Vakantie

Marnix

Re: Vakantie

Bericht door Marnix »

Lassie schreef:
Marnix schreef:Klopt maar ik had niet gedacht dat dat al zo snel zou gaan. Misschien omdat ik vanuit mezelf redeneer :)

Ik snap jou "wat een opmerking"-opmerking alleen niet zo. Je doet alsof ik iets schandaligs heb gezegd. :)
nee, maar stel dat ik zo'n opmerking krijg van: zo dat is snel? vindt ik dat ook absoluut niet leuk om te horen.

Wie bepaalt nou of iets snel is voor een ander?

Stel dat wij binnenkort zwanger mogen zijn (hopen zijn) en er wordt door iedereen gezegd: dat is snel. Nou leuk hoor.

Misschien iets minder snel redereneren vanuit je eigen denkpatroon/beeld
Eh oke, ik snap het niet zo. Ik vind het snel (ja Tiberius, ik denk niet dat ik een jaar na mijn trouwen al een kind heb ontvangen), maar ik bedoel er helemaal niks mee. Het was juist positief bedoeld, zwanger worden is voor lang niet iedereen vanzelfspreken, maar blijkbaar wordt dat niet zo opgevat. Er zit in ieder geval totaal geen verwijt in of iets van: Had je daar niet beter even mee kunnen wachten, had je niet eerst wat tijd samen kunnen doorbrengen of wat dan ook. Ik ben blij voor Marco.

(ik redeneer wel vanuit mezelf maar als je dit zo negatief opvat doe je dat in feite ook, je leest het als negatief terwijl het helemaal niet zo bedoeld is ;) )
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Dan lees je er misschien overheen.

Maar als mensen dit tegen mij zeggen: wat is dat snel. Vindt ik gewoon ronduit lomp om dat te zeggen.
refo

Bericht door refo »

Nou weten we het wel. Of moet marnix nu een boete-bedevaart gaan maken?

Kunnen die offtopic reacties niet weggehaald worden?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lassie

Bericht door Lassie »

refo schreef:Nou weten we het wel. Of moet marnix nu een boete-bedevaart gaan maken?

Kunnen die offtopic reacties niet weggehaald worden?
Van mij mogen ze weg hoor.

En marnix hoeft helemaal geen boete-bedevaart te gaan maken.
Marnix

Bericht door Marnix »

Dat weet ik. Sorry dat ik lomp overkwam, het was niet mijn bedoeling. Ik hoop dat je dat snapt. Dan was het gewoon een communicatiestoring tussen ons. Das niet zo'n ramp :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

Lassie schreef:Dan lees je er misschien overheen.

Maar als mensen dit tegen mij zeggen: wat is dat snel. Vindt ik gewoon ronduit lomp om dat te zeggen.
Het is alleen maar een constatering van een feit
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marnix

Bericht door Marnix »

We zijn er uit, terug naar een leuker onderwerp: Vakanties :)
Jongere

Bericht door Jongere »

Okeeeeeeee, on-topic verder.
Marco

Bericht door Marco »

albion schreef:
Lassie schreef:Dan lees je er misschien overheen.

Het is alleen maar een constatering van een feit
:offtopic

Nog even off-topic, dan. Ik vind dat ik als 'slachtoffer' wel recht van spreken heb. Het is inderdáád best snel, gezien het feit dat we allebei niet meer in de 20 zijn..

Enne.. Ik weet wie het zegt.. :quoi

On topic: Vakantie wordt dit jaar een lang weekend in een huisje in Duitsland (Landal Mont-Royal), en verder naar Gardenia.
En da's voor een keer niet zo erg. Vorig jaar zijn we twee keer geweest, incl. huwelijksreis. :oops
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Marnix schreef:
Marco schreef:
Marnix schreef:
Billy schreef:Tja daar gaan we weer.

3 weken naar Schoolzicht (week 31, 32 en 33) :OO3 :OO3 :OO3 :OO3 :OO3 :OO3 :OO3 :yahoo
Haha.. Jij liever dan ik. Ik wens je een fijne vakantie toe.

Ik heb nog geen idee wat ik ga doen dit jaar. :)
In de zomer.. Ik ga klussen in huis, waarvan we in mei de sleutel krijgen, en in juli of augustus.. hopen we beschuit met muisjes te smeren :love . Wordt dus weinig tijd voor vakantie in de zomer!
Gefeliciteerd! Je bent er snel bij :)

Ook geen geld voor vakantie of alleen geen tijd / vrije dagen? Anders zou ik, met het oog op de drukte die voor je ligt volgens mij in het voorjaar nog wel een weekje weggaan :)
Hoewel zeer :offtopic ..

Ik meende dat het God was, die de vrucht in de baarmoeder schonk....

Marco en vrouw, van harte gefeliciteerd met je blijde verwachting. Hoop en bid dat de Heere alles voorspoedig laat verlopen, en dat Hij je een gezond kind schenkt. Dat je je kinderen in de vrees van Zijn Naam mag opvoeden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hallo Bert,

Ik wil geen remonstrantisme verkondigen maar ik denk dat wat kinderen betreft het wel zo is:

God schenkt ze. Maar je moet zelf ook wel wat doen. Anders gebeurt er echt niks.

Het "je bent er snel bij" betekent niet: Dat heb je zelf goed geregeld. Ofzo.

We zijn het denk ik wel met elkaar eens he :)

Hmm... on-topic blijven valt me niet mee.
Marco

Bericht door Marco »

3 weken naar Schoolzicht (week 31, 32 en 33) :OO3 :OO3 :OO3 :OO3 :OO3 :OO3 :OO3 :yahoo
Eigenlijk kan ik me moeilijk voorstellen dat kinderen het leuk vinden om in de vakantie drie weken naar School-zicht te gaan. School wil je als kind dan toch juist niet zien?
henriët

Bericht door henriët »

Marco schreef:

Eigenlijk kan ik me moeilijk voorstellen dat kinderen het leuk vinden om in de vakantie drie weken naar School-zicht te gaan. School wil je als kind dan toch juist niet zien?
juist zoo heerlijk voor ze..
schoolzicht want schooldicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

henriët schreef:
Marco schreef:

Men ligt meestal/vaak met mooi weer elke dag aan het strand is mijn ervaring.. :OO3 Ook daar is geen school te zien :slurp
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

henriët schreef:
Marco schreef:

:) :slurp :)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Plaats reactie