Formatie 2010

jvdg

Re: Formatie 2010

Bericht door jvdg »

Germanicus schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Wat een chaos heerst er momenteel binnen het CDA. Het doet mij denken aan het LPF van 2002. Ook zo rommelig.

Is er nog toekomst voor het CDA?
Het CDA is een sterke, professionele partij. Niet te vergelijken met de LPF.
Dat moge waar zijn, maar de achterban en de kiezers haken in rap tempo af.
Ook deze partij is gevoelig voor de waan van de dag.
Ander

Bericht door Ander »

Ik heb nog een stille hoop dat de proeve die Mark wellicht mag schrijven (en eigenlijk al grotendeels geschreven heeft) VVD PVV en CDA bij elkaar brengt, met steun van de SGP. Daarbij denk ik dat die SGP-steun meer voor elkaar krijgt dan drie jaar regering met CU. Dit is het enige wat nu goed is voor het land.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Klink krijgt een gevoelige tik over zijn vingers van Opstelten:

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/op ... t_1_500323
jvdg

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:Klink krijgt een gevoelige tik over zijn vingers van Opstelten:

Daar is Klink nog goed mee weggekomen, dit leek meer op een "standje" (á la Van der Vlies zeg maar).
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Klink krijgt een gevoelige tik over zijn vingers van Opstelten:

Daar is Klink nog goed mee weggekomen, dit leek meer op een "standje" (á la Van der Vlies zeg maar).
Ik ben benieuwd wat er nu echt achter die brief van Klink zit. Het was een wat warrig verhaal. Klink lijkt mij ook niet de man om opeens allerlei leeuwen en beren te zien, die er al die tijd al wel zouden zijn geweest. Daar is hij een te intelligent mens en een te goed politicus voor. Waarom dan deze actie? Wat is er waar van zijn verhaal over Wilders?
En wie heeft deze brief publiek gemaakt? 't Is toch niet zo ingewikkeld om een brief te typen, te printen en naar twee personen te sturen, die 'm lezen en netjes opbergen? Waarom ligt de brief binnen een paar uur op de redactie van de NOS, terwijl het een bommetje onder het formatieproces is?
jvdg

Bericht door jvdg »

Zita schreef:
jvdg schreef:

Ik ben benieuwd wat er nu echt achter die brief van Klink zit. Het was een wat warrig verhaal. Klink lijkt mij ook niet de man om opeens allerlei leeuwen en beren te zien, die er al die tijd al wel zouden zijn geweest. Daar is hij een te intelligent mens en een te goed politicus voor. Waarom dan deze actie? Wat is er waar van zijn verhaal over Wilders?
En wie heeft deze brief publiek gemaakt? 't Is toch niet zo ingewikkeld om een brief te typen, te printen en naar twee personen te sturen, die 'm lezen en netjes opbergen? Waarom ligt de brief binnen een paar uur op de redactie van de NOS, terwijl het een bommetje onder het formatieproces is?
Goede vragen Zita, maar de antwoorden zullen ws. nooit bekend worden.
Ik heb er iig geval een slecht gevoel bij.
Maar het lijkt me ook sterk dat de politicus Klink, zoals jij hem correct neerzet, zich onder druk heeft laten zetten door.....
refo

Bericht door refo »

Ik kan de brief even niet vinden maar wat me opviel is dat Klink schrijft:
Ik had behoefte om het op papier te zetten. Daaraan wil ik graag voldoen.
Het lijkt er op dat in eerste instantie door een ander om een verklaring gevraagd is.
Daaraan wil hij graag voldoen.
Misschien heeft later die iemand gezegd: laa maar.
Toen heeft Klink de zin veranderd in: ik had behoefte etc.
De volgende zin is dan een beetje vreemd. 'Daaraan wil ik graag voldoen' schrijf je dan niet.

Ik verbaas me nog steeds erover dat Wilders 'de stekker' eruit getrokken heeft.
Hij hoeft zich geen zorgen over de meerderheid te maken. Dat moeten de CDA en de VVD doen.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Zita schreef:
jvdg schreef:

Vind het heel erg vreemd van Klink, Vehagen en andere ondehandelaars kennen niks van het beeld dat Klink schetst.
Voor Verhagen vind ik het heel erg sneu, hij heeft z'n best gedaan.
Kan Wilders ook wel begrijpen dat het vertrouwen weg is en dat hij zekerheid op papier wil hebben van de drie dissidenten.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Ik verbaas me nog steeds erover dat Wilders 'de stekker' eruit getrokken heeft.
Hij hoeft zich geen zorgen over de meerderheid te maken. Dat moeten de CDA en de VVD doen.
Dat ben ik met je eens.
Ik had gedacht dat Wilders achteroverleunend in zijn blauwe zetel rustig zou afwachten wat hem wel of niet welgevallig zou zijn, en op een op hem moverend tijdstip of reden de stekker uit dit "afgezakte rechterschouder" kabinet trekken.
De PVV zou er immers geen deel van uitmaken en dus ook geen politieke fouten kunnen maken, sterker nog, regeringsverantwoordelijkheid ontlopen.
De hete kastanjes blijven de PVV bespaard.

Gevolg: verkiezingen en weer winst.
En mooi tijd gerekt om de PVV (intern) te versterken.
(zou dit nu al mss. de reden niet zijn om af te haken, om debacles à la Den Haag en Almere te voorkomen, teveel gedachtengoed prijs te moeten geven en daarmee zijn achterban teleurstellen?)

Maar laten we Wilders niet onderschatten.
Hij is m.i. een populist en populisten zijn meestal heel creatief.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef: Ik ben benieuwd wat er nu echt achter die brief van Klink zit. Het was een wat warrig verhaal. Klink lijkt mij ook niet de man om opeens allerlei leeuwen en beren te zien, die er al die tijd al wel zouden zijn geweest. Daar is hij een te intelligent mens en een te goed politicus voor. Waarom dan deze actie? Wat is er waar van zijn verhaal over Wilders?
Klink is een denker. Ik denk dat zijn zorgen en motieven oprecht waren. Lees de brief!
En bovendien schrijft hij zelf ook, dat het hem niet alleen ging om de werkelijke afspraken, maar ook om het gevoel dat meespeelt en de emoties die een kabinet met de PVV in de samenleving gaat oproepen.
Die brief is naar alle fractieleden gegaan, dus ook naar hun medewerkers. Lekken is dus makkelijk geweest. Overigens denk ik er sterk aan dat Verhagen de brief heeft laten lekken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
Zita schreef: Ik ben benieuwd wat er nu echt achter die brief van Klink zit. Het was een wat warrig verhaal. Klink lijkt mij ook niet de man om opeens allerlei leeuwen en beren te zien, die er al die tijd al wel zouden zijn geweest. Daar is hij een te intelligent mens en een te goed politicus voor. Waarom dan deze actie? Wat is er waar van zijn verhaal over Wilders?
Klink is een denker. Ik denk dat zijn zorgen en motieven oprecht waren. Lees de brief!
En bovendien schrijft hij zelf ook, dat het hem niet alleen ging om de werkelijke afspraken, maar ook om het gevoel dat meespeelt en de emoties die een kabinet met de PVV in de samenleving gaat oproepen.
Die brief is naar alle fractieleden gegaan, dus ook naar hun medewerkers. Lekken is dus makkelijk geweest. Overigens denk ik er sterk aan dat Verhagen de brief heeft laten lekken.
Die zorgen en motieven van Klink waren heel terecht, maar als politicus in optima forma had hij die bezwaren vantevoren al kunnen bedenken.
Hoezeer ik Klink als integer CDA'er ook waardeer zou het beter zijn geweest om zijn onderhandelaarsopdracht niet te aanvaarden.
Hij wist drommels goed waar hij mee bezig ging toen Wilders aanschoof aan de tafel.
Met deze late actie heeft hij 3 weken hard werken over de dijk in zee gegooid.
Het door jou vermeende lekken door Verhagen vind ik een ongedekte cheque.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:
Die zorgen en motieven van Klink waren heel terecht, maar als politicus in optima forma had hij die bezwaren vantevoren al kunnen bedenken.
Hoezeer ik Klink als integer CDA'er ook waardeer zou het beter zijn geweest om zijn onderhandelaarsopdracht niet te aanvaarden.
Hij wist drommels goed waar hij mee bezig ging toen Wilders aanschoof aan de tafel.
Met deze late actie heeft hij 3 weken hard werken over de dijk in zee gegooid.
Het door jou vermeende lekken door Verhagen vind ik een ongedekte cheque.
Nee, ik denk dat Klink oprecht meende dat Wilders zou inbinden door mee te mogen formeren; maar hij zag het tegendeel.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Nee, ik denk dat Klink oprecht meende dat Wilders zou inbinden door mee te mogen formeren; maar hij zag het tegendeel.
Dan zou ik de heer Klink als naïef bestempelen.
En als hij daarin oprecht was geweest zou hij na een week onderhandelen al zijn afgehaakt.
Nogmaals, ik heb veel respect voor de heer Klink, maar als medeonderhandelingspartner van de heer Verhagen had hij eerder moeten afhaken.
refo

Bericht door refo »

Volgens mij moeten ze jullie inschakelen bij de formatie.

**stuurlui** **wal*
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Volgens mij moeten ze jullie inschakelen bij de formatie.

**stuurlui** **wal*
Laat ik nou gedacht hebben dat jij als eerste stuurman het voortouw zou nemen. :)
Plaats reactie