Eh oke, ik snap het niet zo. Ik vind het snel (ja Tiberius, ik denk niet dat ik een jaar na mijn trouwen al een kind heb ontvangen), maar ik bedoel er helemaal niks mee. Het was juist positief bedoeld, zwanger worden is voor lang niet iedereen vanzelfspreken, maar blijkbaar wordt dat niet zo opgevat. Er zit in ieder geval totaal geen verwijt in of iets van: Had je daar niet beter even mee kunnen wachten, had je niet eerst wat tijd samen kunnen doorbrengen of wat dan ook. Ik ben blij voor Marco.Lassie schreef:nee, maar stel dat ik zo'n opmerking krijg van: zo dat is snel? vindt ik dat ook absoluut niet leuk om te horen.Marnix schreef:Klopt maar ik had niet gedacht dat dat al zo snel zou gaan. Misschien omdat ik vanuit mezelf redeneer
Ik snap jou "wat een opmerking"-opmerking alleen niet zo. Je doet alsof ik iets schandaligs heb gezegd.
Wie bepaalt nou of iets snel is voor een ander?
Stel dat wij binnenkort zwanger mogen zijn (hopen zijn) en er wordt door iedereen gezegd: dat is snel. Nou leuk hoor.
Misschien iets minder snel redereneren vanuit je eigen denkpatroon/beeld
(ik redeneer wel vanuit mezelf maar als je dit zo negatief opvat doe je dat in feite ook, je leest het als negatief terwijl het helemaal niet zo bedoeld is