Revolutie in Egypte..?

Mara

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Mara »

Kippetje schreef:
Mara schreef: Jawel hoor. Ik zag de angst in de ogen van de mensen in Christchurch (whats in a name ??) in veel landen rommelt het, veel mensen laten het leven, op straat liggen ze als oud vuil. EN NOG IS HET EINDE NIET !
Maar ach, aardbevingen en revoluties zijn van alle tijden, toch ? :huhu
Ik begrijp de glimlachende smiley niet aan het einde van je zin
Dat is geen glimlach, maar een min of meer ironische hum hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Mariavt schreef:
Kippetje schreef:
Mara schreef: Jawel hoor. Ik zag de angst in de ogen van de mensen in Christchurch (whats in a name ??) in veel landen rommelt het, veel mensen laten het leven, op straat liggen ze als oud vuil. EN NOG IS HET EINDE NIET !
Ik ook niet, want het einde der tijden is nabij gekomen en wie merkt het op?
Lees openbaringen eens, en alles komt uit en om eerlijk te zijn ben ik bevreesd voor een
geloofsvervolging die ook Nederland zal betreffen, maar wie ben ik?
Maar kippetje ik begrijp je onrust, ik voel hetzelfde en ben vervuld met vreze en beven.
Dat er toch een roep mocht uitgaan naar de Heere, om bereid te zijn voor het te laat is...
Het is niet persé dat ik me afvraag of dit dé tekenen zijn....ik voel ook een soort machteloosheid als ik dingen zie, hoor of lees. Wat kan ik, nietig mensje uit piepklein landje, hier nou mee? Maar is het ook niet al te makkelijk om daarin te berusten? Niet berusten betekend actie, maar wat zou ik kunnen/moeten doen??

Kortom, ik ben misschien wat (té) openhartig, maar ik worstel hier een beetje mee.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Mara schreef:
Kippetje schreef:
Tja......
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Mara

Bericht door Mara »

Kippetje schreef:
Mara schreef:
Kippetje schreef:
Tja......
Ja, veel mensen zeggen dat wij dat helemaal niet moeten zien als het einde der tijden. Aardbevingen waren er altijd al, we horen er nu meer over en sneller, door de moderne media.
Maar de hoeveelste aardbeving is dit nu, in pakweg 3 jaar ?
refo

Bericht door refo »

Er zijn toch wel meer aanwijzingen (nodig) dan alleen aardbevingen hier of daar?
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Er zijn toch wel meer aanwijzingen (nodig) dan alleen aardbevingen hier of daar?
Was mijn smiley dus toch terecht :hum
parsifal

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
refo schreef:Er zijn toch wel meer aanwijzingen (nodig) dan alleen aardbevingen hier of daar?
Was mijn smiley dus toch terecht :hum
Aan het eind van de middeleeuwen stierf een derde van Europa aan de pest. In 1918 waren er tientallenmiljoenen doden door de Spaanse griep. In 2004 waren er bij een tsunami meer dan 200.000 doden. In 2003 bij de aardbeving in Bam meer dan 40.000 doden.

Zo'n aardbeving in Christchurch doet mij ook meer, zekere omdat een bekende van me daar nu studeert (het is goed met haar) maar om relativeringen nu bijvoorbaat weg te zetten met een smily lijkt me niet fair.

Dichter bij het onderwerp. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat in Libie. Er zijn al veel ambassadeurs die de kant van het volk hebben gekozen en ook zijn er al mensen uit de regering opgestapt. Laten we hopen dat het nu verder zonder bloedvergieten gaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

Gadaffi wil sterven als martelaar. Die vormt ook geen belemmering meer.
(was dat filmpje van die toespraak nu echt of gefaked? )
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Ik moet zeggen dat het me verbaast, dat nu de Arabische wereld schudt op zijn grondvesten, er op RF bijna niets over gepost word.
Enfin, Libië stevent af op een burgeroorlog als Khaddafi nog langer standhoudt. Mocht hij toch snel vertrekken dan bestaat de mogelijkheid dat het land verscheurt in verschillende kleine stukken, wellicht ook voorafgegaan aan een geweldsgolf.
Het opmerkelijkste commentaar op de idioterie van Khaddafi komt van M. Ahmadinejad. Hij vind dat de Libische president naar zijn volk zou moeten luisteren en de mensenrechten beter moet respecteren. [youtube]b0y8dzqOTAo[/youtube].
The Groom's still waiting at the altar
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

nou, dat moet hij nodig zeggen, bergen boter op zijn hoofd,
alsof de bevolking het in Iran zo fijn heeft.....
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Als het een beetje meezit, kan hij ook zijn koffers pakken. Iran heeft, net als veel andere landen in het Midden-Oosten, een jonge bevolking. En hoe groter het aandeel jongeren in de bevolking is, hoe meer kans op sociale onrust.
The Groom's still waiting at the altar
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

dat klopt, ik hoorde gisteren op de radio dat overal (gheime) politie rondrijdt en dat er veel
acties zijn om de bevolking te intimideren. Om vooral maar te zorgen dat ze niet de straat
op gaan zoals in Egypte en Libië
Gian

Bericht door Gian »

Bonny schreef:Ik moet zeggen dat het me verbaast, dat nu de Arabische wereld schudt op zijn grondvesten, er op RF bijna niets over gepost word.
Dat verbaasd me ook.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Gian schreef:
Bonny schreef:Ik moet zeggen dat het me verbaast, dat nu de Arabische wereld schudt op zijn grondvesten, er op RF bijna niets over gepost word.
Dat verbaasd me ook.
we leven in profetische tijden, en dat leeft in refoland niet zo...?
jvdg

Bericht door jvdg »

Gabrielle schreef:
Gian schreef:
Dat verbaasd me ook.
we leven in profetische tijden, en dat leeft in refoland niet zo...?
Bij mij leeft het in hevige mate.
Hoewel Israël in overwegende mate een seculiere bevolking kent naast het orthodoxe jodendom, is het volk overwegend anti-Christus.
Nochtans blijf ik geloven dat het dat volk is wat God om der Vaderen bemint.
Zie maar naar de geringe omvang van deze natie en in hoeverre deze natie hoog ontwikkeld is in allerlei wetenschappen, een grote en brede lobby kent in de hele wereld, en dat op een grondgebied wat zelfs in NL-ogen zeer klein is, en omringd door uitsluitend vijanden.
En ook wereldwijd een ongekend anti-semitisme kent, ik vrees meer dan ooit.

De ontwikkeling in de Arabische anti-israël staten is groot.
Ik vrees dat de huidige revoluties ertoe leiden dat die omringende staten steeds meer anti-Israël worden.

Israël is bevreesd en de USA twijfelen vanwege andere belangen die niet uit de bijbel voortkomen.

Israël waakt, maar de Heere bewaakt.
Ik geloof vast dat er in Israël en dus het Jodendom een onwaarschijnlijke opleving gaat komen, hetwelk Jezus Christus alsnog zal aannemen en geloven, en dat op grond van het voorzegde door de profeten en apostelen.
God zal aan Zijn eer komen, hoe dan ook. Dat staat vast.
En de Bijbel spreekt van Jood en heiden.
Voor Hem zijn wij allen gelijk.
Maar het volk waaruit Hij op wonderbaarlijke wijze is voortgekomen, en wat Hem heeft veracht (net als de heidenen) zal Hij toch in Zijn genade willen verwerven.
Jood en heiden!
Plaats reactie