Grote vreugde dan bij de Jumbo, omdat mannetje alleen maar 3 bakjes saté mee namMannetje schreef:Gratis boodschappen bij de Jumbo...
Maar het is maar een kleine vreugde, ik haalde alleen maar drie bakjes saté.

Grote vreugde dan bij de Jumbo, omdat mannetje alleen maar 3 bakjes saté mee namMannetje schreef:Gratis boodschappen bij de Jumbo...
Wat is er speciaal aan dit interview? Wat ziet deze man in kerk en politiek wat anderen niet zien?-DIA- schreef:Ik moet zeggen dat ik verrast en verwonderd was na het lezen van het interview met een jurist in een onder ons bekende krant. Deze man ziet een beetje wat er werkelijk speelt in kerk en politiek. En kijkt over kerkmuren heen. Aangenaam te lezen.
Las je er dat in? Ik wel. Hij ziet duidelijk het uiteengroeien van het ons zo toch dierbare kerkverband waar we zijn onderwezen in de bevindelijke leer. De ernst van de tijd. Hij bekijkt de zaken gewoon nuchter. Voor velen wellicht iets te strak, ook wat hij zegt over de Bijbel met Uitleg. Maar hij heeft wel echt gelijk.Martijn schreef:Wat is er speciaal aan dit interview? Wat ziet deze man in kerk en politiek wat anderen niet zien?-DIA- schreef:Ik moet zeggen dat ik verrast en verwonderd was na het lezen van het interview met een jurist in een onder ons bekende krant. Deze man ziet een beetje wat er werkelijk speelt in kerk en politiek. En kijkt over kerkmuren heen. Aangenaam te lezen.
Het is voor mij geen bijzonder interview. Als het kerkverband hem zo dierbaar was had hij moeten blijven en proberen de verscheidenheid te verminderen. Van een GBS man is zo'n antwoord over de BMU te verwachten.-DIA- schreef:Las je er dat in? Ik wel. Hij ziet duidelijk het uiteengroeien van het ons zo toch dierbare kerkverband waar we zijn onderwezen in de bevindelijke leer. De ernst van de tijd. Hij bekijkt de zaken gewoon nuchter. Voor velen wellicht iets te strak, ook wat hij zegt over de Bijbel met Uitleg. Maar hij heeft wel echt gelijk.Martijn schreef:Wat is er speciaal aan dit interview? Wat ziet deze man in kerk en politiek wat anderen niet zien?-DIA- schreef:Ik moet zeggen dat ik verrast en verwonderd was na het lezen van het interview met een jurist in een onder ons bekende krant. Deze man ziet een beetje wat er werkelijk speelt in kerk en politiek. En kijkt over kerkmuren heen. Aangenaam te lezen.
Je bergreep hem niet. Hij merkt op dat het niet om een kerkverband op zich gaat, maar merkt wel dat er meer aan de hand is als velen wel willen weten. Dat wordt zeldzaam, vooral om dat publiekelijk te zeggen. Op zich is het al heel wat, als je ronduit je zorgen toont over de Bijbel met Uitleg, vergelijkend met de kanttekeningen. De uitleg beperkt zich echt tot een letterlijke betekenis, maar de geestelijk blijft de Bijbel met uitleg op de oppervlakte. Dat publiekelijk noemen deed me wel goed. Wie merkt het nog? Over het algemeen wordt het punt van de geestelijke uitleg wel heel makkelijk aan de kant geschoven. Het gevaar dat (vooral) jongeren de kanttekeningen links laten liggen is naar mijn gevoel niet denkbeeldig.Martijn schreef:Het is voor mij geen bijzonder interview. Als het kerkverband hem zo dierbaar was had hij moeten blijven en proberen de verscheidenheid te verminderen. Van een GBS man is zo'n antwoord over de BMU te verwachten.-DIA- schreef:Las je er dat in? Ik wel. Hij ziet duidelijk het uiteengroeien van het ons zo toch dierbare kerkverband waar we zijn onderwezen in de bevindelijke leer. De ernst van de tijd. Hij bekijkt de zaken gewoon nuchter. Voor velen wellicht iets te strak, ook wat hij zegt over de Bijbel met Uitleg. Maar hij heeft wel echt gelijk.Martijn schreef:Wat is er speciaal aan dit interview? Wat ziet deze man in kerk en politiek wat anderen niet zien?-DIA- schreef:Ik moet zeggen dat ik verrast en verwonderd was na het lezen van het interview met een jurist in een onder ons bekende krant. Deze man ziet een beetje wat er werkelijk speelt in kerk en politiek. En kijkt over kerkmuren heen. Aangenaam te lezen.
De geïnterviewde geeft aan dat oa de grote verscheidenheid er mede toe heeft geleid dat hij van kerkverband veranderd is en niet zijn vrouw. Die zat door een belofte aan het kerkverband vast. Mijns inziens is hij oa vanwege het kerkverband of de ontwikkelingen daarin veranderd. Dat er veel aan de hand is zal niemand ontkennen. En dat geldt voor het geheel van de GG! Of het zo zeldzaam is omdat te zeggen weet ik niet, ik kom het in ieder geval regelmatig tegen.-DIA- schreef:Je bergreep hem niet. Hij merkt op dat het niet om een kerkverband op zich gaat, maar merkt wel dat er meer aan de hand is als velen wel willen weten. Dat wordt zeldzaam, vooral om dat publiekelijk te zeggen. Op zich is het al heel wat, als je ronduit je zorgen toont over de Bijbel met Uitleg, vergelijkend met de kanttekeningen. De uitleg beperkt zich echt tot een letterlijke betekenis, maar de geestelijk blijft de Bijbel met uitleg op de oppervlakte. Dat publiekelijk noemen deed me wel goed. Wie merkt het nog? Over het algemeen wordt het punt van de geestelijke uitleg wel heel makkelijk aan de kant geschoven. Het gevaar dat (vooral) jongeren de kanttekeningen links laten liggen is naar mijn gevoel niet denkbeeldig.Martijn schreef:Het is voor mij geen bijzonder interview. Als het kerkverband hem zo dierbaar was had hij moeten blijven en proberen de verscheidenheid te verminderen. Van een GBS man is zo'n antwoord over de BMU te verwachten.-DIA- schreef:Las je er dat in? Ik wel. Hij ziet duidelijk het uiteengroeien van het ons zo toch dierbare kerkverband waar we zijn onderwezen in de bevindelijke leer. De ernst van de tijd. Hij bekijkt de zaken gewoon nuchter. Voor velen wellicht iets te strak, ook wat hij zegt over de Bijbel met Uitleg. Maar hij heeft wel echt gelijk.Martijn schreef: Wat is er speciaal aan dit interview? Wat ziet deze man in kerk en politiek wat anderen niet zien?
Punten: De uitleg is kort en bondig - Rijk geïllustreerd - Mooi gebonden - Handig formaat - Vlot leesbaar. Dat heeft alles in zich om een grote (onhandige) kanttekeningenbijbel maar even dicht te laten. Dat is denk ik het grootste gevaar. Maar dit onderwerp is al lang en breed genoeg een de orde geweest. Het ging me om het principiële standpunt van de geïnterviewde. Ik zou (hoewel het kerkverband me dierbaar is) zeker ook niet overal in eigen kerkverband kunnen kerken. Dat is geen star conservatisme, maar realiteit die wel eens opgemerkt mag worden, want we laten ons zo makkelijk met de grote stroom meevoeren.
Jaloers.Terri schreef:Grote witte vlokken! Zo mooi!
Auto schreef:Grote vreugde dan bij de Jumbo, omdat mannetje alleen maar 3 bakjes saté mee namMannetje schreef:Gratis boodschappen bij de Jumbo...
Hier ook niet. Het blikje riep me terug.Orchidee schreef:Die zien er goed uit!
Dat zou hier geen lang leven beschoren zijn