te maken.

dát is het dualisme zoals het bedoeld is en waarvoor het in het leven geroepen is............

nu blijft het stomweg een dictaat van dé coalitiePARTIJEN, en ben je dus weer terug bij áf....
Moderatorbericht:
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja, en hoe moet het dan anders? Even concreet dus? Theoretisch snap ik het wel. Maar volgens mij krijg je, als je deze theorie in de praktijk gaat brengen, een situatie waarin een akkoord als het er ooit al zou komen, niet in een kwestie van weken, maar van maanden of jaren tot stand zou komen. Tenminste, als ik de oppositie zo hoor.
Maar goed, zolang je werkt met coalities en regeerakkoorden en zo ontkom je er niet aan dat dualisme een ideaalbeeld blijft wat nooit perfect zal werken in de praktijk. En als al die partijen die nu zo klagen zelf in de coalitie zitten zullen ze dat opeens een stuk minder erg vinden :)

Overigens zien we vandaag dat de coalitie serieus wil gaan kijken naar een plan dat de VVD heeft aangedragen... Dus dat er totaal niet naar de oppositie geluisterd wordt is niet waar.
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef: Overigens zien we vandaag dat de coalitie serieus wil gaan kijken naar een plan dat de VVD heeft aangedragen... Dus dat er totaal niet naar de oppositie geluisterd wordt is niet waar.
tjongejonge.....naar één voorstel zal worden gekeken......maar over de voorstellen van bijv. de sgp wordt gemakshalve heengefietst......
Moderatorbericht:
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja, iedere partij heeft zo zijn eigen aanpak van de crisis. Groenlinks wil dit, VVD wil dat, SGP wil het weer anders enzovoorts. En iedere oppositiepartij is altijd ontevreden omdat ze het zelf beter hadden gekund.

Nogmaals, eerst wordt er aangedrongen op een akkoord, het duurt allemaal veel te lang. En dan komt er een akkoord en verwacht de oppositie opeens dat er allerlei anderen voorstellen worden bekeken en het akkoord grondig wordt herzien. Persoonlijk ben ik blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Overigens lijkt bezuinigen op kinderopvang me niet goed voor de economie en afschaffen van laag btw-tarief voor o.a. bioscopen me geen goed idee. Wat het huurbeleid betreft hebben ze wel een punt trouwens. Maar ik weet niet precies hoe dat zit en of er haken en ogen aan zitten.
Plaats reactie