Tiberius schreef: Dat wordt dan "Ik geloof één heilige, algemene katholieke Kerk" i.p.v. "Ik geloof één heilige, algemene Christelijke Kerk"
Helaas verwarren jullie een christelijke kerk met een Christelijke Kerk.
Dat de Ger.Gem. de ware kerk is, kan je nooit zo zeggen.
Maar het verwondert me niets dat dat gebeurt. Ik kan zo hele rijen kerkverbanden opdreunen die dat van hun eigen kerk vinden en loochenen dat buiten hun eigen splinter kinderen van God kunnen zijn. Althans niet lang, want als ze tot geloof komen, komen ze vanzelf naar hun kerkverband over.
Dat word inderdaad overal gezegd maar dat wil nog niet zeggen dat dit kerkverband er niet zou moeten zijn zoals iemand al eerder zei in dit forum. Ik denk dat het zo is dat overal waar mensen komen vind je zulke dingen omdat mensen zo van nature zijn. Kijk maar naar mijn profieltekst
Wie zichzelf kent, zwijgt over een ander het zijn mensen, en ik denk dat daarom iedereen persoonlijk zijn of haar eigen kerk moet kiezen zonder oordelen van buitenaf door andere mensen, want gaat om de leer en niet om wat er over die kerk gezegd word en hoe de mensen er zijn. Ik ben zelf ook van de gergem en heb vaak ook zo een hekel aan hoe de mensen daar zijn, ja wees nou eerlijk, maar voor wie ga ik nou, ook niet voor de gezelligheid, ik ga toch om het Woord te horen? En ik ga net zo makkelijk naar een andere kerk hoor, maarja ik kan toch niet naar alle kerken tegelijk. Er is trouwns overal wel wat hoor.