Column – De kredietcrisis
Re: Column – De kredietcrisis
Dat was eergisteren.
Vingerwijzen als het te laat is...
Ing dit weekend genationaliseerd?
Citybank onder de 1 dollar... 2007 nog bijna 60 dollar...
http://www.kaartenhuis.nl/e-cards/krediet_crisis/
Vingerwijzen als het te laat is...
Ing dit weekend genationaliseerd?
Citybank onder de 1 dollar... 2007 nog bijna 60 dollar...
http://www.kaartenhuis.nl/e-cards/krediet_crisis/
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Maandag had ik een cursusmiddag over 'strategie'. de banken leefden hun eigen strategie niet meer na.
Als een bedrijf naar een bank gaat om geld te lenen gaan ze pas in gesprek als je een eigen vermogen hebt van 20%.
Als je balanstotaal na de lening van de bank 1 miljoen is, moet je zelf 2 ton inbrengen. Anders vinden ze je niet solvabel.
Het balanstotaal van ING is 1300 miljard euro. 6 maal de Nederlandse staatsschuld. Hun eigen vermogen bedraagt 30 miljard. Tel uit je winst.
Wat doen toezichthouders? En analisten? En accountants?
Die gaan ING met andere banken vergelijken: alles onder controle! Goede bank cq belegging cq cliënt.
En inderdaad, Fortis (FortWAS) deed het slechter.
We hebben allemaal weer geleerd. Want nogmaals: met deze balansverhoudingen is een bank in 10 seconden failliet.
Als een bedrijf naar een bank gaat om geld te lenen gaan ze pas in gesprek als je een eigen vermogen hebt van 20%.
Als je balanstotaal na de lening van de bank 1 miljoen is, moet je zelf 2 ton inbrengen. Anders vinden ze je niet solvabel.
Het balanstotaal van ING is 1300 miljard euro. 6 maal de Nederlandse staatsschuld. Hun eigen vermogen bedraagt 30 miljard. Tel uit je winst.
Wat doen toezichthouders? En analisten? En accountants?
Die gaan ING met andere banken vergelijken: alles onder controle! Goede bank cq belegging cq cliënt.
En inderdaad, Fortis (FortWAS) deed het slechter.
We hebben allemaal weer geleerd. Want nogmaals: met deze balansverhoudingen is een bank in 10 seconden failliet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zeker waar!refo schreef:We hebben allemaal weer geleerd. Want nogmaals: met deze balansverhoudingen is een bank in 10 seconden failliet.
Dankzij omvangrijke desinvesteringen "dreigen" wij op korte termijn "overliquide" te worden, en overweeg ik de vrijkomende gelden over te hevelen van de ING naar.....
De conservatief operende Rabobank?
Vluchten in goud?
Grond kopen?
Staatsobligaties?
Of toch bij de ING blijven, erop vertrouwende dat Bos deze, ooit zeer sterke, bank-verzekeraar ook zal inlijven als Bos-bank omdat ie niet anders kan?
De Rabo is ook slecht, maar die weten de schijn op te houden.jvdg schreef:Zeker waar!refo schreef:We hebben allemaal weer geleerd. Want nogmaals: met deze balansverhoudingen is een bank in 10 seconden failliet.
Dankzij omvangrijke desinvesteringen "dreigen" wij op korte termijn "overliquide" te worden, en overweeg ik de vrijkomende gelden over te hevelen van de ING naar.....
Vluchten in goud?
Grond kopen?
Staatsobligaties?
Of toch bij de ING blijven, erop vertrouwende dat Bos deze, ooit zeer sterke, bank-verzekeraar ook zal inlijven als Bos-bank omdat ie niet anders kan?
Goud kun je niet eten en als niemand geld heeft heb je er ook niets aan.
Grond kan gentationaliseerd worden.
Staatsobligaties zijn niets waard als de inflatie toeneemt.
Dus:
Vergader geen schatten in de hemel.
Vest op prinsen geen vertrouwen. (En zeker niet op rode ministers)
Een alternatieve Bank: wie de armen geeft leent de Heere.
--------------
Je beschikt zeker over inside information die de gewone burger niet weet hé??refo schreef:
De Rabo is ook slecht, maar die weten de schijn op te houden.
.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
De RABOBANK heeft een balanstotaal van 570 miljard en een eigen vermogen van 26 miljard.Rens schreef:Je beschikt zeker over inside information die de gewone burger niet weet hé??refo schreef:
De Rabo is ook slecht, maar die weten de schijn op te houden.
.
Dat is iets beter dan bij de ING, maar lang niet voldoende. Het is voldoende zolang iedereen zich rustig houdt.
Maar dat is altijd zo. Zolang de schuldeisers niet komen kan een failliet ook rsutig slapen.
Als van die bezittingen van 570 miljard blijkt dat 5% waardeloos is geworden (in tijden van crisis niet een vreemde gang van zaken) hebben ze ook niets meer en moeten ze naar Bos voor een injectietje van een miljard of wat.
--------------
Het waren alleen maar vragen, hoor.refo schreef:De Rabo is ook slecht, maar die weten de schijn op te houden.jvdg schreef:Zeker waar!refo schreef:We hebben allemaal weer geleerd. Want nogmaals: met deze balansverhoudingen is een bank in 10 seconden failliet.
Vluchten in goud?
Grond kopen?
Staatsobligaties?
Dus:
De antwoorden die je geeft had ik al verwacht.
En v.w.b. je laatste regels: Mooie theorie, die ik uit jouw mond niet verwacht had.
Hoewel je daarin wel gelijk hebt.
Ik schreef theorie, maar hoe vul ik dit praktisch in?
(Ik verwacht nu geen vermelding van jouw bankrekening

Een sneer van een mod. Dat kan er ook nog wel bij.jvdg schreef:Het waren alleen maar vragen, hoor.refo schreef:De Rabo is ook slecht, maar die weten de schijn op te houden.jvdg schreef:Zeker waar!refo schreef:We hebben allemaal weer geleerd. Want nogmaals: met deze balansverhoudingen is een bank in 10 seconden failliet.
Vluchten in goud?
Grond kopen?
Staatsobligaties?
Dus:
De antwoorden die je geeft had ik al verwacht.
En v.w.b. je laatste regels: Mooie theorie, die ik uit jouw mond niet verwacht had.
Hoewel je daarin wel gelijk hebt.
Ik schreef theorie, maar hoe vul ik dit praktisch in?
(Ik verwacht nu geen vermelding van jouw bankrekening)
Ik ben bijbelgetrouwer dan de meeste forummers, daar kom ik steeds meer achter.
En wat je laatste vraag betreft: van welke planeet kom je?
--------------
1) 't Was geen sneer, ik gaf je zelfs gelijk (waar slaat die opmerking over een mod trouwens op?)refo schreef:Een sneer van een mod. Dat kan er ook nog wel bij.
Ik ben bijbelgetrouwer dan de meeste forummers, daar kom ik steeds meer achter.
En wat je laatste vraag betreft: van welke planeet kom je?
2) In dit geval twijfel ik niet aan jouw bijbelgetrouwheid (hoewel ik me zorgen maak over datgene waar jij steeds meer achter komt).
3) Net als jij kom ik van de planeet aarde.
Ach, iedereen maakt wel eens een foutje ...Tiberius schreef:Dat valt wel mee, hoor.Gian schreef:Als Opel niet deze week geld uit Amerika krijgt is het afgelopen met Opel. Nu zeker. Niemand koopt een nieuw auto waarvan de garantie niet gegarandeerd is.
Van europa krijgen ze niets.
En terecht. Waardeloze auto's![]()
Ik rijd al bijna 8 jaar in een Zafira.
Ik ben verheugd om zo'n posting te lezen als koud water te midden van allerlei financiële misère.refo schreef:Dus:
Toegegeven zij, dat ik het niet altijd eens ben met je postings, maar dit maakt weer veel goed.
Aex is onder de 200 gekomen.
--------------
refo schreef:
Dus:
.

Moderatorbericht:
Jep, dat mag gezegd worden (en de hemel dat moet zeker aarde zijn?).Tiberius schreef:Ik ben verheugd om zo'n posting te lezen als koud water te midden van allerlei financiële misère.refo schreef:Dus:
Toegegeven zij, dat ik het niet altijd eens ben met je postings, maar dit maakt weer veel goed.
-
Onzin natuurlijk.refo schreef:De RABOBANK heeft een balanstotaal van 570 miljard en een eigen vermogen van 26 miljard.
Dat is iets beter dan bij de ING, maar lang niet voldoende. Het is voldoende zolang iedereen zich rustig houdt.
Maar dat is altijd zo. Zolang de schuldeisers niet komen kan een failliet ook rsutig slapen.
Een bank werkt zo dat spaarders geld inleggen en dat de bank dat geld gebruikt om leningen te verstrekken.
Logisch dat wanneer alle spaarders in één keer hun geld weghalen, dat zo'n bank niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
Daarmee zeg je niets nieuws, zo werkt het bankwezen al sinds mensenheugenis.
En daarom is het ook van groot belang dat het vertrouwen in banken niet wegvalt, anders kunnen ze inderdaad niet terugbetalen. Wanneer alle schuldeisers hun geld terugwillen, maar ze gunnen de bank even tijd om ook de financieringen terug te halen, dan worden alle gelden tot de laatste cent terugbetaald, hoor. Zolang de bank gezond is natuurlijk, en de Rabobank staat staat op de 5e plaats ter wereld van de meest solvabele (kapitaalkrachtige) banken.