Beste Marnix,Marnix schreef:Natuurlijk, we noemen onszelf Calvinisten en reformatorisch, maar als het even niet zo goed uitkomt wijken we rustiig af van wat de reformatoren deden. En dan is het wetische omgaan met de rustdag denk ik een goed voorbeeld. Ik neem dan liever een voorbeeld aan Calvijn dan aan mensen die zeggen dat je niet mag fietsen, autorijden en familie bezoeken, omdat Calvijn's denkwijze en omgaan met de rustdag me dan een stuk bijbelser lijkt.geledu schreef:Marnix schreef:het is wat lastig om Calvijn nu nog iefdevol te vermanen dat dat stukje roeien op zondag toch echt niet kon en niet bij de zondag paste.limosa schreef:Predikanten die op zondag met de auto rondrijden om er nog ff een preekje bij te doen hoort ook niet. Ze zouden daar best wat van kunnen zeggen..
@Marnix volgens mij is dat roeitochtje wel een stokpaardje van je geworden.Het is volgens mij al meer door je aangehaald
Jammer want ook Calvijn is een mens van gelijke beweging als wij, dus ook met zijn fouten en gebreken.
Er is natuurlijk niets fout als mensen liever op Zondag geen verjaardag vieren of dat ze liever zien dat een dominee door de de
weeks bevestigd en intrede doet om het reizen te beperken!!