Als je te oud wordt, moet je er zelf maar voor boeten...Gian schreef:Dertig jaar in de VUT, dat is dwaas.jvdg schreef:
En nu gaan de overheid, de sociale partners en anderen beslissen over die mathematische grens van 65 of 67?
Is dat niet dwaas?

Als je te oud wordt, moet je er zelf maar voor boeten...Gian schreef:Dertig jaar in de VUT, dat is dwaas.jvdg schreef:
En nu gaan de overheid, de sociale partners en anderen beslissen over die mathematische grens van 65 of 67?
Is dat niet dwaas?
Haha, ja, prima, daar kan ik ook wel mee leven denk ik. Ik ging denk ik een beetje teveel uit van de huidige situatie en dat die 45 jaar zo doorgaatrefo schreef:Tja, momenteel werk ik met zoveel plezier. Als dat zo blijft vind ik 72 ook prima.
Ik heb nu al de mogelijkheid om 15 extra vrije dagen bij te kopen per jaar, naarmate ik ouder word wordt die mogelijkheid nog verruimd naar 22 dagen per jaar. Dat zijn er dan tegen de 60 samen met de oudemannendagen die ook nog toenemen.
Al met al wel steeds wat minder werken, maar nog steeds werken. Dat is goed voor een mens.
de plannen zijn gemaakt mét de vertegenwoordigers van de coalitiepartijen. derhalve heeft de oppositie geen bárst meer te zeggen of in te brengen behalve lege briefjes.........MariaW schreef:Dat weet ik wel, maar het lijkt momenteel meer op monisme dan dualisme. [Zeer ws staan de CDA, PVDA en CU wel achter de plannen, zij hebben de meerderheid...refo schreef:Je zou het haast vergeten, maar we hebben ook nog een parlement.
Rens schreef:de plannen zijn gemaakt mét de vertegenwoordigers van de coalitiepartijen. derhalve heeft de oppositie geen bárst meer te zeggen of in te brengen behalve lege briefjes.........MariaW schreef:Dat weet ik wel, maar het lijkt momenteel meer op monisme dan dualisme. [Zeer ws staan de CDA, PVDA en CU wel achter de plannen, zij hebben de meerderheid...refo schreef:Je zou het haast vergeten, maar we hebben ook nog een parlement.
hoezo dualisme??? het is gewoon een dictaat: slikken of anders heb je pech gehad, de plannen gaan tóch door............
er komt tóch niks ánders uit het debat dan dat alles gaat zoals de coalitie wil...............
je brengt me zowaar op een idee.............en hij heeft nog gelijk ook........met echte dualistische democratie heeft het niets meer te maken, wel met de beruchte applausmachine van de regeringspartijen..........albion schreef:
stem jij Wilders? 't leek volgens hem wel Noord-Koreaans.....
Welkom in het Nederlandse regeringsstelsel. Dit is al jaren zo. En natuurlijk wordt er wel geluisterd naar de oppositie (tenzij ze gelijk wegrennenRens schreef:de plannen zijn gemaakt mét de vertegenwoordigers van de coalitiepartijen. derhalve heeft de oppositie geen bárst meer te zeggen of in te brengen behalve lege briefjes.........MariaW schreef:Dat weet ik wel, maar het lijkt momenteel meer op monisme dan dualisme. [Zeer ws staan de CDA, PVDA en CU wel achter de plannen, zij hebben de meerderheid...refo schreef:Je zou het haast vergeten, maar we hebben ook nog een parlement.
hoezo dualisme??? het is gewoon een dictaat: slikken of anders heb je pech gehad, de plannen gaan tóch door............
er komt tóch niks ánders uit het debat dan dat alles gaat zoals de coalitie wil...............
Precies.refo schreef:Dit was dus geen crisisberaad, maar een formatiebespreking van Balkenende 5. (Vandaag aangetreden).
Balkenende had wel beloofd dat er 'onorthodoxe maatregelen' nodig waren, die een 'breed draagvlak' nodig hadden.
Hij heeft verwachtingen gewekt, die niet waargemaakt zijn. Noet onotho en niet breed.
De sociale partners wisten eerder van de plannen dan de 2e kamer (excl uitgelekte plannen)
En waren zo ook nog belangrijker dan de regeringspartijen.
Het is een beetje een rommeltje, vind ik wel. Maar misschien bedoelde Balkenende dat met 'onorthodox'.
a) bij de SP vergeet je even de G in het midden..........Marnix schreef:
Albion, hoe kom je erbij dat Rens op Wilders zou stemmen? Ik maak dat nergens uit op... En volgens mij sympathiseert hij meer met SP
Wat is nou je suggestie, je alternatief?
tjongejonge.....naar één voorstel zal worden gekeken......maar over de voorstellen van bijv. de sgp wordt gemakshalve heengefietst......Marnix schreef: Overigens zien we vandaag dat de coalitie serieus wil gaan kijken naar een plan dat de VVD heeft aangedragen... Dus dat er totaal niet naar de oppositie geluisterd wordt is niet waar.